Peter Vindahl Jensen (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 25 dec 2021, 06:50 Ik zat op ESPN nog de top 50 goals van de eerste seizoenshelft te kijken. En ik zie wederom de tegengoal tegen Heracles van Basacigoklu.

https://youtu.be/8In0TWmiQRs?t=128
Goed ingeschoten, maar Jensen staat al in de hoek...hoeft heel weinig te doen. Maar hij komt niet van de grond en strekt de armen niet. Dan denk je toch: hoe kan een keeper met een behoorlijk CV dit niet keren?
Exact! Ik blijf dit herhalen. Vindahl komt niet van de grond bij schoten op doel. Het belangrijkste onderdeel van het keepersvak beheerst hij niet.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DiepeMast schreef: 31 dec 2021, 17:20 Hoge transferinkomsten worden doorgaans niet bij keepers vandaan gehaald, simpelweg omdat het zo'n specifieke positie is.
Mwah. Bizot ging ook gewoon voor vijf miljoen euro weg. Okoye gaat straks voor zeven miljoen naar Engeland. Dat zijn niet dé bedragen, maar het is toch lekker als je het even meepakt.

Bij een gemiddelde eredivisieclub doen ze er een moord voor.

En dit zijn ook geen uitzonderlijke talenten.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

vriend schreef: 01 jan 2022, 13:56 Exact! Ik blijf dit herhalen. Vindahl komt niet van de grond bij schoten op doel. Het belangrijkste onderdeel van het keepersvak beheerst hij niet.
Van der Sar en Cillissen kwamen doorgaans ook amper van de grond.

Het ziet er leuk uit als je - a la Oscar Moens - je benen de lucht in gooit, maar ik weet niet of dat effectief is.

Voor het huidige AZ is het waarschijnlijk net zo belangrijk dat je (in willekeurige volgorde) kan:

1. Positioneren
2. Anticiperen
3. Hoge ballen pakken
4. Scherp zijn in de 1 op 1
5. Meevoetballen

Op al deze punten scoort hij een (dikke) voldoende.

Dat een bal van afstand richting de kruising vliegt is best een zeldzaamheid.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Antti Opdam schreef: 02 jan 2022, 10:53 Mwah. Bizot ging ook gewoon voor vijf miljoen euro weg. Okoye gaat straks voor zeven miljoen naar Engeland. Dat zijn niet dé bedragen, maar het is toch lekker als je het even meepakt.

Bij een gemiddelde eredivisieclub doen ze er een moord voor.

En dit zijn ook geen uitzonderlijke talenten.
Dat zijn wel de uitzonderingen op de regel. Overigens: als je de Franse sites mag geloven lag de transfersom van Bizot ergens tussen 1 en 3M€. Daarnaast liepen Esteban en Rochet hier gratis de deur uit en Romero (toch een aardige keeper) werd verkocht voor een whopping ~2M€; terwijl ze wel meerdere seizoenen non-EU salarissen verdienden. En dan laat ik keepers als Zwarthoed, Heijblok, Waterman, etc. nog even buiten wege. Kortom: op keepers haal je nauwelijks winst. Hooguit wat bekendheid in het land van herkomst en wat vergoedingen bij het afstaan voor interlands (als de keepers daarvoor in aanmerking komen).
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Antti Opdam schreef: 02 jan 2022, 10:59 Voor het huidige AZ is het waarschijnlijk net zo belangrijk dat je (in willekeurige volgorde) kan:

1. Positioneren
2. Anticiperen


Op al deze punten scoort hij een (dikke) voldoende.

Dat een bal van afstand richting de kruising vliegt is best een zeldzaamheid.
Zou de tegendoelpunten nog even terugkrijgen. Daarnaast is je hele betoog nogal tegenstrijdig.
Een bal van veraf in de kruising vliegt er niet zomaar in als hij op tijd weet te anticiperen of goed gepositioneerd staat.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 04 jan 2022, 01:48 Zou de tegendoelpunten nog even terugkrijgen. Daarnaast is je hele betoog nogal tegenstrijdig.
Een bal van veraf in de kruising vliegt er niet zomaar in als hij op tijd weet te anticiperen of goed gepositioneerd staat.
Ik wil best even mijn huiswerk maken, maar dan hoor ik graag op welke goals jij nu doelt en waarom hij dan:

1. Verkeerd stond
2. Verkeerd anticipeerde

Bij de tegengoals die ik ken stond hij wel degelijk op de goede plek en schatte hij de snelheid en diepte van de bal wel goed in, maar heeft hij - om wat welke reden dan ook - niet de mogelijkheid om snel genoeg bij de bal te komen.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Antti Opdam schreef: 04 jan 2022, 08:29 Ik wil best even mijn huiswerk maken, maar dan hoor ik graag op welke goals jij nu doelt en waarom hij dan:

1. Verkeerd stond
2. Verkeerd anticipeerde

Bij de tegengoals die ik ken stond hij wel degelijk op de goede plek en schatte hij de snelheid en diepte van de bal wel goed in, maar heeft hij - om wat welke reden dan ook - niet de mogelijkheid om snel genoeg bij de bal te komen.
Anticiperen is sowieso al Heracles, Groningen, PSV, Heerenveen (en misschien sparta?) uit mijn hoofd.
De reden dat hij niet snel genoeg bij de bal is, is omdat zijn reflex hem in de steek laat c.q. te traag anticipeert.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 06 jan 2022, 22:47 Anticiperen is sowieso al Heracles, Groningen, PSV, Heerenveen (en misschien sparta?) uit mijn hoofd.
De reden dat hij niet snel genoeg bij de bal is, is omdat zijn reflex hem in de steek laat c.q. te traag anticipeert.
Dit is mij wat te abstract qua voorbeelden en wat er mis gaat.

Ik vind anticiperen en positioneren wel wat anders dan reflexen.

Bij afstandsschoten heb je sowieso geen reflexen nodig.

Ik denk dat hij bij al die goals wel goed stond en de diepte en snelheid ook goed inschatte, maar er simpelweg niet bij kon. Om wat voor reden dan ook.

Mijn inschatting is dat hij ook relfexen en sprongkracht mist, maar voor mijn compenseert hij dat voldoende met andere kwaliteiten.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Antti Opdam schreef: 08 jan 2022, 11:55 Dit is mij wat te abstract qua voorbeelden en wat er mis gaat.

Ik vind anticiperen en positioneren wel wat anders dan reflexen.

Bij afstandsschoten heb je sowieso geen reflexen nodig.

Ik denk dat hij bij al die goals wel goed stond en de diepte en snelheid ook goed inschatte, maar er simpelweg niet bij kon. Om wat voor reden dan ook.

Mijn inschatting is dat hij ook relfexen en sprongkracht mist, maar voor mijn compenseert hij dat voldoende met andere kwaliteiten.
Hoe is het te abstract als ik letterlijk de wedstrijden noem?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 08 jan 2022, 17:38 Hoe is het te abstract als ik letterlijk de wedstrijden noem?
Je geeft mij minstens 360 uur minuten aan beeldmateriaal. Waarschijnlijk moet ik mij dan focussen op de tegendoelpunten? En dan moet ik invullen wat hij exact fout doet?

Maar laten we omwille van de discussie je beste voorbeeld er even uit vissen. Dan ga ik daar naar kijken.

Bij welke goal vind je nu echt dat hij een fout maakt voor wat betreft positioneren (ofwel: dat hij teveel naar links, rechts, voren of achteren staat)?
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Vindahl-Jensen is opgenomen in het elftal van de maand december als keeper.
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1079
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Vandaag een goede wedstrijd gekeept tegen Fortuna met een paar knappe reddingen, helaas toch weer een ketser op het eind. Die had ie moeten hebben.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

RoycosoepieAZ schreef: 16 jan 2022, 17:59 Vandaag een goede wedstrijd gekeept tegen Fortuna met een paar knappe reddingen, helaas toch weer een ketser op het eind. Die had ie moeten hebben.
Die reddingen zijn allemaal met de voeten. Met zijn handen pakt hij helemaal niks. Een parodie op een voetbalkeeper.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Langedijk schreef: 16 jan 2022, 18:11 Die reddingen zijn allemaal met de voeten. Met zijn handen pakt hij helemaal niks. Een parodie op een voetbalkeeper.
Al redt hij alles met zijn voeten, als ie ze maar redt. Maar die 2-1 is zo'n rare fout, ik snap daar niets van. Het lijkt me toch echt trainbare techniek.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Bob Ross schreef: 16 jan 2022, 18:23Het lijkt me toch echt trainbare techniek.
Ken je onze keeperstrainer dan niet ?? [-X
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Volgens mij probeerde hij de bal te pakken waar hij hem gewoon opzij weg had moeten tikken. Kwestie van ervaring. Verder goede pot.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Is verhulst nu werkelijk minder dan deze gast? Het blijft toch een zorgenkindje met totaal geen uitstraling.
Met een puntenpakker als zo'n Unnerstall hadden we waarschijnlijk nu al op plek 3 gestaan. Tot op heden een niet al te beste aankoop van Huiberts, die volgens de voetbalanalyticus steevast behoort tot de slechtere uit de eredivisie.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Probeer ik de loopbaan van deze jongen te redden, krijgen we dit weer ...

Verder een prima wedstrijd, maar zo'n blunder kan echt niet.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Antti Opdam schreef: 17 jan 2022, 10:47 Verder een prima wedstrijd, maar zo'n blunder kan echt niet.
Kortom niet best. Nu win je, maar zo'n blunder had ons ook punten kunnen kosten.
Ik begrijp best dat je zo'n nieuwe keeper het vertrouwen wil geven en hem niet niet meteen wisselt, maar wanneer is dat moment daar wel, want het is wel een opeenstapeling dat hij houdbare ballen doorlaat.
Plaats reactie