Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AnthonisZ schreef: 12 jan 2022, 11:59 Als het Eric Botheim betreft dan vind ik niet matchen met het vooraf geschetste profiel van de versterking; diepgang en veel snelheid. Volgens mij is hij toch meer een spits pur-sang?
Ja, dat wou ik ook net posten. Leuke speler hoor, maar zou een onbegrijpelijk aankoop zijn met Pavlidis al in huis. Amoo, die ook veel op twitter wordt genoemd onder AZ'ers, past veel beter in dat profiel dan Walemark of Botheim. Wel een beetje klein en pas 19. Maar bloedsnel, linkspoot die we missen en een hele goede dribbelaar. Verder zijn zeker de opties in scandinavie heel erg schaars. Heel benieuwd wie er wel op t lijstje van AZ staan.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

AnthonisZ schreef: 12 jan 2022, 11:59 Als het Eric Botheim betreft dan vind ik niet matchen met het vooraf geschetste profiel van de versterking; diepgang en veel snelheid. Volgens mij is hij toch meer een spits pur-sang?
Lijkt mij ook. Als je nu een diepgaande spits haalt zoals Boadu moet je tevens Halemark halen als aangever.

Nee we zijn niet op zoek naar een spits an sich maar een aanvaller met diepgang en snelheid voor de rechterflank. Met een aanval Karlsson-Pavlidis-invulling volgens profiel heb je een zeer veelzijdige aanval! Precies wat we willen en moeten zien te krijgen.

Maar goed dit in de zomer al gezegd. Daarom had AZ/Huiberts dit allang geregeld moeten hebben.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ik meen me te herinneren dat bij wat er nodig was, ook werd gerefereerd aan de destijds karige productie van Pavlidis.
Beide zijn nodig, een spits die makkelijk scoort en een rechterflank aanvaller. Pavlidis heeft nog geen serieuze concurrentie en rechts voorin is het ook nog niet opgelost zoals gewenst.

Bij zoeken naar de betreffende quote, vind ik dit interview:
https://www.azfanpage.nl/AZ-wil-in-de-w ... its-halen/

Daar wordt gesproken over een spits, maar wel type Boadu
we can come an end
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

differentcook schreef: 12 jan 2022, 12:29 Ik meen me te herinneren dat bij wat er nodig was, ook werd gerefereerd aan de destijds karige productie van Pavlidis.
Beide zijn nodig, een spits die makkelijk scoort en een rechterflank aanvaller. Pavlidis heeft nog geen serieuze concurrentie en rechts voorin is het ook nog niet opgelost zoals gewenst.

Bij zoeken naar de betreffende quote, vind ik dit interview:
https://www.azfanpage.nl/AZ-wil-in-de-w ... its-halen/

Daar wordt gesproken over een spits, maar wel type Boadu
In zijn invalbeurten heeft Yusuf Barasi laten zien dat ie met slimme loopacties achter de laatste linie van een tegenstander tot kansen komt. Pavlidis aanspeelpunt en balvaste spits en daar achter Barasi een iets meer beweeglijke spits. Dat lijkt mij voldoende met de IJslander nog als een noodoplossing achter de hand. Geef Pavlidis en Barasi nou het vertrouwen.

Voor de rechterkant is een ander verhaal. Daar zou je een directe versterking willen zien van het niveau Karlsson. Niet een speler met die kenmerken maar juist één die van de bal speelt en toch niet misstaat in onze aanval. Aboukhlal heeft wel snleheid en diepgang, maar is veel te druistig en mist het overzicht. Ernst Poku is nog wat jong, maar in hem zie ik wel de juiste kwaliteit. Dus nu z.s.m. een snelle en diepgaande rechterspits Huiberts.

Een beetje technisch directeur die dit al in de zomer wist, een batterij aan scouts heeft en een goed netwerk heeft met zaakwaarnemers zou dit inmiddels toch wel moeten kunnen invullen! Of heeft Huiberts weer op één paard gewed!?

By the way een international uit een Aziatisch land die aan het profiel voldoet mag ook komen hoor. Het hoeft niet perse uit Scandinavië als de markt daar afgeroomd is. Er zou bijvoorbeeld toch wel ergens een snelle Japanse of Zuid-Koreaanse rechterspits zijn!?

Met hoeveel (last)scouts zijn ze nou eigenlijk aan het zoeken @Kilkenny!? :wink:
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

AnthonisZ schreef: 12 jan 2022, 11:59 Als het Eric Botheim betreft dan vind ik niet matchen met het vooraf geschetste profiel van de versterking; diepgang en veel snelheid. Volgens mij is hij toch meer een spits pur-sang?
Ja dat dacht ik dus ook in eerste instantie maar toen ik dat hoorde in de podcast bracht het me wel aan twijfelen. Verder even wezen zoeken naar uitgaande transfers in de Scandinavische competities, maar verder zag ik geen uitgaande transfers wat er ook maar op leek. Maar zoals ik al zei in mijn eerdere post het had er alle schijn van dus het kan net zo goed om een andere speler gaan. Verder laat het wel zien dat ook scandinavische spelers niet zomaar op te pikken zijn en die vijver op de radar staan van koopkrachtige clubs.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Love AZ Til I Die! schreef: 12 jan 2022, 14:44 Ja dat dacht ik dus ook in eerste instantie maar toen ik dat hoorde in de podcast bracht het me wel aan twijfelen. Verder even wezen zoeken naar uitgaande transfers in de Scandinavische competities, maar verder zag ik geen uitgaande transfers wat er ook maar op leek. Maar zoals ik al zei in mijn eerdere post het had er alle schijn van dus het kan net zo goed om een andere speler gaan. Verder laat het wel zien dat ook scandinavische spelers niet zomaar op te pikken zijn en die vijver op de radar staan van koopkrachtige clubs.
Kan ook zijn dat ze daadwerkelijk met die transfervrije mexicaans international in gesprek waren :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Ferry schreef: 08 dec 2021, 18:46 Idrissi (terug) halen als buitenspeler.
Wordt nu zoals ik verneem door Sevilla verhuurd aan Spaanse laagvlieger Cádiz.
Kan die daar degradatievoetbal spelen wat niet bij zijn spel past. Een half jaartje bij AZ op de flank, zou AZ als hem zelf veel beter maken.
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

DeZuivelDuivel schreef: 12 jan 2022, 15:53 Kan ook zijn dat ze daadwerkelijk met die transfervrije mexicaans international in gesprek waren :wink:
Welke speler?
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

AZ moet toch altijd proberen om Bazoer aan te trekken in deze fase. Aantal redenen. Ideale controleur, ideale (reserve) CV, Nederlandselftal niveau, relatief jong en betaalbaar voor AZ (en niet voor Feyenoord). Hem inschattend, gaat ie voor een zogenaamde topclub en niet voor AZ.... Maar wel proberen!
Praat geen Poep, doos.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Witzer schreef: 12 jan 2022, 22:01 AZ moet toch altijd proberen om Bazoer aan te trekken in deze fase. Aantal redenen. Ideale controleur, ideale (reserve) CV, Nederlandselftal niveau, relatief jong en betaalbaar voor AZ (en niet voor Feyenoord). Hem inschattend, gaat ie voor een zogenaamde topclub en niet voor AZ.... Maar wel proberen!
Ik zie Doekhi liever komen. Maar ook Bazoer zou fijn zijn.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Bazoer gaat naar F´noord de club van zijn dromen, want dan heeft ie alle drie traditionele topclubs versleten in zijn voetbalcarrière. Mits de clubs over de vergoeding er uit komen.

Wat moeten wij met Doekhi? We hebben Panta en Beukema toch!? Daar achter komt Berkhout en in Onder 18 loopt met Wouter Goes een groot talent voor de positie van rechter centrale verdediger.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

ForzAZ schreef: 13 jan 2022, 06:42 Wat moeten wij met Doekhi? We hebben Panta en Beukema toch!? Daar achter komt Berkhout en in Onder 18 loopt met Wouter Goes een groot talent voor de positie van rechter centrale verdediger.
Het verschil tussen Panta, Beukema, BMI en Doekhi vind ik wel redelijk groot. Bovendien kan je nog winst maken op de redelijk jonge Doekhi en transfervrij binnenhalen
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 642
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

SchoorlAZ schreef: 12 jan 2022, 23:19 Ik zie Doekhi liever komen. Maar ook Bazoer zou fijn zijn.
Doekhi halen als je al zoveel centrale verdedigers hebt lijkt mij overbodig. Met Panta, Martins Indi en Beukema heb je een aantal opties. Letschert loopt nog steeds rond, al zal die wel gaan vertrekken. Ik neem aan dat Berkhout op termijn ook aansluit bij het eerste, gezien zijn langjarige contract.
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 642
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Voor komende zomer ik kijken naar een of twee nieuwe middenvelders. Midtsjø heeft na dit jaar een eenjarig contract en zal wellicht nog een stap willen zetten. Mocht dat gebeuren heb je wel wat nodig in die linie.

In Nederland vind in Mees Hoedemakers en Luuk Brouwers het meest interessant. Hoedemakers is een van de uitblinkers bij Cambuur. Bovendien een speler uit de AZ jeugd. Luuk Brouwers is de grote man bij Go Ahead Eagles. Beide blinken al langere tijd bij hun huidige clubs en hebben deze zomer een eenjarig contract.

Daarnaast vind ik in Nederland Thijs Dallinga een interessante optie komende zomer. De spits van Excelsior scoort aan de lopende band. Inmiddels staat de teller op 25 goals in 20 wedstrijden. Dat zijn indrukwekkende cijfers. Volgens mij was er laatst al een bericht dat AZ hem in de gaten houdt. Dat lijkt me heel goed. Als hij deze lijn doorzet zou hij komende zomer een goede speler zijn om erbij te halen. Duin gaat hem niet worden als spits van AZ. Gudmundsson heeft wel eens spits gespeeld maar dit gaat ook weg. Dallinga zou dan een prima extra optie zijn. Kan hij het samen met Pavlidis uitvechten. Hij kan zomaar de nieuwe Vincent Janssen worden.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Kansloos dat Doehki hierheen zou komen.
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=398638
Die gaat zijn aflopend contract ten gelde maken.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

De Rode Baron schreef: 12 jan 2022, 17:13 Wordt nu zoals ik verneem door Sevilla verhuurd aan Spaanse laagvlieger Cádiz.
Kan die daar degradatievoetbal spelen wat niet bij zijn spel past. Een half jaartje bij AZ op de flank, zou AZ als hem zelf veel beter maken.
Geloof ik niet in, dan moet hij op rechts gaan spelen en daar rendeert hij niet. Zijn kracht is juist om vanaf links naar binnen te trekken en zo gevaarlijk te worden. Op rechts moet hij heel anders gaan spelen en dat ligt hem niet.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Na het gerucht van Carlo Holse even filmpjes bekeken wat er redelijk uit zag, werd daarna door youtube gelijk in het volgende relevante filmpje gedropt van de andere buitenspeler van Rosenborg.

Emil Konradson Ceide, wat ook zomaar het type speler kan zijn waar AZ naar opzoek is. Deze heeft erg veel snelheid en een goede actie in huis en is 20 jaar, ondanks zijn jonger zijn moet hij volgens TM de goedkopere optie zijn. Zijn rendement is nog niet optimaal maar denk dat dit wel een leuke kan worden.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Wildcat schreef: 13 jan 2022, 19:23 Na het gerucht van Carlo Holse even filmpjes bekeken wat er redelijk uit zag, werd daarna door youtube gelijk in het volgende relevante filmpje gedropt van de andere buitenspeler van Rosenborg.

Emil Konradson Ceide, wat ook zomaar het type speler kan zijn waar AZ naar opzoek is. Deze heeft erg veel snelheid en een goede actie in huis en is 20 jaar, ondanks zijn jonger zijn moet hij volgens TM de goedkopere optie zijn. Zijn rendement is nog niet optimaal maar denk dat dit wel een leuke kan worden.
Deze Emil Konradson Ceide die ik ook eerder vind passen in het zoekprofiel van AZ gaat vrijwel zeker naar Italië:
NRK-ervaringen: RBK komt met Serie A-club akkoord over transfer voor Ceïde
Rosenborg en Sassuolo hebben overeenstemming bereikt over een transfer voor Emil Konradsen Ceïde.

Sassuolo wordt tenslotte de volgende club van Emil Konradsen Ceïde. RBK en de Italiaanse club moeten het eens worden over een transfer.

Het moet een lening zijn met een koopoptie.

Zoals NRK begrijpt, is het nu aan Ceïde om met Sassuolo persoonlijke voorwaarden in het contract overeen te komen, voordat een eventuele transfer kan plaatsvinden.

Ceïde wil zelf een transfer naar de Italiaanse club. Sassuolo staat momenteel elfde in de Serie A.

Volgens de Italiaanse journalist Gianluca Di Marzio zou de transfersom zo'n 3 miljoen euro moeten bedragen . Dit komt overeen met bijna 30 miljoen Noorse kronen.

NRK heeft geprobeerd in contact te komen met de sportmanager in RBK, Micke Dorsin en Emil Konradsen Ceïde-agent, Bjørn Tore Kvarme, zonder succes.
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1079
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Patrik Walemark kun je ook afschrijven, die gaat naar Feyenoord. Ik snap dat niet, die hebben geen cent te maken en halen de ene na de andere speler en AZ hoor je niks van. Toch misschien geld gereserveerd voor het betalen aan BAM?
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

RoycosoepieAZ schreef: 14 jan 2022, 16:58 Patrik Walemark kun je ook afschrijven, die gaat naar Feyenoord. Ik snap dat niet, die hebben geen cent te maken en halen de ene na de andere speler en AZ hoor je niks van. Toch misschien geld gereserveerd voor het betalen aan BAM?
Dit is de 1e speler die ze daadwerkelijk halen toch? Het huren van een veredelde jeugdspeler uit VS kun je niet serieus meetellen
Plaats reactie