Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3193
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

AZ 4 Life schreef: 12 okt 2021, 12:15 Op tien spelen wij al sinds Henriksen met een ander type nummer tien, dus ik betwijfel of Taabouni als serieuze optie wordt gezien op die positie en dat dit naar hem is gecommuniceerd. Zowel Henriksen, Til als De Wit zijn/waren meer lopers. Sinds Maher (eerste periode) spelen we niet meer met een creatieve tien. Dus ja, het kan nu zijn dat er een 'pareltje' wegloopt zonder (veel) minuten gespeeld te hebben in het eerste, maar dat is een uitzondering. We moeten niet net doen alsof dat de regel is.
Maar als we geen lopende 10 hebben die feitelijk voldoet (en dat is sinds het vertrek van Til het geval) is er wel degelijk iets voor te zeggen om een speler (die binnen de opleiding als een vd grote parels wordt gezien mede te danken op die positie in de diverse elftallen en bij Oranje onder 17) om op zijn minst wat speelminuten te geven ook al is het een ander soort 10 (meer een vormgever) waar we de laatste seizoenen mee hebben gespeeld.
Ik zou je gelijk geven als alles gesmeerd liep en je geen ander soort radertje tussen de geoliede machine moet gaan stoppen, maar het moge duidelijk zijn dat de spelers die daar spelen (de Wit en Gudmundsson veelal altijd aan kritiek onderhevig zijn en dat zal feitelijk toch wel ergens op gebaseerd zijn). Ik kan me dan ook voorstellen dat Huiberts toch niet helemaal blij is met deze situatie gezien de verhalen steeds heviger worden dat deze jongen AZ wel eens gaat verlaten omdat het aan vertrouwen ontbreekt en eigenlijk destijds al als een mogelijke opvolger van Til werd gezien
https://www.elfvoetbal.nl/article/27656 ... n-Guus-Til
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Ik snap de roep om jeugd wel, maar niet iedere lichting heeft 5 voltreffers. Het zegt ook veel dat Jong Oranje sinds deze zomer (al voor de slechte start) slechts één AZ'er kent in de vorm van Goudmijn. Die overigens vanavond zelfs niet op de bank zit en bij Sparta af en toe voor de gezelligheid invalt.

Poku, Oosting, Duin, Kramer, Druijf, Evjen, Gullit, Goudmijn en Tabouni hebben allemaal al kansen gehad om zich te bewijzen bij het eerste. De eerste zes hiervan zelfs al in eredivisiewedstrijden, de andere drie ruimschoots in de voorbereiding. Maar dit hele rijtje namen heeft nog niets laten zien wat zou rechtvaardigen dat ze in de basisopstelling moeten staan. Goudmijn bijvoorbeeld, verzoop al volledig in menig oefenwedstrijd tegen volwassen mannen.

Reijnders krijgt ook kansen en lijkt die als enige steeds meer te pakken.

De tijd zal moeten leren wie gelijk zal krijgen, maar van het rijtje van 9 spelers schat ik zelf in dat geen enkele uit dat rijtje via een andere club over 5 jaar opeens bij Atalanta speelt. Of zelfs een Utrecht.
Hup AZ.
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 651
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Buiten Wijndal, Midtsjø en Karlsson lopen er in 1 toch ook geen spelers rond die over een paar jaar op hoger niveau spelen?

AZ heeft een aantal aardige spelers gehaald maar geen spectaculaire aankopen. Op zich vind ik dat zelf niet veel erg. Je kan wel miljoenen investeren in bijvoorbeeld Veerman, maar die kost zoveel, dat zou onverantwoord zijn.

Ik had alleen wel gehoopt dat er veel kansen zouden komen voor de jeugd. Met het intern doorschuiven van Jansen als hoofdtrainer had ik juist verwacht dat die het doorschuiven vanuit de jeugd zou omarmen.

Ook dit seizoen mag je vijf keer wisselen dus je hebt alle gelegenheid om jonge spelers in te laten vallen. Het is niet zo dat alle elf basisspelers een onuitwisbare indruk achterlaten. Je zou best eens jongens die bij Jong in wedstrijden en trainingen uitblinken eens opnemen in de wedstrijd selectie voor een wedstrijd. Of tijdens een interland periode mee laten trainen met 1.

Hopelijk komt de doorstroming de komende jaren wat op gang. De o18 staat ook bovenaan in de competitie. Daar lopen ook de nodige jeugdinternationals rond. Zou mooi zijn als daar ook jongens de komende jaren kunnen aanhaken bij 1.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

fcvictorie schreef: 12 okt 2021, 18:46 Buiten Wijndal, Midtsjø en Karlsson lopen er in 1 toch ook geen spelers rond die naar boven kunnen.

Ik had alleen wel gehoopt dat er veel kansen zouden komen voor de jeugd. Met het intern doorschuiven van Jansen als hoofdtrainer had ik juist verwacht dat die het doorschuiven vanuit de jeugd zou omarmen.
BMI en Clasie hebben eerder al bewezen een transfer naar het buitenland af te kunnen dwingen. Pavlidis en Reijnders hebben ook mogelijkheden. Nieuwe keeper is nog een vraagteken.

Ik heb net overigens 9 spelers opgesomd die de afgelopen periode kansen hebben gehad, maar vaak als deze jongens invallen worden we er alleen maar zwakker op. Het is geen Football Manager waar je 10 talentjes koopt waarvan de helft het altijd gegarandeerd goed doet.
Hup AZ.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Bob Ross schreef: 12 okt 2021, 18:15 Ik snap de roep om jeugd wel, maar niet iedere lichting heeft 5 voltreffers. Het zegt ook veel dat Jong Oranje sinds deze zomer (al voor de slechte start) slechts één AZ'er kent in de vorm van Goudmijn. Die overigens vanavond zelfs niet op de bank zit en bij Sparta af en toe voor de gezelligheid invalt.

Poku, Oosting, Duin, Kramer, Druijf, Evjen, Gullit, Goudmijn en Tabouni hebben allemaal al kansen gehad om zich te bewijzen bij het eerste. De eerste zes hiervan zelfs al in eredivisiewedstrijden, de andere drie ruimschoots in de voorbereiding. Maar dit hele rijtje namen heeft nog niets laten zien wat zou rechtvaardigen dat ze in de basisopstelling moeten staan. Goudmijn bijvoorbeeld, verzoop al volledig in menig oefenwedstrijd tegen volwassen mannen.

Reijnders krijgt ook kansen en lijkt die als enige steeds meer te pakken.

De tijd zal moeten leren wie gelijk zal krijgen, maar van het rijtje van 9 spelers schat ik zelf in dat geen enkele uit dat rijtje via een andere club over 5 jaar opeens bij Atalanta speelt. Of zelfs een Utrecht.
Taabouni heeft niet echt een kans gehad, waarom niet is nog maar de vraag.
En Oosting heeft ook niet écht de kans gekregen want dat is bij lange na geen linksback.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 12 okt 2021, 19:09 Taabouni heeft niet echt een kans gehad, waarom niet is nog maar de vraag.
En Oosting heeft ook niet écht de kans gekregen want dat is bij lange na geen linksback.
Dat klopt niet, Tabouni heeft tegen NEC een volledige helft gespeeld en tegen ADO Den Haag en OFI Kreta zelfs de hele wedstrijd met heel veel basisspelers om hem heen. 2x basisplek en 1x een helft, 225 minuten, hoeveel kansen wil je hebben ?

Oosting zou je nog wat voor kunnen zeggen, maar zowel Karlsson als Pavlidis zijn duidelijk beter dus snap ik dat prima.
Hup AZ.
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 651
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Bob Ross schreef: 12 okt 2021, 19:03 BMI en Clasie hebben eerder al bewezen een transfer naar het buitenland af te kunnen dwingen. Pavlidis en Reijnders hebben ook mogelijkheden. Nieuwe keeper is nog een vraagteken.

Ik heb net overigens 9 spelers opgesomd die de afgelopen periode kansen hebben gehad, maar vaak als deze jongens invallen worden we er alleen maar zwakker op. Het is geen Football Manager waar je 10 talentjes koopt waarvan de helft het altijd gegarandeerd goed doet.
Zowel BMI, Clasie, Reijnders en Pavlidis zijn toch niet onomstreden basisspelers. Dat die eerste twee jaren terug het goed gedaan hebben zegt niks over nu.

Het drietal die ik noemde steken er met kop en schouders bovenuit. Er lopen daarnaast best aardige spelers rond. Maar bij allen kan je in meer of mindere mate een discussie voeren of ze goed genoeg zijn.

Je hebt geen garantie dat een jeugdspeler doorbreekt. Net zo min heb je de garantie dat een gekochte speler een sterspeler wordt. Waar het mij om gaat; AZ spreekt nadrukkelijk uit dat de jeugdopleiding zeer belangrijk is voor de club. De club heeft beperkt geïnvesteerd nadat deze zomer zoveel spelers zijn vertrokken.

Op zich is dat nog de verkopen wanneer er gebouwd wordt aan een nieuwe ploeg. Een ploeg waar talenten alle kansen krijgen. Tot dusver kiest de trainer voornamelijk voor bekende namen, jongens die nooit helemaal overtuigd hebben. De jeugd laat hij veelal links liggen. Ik vind dat wel teleurstellend. Juist omdat hij intern doorgeschoven is. Ik had gehoopt dat hij de club filosofie veel meer zou uitdragen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13933
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

De Rode Baron schreef: 12 okt 2021, 14:42 Maar als we geen lopende 10 hebben die feitelijk voldoet (en dat is sinds het vertrek van Til het geval) is er wel degelijk iets voor te zeggen om een speler (die binnen de opleiding als een vd grote parels wordt gezien mede te danken op die positie in de diverse elftallen en bij Oranje onder 17) om op zijn minst wat speelminuten te geven ook al is het een ander soort 10 (meer een vormgever) waar we de laatste seizoenen mee hebben gespeeld.
Ik zou je gelijk geven als alles gesmeerd liep en je geen ander soort radertje tussen de geoliede machine moet gaan stoppen, maar het moge duidelijk zijn dat de spelers die daar spelen (de Wit en Gudmundsson veelal altijd aan kritiek onderhevig zijn en dat zal feitelijk toch wel ergens op gebaseerd zijn). Ik kan me dan ook voorstellen dat Huiberts toch niet helemaal blij is met deze situatie gezien de verhalen steeds heviger worden dat deze jongen AZ wel eens gaat verlaten omdat het aan vertrouwen ontbreekt en eigenlijk destijds al als een mogelijke opvolger van Til werd gezien
https://www.elfvoetbal.nl/article/27656 ... n-Guus-Til
Nee want dan moet je je hele speelwijze aan gaan passen. Dat kan wel, maar dan moet je je afvragen of je de rest dan ook nog in hun kracht laat spelen. Daarnaast kan je zeggen van De Wit wat je wil, maar het team liep de laatste twee seizoenen wel goed. Daarin heeft hij persoonlijk niet de ontwikkeling gemaakt die wij wellicht hadden gehoopt, maar het team liep lekker en de afstemming was er. Het trio Midtsjo, Koopmeiners en De Wit stond op het middenveld. Bij de blessure van De Wit pakte Gudmundsson het goed op. Dus nee, er was geen reden om met een ander type nummer tien te gaan voetballen.

Dat Huiberts niet blij is met de situatie zal, maar je doet nu net alsof de jeugdspelers helemaal geen kans krijgen. Dat is gewoon je reinste onzin en feitelijk onjuist. Hij krijgt weinig minuten, dan hebben we het over 1 speler. Dat is zuur, dat hadden we niet verwacht, maar zal dat misschien ook niet aan Taabouni zelf kunnen liggen? En dat zeg ik met oprecht met een vraagteken. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat Jansen en Slot hem niet opstellen omdat ze een hekel aan hem hebben.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13933
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

fcvictorie schreef: 12 okt 2021, 18:46 Ik had alleen wel gehoopt dat er veel kansen zouden komen voor de jeugd. Met het intern doorschuiven van Jansen als hoofdtrainer had ik juist verwacht dat die het doorschuiven vanuit de jeugd zou omarmen.
Hier moeten we even een keuze maken. Wat willen we nu? Want het feit is namelijk dat het vertrek van de helft van de sterkhouders intern is opgevangen. Met eigen jeugd of talenten die er al waren. Alleen voor Bizot en Boadu zijn er directe vervangers aangetrokken die momenteel ook in de basis staan. Alleen toen dat gebeurde was het forum te klein. Er moesten meer aankopen komen, Huiberts was gierig, het technische beleid kut en het zou niks worden dit jaar.

Nu willen we met zijn alleen nog meer jeugd in het eerste elftal zien. Dat betekent dus (nog) minder aankopen van buitenaf. Ik kan dat af en toe niet meer volgen.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6487
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZ 4 Life schreef: 13 okt 2021, 07:53 Ik kan dat af en toe niet meer volgen.
Vind je het echt zo lastig?
Ik denk dat menig supporter in de regel het liefst een zelf opgeleide speler ziet voetballen. Maar de jeugdopleiding zal niet altijd kunnen leveren wat de A selectie nodig heeft.
Als er aangekocht wordt/moet worden, laat het dan iemand zijn waarvoor je naar het stadion gaat. Iemand met een duidelijke toegevoegde waarde.
Durf daarom ook te investeren.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13933
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 13 okt 2021, 08:18 Vind je het echt zo lastig?
Ik denk dat menig supporter in de regel het liefst een zelf opgeleide speler ziet voetballen. Maar de jeugdopleiding zal niet altijd kunnen leveren wat de A selectie nodig heeft.
Als er aangekocht wordt/moet worden, laat het dan iemand zijn waarvoor je naar het stadion gaat. Iemand met een duidelijke toegevoegde waarde.
Durf daarom ook te investeren.
Nee hoor, ik vind het niet lastig. Ik vraag me alleen af wat de medesupporters nu willen. Wat jij omschrijft is namelijk precies wat er nu gebeurt, alleen is daar om een of andere reden kritiek op omdat 1 'parel' niet doorbreekt terwijl anderen dat de laatste jaren bij bosjes doen.

Afgelopen zomer is het vertrek van steunpilaren in drie van de vijf gevallen intern opgevangen door jeugdspelers en talenten die er al waren. Daarnaast zijn er wat jongens van Jong AZ doorgeschoven naar AZ 1. Op twee posities zijn directe versterkingen gehaald die (bijna) direct in de basis staan in de personen van Pavlidis en Vindahl. Witry is (op dit moment) backup voor Wijndal en Sugawara. Prima toch? Dat is perfect in lijn met de visie van de club. Als je kijkt naar de aankopen dan maakt Witry een goede indruk, valt Pavilidis nog wat tegen maar heeft hij laten zien dat hij het kan, is Beukema een volksheld en over Vindahl heb nog niet echt een beeld kunnen vormen. Al met al geen slechte aankopen.

Alleen wat ik dan niet snap is dat er nu moord en brand geschreeuwd wordt dat er zogenaamd geen talenten doorbreken en dat ze de kans niet krijgen. Dat gaat om één speler. Eén. Ze krijgen juist wel de kans want dat zie je nu dus ook weer aan de doorstroming na het vertrek van vijf steunpilaren. Het andere punt dat ik niet snap is dat we aan de ene kant Huiberts hier uitkafferen omdat hij niet meer spelers van buitenaf haalt, terwijl we aan de andere kant nu dus ook weer (nog) meer jeugdspelers willen hebben. Dus wat willen we nu? Meer jeugdspelers of meer aankopen? Het kan niet allebei.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZ 4 Life schreef: 13 okt 2021, 08:36
Alleen wat ik dan niet snap is dat er nu moord en brand geschreeuwd wordt dat er zogenaamd geen talenten doorbreken en dat ze de kans niet krijgen. Dat gaat om één speler. Eén. Ze krijgen juist wel de kans want dat zie je nu dus ook weer aan de doorstroming na het vertrek van vijf steunpilaren. Het andere punt dat ik niet snap is dat we aan de ene kant Huiberts hier uitkafferen omdat hij niet meer spelers van buitenaf haalt, terwijl we aan de andere kant nu dus ook weer (nog) meer jeugdspelers willen hebben. Dus wat willen we nu? Meer jeugdspelers of meer aankopen? Het kan niet allebei.
Het is inderdaad èèn van de twee, maar AZ lijkt nu beiden niet te doen. Ik vind het prima als ze zoals afgelopen zomer heel erg marginaal inkopen als ze daarmee ruimte willen laten voor de jeugd. Maar als je dan vervolgens die jeugd niet eens goed genoeg vind om af en toe in te vallen vindt ik dat geen argument meer. Voor de komende 1/2 jaar zie ik eigenlijk alleen Reijnders een vaste waarde worden voor het eerste elftal met de huidige gang van zaken. Spelers die de overgang naar az1 kunnen/moeten gaan maken krijg veel te weinig speeltijd met vergelijkbare weerstand om naar dat niveau te groeien.

Dan zul je dus wel de transfermarkt op moeten om die periode te overbruggen, zodat je straks weer een goede basis hebt waarin jeugdspelers zich makkelijker kunnen optrekken.
AZ kiest nu voor een soort middenweg waarin middelmaat de norm is, met zowel finanancieel als sportief weinig perspectief in de selectie. Daar snap ik helemaal niets van.

Maargoed we moeten ook concluderen dat Huibert wel iets te veel misperen heeft gehad de laatste jaren, waarmee miljoen zijn uitgegeven aan psv/ajax afvallers en nog een sloot aan net niet spelers. Waar we nu niet 123 van af gaan komen.

Ik hoop dan maar dat AZ haar pijlen heeft gericht op enkele scandinavische spelers die in de winter pas beschikbaar komen. Ook met het oog op het komende vertrek van Wijndal, Midtsjo en mischien Karlsson volgende zomer. Daar zullen we toch wel tijdig op moeten gaan anticiperen als het vanuit de jeugd (nog) niet komt, om de kwaliteit nog enigzins in stand te houden.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6487
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZ 4 Life schreef: 13 okt 2021, 08:36 Al met al geen slechte aankopen.
Ik denk dat de verwachting hoger ligt. Zeker als er voor bijna 50 miljoen verkocht is. (Ja, ik weet - dat is niet 100% in te zetten in nieuwe aankopen)
Dus wat willen we nu? Meer jeugdspelers of meer aankopen? Het kan niet allebei.
Ook hier lijkt mij het antwoord vrij simpel. Betere jeugdspelers en betere aankopen. Allebei dus. Het is topsport. Geen hobby.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

AZ 4 Life schreef: 13 okt 2021, 08:36 Wat jij omschrijft is namelijk precies wat er nu gebeurt
Nee, het gebeurt nu niet. Er staan wekelijks jongens op het veld die niet presteren. Als je dan talentvolle jongens op de bank hebt zitten, die ook in dit systeem prima kunnen spelen, dan doe je er goed aan die jongens een kans te geven. Bij een een voorsprong tegen Cambuur of GAE kan je prima Taabouni, Barasi of Oosting brengen. Daar wordt je niet minder op dan met brengen van Aboukhlal.

En buiten dit kan je natuurlijk prima commentaar hebben op het feit dat we doorgaan met Hatzidiakos en Letschert i.p.v. te investeren in een speler die er gelijk staat en wat toevoegt. Beukema is dat volgens de technische staf blijkbaar niet en was natuurlijk ook geen flinke investering.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3193
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

AZ 4 Life schreef: 13 okt 2021, 08:36 Alleen wat ik dan niet snap is dat er nu moord en brand geschreeuwd wordt dat er zogenaamd geen talenten doorbreken en dat ze de kans niet krijgen. Dat gaat om één speler. Eén.
Klopt. En laat nu net die ene speler het grootste talent zijn wat er bij jong rond loopt.
Lees even de topics van de spelers in het eerste op de posities waar hij kan spelen, wat een bakken kritiek daar in voorkomt. Dat zal toch wel ergens op gebaseerd zijn, supporters zijn ook niet dom.
Die jongen moet kansen krijgen anders is hij echt gevlogen en dan heb ik het louter om zo af en toe eens in te laten vallen op de momenten dat het kan. Dat hij daadwerkelijk aan het eerste kan ruiken en dat er daadwerkelijk kansen voor hem liggen. Dat is goed voor de supporters, zeker in mindere tijden (binding met de club), de media, de uitstraling van de club, en natuurlijk voor de andere talenten die Taabouni echt als het beste zien wat er daar rond loopt (je spreekt nog wel eens spelers).
Huiberts zou een flater maken om de berichten te negeren wat er rondom deze speler gefluisterd wordt, gaat Taabouni niet bijtekenen heb je grote kans dat Barasi ook zijn hakken in het zand, of in dit geval gras, zet.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Bob Ross schreef: 12 okt 2021, 19:22 Dat klopt niet, Tabouni heeft tegen NEC een volledige helft gespeeld en tegen ADO Den Haag en OFI Kreta zelfs de hele wedstrijd met heel veel basisspelers om hem heen. 2x basisplek en 1x een helft, 225 minuten, hoeveel kansen wil je hebben ?

Oosting zou je nog wat voor kunnen zeggen, maar zowel Karlsson als Pavlidis zijn duidelijk beter dus snap ik dat prima.
Ik zie dat iets anders. Oosting werd toen hij dan op linksback gegooit werd gewoon in de basis gezet en maakte dan ook een stuk meer minuten. 225 minuten is net wat meer dan 2 volledige wedstrijden in minuten.

5 volle wedstrijden zou ik als een minimum pakken voor een échte kans.
Maar dan weet ik alsnog niet waarom hij de kans niet krijgt want hij speelt gewoon goed in Jong AZ en in het eerste liep het nou niet direct over rozen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 651
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

AZ 4 Life schreef: 13 okt 2021, 07:53 Hier moeten we even een keuze maken. Wat willen we nu? Want het feit is namelijk dat het vertrek van de helft van de sterkhouders intern is opgevangen. Met eigen jeugd of talenten die er al waren. Alleen voor Bizot en Boadu zijn er directe vervangers aangetrokken die momenteel ook in de basis staan. Alleen toen dat gebeurde was het forum te klein. Er moesten meer aankopen komen, Huiberts was gierig, het technische beleid kut en het zou niks worden dit jaar.

Nu willen we met zijn alleen nog meer jeugd in het eerste elftal zien. Dat betekent dus (nog) minder aankopen van buitenaf. Ik kan dat af en toe niet meer volgen.
Volgens mij zijn er wat aankopen geweest die het matig tot redelijk doen tot dusver. En daarnaast zijn er intern wat (eerder aangekochte) spelers doorgeschoven. Vanuit de jeugd zie ik weinig doorstroming. De enige die zijn kansen sporadisch krijgt is Poku.

Ik denk dat je prima jonge talenten hun kansen kan geven. Je mag tegenwoordig vijf keer wisselen en tegenwoordig mag je twaalf bankzitters meenemen naar een wedstrijd.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16204
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ 4 Life schreef: 12 okt 2021, 08:37 Zijn ze al weg?
Nee, zie het woordje “als”…
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Het niveau van de jeugdspelers is kennelijk niet voldoende om de technische staf te overtuigen om ze bij voorkeur in te zetten.

Dat is een beetje inherent aan ontwikkelingstrajecten denk ik. In het begin lijkt het nog nergens op.

Reijnders maakte in het begin ook foutjes die van ervarener spelers (aankopen) niet gemakkelijk worden geaccepteerd. Maar Reijnders gaf zelf aan dat dat soort foutjes er vanzelf uit zouden gaan. Hij was zich bewust van wat er beter moest. En daardoor zag je na een paar wedstrijden qua niveau geen verschil meer tussen aankopen en Reijnders. Hij blijkt een goed schot te hebben en heeft nu zelfs dus iets extra's.

Het is supersimpel voor jeugdspelers om zich in het eerste te spelen. Die bakken er helemaal niks van namelijk. Vooral de aanvallers van het eerste, dat zijn clowns.

Jong AZ scoort echter ook weinig. Zijn hun aanvallers ook clowns ?
Glory Hunter
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3193
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

AZ 4 Life schreef: 13 okt 2021, 07:45 Nee want dan moet je je hele speelwijze aan gaan passen. Dat kan wel, maar dan moet je je afvragen of je de rest dan ook nog in hun kracht laat spelen.
Ik snap hem niet helemaal. Wordt AZ er nu veel minder van dat je af en toe wat talenten in brengt op tijden dat het kan?
Ik vind het schromelijk overdreven allemaal dat je dan nog minder aankopen (van buitenaf) kunt doen als je af en toe een talent wat kansen geeft. Juist dan zie je of dit soort jongens al wat rijp zijn en kun je anders eventueel doelbewust aankopen doen als je ziet als ze nog veel tekort komen op sommige vlakken wat vereist is bij het eerste.
En valt AZ in deugen of klopt het systeem dan niet meer als je Taabouni wat minuten geeft..... dat zal toch wel mee vallen? Gudmundsson is toch ook een heel ander soort middenvelder dan de Wit die telkens stuivertje wisselt op die positie? AZ heeft de bek vol over hun befaamde opleiding maar wat ik nu zie zijn middelmatige aankopen waarvan drie afvallertjes van de traditionele. Dan zien supporters liever hun eigen talentjes af en toe wat kansjes krijgen.
Plaats reactie