Lichting 2003 (AZ O18, 2020/21)

De jeugd is de toekomst. Alles over de jonge talenten van AZ.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

DeZuivelDuivel schreef: 27 jul 2021, 17:06 Stam was gebaseerd op eerdere opstellingen. Van Brederode snap ik wel inderdaad.
Wat maakt dat je aan Dekkers denkt?
Zelfs in de dramatische pot tegen Volendam liet hij zien een groot talent te zijn.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Loting youth league heeft plaatsgevonden.

AZ U19 mag tegen FK Qabala U19 (Azerbaijan)

hun 1e team: https://www.transfermarkt.com/fk-qabala ... rein/22010
hun U19: https://www.transfermarkt.com/fk-qabala ... rein/42463

Blijft afwachten hoe sterk dat team is, maar zou toch te doen moeten zijn.

Wedstrijden op:
29 sep uit
20 okt thuis
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Vandaag weer hun 4e wedstrijd in de competitie gewonnen en dus nog ongeslagen.
AZ Onder 18 zet zegereeks voort
Gepubliceerd op 25 september 21, 13:19
HEERENVEEN- AZ Onder 18 heeft zaterdag zijn ongeslagen reeks voortgezet. Op bezoek bij sc Heerenveen boekte de formatie van Jan Sierksma zijn vierde competitiezege op rij. De Friezen werden met 0-4 geklopt.

Op Sportpark Skoatterwald kwam AZ sterk uit de startblokken. Tom Kerssens opende in de twaalfde minuut de score en niet veel later verdubbelde Nick Koster de marge. Zodoende ging AZ met een comfortabele voorsprong de rust in.

In het slot
In de 64e minuut gooide AZ het duel in het slot toen Ro-Zangelo Daal de derde treffer produceerde. Met het eindsignaal in zicht voegde Loek Postma er nog één aan toe en bepaalde daarmee de eindstand op 0-4.

Sierksma: 'Blij met de reeks'
"We hebben voor de derde keer in vier wedstrijden een clean sheet gehouden", zag Sierksma. "Daar zijn zijn we blij mee. Toch wordt in deze wedstrijd ook weer duidelijk waar we ons nog kunnen ontwikkelen. We halen in sommige fases een hoog niveau, maar zijn nog niet in staat dat de hele wedstrijd vol te houden. Daar moeten we met elkaar aan werken. We zijn blij met de reeks die we hebben neergezet, maar blijven kritisch en zien dat er nog stappen kunnen worden gezet."

WEDSTRIJDKARAKTERISTIEKEN:
sc Heerenveen - AZ Onder 18 0-4 (0-2)

Opstelling AZ: Rome-Jayden Owusu-Oduro; Jurre van Aken (73. Daniël Beukers), Wouter Goes, Maxim Dekker (46. Loek Postma), Sem Dekkers; Nick Twisk, Tom Kerssens, Dave Kwakman (46. Lewis Schouten); Ro-Zangelo Daal (82. Jayen Gerold), Nick Koster (64. Job Kalisvaart), Myron van Brederode.

Scoreverloop: 12. Kerssens 0-1, 29. Koster 0-2, 64. Daal 0-3, 84. Postma 0-4.

Foto's: Herbert Dekkers

Wedstrijd
Het ziet er naar uit dat dit een hele sterke lichting is en die aangevuld met o.a. Barasi, Fedde de Jong en Poku uit Jong AZ (die eigenlijk ook nog tot deze lichting hoort) hoge ogen gooien bij de Youth league.


De 1e wedstrijd in de youthleague is dus uit tegen Gabala op a.s. woensdag om 15.00 uur.
Even opgezocht en ziggo sport heeft de rechten, maar weigert natuurlijk weer om een wedstrijd van AZ uit te zenden (net zoals meestal jong AZ).
Dus als iemand nog een werkende stream tegenkomt graag hier posten.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Twintigkoppige Youth League-selectie onderweg naar Gabala
Gepubliceerd op 27 september 21, 12:59
ZAANSTAD- AZ is maandag met twintig spelers vertrokken naar Azerbeidzjan. De formatie van trainer Jan Sierksma speelt daar woensdag het UEFA Youth League-duel met Gabala SC.

De Alkmaarders debuteren dit seizoen in het Onder 19-equivalent van de Champions League. De wedstrijd in het Gabala City Stadium wordt om 15:00 uur (Nederlandse tijd) afgetrapt. Op dinsdag 19 oktober volgt in Zaanstad om 17:00 uur de return.

Selectie
De selectie die afreist naar Azerbeidzjan:

Keepers: Sem Westerveld, Rome-Jayden Owusu-Oduro.
Verdedigers: Maxim Dekker, Wouter Goes, Misha Engel, Sem Dekkers, Enoch Mastoras, Jurre van Aken, Loek Postma, Finn Stam.
Middenvelders: Fedde de Jong, Lewis Schouten, Nick Twisk, Dave Kwakman, Job Kalisvaart, Tom Kerssens.
Aanvallers: Myron van Brederode, Ro-Zangelo Daal, Nick Koster, Jayen Gerold.
Wel jammer dat o.a. Barasi en Poku er niet bij zitten. Daarmee verschijnt AZ dus niet in de sterkste opstelling op het veld.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 27 sep 2021, 15:27 Wel jammer dat o.a. Barasi en Poku er niet bij zitten. Daarmee verschijnt AZ dus niet in de sterkste opstelling op het veld.
Jong AZ speelt natuurlijk vrijdag weer en ik heb het idee dat AZ niet te veel met de samenstelling van de selectie van Jong AZ wil rommelen dit seizoen. Misschien wel een toezegging die aan Martens gedaan is.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Forza, weet jij een webpagina waar de jeugdcompetities wel vlot worden bijgehouden? AZ.nl is daarin een drama.

Edit: dit lijkt goed bij te zijn:
https://www.transfermarkt.nl/AZ-alkmaar ... rein/81349
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 27 sep 2021, 18:04 Jong AZ speelt natuurlijk vrijdag weer en ik heb het idee dat AZ niet te veel met de samenstelling van de selectie van Jong AZ wil rommelen dit seizoen. Misschien wel een toezegging die aan Martens gedaan is.
Ja dat dacht ik ook al. Of misschien is het zelfs wel omdat Jansen ze beschikbaar (op de bank) wil hebben tegen Jablonec. Maar het is wel jammer, want het zou mooi zijn als Jong AZ ver komt in de youth league. Volgens mij is dit een hele sterke generatie, dus wil dat graag bevestigd zien met een goed eindresultaat.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 27 sep 2021, 18:18 Ja dat dacht ik ook al. Of misschien is het zelfs wel omdat Jansen ze beschikbaar (op de bank) wil hebben tegen Jablonec. Maar het is wel jammer, want het zou mooi zijn als Jong AZ ver komt in de youth league. Volgens mij is dit een hele sterke generatie, dus wil dat graag bevestigd zien met een goed eindresultaat.
Ik ook, maar het is nog sterker te noemen als dat zonder bijvoorbeeld Poku en Barasi lukt.

Is er een vaste selectie aangewezen voor dit toernooi?
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 27 sep 2021, 20:49 Ik ook, maar het is nog sterker te noemen als dat zonder bijvoorbeeld Poku en Barasi lukt.

Is er een vaste selectie aangewezen voor dit toernooi?
AZ heeft ruim ingeschreven, dus alle spelers die mogelijk zijn:

https://www.uefa.com/uefayouthleague/cl ... z-alkmaar/
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Bij winst volgt de winnaar van:
Csikszereda (ROU)/Angers (FRA)
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 27 sep 2021, 21:55 AZ heeft ruim ingeschreven, dus alle spelers die mogelijk zijn:

https://www.uefa.com/uefayouthleague/cl ... z-alkmaar/
Dan kunnen die anderen er later dus ook nog bijgehaald worden. Dan kan ook de inschatting zijn dat voor deze wedstrijd de kwaliteit van de huidige groep ruim voldoende moet zijn.
_________________
"I don't know that!"
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

Kilkenny schreef: 27 sep 2021, 18:11 Forza, weet jij een webpagina waar de jeugdcompetities wel vlot worden bijgehouden? AZ.nl is daarin een drama.

Edit: dit lijkt goed bij te zijn:
https://www.transfermarkt.nl/AZ-alkmaar ... rein/81349
Voetbal.nl app. van de KNVB. Staan soms zelfs de doelpuntenmakers bij de wedstrijdstatistieken.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

elmo schreef: 28 sep 2021, 07:11 Voetbal.nl app. van de KNVB. Staan soms zelfs de doelpuntenmakers bij de wedstrijdstatistieken.
Dank je, maar ik heb liever een website. Lekker ouderwets en niet te veel pielen op mobielen.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Voetbal.nl dan maar gewoon?
2021-09-29 12_05_38-.jpg
2021-09-29 12_05_38-.jpg (25.7 KiB) 1231 keer bekeken
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

dirkjan schreef: 29 sep 2021, 10:08 Voetbal.nl dan maar gewoon?
2021-09-29 12_05_38-.jpg
Toch nog even zeiken dat je daarvoor weer een account moet aanmaken, ook al is het gratis. Of lees ik dat ook niet goed? (mist opa emoticon)
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Ow, dat weet ik niet. Heb al jaren een account onder mijn eigen KNVB nummer 8)
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ U19 staat inmiddels met 0-3 voor Nu nog 22 minuten te gaan.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

0-4 eindstand
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Eindstand 0-4 winst voor AZ U19.

return 19 oktober thuis om 17.00 uur.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Het Franse Angers heeft zojuist uit gewonnen met 2 - 0, dus worden zijn waarschijnlijk de volgende tegenstander van AZ U19
Plaats reactie