Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

AZSander schreef: 14 sep 2021, 09:14 Maar ik denk dat we het er toch allemaal wel over eens kunnen zijn dat het veldspel grote delen van de wedstrijd meer dan prima was. Het verbaasde mij zelfs een beetje hoe we voetballend meerdere malen goed onder de hoge druk van PSV uitkwamen.
Er volgt nu een relatief makkelijk programma van 4 wedstrijden waar AZ een goede reeks kan/moet neerzetten. De wedstrijden tegen Heerenveen en PSV laten zien dat er nog steeds een goed voetballend geheel staat dat echt niet veel onderdoet met de vorige seizoenen waar we alle lof toebedeeld kregen.
Kritiek moet nog even achterwege gelaten worden want zet je daadwerkelijk die reeks neer en vervolgens thuis tegen FC Utrecht, dan ziet de wereld er ineens heel anders uit. Dus laten we nog even 5 weken afwachten om echt een beeld te krijgen hoe AZ er daadwerkelijk voorstaat, maar ik vind ze vooralsnog voetballend echt niet tegenvallen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

De Rode Baron schreef: 14 sep 2021, 09:11 Moet van der Gijp na gisteren nu ook aan de blindegeleidestok?
"Van de 10 wedstrijden die je zo speelt verliest ajax er 1 en AZ 2, ze speelde werkelijk top. Beter gaat het er niet worden"
Van der Gijp? Serieus? Wil jij het nu serieus over Van der Gijp gaan hebben? Ik dacht dat echt niemand nog Van der Gijp serieus nam, maar blijkbaar hebben we er toch nog 1 gevonden =D>

Zelfs Van der Gijp neemt Van der Gijp niet serieus.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

multatuli schreef: 14 sep 2021, 10:01 Serieus?
Je begrijpt best dat ik wil aangeven dat veel analisten (op Perez na) AZ een prima, nee een geweldige pot hebben zien spelen en een daadwerkelijk 'sterker' voetballend AZ hebben gezien. Van der Gijp was er daar slechts een van. Een beetje overdreven hoe je reageert op vd Vaart zijn analyse en slechts kijkt naar die treffers uit het niets.
Pascal Jansen had het gewoon goed staan met goed, vlot combinatie voetbal.
Vraag me af als AZ degene was geweest die 90 minuten de bus in haar 16 had geparkeerd en met een lucky shot de winst naar haar toe had geschreven, je dan ook positief was geweest omdat doelpunten scoren bij het spelletje hoort.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

De Rode Baron schreef: 13 sep 2021, 07:11 Ik vind de paniek en kritiek die er nu heerst erg overdreven gezien AZ sterker dan gedacht uit de hoek komt na het vertrek van 5 bepalende spelers.
Voetballend met snelle, vlotte combinaties heeft Jansen het juist erg goed staan tegen zowel PSV als Heerenveen.
Clasie speelde een prima partij en samen met Midtsjo en de Wit kon PSV totaal niet aan het voetballen komen omdat het op het middenveld de slag verloor.
AZ had minstens 3 goals kunnen, nee moeten maken, als de VAR zijn werk had gedaan met de overtreding op Aboukhlal en daarbij hadden Karlsson en Pavlidis uit hun kansen natuurlijk moeten scoren. Goed om te zien dat die kansen ook voort komen uit voetballende combinaties, terwijl juist PSV alle geluk aan zijn zijde had door goals die deze spelers niet snel meer zo zullen maken (Boscagli, Doan) en meer uit de lucht kwamen vallen.
Uit tegen Heerenveen speelde we al heel sterk en die lijn werd eigenlijk thuis tegen PSV door gezet. Ik vind dat we echt hier wel op kunnen bouwen, zeker als Karlsson weer dat echte lefgozertje wordt en dergelijke ballen er gewoon inprikt. Enigste zorgenkindje is en blijft de spitspositie, maar wellicht komt Pavlidis ook nog wel los tegen de mindere tegenstanders en zo alsnog vertrouwen kan tanken. Laten we even afwachten of we tegen clubs als Heracles, Twente, Go Ahead Eagles en Cambuur weer een goede reeks kunnen neerzetten in plaats van nu al harde conclusies trekken dat het verlies van de vertrokken spelers niet goed is opgevangen of dat Jansen niet goed bezig is, om vervolgens tegen FC Utrecht echt te kunnen zien of we dit seizoen met deze selectie een rol van betekenis kunnen spelen.
Meer hoef ik niet te lezen. Paniek en voorbarige conclusies heb je hier altijd na een nederlaag. Dan kan je het e.e.a aan pagina's negeren. Precies dit en meer niet.
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

De Rode Baron schreef: 14 sep 2021, 10:22 Je begrijpt best dat ik wil aangeven dat veel analisten (op Perez na) AZ een prima, nee een geweldige pot hebben zien spelen en een daadwerkelijk 'sterker' voetballend AZ hebben gezien. Van der Gijp was er daar slechts een van. Een beetje overdreven hoe je reageert op vd Vaart zijn analyse en slechts kijkt naar die treffers uit het niets.
Pascal Jansen had het gewoon goed staan met goed, vlot combinatie voetbal.
Vraag me af als AZ degene was geweest die 90 minuten de bus in haar 16 had geparkeerd en met een lucky shot de winst naar haar toe had geschreven, je dan ook positief was geweest omdat doelpunten scoren bij het spelletje hoort.
Het maakt mij sowieso niet zoveel uit wat de analisten vinden, maar Vd Gijp mag al helemaal niet meer de naam analist hebben. Hij is gewoon een entertainer die wat roept. Aardige en grappige man die ook gerust wel verstand van voetbal zal hebben, maar hij zit in een amusementsprogramma dus hij roept regelmatig maar wat.

Je doet nu net alsof PSV 90 minuten de bus heeft geparkeerd en met heel veel geluk gewonnen heeft. Dat klopt echt niet. PSV was zowel voetballend als in het benutten van kansen beter dan AZ. Prima kan gebeuren. Op naar de volgende wedstrijd. Maar dat mensen nu doen alsof AZ onterecht heeft verloren slaat nergens op.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Je kan niet zeggen dat PSV voetballend beter was, spelers en coach van PSV zeggen zelf dat AZ voetballend beter was en zij niet aan voetballen toe kwamen en alle tweede ballen verloren.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

multatuli schreef: 14 sep 2021, 12:21 Het maakt mij sowieso niet zoveel uit wat de analisten vinden, maar Vd Gijp mag al helemaal niet meer de naam analist hebben. Hij is gewoon een entertainer die wat roept. Aardige en grappige man die ook gerust wel verstand van voetbal zal hebben, maar hij zit in een amusementsprogramma dus hij roept regelmatig maar wat.

Je doet nu net alsof PSV 90 minuten de bus heeft geparkeerd en met heel veel geluk gewonnen heeft. Dat klopt echt niet. PSV was zowel voetballend als in het benutten van kansen beter dan AZ. Prima kan gebeuren. Op naar de volgende wedstrijd. Maar dat mensen nu doen alsof AZ onterecht heeft verloren slaat nergens op.
Je bent wel erg hardnekkig aan het beweren dat PSV het goed heeft gedaan. En je ontkent dat AZ grotendeels, tot de 60e minuut, gewoon goed heeft gespeeld. Dat PSV beter was in het benutten van kansen valt niet te ontkennen, maar dat ze “voetballend” (ik vraag me af als ze waren gaan handballen of ze ook gewonnen hadden…..;-) beter waren ben ik het niet mee eens.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Jansen verwacht dat Aboukhlal, De Wit, Gudmundsson en Pavlidis meer goals maken. Jansen vindt niet dat Aboukhlal en De Wit op de tribune zouden moeten zitten. Gudmundsson is geen spits en kan bovendien niet scoren vanaf de bank. Laat iemand deze ‘trainer’ een corrigerende tik geven.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 14 sep 2021, 21:05 Je bent wel erg hardnekkig aan het beweren dat PSV het goed heeft gedaan. En je ontkent dat AZ grotendeels, tot de 60e minuut, gewoon goed heeft gespeeld. Dat PSV beter was in het benutten van kansen valt niet te ontkennen, maar dat ze “voetballend” (ik vraag me af als ze waren gaan handballen of ze ook gewonnen hadden…..;-) beter waren ben ik het niet mee eens.
Ook met handbal hadden we het bijna zeker verloren van PSV: https://www.psvhandbal.nl/ :mrgreen:
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Slap interview weer waar in hij alle open deuren weer intrapt en nogmaals tegen de jongens heeft gezegd dat die kansen benut moeten worden. Joeeee dat schiet lekker op Pascal.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Wildcat schreef: 15 sep 2021, 18:33 Slap interview weer waar in hij alle open deuren weer intrapt en nogmaals tegen de jongens heeft gezegd dat die kansen benut moeten worden. Joeeee dat schiet lekker op Pascal.
Ik wilde het niet zeggen, maar inderdaad. Misschien zijn interviews gewoon niet zo zijn ding hoor, en moeten we er verder geen waarde aan hechten.

Maar werkelijk elk interview komt erop neer dat AZ zn kansen moeten benutten, en dat ze moeten voorkomen dat de tegenstander scoort. Net als zijn tactisch plan elke week hetzelfde voorspelbare riedeltje is met vaste wisselmomenten. Nu komen er wedstrijden waarin er misschien iets meer ruimte is om eens wat te proberen of aan te passen. Ik kan me ergens nog wel voorstellen dat je tegen PSV, Heerenveen en Celtic(2x) niet teveel gaat doen in het begin van het seizoen. Ben benieuwd of hij de boel aan de praat kan krijgen, zeker qua voorhoede. Tactisch vind ik hem daarin vooralsnog heel erg zwak.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Ik vind het verschrikkelijk dat bij minstens de helft van de mensen die AZ een warm hart toedraagt vrede is met de 3-0 verlies tegen psv omdat we voetballend goed waren. Na een 3-0 verlies mag je niet tevreden zijn, enige uitzondering is dat als je tegen dit Paris Saint Germain met 3-0 van het veld stapt terwijl het ook 14-0 had kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Wildcat schreef: 15 sep 2021, 20:36
Na een 3-0 verlies mag je niet tevreden zijn, enige uitzondering is dat als je tegen dit Paris Saint Germain met 3-0 van het veld stapt terwijl het ook 14-0 had kunnen zijn.
Als je PSG vanavond zag zou 3-0 ook een schande zijn.

Maar on-topic. Ze konden niet in het stadion trainen omdat het 3 kwartier rijden vanaf het hotel is. Waarom niet Pascal? De gemiddelde Nederlander heeft ook 3 kwartier reistijd naar zijn werk.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Langedijk schreef: 15 sep 2021, 21:21 Als je PSG vanavond zag zou 3-0 ook een schande zijn.

Maar on-topic. Ze konden niet in het stadion trainen omdat het 3 kwartier rijden vanaf het hotel is. Waarom niet Pascal? De gemiddelde Nederlander heeft ook 3 kwartier reistijd naar zijn werk.
Dan hadden ze wel een kuthotel geboekt. Verder eens.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

In mijn voetbalvrienden-club zijn er een aantal die denken dat Pascal de Kerst niet gaat halen. Ik moet zeggen dat ik daar soms ook mijn twijfels over heb, maar dat ik, AZ inmiddels kennende, bang ben dat zijn krediet voorlopig nog niet op is…..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Langedijk schreef: 15 sep 2021, 21:21 Als je PSG vanavond zag zou 3-0 ook een schande zijn.

Maar on-topic. Ze konden niet in het stadion trainen omdat het 3 kwartier rijden vanaf het hotel is. Waarom niet Pascal? De gemiddelde Nederlander heeft ook 3 kwartier reistijd naar zijn werk.
De gemiddelde Nederlander zit dan de hele dag op zijn werk. AZ moet 3 kwartier heen en drie kwartier terug voor een uurtje trainen.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

pAZcal schreef: 15 sep 2021, 22:29 Dan hadden ze wel een kuthotel geboekt. Verder eens.
Denemarken is weer van het slot, Randers is niet echt een metropool met een overvloed aan hotels en daarnaast is er een festival in de buurt en zit alles al vol. Dan zijn de opties gewoon heel beperkt.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Metalingus schreef: 16 sep 2021, 05:59 Denemarken is weer van het slot, Randers is niet echt een metropool met een overvloed aan hotels en daarnaast is er een festival in de buurt en zit alles al vol. Dan zijn de opties gewoon heel beperkt.
Dat zijn dus hele goede redenen om geen hotel in de buurt te kunnen krijgen. Maar een aantal mensen gaan weer los zonder zelf eerst na te denken.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

salmonyappi schreef: 16 sep 2021, 00:01 In mijn voetbalvrienden-club zijn er een aantal die denken dat Pascal de Kerst niet gaat halen. Ik moet zeggen dat ik daar soms ook mijn twijfels over heb, maar dat ik, AZ inmiddels kennende, bang ben dat zijn krediet voorlopig nog niet op is…..
Gelukkig maar dat Max en Robert niet aan paniekvoetbal doen en na het verdwijnen van letterlijke ons halve basisteam de trainer wel een eerlijke kans geven.

Dat gezeur over interviews snap ik ook niet. Het is toch geen cabaret of TED-talk? Hij is een nog onervaren trainer en stelt zich rustig en bescheiden op. Nou is het hotel ook opeens zijn schuld, haha. Hij doet niet alsof hij voetbal heeft uitgevonden. Prima. En hij geeft duidelijk in het openbaar terechte kritiek op de voorhoede, dus een allemansvriendje is het ook niet.

Dat er onder Jansen geen vuile was naar buiten komt(als die er al is) en dat de sfeer in het team goed is vind ik veel belangrijker. Een Wijndal had bij veel clubs gepikeerd rondgelopen maar Jansen heeft hem direct belangrijk gemaakt en ze lopen samen lachend naar het trainingsveld. Kijk voor de gein even naar de docu van Feyenoord, dan zie je hoe Advocaat vakkundig de hele sfeer in een team naar de klote helpt door publiekelijk jeugdspelers en eigen spelers af te maken. Met als gevolg allerlei eilandjes in de selectie en ruzie over tactiek en continu spanningen en slechte resultaten.

Advocaat is vast erg leuk in interviews maar valt in die docu volledig door de mand. Hij komt alleen maar met open deuren (vechten mannen!) en negatieve motivaties (iedereen lacht ons uit). Echt een staaltje Middeleeuws leiderschap. Je kan ook rustig en genuanceerd een groep leiden en spelers mede verantwoordelijk maken, past veel beter bij een jonge spelersgroep. Je moet er niet aan denken dat er een type Buijs bij AZ komt.

En ja, als Jansen dit jaar 8e wordt en er geen speler beter is geworden dan moet je verder kijken, maar geef die man een eerlijke kans. Hij deed het vorig jaar namelijk aantoonbaar beter met exact dezelfde spelers dan de 'geweldenaar' Slot. Diezelfde Slot die nu met 4 topaankopen nog steeds kansloos van Utrecht verliest (tactisch wondertje hoor!).
Hup AZ.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Bob Ross schreef: 16 sep 2021, 07:47 Gelukkig maar dat Max en Robert niet aan paniekvoetbal doen en na het verdwijnen van letterlijke ons halve basisteam de trainer wel een eerlijke kans geven.

Dat gezeur over interviews snap ik ook niet. Het is toch geen cabaret of TED-talk? Hij is een nog onervaren trainer en stelt zich rustig en bescheiden op. Nou is het hotel ook opeens zijn schuld, haha. Hij doet niet alsof hij voetbal heeft uitgevonden. Prima. En hij geeft duidelijk in het openbaar terechte kritiek op de voorhoede, dus een allemansvriendje is het ook niet.

Dat er onder Jansen geen vuile was naar buiten komt(als die er al is) en dat de sfeer in het team goed is vind ik veel belangrijker. Een Wijndal had bij veel clubs gepikeerd rondgelopen maar Jansen heeft hem direct belangrijk gemaakt en ze lopen samen lachend naar het trainingsveld. Kijk voor de gein even naar de docu van Feyenoord, dan zie je hoe Advocaat vakkundig de hele sfeer in een team naar de klote helpt door publiekelijk jeugdspelers en eigen spelers af te maken. Met als gevolg allerlei eilandjes in de selectie en ruzie over tactiek en continu spanningen en slechte resultaten.

Advocaat is vast erg leuk in interviews maar valt in die docu volledig door de mand. Hij komt alleen maar met open deuren (vechten mannen!) en negatieve motivaties (iedereen lacht ons uit). Echt een staaltje Middeleeuws leiderschap. Je kan ook rustig en genuanceerd een groep leiden en spelers mede verantwoordelijk maken, past veel beter bij een jonge spelersgroep. Je moet er niet aan denken dat er een type Buijs bij AZ komt.

En ja, als Jansen dit jaar 8e wordt en er geen speler beter is geworden dan moet je verder kijken, maar geef die man een eerlijke kans. Hij deed het vorig jaar namelijk aantoonbaar beter met exact dezelfde spelers dan de 'geweldenaar' Slot. Diezelfde Slot die nu met 4 topaankopen nog steeds kansloos van Utrecht verliest (tactisch wondertje hoor!).
Helemaal eens.
Gesloten