Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

Je moet ook investeren in het elftal. Helemaal nu na deze leegloop. Anders wordt je straks het lachertje van de competitie. Een elftal vol onervaren kleuters daar zit niemand op te wachten. Er moet in elke linie een ervaren speler staan.
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

AZSander schreef: 02 aug 2021, 21:30 Inderdaad, verwend. Misschien inderdaad nog een back, maar daar houdt het toch echt wel bij op. Ik begrijp dat gezever hier ook niet zo. We hebben 1,5 jaar lang Boadu, Stengs en in mindere mate Bizot afgezeken omdat ze veel te wisselvallig / niet doelgericht / grabbelaar waren. Nu kan je er in totaal bijna 40 miljoen voor pakken, dan moet je dat toch doen? Voor mij waren de sterkhouders vorig seizoen met name Midtsjo / Koopmeiners / Wijndal / Karlsson. Daarvan blijven er sowieso 2 en misschien zelfs 3. Martins Indi vond ik ook sterk 2e seizoenshelft. Die blijft ook.

Doorselecteren hoort ook bij een topclub. Weten wanneer het tijd is om een speler te verkopen en te oogsten. Kijk nu naar de situatie met Feyenoord en Jorgensen. Dat wil je te allen tijde voorkomen. Het middenveld en de aanval is momenteel echt al overvol, waarbij spelers als Reijnders / Gudmundsson / Evjen echt wel een paar stappen verder zijn als je het vergelijkt met vorig jaar zomer rond deze tijd. Je moet een kern van 15-16 redelijk gelijkwaardige spelers hebben om hoge ogen te kunnen gooien en als Wijndal blijft heb je die in principe ook.

Dat gezever van 'je harkt 60 miljoen binnen DUS er moeten nog 2-3 (voor onze begrippen) topspelers gehaald worden' slaat als een tang op een varken. Gaat niet gebeuren en is ook onnodig. Dat geld zal geinvesteerd worden in andere, duurzame, zaken die ervoor zorgen dat we structureel zulke toppers als Koopmeiners / Wijndal / Boadu / Stengs kunnen blijven produceren. En dat vind ik fantastisch beleid.
En waar ga je ooit beter worden dan dat je bent als je eeuwig blijft vast houden aan een transfersom van 2,5 miljoen en het opleiden van talenten die je telkens na 2 seizoenen basis verkoopt als ze net pas op stoom beginnen te raken? Of wil je gewoon lekker eeuwig op plek 3-5 blijven hangen? Met dit beleid blijf je in een vicieuze cirkel hangen, ergens dien je een stap te maken want met enkel piep jonge talenten zal je het geen jaar verder schoppen.

Niemand zegt dat je vanwege enkel het inkomende geld 2-3 toppers moet halen, wel zeg ik dat je niet zo veel kwaliteit kan inleveren en met interne oplossingen dezelfde prestaties mag verwachten. AZ geeft zelf inmiddels aan een topclub te zijn, zet prestaties dan ook hoog op je prioriteiten lijst, uiteindelijk draait voetbal om winnen.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

AZSander schreef: 02 aug 2021, 21:30 Exact. Elk jaar hetzelfde liedje, toch presteert AZ het elk jaar weer om gewoon top 4 te spelen.
Waar is de progressie in prestaties? Of is ambitie niet belangrijk?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

pAuluZ schreef: 02 aug 2021, 21:35 Je moet ook investeren in het elftal. Helemaal nu na deze leegloop. Anders wordt je straks het lachertje van de competitie. Een elftal vol onervaren kleuters daar zit niemand op te wachten. Er moet in elke linie een ervaren speler staan.
Als je dit nou nog eens terugleest, denk je er dan nóg zo over?
Echt serieus………..🙄
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Wildcat schreef: 02 aug 2021, 22:03 Waar is de progressie in prestaties? Of is ambitie niet belangrijk?
Je bedoelt: waarom is AZ nou nog steeds geen kampioen?
Als je de progressie bij AZ als organisatie niet ziet moet je echt beter kijken.
Kijk naar de jeugdopleiding, naar de infrastructuur, het stadion.
Het is echt niet de juiste weg om te denken dat je met de koop van drie “toppers” elke keer als je een aantal spelers goed verkocht hebt even om het kampioenschap meedoet.
AZ bulkt van de ambitie!!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

salmonyappi schreef: 02 aug 2021, 22:20 Als je dit nou nog eens terugleest, denk je er dan nóg zo over?
Echt serieus………..🙄
Ja dat gaat echt wat te ver.
Maar wel oneens met mensen die vinden dat de selectie zo wel prima is. Die balans tussen jeugd en aankopen lijkt wat zoek.
Afgelopen seizoen waren de wisselopties al vrij matig, maar ik moet er niet aan denken dat er nu toevallig wel een keer een blessuregolf zou komen van 3/4 spelers. En er dan met 1-0 bij Groningen uit tot een plan B moet worden gekomen.

Ik voorzie een hoop geschuif met posities met deze selectie bij afwezigheid, of zelfs aanpassing van de formatie. Zoals we in de voorbereiding veelvuldig hebben gezien. En om nou te zeggen dat die uitprobeersels een succes waren.
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

salmonyappi schreef: 02 aug 2021, 22:20 Als je dit nou nog eens terugleest, denk je er dan nóg zo over?
Echt serieus………..🙄
De strekking is duidelijk. Je moet het in het algemeen zien, niet letterlijk. Ik zou het erg naïef vinden van AZ als ze denken dat ze het met de jeugd alleen wel redden. Het moet een goeie mix zijn.
mAgNaVoX oDySsEy
biefstukje
Supporter
Berichten: 125
Lid geworden op: 23 dec 2020, 18:09

Wildcat schreef: 02 aug 2021, 22:00 En waar ga je ooit beter worden dan dat je bent als je eeuwig blijft vast houden aan een transfersom van 2,5 miljoen en het opleiden van talenten die je telkens na 2 seizoenen basis verkoopt als ze net pas op stoom beginnen te raken? Of wil je gewoon lekker eeuwig op plek 3-5 blijven hangen? Met dit beleid blijf je in een vicieuze cirkel hangen, ergens dien je een stap te maken want met enkel piep jonge talenten zal je het geen jaar verder schoppen.

Niemand zegt dat je vanwege enkel het inkomende geld 2-3 toppers moet halen, wel zeg ik dat je niet zo veel kwaliteit kan inleveren en met interne oplossingen dezelfde prestaties mag verwachten. AZ geeft zelf inmiddels aan een topclub te zijn, zet prestaties dan ook hoog op je prioriteiten lijst, uiteindelijk draait voetbal om winnen.
Het doel is natuurlijk om de doorgebroken jeugdspelers steeds langer vast te houden. Ook zijn Clasie en Martins Indi gehaalt, dus er zijn echt wel wat ervarenere spelers gehaald. Bij AZ zullen er alleen niet net zo veel ervaren spelers staan als bij ajax of PSV, omdat daar de salarisbegroting gewoon te klein voor is. Een salarisbegroting kun je niet ineens vergroten omdat je een paar transfers gemaakt hebt, dus dit zal de komende jaren ook gewoon zo blijven. Ook denk ik dat het best mogelijk vele jaren gewoon dezelfde prestaties te behalen ook al gaan misschien de beste spelers weg. De andere spelers zijn vaak ook jong en kunnen dus in een jaar tijd behoorlijk stappen maken, waardoor je het verlies van een paar goede spelers op kan vangen.

Verder doe je alsof het heel negatief is als AZ constant rond plek 3-5 blijft hangen, dit is gewoon een heel goede plek als je naar de begrotingen van de eredivisie clubs kijkt. Je kan niet zomaar ineens meedoen met clubs als PSV en ajax, als dat makkelijk was had elke club dat wel gedaan

AZ is een club die door veel te investeren in de jeugd zich in de top-4 genesteld heeft. Het lijkt me vooral een goed idee om aan dat beleid vast te houden en zo houdt je de kans het hoogst dat je een topjaar krijgt waarin je kampioen kan worden.
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 481
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 02 aug 2021, 22:20 Als je dit nou nog eens terugleest, denk je er dan nóg zo over?
Echt serieus………..🙄
Ik ga er niet eens op in, want het slaat inderdaad nergens op. :lol:
Compete to complete
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

biefstukje schreef: 02 aug 2021, 23:06 Bij AZ zullen er alleen niet net zo veel ervaren spelers staan als bij ajax of PSV, omdat daar de salarisbegroting gewoon te klein voor is.

......

AZ is een club die door veel te investeren in de jeugd zich in de top-4 genesteld heeft. Het lijkt me vooral een goed idee om aan dat beleid vast te houden en zo houdt je de kans het hoogst dat je een topjaar krijgt waarin je kampioen kan worden.
Dit is wel een beetje de kern volgens mij. Mooi verwoord. Ik vind het zelf juist heel mooi dat AZ het op deze duurzame manier doet en niet teveel korte termijn denkt. En wie weet komt er over een jaar of 6 tot 8 een gelouterde groep voormalig jeugdspelers terug naar AZ die toch nog kunnen helpen om kampioen te worden in de toekomst, maar die het niet meer voor salaris hoeven te doen en juist kiezen voor een terugkeer naar 'hun club'. Iets eerder dan Ron Vlaar graag, nog voor het aftakelen echt begint.
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 481
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

pAuluZ schreef: 02 aug 2021, 23:03 De strekking is duidelijk. Je moet het in het algemeen zien, niet letterlijk. Ik zou het erg naïef vinden van AZ als ze denken dat ze het met de jeugd alleen wel redden. Het moet een goeie mix zijn.
Toch laat ik me verleiden om erop in te gaan. Oke ik zal het proberen voor je uit te leggen. Ik ga er op dit moment vanuit dat Okoye Bizot vervangt en dat Wijndal blijft. Koopmeiners vertrekt.

Als eerste; je hebt gelijk. Goede mix tussen ervaring en talentvolle jeugd is belangrijk. Verlies daarbij niet uit het oog dat een club als AZ zelden spelers op het veld kan hebben staan die op de top van hun kunnen presteren; daar hebben we de financiële huishouding niet voor. AZ zal altijd genoodzaakt zijn om spelers aan te trekken die óf de potentie hebben om een hoog niveau te halen (maar dat dus nog niet hebben), of om spelers te halen die net over hun hoge niveau heen zijn (vlaar / martins indi / clasie) om voor ervaring te zorgen. Als je naar de kern van de selectie kijkt (en potentiele basisspelers) dan kom ik tot de volgende 17 namen: Okoye, Wijndal, Oosting, Martins Indi, Letschert, Hatzidiakos, Beukema, Sugawara, Clasie, Reijnders, Midtsjo, De Wit, Gudmundsson, Karlsson, Aboukhlal, Pavlidis, Evjen. Daarvan hebben Clasie en Martins Indi in de halve finale op het WK 2014 gestaan en bovendien allebei in de Premier League op het hoogste niveau gespeeld. Wijndal heeft op het EK 2021 gespeeld.

Laten we voor de ervaring eens kijken naar welke spelers meer dan 100 wedstrijden op het hoogste niveau hebben gespeeld: Wijndal (21 jaar, 100 wed), Martins Indi (29 jaar, 350 wed), Letschert (28 jaar, 250 wed), Hatzidiakos (24 jaar, 120 wed), Clasie (30 jaar, 320 wed), Midtsjo (27 jaar, 300 wed), Gudmundsson (24 jaar, 100 wed) en Karlsson (23 jaar, 160 wed) hebben allemaal ruimschoots ervaring op het hoogste niveau. Daarvan gaan Wijndal, Martins Indi, Midtsjo, Gudmundsson en Karlsson sowieso basis spelen, en waarschijnlijk ook nog Letschert of Hatzidiakos. Dat zijn er al 6 die voor AZ begrippen zeer ruime ervaring hebben. Okoye is, voor AZ begrippen, een meer dan prima doelman. Pavlidis heeft ook al bijna 90 wedstrijden op het hoogste niveau gespeeld. Reijnders is inmiddels 23 jaar en is deze voorbereiding één van de beste spelers bij AZ, nadat hij vorig seizoen al meerdere keren prima meedraaide. Dat is toch hartstikke goed dan?

Als Wijndal alsnog vertrekt is Sugawara en Oosting op de backs inderdaad te mager, dat kan ik ook beamen. En ik twijfel ook een beetje over Evjen op de rechtsbuiten positie. Maar je moet zo'n jongen wel de kans geven; anders is het kapitaalvernietiging. Als Evjen inderdaad niet blijkt te presteren kan Gudmundsson daar altijd nog spelen en koop je in de winter een goede rechtsbuiten. Maar als je dat deze zomer doet spoel je de 3 miljoen investering voor Evjen gewoon door de WC. Die kun je dan afschrijven.

De situatie van AZ is echt niet zo dramatisch als jij doet voorkomen. En als je dat nu nog steeds vindt, kom dan met argumenten. We gaan waarschijnlijk geen top 2 spelen, maar top 4 is met deze selectie (en als je naar de concurrentie kijkt) zeker mogelijk. Europees voetbal seizoen erbij en je hebt een uitstekend 'tussenjaar', waarbij je ook nog eens 60 miljoen hebt verdiend.
Compete to complete
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZSander schreef: 03 aug 2021, 08:06 Toch laat ik me verleiden om erop in te gaan. Oke ik zal het proberen voor je uit te leggen. Ik ga er op dit moment vanuit dat Okoye Bizot vervangt en dat Wijndal blijft. Koopmeiners vertrekt.

Als eerste; je hebt gelijk. Goede mix tussen ervaring en talentvolle jeugd is belangrijk. Verlies daarbij niet uit het oog dat een club als AZ zelden spelers op het veld kan hebben staan die op de top van hun kunnen presteren; daar hebben we de financiële huishouding niet voor. AZ zal altijd genoodzaakt zijn om spelers aan te trekken die óf de potentie hebben om een hoog niveau te halen (maar dat dus nog niet hebben), of om spelers te halen die net over hun hoge niveau heen zijn (vlaar / martins indi / clasie) om voor ervaring te zorgen. Als je naar de kern van de selectie kijkt (en potentiele basisspelers) dan kom ik tot de volgende 17 namen: Okoye, Wijndal, Oosting, Martins Indi, Letschert, Hatzidiakos, Beukema, Sugawara, Clasie, Reijnders, Midtsjo, De Wit, Gudmundsson, Karlsson, Aboukhlal, Pavlidis, Evjen. Daarvan hebben Clasie en Martins Indi in de halve finale op het WK 2014 gestaan en bovendien allebei in de Premier League op het hoogste niveau gespeeld. Wijndal heeft op het EK 2021 gespeeld.

Laten we voor de ervaring eens kijken naar welke spelers meer dan 100 wedstrijden op het hoogste niveau hebben gespeeld: Wijndal (21 jaar, 100 wed), Martins Indi (29 jaar, 350 wed), Letschert (28 jaar, 250 wed), Hatzidiakos (24 jaar, 120 wed), Clasie (30 jaar, 320 wed), Midtsjo (27 jaar, 300 wed), Gudmundsson (24 jaar, 100 wed) en Karlsson (23 jaar, 160 wed) hebben allemaal ruimschoots ervaring op het hoogste niveau. Daarvan gaan Wijndal, Martins Indi, Midtsjo, Gudmundsson en Karlsson sowieso basis spelen, en waarschijnlijk ook nog Letschert of Hatzidiakos. Dat zijn er al 6 die voor AZ begrippen zeer ruime ervaring hebben. Okoye is, voor AZ begrippen, een meer dan prima doelman. Pavlidis heeft ook al bijna 90 wedstrijden op het hoogste niveau gespeeld. Reijnders is inmiddels 23 jaar en is deze voorbereiding één van de beste spelers bij AZ, nadat hij vorig seizoen al meerdere keren prima meedraaide. Dat is toch hartstikke goed dan?

Als Wijndal alsnog vertrekt is Sugawara en Oosting op de backs inderdaad te mager, dat kan ik ook beamen. En ik twijfel ook een beetje over Evjen op de rechtsbuiten positie. Maar je moet zo'n jongen wel de kans geven; anders is het kapitaalvernietiging. Als Evjen inderdaad niet blijkt te presteren kan Gudmundsson daar altijd nog spelen en koop je in de winter een goede rechtsbuiten. Maar als je dat deze zomer doet spoel je de 3 miljoen investering voor Evjen gewoon door de WC. Die kun je dan afschrijven.

De situatie van AZ is echt niet zo dramatisch als jij doet voorkomen. En als je dat nu nog steeds vindt, kom dan met argumenten. We gaan waarschijnlijk geen top 2 spelen, maar top 4 is met deze selectie (en als je naar de concurrentie kijkt) zeker mogelijk. Europees voetbal seizoen erbij en je hebt een uitstekend 'tussenjaar', waarbij je ook nog eens 60 miljoen hebt verdiend.
Goed stuk. Kan ik me in vinden.

Als men denkt dat AZ mee gaat doen om het kampioenschap kan ik me de teleurstelling voorstellen (maar hoezo?, we doen het al jaren op deze manier en elke transferperiode weer wordt er geschreeuwd om de broodnodige versterkingen……..); als je verwacht dat AZ 3e of 4e wil en kan worden is de groep (op linksachter na wellicht) rond.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

We hoeven niet in paniek te raken, er staat nog steeds wel een basisteam dat in de top 4 kan komen. Zonder Wijndal en Koopmeiners misschien top 5. Het is ook niet de bedoeling dat aankopen de bloei van zelfopgeleide spelers blokkeren, maar er is een tussenweg. Oosting is nu al een noodverband. Op rechts heb je maar 1 serieuze optie. Ik pleit niet om te smijten met miljoenen maar haal bv. een type als die Noor van Feyenoord. Te betalen en met potentie. Voorin hoeft er niets bij want dan kan je gewoon veel makkelijker schuiven.

Overigens kan je je wel afvragen wat het moment is voor AZ om wel een stap te maken in de salarissen. Uiteindelijk is een goed team het doel en niet om 100 miljoen op de bank te hebben. Aangezien de zilvervloot dit jaar binnenvaart kan daarin een voorzichtig stapje worden gezet. Dan haal je misschien een keer een speler van 4 miljoen.
Hup AZ.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Bob Ross schreef: 03 aug 2021, 09:17 We hoeven niet in paniek te raken, er staat nog steeds wel een basisteam dat in de top 4 kan komen. Zonder Wijndal en Koopmeiners misschien top 5. Het is ook niet de bedoeling dat aankopen de bloei van zelfopgeleide spelers blokkeren, maar er is een tussenweg. Oosting is nu al een noodverband. Op rechts heb je maar 1 serieuze optie. Ik pleit niet om te smijten met miljoenen maar haal bv. een type als die Noor van Feyenoord. Te betalen en met potentie. Voorin hoeft er niets bij want dan kan je gewoon veel makkelijker schuiven.

Overigens kan je je wel afvragen wat het moment is voor AZ om wel een stap te maken in de salarissen. Uiteindelijk is een goed team het doel en niet om 100 miljoen op de bank te hebben. Aangezien de zilvervloot dit jaar binnenvaart kan daarin een voorzichtig stapje worden gezet. Dan haal je misschien een keer een speler van 4 miljoen.
Kleine nuance: We hebben waarschijnlijk circa 30 miljoen binnen geharkt, maar dat dak heeft toch ook wel een aardig bedrag gekost. Voor een deel verzekeringsgeld, maar lang niet volledig. Een deel van de inkomsten kan in 1 keer naar het dak toe. Met een paar slimme aankopen, kan AZ gewoon weer in de top 3 meedoen.
Gebruikersavatar
Toffee
Supporter
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 okt 2005, 14:34

Max mag dan nu wel cashen, maar over het afgelopen boekjaar (ik meen van 1 juli tot 1 juli) heeft AZ ongeveer 10-15 miljoen verlies geleden is mijn inschatting, inclusief de transfer van Idrissi. Dak, corona.

Dus de transfer van Stengs is nodig om verlies vorig seizoen te dichten. Met een transfer van Boadu dicht je voorlopig alleen gat komend seizoen. Want AZ draait ieder jaar zo’n 10 miljoen verlies zonder transfers (Zie eerdere posts)

Transfers van Koopmeiners en Bizot laten het EV daadwerkelijk groeien.
Everton: Pride of Merseyside
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

multatuli schreef: 03 aug 2021, 10:10 Kleine nuance: We hebben waarschijnlijk circa 30 miljoen binnen geharkt, maar dat dak heeft toch ook wel een aardig bedrag gekost. Voor een deel verzekeringsgeld, maar lang niet volledig. Een deel van de inkomsten kan in 1 keer naar het dak toe. Met een paar slimme aankopen, kan AZ gewoon weer in de top 3 meedoen.
Stengs 15M€
Bizot 3M€
Boadu 17M€

Streep 5M€ aan makelaarskosten weg en dan houd je nu al 30M€ over. Koopmeiners gaat voor 90% weg voor 18-20M€ en wellicht Mitsjö en/of Wijndal. Dan ga je dus aardig richting 50 a 60M€.

Het stadion heeft 25M€ gekost aldus Eenhoorn, maar dat wordt gedekt door garantstelling Alkmaar (10M€), verzekeringsgeld en wat eigen vermogen. De voorgenomen omloop zal nog wel wat geld kosten. Met bovenstaande transfers zouden er echter ruim genoeg middelen moeten zijn om noodzakelijke versterking selectie (backs!) en wensen rondom stadion/jeugdopleiding te realiseren en je eigen vermogen te versterken.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Bob Ross schreef: 03 aug 2021, 09:17
Overigens kan je je wel afvragen wat het moment is voor AZ om wel een stap te maken in de salarissen. Uiteindelijk is een goed team het doel en niet om 100 miljoen op de bank te hebben. Aangezien de zilvervloot dit jaar binnenvaart kan daarin een voorzichtig stapje worden gezet. Dan haal je misschien een keer een speler van 4 miljoen.
Dan moet je echt flink omhoog in de structurele inkomsten. Ik ken de precieze cijfers niet maar schat in dat een ton of zes het plafond is. Dat zou je door dat je wat vet op de botten hebt kunnen oprekken naar acht ton en per zeer hoge uitzondering naar 1 mio. Alleen zijn dit nog steeds bedragen waar ze lachend overheen gaan in het buitenland. Als Stengs, Boadu en Koopmeiners het dubbele gaan verdienen, vertrekken ze nog steeds.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Toffee schreef: 03 aug 2021, 12:19 Max mag dan nu wel cashen, maar over het afgelopen boekjaar (ik meen van 1 juli tot 1 juli) heeft AZ ongeveer 10-15 miljoen verlies geleden is mijn inschatting, inclusief de transfer van Idrissi. Dak, corona.

Dus de transfer van Stengs is nodig om verlies vorig seizoen te dichten. Met een transfer van Boadu dicht je voorlopig alleen gat komend seizoen. Want AZ draait ieder jaar zo’n 10 miljoen verlies zonder transfers (Zie eerdere posts)

Transfers van Koopmeiners en Bizot laten het EV daadwerkelijk groeien.
Volgens mij vallen de Europese inkomsten ook buiten de begroting bij AZ. Dus de ~9miljoen van vorig jaar en ~10miljoen van dit jaar missen dan nog in je rekensom. Want ik kan me niet voorstellen dat AZ mét Europese inkomsten én Idrissi transfer 10/15 miljoen verlies heeft gemaakt afgelopen jaar.

Ja het heeft allemaal tegengezeten en veel geld gekost, maar dit soort dingen zijn juist de reden dat AZ altijd voorzichtig is met het doen van uitgaven. En met de velen verkopen dit jaar is er best ruimte om nog 1of 2 gerichte aankopen te doen. Of AZ dat wel of niet gaat doen is een bewuste keuze, en geen noodzaak uit financieel oogpunt in mijn ogen.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

pAuluZ schreef: 02 aug 2021, 23:03 De strekking is duidelijk. Je moet het in het algemeen zien, niet letterlijk. Ik zou het erg naïef vinden van AZ als ze denken dat ze het met de jeugd alleen wel redden. Het moet een goeie mix zijn.
Achterin hebben we BMI en Letschert, middenveld Clasie en Midtsjo. Alleen voorin zijn ze 21/22/23 en Gudmundsson 24 meen ik. Kwa leeftijd, zit het juist wel prima, en doet AZ precies wat je vraagt.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Bob Ross schreef: 03 aug 2021, 09:17 We hoeven niet in paniek te raken, er staat nog steeds wel een basisteam dat in de top 4 kan komen. Zonder Wijndal en Koopmeiners misschien top 5. Het is ook niet de bedoeling dat aankopen de bloei van zelfopgeleide spelers blokkeren, maar er is een tussenweg. Oosting is nu al een noodverband. Op rechts heb je maar 1 serieuze optie. Ik pleit niet om te smijten met miljoenen maar haal bv. een type als die Noor van Feyenoord. Te betalen en met potentie. Voorin hoeft er niets bij want dan kan je gewoon veel makkelijker schuiven.

Overigens kan je je wel afvragen wat het moment is voor AZ om wel een stap te maken in de salarissen. Uiteindelijk is een goed team het doel en niet om 100 miljoen op de bank te hebben. Aangezien de zilvervloot dit jaar binnenvaart kan daarin een voorzichtig stapje worden gezet. Dan haal je misschien een keer een speler van 4 miljoen.
Heb je die Noor van Feyenoord wel zien spelen?
Die kan er niet zoveel van.
Dan heb je twee matige backs. Dan heb ik er liever één en een jeugdspeler.
Plaats reactie