Dani de Wit (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

ForzAZ schreef: 16 jun 2021, 20:03
De 23-jarige De Wit speelde dit seizoen 20 Eredivisie-optredens voor AZ Alkmaar, in totaal 1209 minuten. In die tijd scoorde hij vier doelpunten en gaf drie assists, bekend om zijn sterke persen en passeren.
De trequartista van AZ Alkmaar is ook aanvoerder van het Nederlands Onder-21-team, met 11 doelpunten in 12 competitieve wedstrijden voor Oranje.
Vermoedelijk zijn er wel clubs die hier geprikkeld van raken: Jong Oranje (=talentvol), aanvoerder (=leiderschap), 11 doelpunten in 12 wedstrijden (=scorend vermogen). Als clubs dat op die manier lezen is dit waarschijnlijk wel het moment voor hem om een stap te maken. Hij is een prima speler, maar inderdaad niet overvangbaar. Benieuwd wat Max voor hem zou vragen als clubs echt concreet worden.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

DiepeMast schreef: 16 jun 2021, 20:20 Vermoedelijk zijn er wel clubs die hier geprikkeld van raken: Jong Oranje (=talentvol), aanvoerder (=leiderschap), 11 doelpunten in 12 wedstrijden (=scorend vermogen). Als clubs dat op die manier lezen is dit waarschijnlijk wel het moment voor hem om een stap te maken. Hij is een prima speler, maar inderdaad niet overvangbaar. Benieuwd wat Max voor hem zou vragen als clubs echt concreet worden.
Precies wat je zegt. Veel clubs geilen tegenwoordig op dergelijke cijfers.

Max weet dat Dani de Wit toe is om een stap hogerop te maken. Dat hij bij AZ na zijn herstel van een blessure op de bank belandde zal hem de overtuiging hebben gegeven om verder te gaan kijken. Jansen gaf de voorkeur aan Albert Gudmundsson en niet aan De Wit. Wanneer de IJslander blijft komt een vertrek van De Wit met nog een driejarig contract op zak misschien niet slecht uit. Max zal een vraagprijs rond de € 10 miljoen (met bonussen) in zijn hoofd hebben verwacht ik.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

ForzAZ schreef: 16 jun 2021, 20:03 En opgenomen in de selectie van het EK'21 waaraan De Wit met Jong Oranje deel nam. We gaan zijn power missen bij een vertrek, maar voetbaltechnisch staan er betere voetballers klaar om zijn plek in te nemen.

Volgens dit bericht uit Italië zijn er blijkbaar in Europa veel clubs onder de indruk geraakt van zijn wilskrachtige optredens in Jong Oranje en bij AZ:
In de voorrondes heeft hij ook uitstekend gepresteerd in Jong Oranje. Beter dan bij AZ.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

multatuli schreef: 16 jun 2021, 21:20 In de voorrondes heeft hij ook uitstekend gepresteerd in Jong Oranje. Beter dan bij AZ.
Waarvan:
5 goals tegen jong Gibraltar
2 goals tegen jong Cyprus
2 goals tegen jong Wit Rusland met rood na 3 minuten
én 1 goal tegen jong Noorwegen.
en dan inderdaad 1 goal tegen jong Hongarije op het ek.

Wat helemaal niet bedoeld is om hem te bashen ofzo, want hij deed het ook gewoon prima bij jong Oranje. Maar in deze situatie komt hij nooit meer, dat hij dit rendement op papier kan halen. Daarom als er een mooie stap voor hem en leuk bedrag voor AZ in zit, goed voor beiden partijen toch. Blijven is natuurlijk ook geen straf. Maar ik vrees dat je Oosting dan beter kan verkopen/verhuren.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 16 jun 2021, 22:18 Waarvan:
5 goals tegen jong Gibraltar
2 goals tegen jong Cyprus
2 goals tegen jong Wit Rusland met rood na 3 minuten
én 1 goal tegen jong Noorwegen.
en dan inderdaad 1 goal tegen jong Hongarije op het ek.

Wat helemaal niet bedoeld is om hem te bashen ofzo, want hij deed het ook gewoon prima bij jong Oranje. Maar in deze situatie komt hij nooit meer, dat hij dit rendement op papier kan halen. Daarom als er een mooie stap voor hem en leuk bedrag voor AZ in zit, goed voor beiden partijen toch. Blijven is natuurlijk ook geen straf. Maar ik vrees dat je Oosting dan beter kan verkopen/verhuren.
Ik vind dit ook de ideale situatie om hem te verkopen. Op papier een betere aankoop dan Guus Til 2 seizoenen geleden.
MarkusHenriksen19
Supporter
Berichten: 181
Lid geworden op: 31 jan 2019, 07:00

Ferry schreef: 16 jun 2021, 16:38 Lazio is een van de vele teams geinteresseerd in Dani de Wit. Ook andere clubs uit Italie en Duitsland, Frankrijk zouden geinteresseerd zijn - volgens onderstaande bron.

https://thelaziali.com/2021/06/16/lazio ... ta-de-wit/

Opvallend genoeg spreken ze wel over: "who has impressed this season in the Eredivisie"
Er zijn veel Italiaanse clubs die kennelijk na de wedstrijden tegen Napoli onze spelers willen, zie bijvoorbeeld Koopmeiners. Toch een puike prestatie van de gehele club!
Maarten Martens is de enige speler van deze eeuw die de beker én landstitel als speler won. Als trainer is het je ook gegund

Eerste wedstrijd: AZ-Aalesunds FK 6-0 (25-8-2011, vEL)

>Huiberts, wijs ook BMI de deur én volg gerust zelf!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Blij om te lezen dat bij steeds meer het kwartje valt t.o.v. DeWit. Voor de bühne ziet dat vele rennen er positief uit, maar de beste man maakt alleen maar overtredingen en verovert nooit een bal. Soort olifant in een porseleinkast. Destijds was hij een toegevoegde waarde voor dit elftal met zn energie, maar nu met de ontwikkeling van Gudmundsson en Oosting(die minstens zoveel lopen) en komst van spits Pavlidis zijn er betere opties voor de 10. Een arbeidersploeg als Wolfsburg of lazio zou hem beter liggen. Maar eigenlijk zie ik AZ hem niet verkopen.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Dat denk ik ook niet. T.o.v. de andere technische frele middenvelders is De Wit wel echt een ander type speler. Als coach is het prettig om die verschillen in ke selectie te hebben. Vooral tegen fysiek sterke ploegen waar je middenveld wordt overlopen, kun je met De Wit prima voor de dag komen.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Dani de Wit is een hele goede speler voor AZ. Zelf heb ik liever een creatieve speler op 10 zoals een Evjen of Gudmundsson, maar wat als dat een tijdje niet werkt en je wat anders moet proberen? Dan is De Wit een goede optie.
"One swallow does not make a summer"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Shota-Arveladze schreef: 23 jul 2021, 12:24 Dani de Wit is een hele goede speler voor AZ. Zelf heb ik liever een creatieve speler op 10 zoals een Evjen of Gudmundsson, maar wat als dat een tijdje niet werkt en je wat anders moet proberen? Dan is De Wit een goede optie.
Of om nog in te brengen in de laatste 20 minuten om nog wat te forceren. Mee eens.

Wat alleen wel jammer is, dat zolang Gudmundsson en De Wit er zijn, andere spelers (zoals Taabouni, Reijnders en Oosting) geen kans op 10 gaan krijgen.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

multatuli schreef: 23 jul 2021, 12:31 Of om nog in te brengen in de laatste 20 minuten om nog wat te forceren. Mee eens.

Wat alleen wel jammer is, dat zolang Gudmundsson en De Wit er zijn, andere spelers (zoals Taabouni, Reijnders en Oosting) geen kans op 10 gaan krijgen.
Het verschil tussen Gudmundsson en De Wit is ook nog dat je in noodsituaties De Wit nog op 6 en 8 kan gebruiken. Met zijn wat grotere fysieke kracht is ie daar bruikbaarder dan de technicus Gudmundsson.

Maar stel dat de oude Lazio Roma geruchten waarheid worden, ik denk het niet, dan mag ie gaan voor zo'n € 8 a € 10 miljoen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

ForzAZ schreef: 23 jul 2021, 13:59 Het verschil tussen Gudmundsson en De Wit is ook nog dat je in noodsituaties De Wit nog op 6 en 8 kan gebruiken. Met zijn wat grotere fysieke kracht is ie daar bruikbaarder dan de technicus Gudmundsson.

Maar stel dat de oude Lazio Roma geruchten waarheid worden, ik denk het niet, dan mag ie gaan voor zo'n € 8 a € 10 miljoen.
Zullen we dat niet doen. De Wit op 6 of 8 kan echt niet. Daar is hij wel eens opgesteld bij AZ en Jong Oranje, maar dat leek echt helemaal nergens op.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZ 4 Life schreef: 24 jul 2021, 10:38 Zullen we dat niet doen. De Wit op 6 of 8 kan echt niet. Daar is hij wel eens opgesteld bij AZ en Jong Oranje, maar dat leek echt helemaal nergens op.
Eens, hij is geen balafpakker of spelverdeler.

Maar hij vindt zelf wel dat hij vanzelfsprekend basisspeler moet worden dit seizoen heb ik het idee. Afgaande op zijn interviews de laatste maanden. Erg benieuwd wat AZ met hem van plan is. Lastige situatie
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

SimonPoulsen schreef: 24 jul 2021, 10:47 Eens, hij is geen balafpakker of spelverdeler.

Maar hij vindt zelf wel dat hij vanzelfsprekend basisspeler moet worden dit seizoen heb ik het idee. Afgaande op zijn interviews de laatste maanden. Erg benieuwd wat AZ met hem van plan is. Lastige situatie
Helemaal niet lastig als een club Interesse heeft. Naast rennen zonder bal en veel wijzen pikt ie (om iets positiefs te noemen) af en toe een goaltje mee. AZ heeft genoeg kwaliteit op het middenveld. Voor zijn verkoopprijs zou je Veerman of Ihattaren kunnen halen!
Praat geen Poep, doos.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Witzer schreef: 24 jul 2021, 11:48 AZ heeft genoeg kwaliteit op het middenveld. Voor zijn verkoopprijs zou je Veerman of Ihattaren kunnen halen!
Deze snap ik niet helemaal.

AZ heeft voldoende kwaliteit op het middeveld > dus laten we van dat geld een middevelder halen? Zeker de 10 positie is met Gudmundsson-Oosting gewoon prima bezet.

Van dat geld een goede concurrent voor rechtsbuiten/spits halen of directe versterking op 6/8 lijkt mij logischer. Maar ik zie AZ DeWit niet zo snel wegdoen.
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

Witzer schreef: 24 jul 2021, 11:48 Helemaal niet lastig als een club Interesse heeft. Naast rennen zonder bal en veel wijzen pikt ie (om iets positiefs te noemen) af en toe een goaltje mee. AZ heeft genoeg kwaliteit op het middenveld. Voor zijn verkoopprijs zou je Veerman of Ihattaren kunnen halen!
Leuk in theorie, maar AZ koopt natuurlijk nooit Veerman voor 10 miljoen (dat vraagt Heerenveen).
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

SimonPoulsen schreef: 24 jul 2021, 12:30 Deze snap ik niet helemaal.

AZ heeft voldoende kwaliteit op het middeveld > dus laten we van dat geld een middevelder halen? Zeker de 10 positie is met Gudmundsson-Oosting gewoon prima bezet.

Van dat geld een goede concurrent voor rechtsbuiten/spits halen of directe versterking op 6/8 lijkt mij logischer. Maar ik zie AZ DeWit niet zo snel wegdoen.
Zal ik het even uitleggen. In de huidige selectie heeft AZ genoeg beter alternatief voor de Wit, dus verkopen als er een koper is. Voor dat geld zou AZ zich wel kunnen versterken. Het team beter maken. Daar gaf ik twee voorbeelden van.
Praat geen Poep, doos.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 24 jul 2021, 12:30 AZ heeft voldoende kwaliteit op het middeveld > dus laten we van dat geld een middevelder halen? Zeker de 10 positie is met Gudmundsson-Oosting gewoon prima bezet.
Oosting is deze voorbereiding als linksachter uitgeprobeerd. Dat is wel heel anders als op 10. Ik krijg niet de indruk dat AZ serieus overweegt Oosting op 10 in te zetten.

Dani de Wit zal normaliter gewoon blijven, maar als hij vertrekt verwacht ik wel dat AZ de selectie weer gaat aanvullen met een aanvallende middenvelder. Maar van dat hele vertrekken is helemaal nergens sprake volgens mij. Dat is meer de wens die sommige forummers hier hebben. Of zijn er recent geruchten die ik gemist heb?
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Witzer schreef: 24 jul 2021, 13:42 Zal ik het even uitleggen. In de huidige selectie heeft AZ genoeg beter alternatief voor de Wit, dus verkopen als er een koper is. Voor dat geld zou AZ zich wel kunnen versterken. Het team beter maken. Daar gaf ik twee voorbeelden van.
Dat hangt er maar vanaf. Stel: je had moeten spelen tegen een ploeg a la ADO van een paar seizoenen terug met Immers/Toornstra/Beugelsdijk/Bulykin. Die speelden een redelijk fysiek spelletje.

Welke middenvelder in de selectie is fysiek in staat om de beuk er in te gooien? Clasie, Gudmundsson, Evjen, Oosting (?) wat mij betreft niet. Misschien Reijnders enigszins, hoewel me dat niet echt opgevallen is. Midtsjö kan het, maar is fysiek doorgaans ook niet bepaald de bovenliggende partij. Dan is het toch wel prettig als je een type als De Wit in je selectie hebt.

Daarnaast kan De Wit redelijk koppen. Met De Wit kun je dan ook een soort plan B maken, aangezien hij bij Jong Oranje ook wel als 9,5 heeft gespeeld. Ook wel eens fijn.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Ik ben geen fan van Dani de Wit, maar ik snap op zich nog dat hij van waarde kan zijn op 10. Maar, we moeten echt stoppen met hem op 8 te zetten, kan echt niet. Zoveel domme, gevaarlijke overtredingen, matig in de passing, matig aan de bal. Heeft alleen waarde op 10 wanneer hij goals gaat maken, want we leveren veel goals in met de transfers. Gudmundsson is voor mij een prima spits, maar niet het type wat er 20 inschiet. Geen goals, geen de Wit aub.
Plaats reactie