Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DiepeMast schreef: 20 jul 2021, 20:54 Met Dahle Borchgrevink heb je optie 1 getackeld. Overigens blijkt hij ook statistisch de beste verdediger in de Noorse competitie te zijn (volgens Sofascore) en is wat dat betreft eigenlijk ook beter dan de hier bejubelde Bjorkan. Met Midtsjö en Evjen kun je dan overigens een volledig Noorse bezetting op rechts hebben, wat soms voordelig kan zijn. Maar goed, wat mij betreft haal je ze alletwee, dan heb je voorlopig je backs weer op orde :).
Maar speelt hij ook op dezelfde manier als AZ/Wijndal ? AZ heeft niet alleen de beste verdediger nodig, maar ook een verdediger die continue mee ten aanval gaat. Dat vergt wel iets meer van een verdediger dan alleen verdedigen.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 21 jul 2021, 08:37 Met deze redenering kunnen we bij deze de namen van buitenspelers, spitsen, aanvallende middenvelders en doelmannen ook buiten beschouwing verklaren
Je hebt wel gelijk dat dit het schaduwelftal topic is en dat je daar natuurlijk altijd namen voor aan kunt dragen. AZ heeft immers ook schaduwlijsten. Of er 1 daadwerkelijk gehaald moet worden is een technisch beleid discussie.

Die Vuskovic pas echter ook niet meer in het schaduwelftal, als die prijs van 6,5 miljoen enigszins klopt. Te duur, ook met bonusregelingen.
_________________
"I don't know that!"
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 651
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

DeZuivelDuivel schreef: 21 jul 2021, 08:37 We hebben ook geen behoefte aan middenvelders, toch komen ze soms ter sprake. Ik had het dan ook over als er een zogenaamde vooruitgedachte bonusaankoop bij zou zitten. Zeker ook omdat je Europees voetbal speelt. Daarnaast kunnen Velthuis en Berkhout nog dingen leren als het vaste duo van Jong AZ en was er een vrij specifiek gerucht dat Velthuis terug naar Twente zou kunnen. Als er toch geloof en vertrouwen in Velthuis blijft is dat ook mooi.

Daarbij maakte ik ook een volgorde waarbij een centrumverdediger pas op een mogelijke 4e plek zou komen.

Met deze redenering kunnen we bij deze de namen van buitenspelers, spitsen, aanvallende middenvelders en doelmannen ook buiten beschouwing verklaren, daar hebben we er immers zat van in de jeugd, met potentie ook. Vind ik overigens ook niets mis mee.

Alleen centraal achterin zijn er ontzettend veel keuzes. Martins Indi en Beukema zijn deze zomer aangekocht en Berkhout heeft een langjarig contract getekend. Dat lijkt mij een teken dat AZ vertrouwen heeft in deze jongens.

Daarnaar geloof ik wat minder in een bonus aankoop. Juist omdat de club zoveel waarde hecht aan de eigen jeugd. Die moet dan ook kansen gaan krijgen. Gezien het feit dat Berkhout een contract heeft getekend tot 2026 ga in de vanuit dat de club in hem een speler ziet die binnen afzienbare tijd aansluit bij het eerste.

Sowieso denk ik dat de club niet zo maar gaat aankopen omdat de club het doel heeft de helft van de selectie uit eigen jeugd te laten bestaan. Die moeten dan wel de ruimte krijgen.

Mede daarom denk ik dat een middenvelder ook niet zo snel zal komen. Clasie heeft onlangs zijn contract verlengd. Peer Koopmeiners heeft onlangs langdurig zijn contract verlengd tot 2025. Reijnders heeft vorig jaar al zijn contract verlengd tot 2025. Ik verwacht dat die drie samen met Mitdsjø gaan uitvechten op het middenveld. Waarbij Midstjø min of meer zeker is met Clasie of Reijnders daarnaast en P. Koopmeiners als vierde man die zijn minuten krijgt.

Op de back posities is het een stuk beperkter. Sugawara op rechts is een vraagteken. Al lijkt hij het volle vertrouwen te krijgen vanuit de leiding. Op links heb je alleen Wijndal waarvan de kans groot is dat hij vertrekt.

Met het vertrek van Stengs is er ook een vacature op rechts. Gudmundsson kan daar spelen maar die kan ook achter de spits spelen. Het kan zijn dat De Wit achter de spits gaat spelen of Evjen vanaf rechts. Maar beide lijken toch niet het absolute vertrouwen te hebben van de staf. Zeker als Boadu ook nog vertrekt zou kunnen dat de leiding besluit dat er zoveel kwaliteit wordt ingeleverd dat er voorin toch nog wat bij moet. Al kan het ook dat bijvoorbeeld Poku zijn kansen krijgt.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

fcvictorie schreef: 21 jul 2021, 11:13 Alleen centraal achterin zijn er ontzettend veel keuzes. Martins Indi en Beukema zijn deze zomer aangekocht en Berkhout heeft een langjarig contract getekend. Dat lijkt mij een teken dat AZ vertrouwen heeft in deze jongens.

Daarnaar geloof ik wat minder in een bonus aankoop. Juist omdat de club zoveel waarde hecht aan de eigen jeugd. Die moet dan ook kansen gaan krijgen. Gezien het feit dat Berkhout een contract heeft getekend tot 2026 ga in de vanuit dat de club in hem een speler ziet die binnen afzienbare tijd aansluit bij het eerste.

Sowieso denk ik dat de club niet zo maar gaat aankopen omdat de club het doel heeft de helft van de selectie uit eigen jeugd te laten bestaan. Die moeten dan wel de ruimte krijgen.

Mede daarom denk ik dat een middenvelder ook niet zo snel zal komen. Clasie heeft onlangs zijn contract verlengd. Peer Koopmeiners heeft onlangs langdurig zijn contract verlengd tot 2025. Reijnders heeft vorig jaar al zijn contract verlengd tot 2025. Ik verwacht dat die drie samen met Mitdsjø gaan uitvechten op het middenveld. Waarbij Midstjø min of meer zeker is met Clasie of Reijnders daarnaast en P. Koopmeiners als vierde man die zijn minuten krijgt.

Op de back posities is het een stuk beperkter. Sugawara op rechts is een vraagteken. Al lijkt hij het volle vertrouwen te krijgen vanuit de leiding. Op links heb je alleen Wijndal waarvan de kans groot is dat hij vertrekt.

Met het vertrek van Stengs is er ook een vacature op rechts. Gudmundsson kan daar spelen maar die kan ook achter de spits spelen. Het kan zijn dat De Wit achter de spits gaat spelen of Evjen vanaf rechts. Maar beide lijken toch niet het absolute vertrouwen te hebben van de staf. Zeker als Boadu ook nog vertrekt zou kunnen dat de leiding besluit dat er zoveel kwaliteit wordt ingeleverd dat er voorin toch nog wat bij moet. Al kan het ook dat bijvoorbeeld Poku zijn kansen krijgt.
Maar dit verhaal vul jij toch ook naar eigen inzicht in?
Op rechtsbuiten heb je 3 keuzes : Evjen, Gudmundsson, Poku.
En er zal in onze jeugd vast nog wel iemand rond lopen, maar met Evjen en Poku heb je die positie in ieder geval dubbel bezet met die redenatie. Jij ziet het misschien niet zitten in Evjen, of hebt Gudmundsson liever op 10. Maar dat neemt niet weg dat met dezelfde redenatie daar dus niemand nodig is. Ik kies daar bijvoorbeeld ook de kant van de jeugd. Op de aanvallende posities verwacht ik dan weer helemaal niets qua transfers.
Op linksback zet AZ hard in op Maxim Gullit (ook al ben ik het daar zelf voorlopig niet mee eens).
De doelman laat je overigens onbesproken, maar Reus heeft net een contract getekend dus die moeten we dan met deze redenatie als een directe optie zien voor het eerste. Dan heb je op doel Verhulst met Reus daarachter.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 651
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

DeZuivelDuivel schreef: 21 jul 2021, 12:00 Maar dit verhaal vul jij toch ook naar eigen inzicht in?
Op rechtsbuiten heb je 3 keuzes : Evjen, Gudmundsson, Poku.
En er zal in onze jeugd vast nog wel iemand rond lopen, maar met Evjen en Poku heb je die positie in ieder geval dubbel bezet met die redenatie. Jij ziet het misschien niet zitten in Evjen, of hebt Gudmundsson liever op 10. Maar dat neemt niet weg dat met dezelfde redenatie daar dus niemand nodig is. Ik kies daar bijvoorbeeld ook de kant van de jeugd. Op de aanvallende posities verwacht ik dan weer helemaal niets qua transfers.
Op linksback zet AZ hard in op Maxim Gullit (ook al ben ik het daar zelf voorlopig niet mee eens).
De doelman laat je overigens onbesproken, maar Reus heeft net een contract getekend dus die moeten we dan met deze redenatie als een directe optie zien voor het eerste. Dan heb je op doel Verhulst met Reus daarachter.
Wie zegt dat ik het niet zie zitten in Evjen. De staf ziet het niet in hem zitten vooralsnog. De jongen is voor enkele miljoenen naar Alkmaar gehaald. Was speler van het jaar en kampioen geworden in Noorwegen. Anderhalf jaar later heeft hij meer minuten gemaakt in Jong dan in 1. In anderhalf jaar tijd heeft hij nog geen zes hele wedstrijden in het eerste gespeeld. Dat vul ik niet in maar dat is de realiteit.

Ik schrijf dat daar een vacature is en geef de eventuele opties. Dat kan zijn De Wit centraal en Gudmundsson op rechts, Gudmundsson centraal en Evjen vanaf rechts. Alleen De Wit is ook niet onomstreden zo blijkt uit de keuzes van de trainer. Het zou inderdaad kunnen dat Poku daar een kans krijgt. Maar het kan ook dat de club daar nog een versterking haalt als bijvoorbeeld Boadu vertrekt. De overweging vanuit de club zou kunnen zijn dat het vertrek van twee internationals niet op te vangen is met bankzitters en jeugdspelers.

Qua keepers verwacht ik niks zolang Bizot vertrekt. Bizot is denk ik onomstreden basis keeper. Het contract met Verhulst is verlengd, daarmee denk ik dat de club het vertrouwen uitspreekt in Verhulst als tweede doelman. Reus is derde doelman, dat lijkt mij meer een optie voor Jong.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1818
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

fcvictorie schreef: 21 jul 2021, 13:54De staf ziet het niet in hem zitten vooralsnog.
Hij scoort vandaag 2x tegen ADO, dat zal 'm goed doen hopelijk.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AlkmaarForever schreef: 21 jul 2021, 14:46 Hij scoort vandaag 2x tegen ADO, dat zal 'm goed doen hopelijk.
Ja hij was er al een paar keer dichtbij afgelopen wedstrijden. Leuk voor hem. Benieuwd naar de samenvatting.
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 651
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

AlkmaarForever schreef: 21 jul 2021, 14:46 Hij scoort vandaag 2x tegen ADO, dat zal 'm goed doen hopelijk.
Laten we het hopen, de keren dat ik hem zag spelen vond ik het geen slechte speler; je kon zien dat die jongen best kan voetballen. Alleen heeft nooit echt zijn stempel kunnen drukken in de schaarse mogelijkheden. Hij zal na anderhalf jaar veelal op de bank ook wat zelfvertrouwen hebben verloren wellicht. Hopelijk wordt komend seizoen zijn jaar.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

fcvictorie schreef: 21 jul 2021, 13:54 Wie zegt dat ik het niet zie zitten in Evjen. De staf ziet het niet in hem zitten vooralsnog.
Ik denk juist van wel. Hij maakt tot nu toe in elke oefenwedstrijd veel minuten op zijn geliefde plek, dus de staf gaat het zeker met hem aandurven.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

On topic graag, Evjen zit al bij AZ. :wink:
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Laatste bericht verplaatst naar TD topic.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

multatuli schreef: 21 jul 2021, 09:36 Maar speelt hij ook op dezelfde manier als AZ/Wijndal ? AZ heeft niet alleen de beste verdediger nodig, maar ook een verdediger die continue mee ten aanval gaat. Dat vergt wel iets meer van een verdediger dan alleen verdedigen.
Als je naar z'n heatmaps kijkt, zie je dat hij de hele flank bestrijkt. Daarnaast heeft hij halverwege de competitie al 3 goals en 3 assists gemaakt. En dat doet hij niet alleen tegen de laagvliegers, maar ook tegen bijv. Stabaek en Molde. Dus ja... deze jongen kan blijkbaar meer dan alleen verdedigen ;).

Btw: hij is rechtsback.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DiepeMast schreef: 22 jul 2021, 09:01 Als je naar z'n heatmaps kijkt, zie je dat hij de hele flank bestrijkt. Daarnaast heeft hij halverwege de competitie al 3 goals en 3 assists gemaakt. En dat doet hij niet alleen tegen de laagvliegers, maar ook tegen bijv. Stabaek en Molde. Dus ja... deze jongen kan blijkbaar meer dan alleen verdedigen ;).

Btw: hij is rechtsback.
Klinkt goed en RB hebben we ook nog nodig :)
Guiseppe92
Steward
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 okt 2019, 15:13

Meanwhile scoort Berg tweemaal voor Bodo/Glimt in de conference league. Hopelijk is er een AZ scout aanwezig!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Guiseppe92 schreef: 22 jul 2021, 20:18 Meanwhile scoort Berg tweemaal voor Bodo/Glimt in de conference league. Hopelijk is er een AZ scout aanwezig!
[-o<
biefstukje
Supporter
Berichten: 125
Lid geworden op: 23 dec 2020, 18:09

Ik denk dat de enige manier dat Berg komt is als Midtsjö weggaat. Ik weet niet of we dat willen hebben...
Buiten dat lijkt het me inderdaad een hele goede speler voor AZ, helaas lijkt het nu allemaal niet te passen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

biefstukje schreef: 22 jul 2021, 21:55 Ik denk dat de enige manier dat Berg komt is als Midtsjö weggaat. Ik weet niet of we dat willen hebben...
Buiten dat lijkt het me inderdaad een hele goede speler voor AZ, helaas lijkt het nu allemaal niet te passen.
Midtsjo is nu al de hele tijd geblesseerd. Hoe serieus is die blessure eigenlijk?

We gaan toch niet zon speler als Berg eventueel niet halen omdat Clasie belangrijk is in de kleedkamer mag ik hopen? Ook financieel gezien is zon Berg veel interessanter.

Wat heeft Peer trouwens aan een rol als bankzitter? Toch veel beter om te verhuren? Pakte bij Reijnders, Druijf en Oosting voortreffelijk uit.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

biefstukje schreef: 22 jul 2021, 21:55 Ik denk dat de enige manier dat Berg komt is als Midtsjö weggaat. Ik weet niet of we dat willen hebben...
Buiten dat lijkt het me inderdaad een hele goede speler voor AZ, helaas lijkt het nu allemaal niet te passen.
Uiteraard willen we ze zien samenspelen bij AZ, dan hebben we weer een gruwelijk goed middenveld. Clasie doet verdedigend zijn werk wel, maar hij is in de opbouw geen wereldspeler. Berg is juist in de opbouw wel heel sterk. Peer kan inderdaad het beste een jaar verhuurd worden om eredivisie ervaring op te doen.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Guiseppe92 schreef: 22 jul 2021, 20:18 Meanwhile scoort Berg tweemaal voor Bodo/Glimt in de conference league. Hopelijk is er een AZ scout aanwezig!
Tegen Valur uit IJsland waarvan 1 penalty. Ik hoop ook dat hiervoor een AZ scout helemaal naar IJsland is gegaan. :lol:

Ik denk ook niet dat AZ nóg een rechtspoot voor het middenveld gaat halen.
Edit: En aangezien Berg zijn contract deze winter afloopt, betekent dat dus dat hij naar een andere club zal gaan.
_________________
"I don't know that!"
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

multatuli schreef: 23 jul 2021, 06:39 Uiteraard willen we ze zien samenspelen bij AZ, dan hebben we weer een gruwelijk goed middenveld. Clasie doet verdedigend zijn werk wel, maar hij is in de opbouw geen wereldspeler. Berg is juist in de opbouw wel heel sterk. Peer kan inderdaad het beste een jaar verhuurd worden om eredivisie ervaring op te doen.
Clasie werd in zijn 'goede' tijd dat ie ook geselecteerd werd voor Oranje juist geroemd om zijn uitstekende inspeelpass naar voren! Daarnaast was ie lekker aan het bikkelen op het middenveld.
Plaats reactie