Oefenwedstrijden 2021/22

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Forza AZ schreef: 19 jul 2021, 12:28 Er zijn 2 extra oefenwedstrijden aan het programma toegevoegd:

zo 25 jul AZ-Panathinaikos (besloten op nog onbekende lokatie)
zo 8 aug, 16.00u AZ-Torino (AFAS-stadion)
Prima tegenstanders. AZ heeft dit seizoen een goed oefenprogramma.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Deze week dus geen oefenwedstrijd?
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

FugAZi schreef: 20 jul 2021, 19:14 Deze week dus geen oefenwedstrijd?
Nee, geen midweekse wedstrijd. Zondag de volgende tegen Panathinaikos.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3135
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Forza AZ schreef: 19 jul 2021, 12:28 zo 25 jul AZ-Panathinaikos (besloten op nog onbekende lokatie)
Maar wel live te volgen lijkt het https://www.youtube.com/watch?v=nRx6VAj ... =AZAlkmaar
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Enig idee welk team vandaag in een besloten wedstrijd met 3-0 heeft gewonnen van ADO Den Haag ??

Twee goals van Evjen. =D>
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AlkmaarForever schreef: 21 jul 2021, 14:43 Enig idee welk team vandaag in een besloten wedstrijd met 3-0 heeft gewonnen van ADO Den Haag ??

Twee goals van Evjen. =D>
2mix teams die beiden 1 helft hebben gespeeld zo lijkt het. Zal straks wel een samenvatting komen.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Dank.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

AZ heeft na drie vriendschappelijke duels zonder overwinning weer een oefenzege geboekt. ADO Den Haag werd simpel aan de kant gezet, mede dankzij Håkon Evjen, die tijdens de 3-0 overwinning een uitstekende invalbeurt kende.

De Alkmaarders speelden tot woensdagmiddag vijf oefenwedstrijden: van NEC en TOP Oss werd gewonnen, tegen Anderlecht en RC Genk werd het gelijk, waarna er werd verloren van RB Leipzig. In de zesde (dit keer besloten) oefenpot volgde er weer een overwinning, want het vorig seizoen gedegradeerde ADO werd op het trainingscomplex in Wijdewormer aan de kant geschoven.

Dat was voor een belangrijk deel te danken aan Evjen, de Noorse jongeling was goed voor twee goals. Nadat AZ via Albert Gudmundsson een penalty had gemist, opende hij kort na rust de score met een simpele treffer van dichtbij. En dat terwijl hij pas halverwege was ingevallen. Daarna was de van Willem II overgekomen Vangelis Pavlidis dicht bij een goal, maar de man die in de rust in het veld was gekomen voor Myron Boadu (die tegen Leipzig nog uitviel, maar nu weer meedeed) schoot de bal in het zijnet.

Na een uur tekende Evjen op aangeven van Maxim Gullit voor zijn tweede van de middag, in de slotfase bepaalde invaller Zakaria Aboukhlal de eindstand met een fraaie knal via de binnenkant van de paal. 'Ik heb een hoop dingen gezien die ik wilde zien, nu gaan we richting de kern die tijdens de eerste competitiewedstrijd op het veld zal staan', zo sprak trainer Pascal Jansen na afloop op de clubwebsite.

Bij AZ ontbraken overigens nog de drie EK-gangers Teun Koopmeiners, Marco Bizot en Owen Wijndal. Laatsgenoemde testte overigens wel weer negatief op het coronavirus, nadat hij eerder positief was getest.

Opstelling AZ: Reus; Beukema, Hatzidiakos (46. Berkhout), Letschert, Gullit; Taabouni, P. Koopmeiners, Gudmundsson (46. De Wit, 70. Reijnders); Poku (60. Aboukhlal), Boadu (46. Pavlidis), Karlsson (46. Evjen).
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Mooi dat Taabouni toch weer speeltijd in het 1e krijgt. Nu moeten alleen nog Midtsjo en Duin weer aansluiten. Hopelijk zijn die ook weer snel fit.
biefstukje
Supporter
Berichten: 125
Lid geworden op: 23 dec 2020, 18:09

Toch wel interessant om te zien dat Evjen en Aboukhlal beiden ene goeie voorbereiding draaien, zeker Aboukhlal verrast me wel, misschien komt het er toch ineens uit. Hij heeft als voordeel dat hij fysiek heel sterk is.
Ook lijkt Pascal jansen een grote fan van Poku, toch wel interessant dat die jongen amper bij jong AZ gespeeld heeft en nu al de kans krijgt om zich te bewijzen. Heel benieuwd wie uiteindelijk de meeste indruk maakt en een basisplaats op rechtsbuiten verdiend.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

De oefenwedstrijden zijn ook belangrijk voor de uitstraling van AZ. De resultaten bepalen mede hoe men AZ beoordeeld: beter of slechter. Daarnaast zal zich geleidelijk aan een selectie voor komend seizoen aftekenen. De opmerking het is maar een oefenpartij vind ik dan ook totaal niet passend in de voorbereiding.

Eigenlijk verwacht ik dat AZ beter wil zijn dan elke tegenstander. Elke nederlaag is een nederlaag.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

biefstukje schreef: 22 jul 2021, 08:07 Toch wel interessant om te zien dat Evjen en Aboukhlal beiden ene goeie voorbereiding draaien, zeker Aboukhlal verrast me wel, misschien komt het er toch ineens uit. Hij heeft als voordeel dat hij fysiek heel sterk is.
Ook lijkt Pascal jansen een grote fan van Poku, toch wel interessant dat die jongen amper bij jong AZ gespeeld heeft en nu al de kans krijgt om zich te bewijzen. Heel benieuwd wie uiteindelijk de meeste indruk maakt en een basisplaats op rechtsbuiten verdiend.
Poku laat het gewoon zien, wat goed is komt snel zeg maar. Maakt een sterke indruk in de duels, ook verdedigend. Mooi hoor. Hij is nog jeugdspeler, wel een contract tot 2023.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Als je goed genoeg bent, ben je oud genoeg.
biefstukje
Supporter
Berichten: 125
Lid geworden op: 23 dec 2020, 18:09

Kilkenny schreef: 22 jul 2021, 10:21 Poku laat het gewoon zien, wat goed is komt snel zeg maar. Maakt een sterke indruk in de duels, ook verdedigend. Mooi hoor. Hij is nog jeugdspeler, wel een contract tot 2023.
Helemaal mee eens hoor. Maar zo lijkt het toch een beetje dat de grootste talenten jong AZ eigenlijk bijna overslaan. Als ik me goed herinner heeft Boadu ook nog geen 10 wedstrijden in jong gespeeld.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3135
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Boadu is kampioen van de tweede divisie geworden met Jong AZ, dus die heeft wel wat in Jong gespeeld hoor. Als jochie van 15.
Edit: Je hebt gelijk, maar 10 wedstrijden in Jong. Hij raakte geblesseerd toch?
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

dirkjan schreef: 22 jul 2021, 12:31 Boadu is kampioen van de tweede divisie geworden met Jong AZ, dus die heeft wel wat in Jong gespeeld hoor. Als jochie van 15.
Edit: Je hebt gelijk, maar 10 wedstrijden in Jong. Hij raakte geblesseerd toch?
Boadu heeft vooral wedstrijden in Jong AZ gespeeld in de tweede seizoenshelft 2016/2017 . Hij is in het begin van het seizoen 2017/2018 geblesseerd geraakt en heeft nagenoeg dat gehele seizoen niet gespeeld.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

AlkmaarForever schreef: 22 jul 2021, 10:36 Als je goed genoeg bent, ben je oud genoeg.
Inderdaad, Poku mag gewoon de vervanger van Stengs worden dit jaar.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Ik verwacht veel van de oefenwedstijd tegen Real Sociedad. In de Europa League speelden zij zo veel beter dan AZ dat het gewoon beschamend was. En dat uitte zich in een enorme intensiteit en passie die zij aan de dag legden. Ze stonden ook bovenaan in de Spaanse competitie op dat moment.

Wat me goed is bijgebleven van die eerste EL wedstrijd tegen Real Sociedad is dat ik dacht: waarom? Waarom speelt AZ als een stel slappelingen vergeleken met Real Sociedad.
Opmerkelijk was ook dat de spelers van AZ er na die wedstrijd met elkaar over spraken. Het enorme verschil in passie, inzet en intensiteit. Het verschil was zo onthutsend groot.
Die gesprekken resulteerde in opvolgende eredivisiewedstrijden in een veel strijdvaardiger AZ. Tot er weer een rustperiode, vanwege interlands ofzo, kwam. Toen kakte AZ geleidelijk aan weer in.

Qua voorbereiding vond ik AZ tegen Leipzig al beter spelen als tegen Genk. Van ADO werd met 3-0 gewonnen.

De eerste EL wedstrijd tegen Real Sociedad vind ik een van de beschamendste van alle AZ wedstrijden ooit. En hopelijk is Real Sociedad zaterdag in goede doen.
Om de AZ spelers een reminder te geven aan het vorige seizoen.
Glory Hunter
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Jack schreef: 23 jul 2021, 06:59 Ik verwacht veel van de oefenwedstijd tegen Real Sociedad. In de Europa League speelden zij zo veel beter dan AZ dat het gewoon beschamend was. En dat uitte zich in een enorme intensiteit en passie die zij aan de dag legden. Ze stonden ook bovenaan in de Spaanse competitie op dat moment.

Wat me goed is bijgebleven van die eerste EL wedstrijd tegen Real Sociedad is dat ik dacht: waarom? Waarom speelt AZ als een stel slappelingen vergeleken met Real Sociedad.
Opmerkelijk was ook dat de spelers van AZ er na die wedstrijd met elkaar over spraken. Het enorme verschil in passie, inzet en intensiteit. Het verschil was zo onthutsend groot.
Die gesprekken resulteerde in opvolgende eredivisiewedstrijden in een veel strijdvaardiger AZ. Tot er weer een rustperiode, vanwege interlands ofzo, kwam. Toen kakte AZ geleidelijk aan weer in.

Qua voorbereiding vond ik AZ tegen Leipzig al beter spelen als tegen Genk. Van ADO werd met 3-0 gewonnen.

De eerste EL wedstrijd tegen Real Sociedad vind ik een van de beschamendste van alle AZ wedstrijden ooit. En hopelijk is Real Sociedad zaterdag in goede doen.
Om de AZ spelers een reminder te geven aan het vorige seizoen.
Van Sociedad hebben ze inderdaad veel geleerd vorig seizoen. Helaas is dat maar een paar wedstrijden blijven hangen :(
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Jack schreef: 23 jul 2021, 06:59
De eerste EL wedstrijd tegen Real Sociedad vind ik een van de beschamendste van alle AZ wedstrijden ooit. En hopelijk is Real Sociedad zaterdag in goede doen.
Om de AZ spelers een reminder te geven aan het vorige seizoen.
Klopt was echt uber slecht. Hoofdreden daarvoor naar mijn mening was Slot die een Tombola opstelling uit de kast had getrokken.

Boadu moest weer spelen na lange afwezigheid en corona (zat totaal geen energie in de jongen) met een onbegrijpelijk tactisch domino effect als gevolg.
Gudmundsson van spits > rechtsbuiten. (Waar hij totaal niet tot zn recht komt)
Stengs van rechtsbuiten > 10 (gevaar voor het team in de as)
De Wit van 10 > naar middenveld (Een van zn slechtste wedstrijden in AZ dienst op die positie)
Koopmeiners van Middenveld > Centraal achterin.

Echt een wonder dat we niet met 7-0 de boot ingingen daar. Thuiswedstrijd was AZ wel er sterk, hopelijk nu weer.
Gesloten