Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 651
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Het kan ook zijn dat door het vertrek van bepaalde spelers andere spelers opstaan.

Een Karlsson heeft eindelijk een paar weken vakantie gehad nadat hij vorig jaar in een keer doorging. Die zal er op gebrand zijn te vlammen komend seizoen om zijn plaats in de Zweedse selectie te heroveren. Gudmundsson die stappen zet en wellicht komend seizoen volledig gaat doorbreken. Met Pavlidis hebben we nu een meevoetballende spits. Reijnders draait een aardige voorbereiding en zal zijn kansen krijgen. Achterin is er nu veel meer concurrentie, daar zijn we op vooruit gegaan. Ik denk dat er ook dit jaar weer een goede selectie zal staan.

Ik ga er vanuit dat als Wijndal, Koopmeiners en/of Boadu vertrekken er vast nog wat bijkomt. Een op een deze international vervangen zal er niet bij zijn, dat is onmogelijk voor een club als AZ. Maar ik deel het pessimisme her en der niet.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

fcvictorie schreef: 19 jul 2021, 14:50 Het kan ook zijn dat door het vertrek van bepaalde spelers andere spelers opstaan.

Een Karlsson heeft eindelijk een paar weken vakantie gehad nadat hij vorig jaar in een keer doorging. Die zal er op gebrand zijn te vlammen komend seizoen om zijn plaats in de Zweedse selectie te heroveren. Gudmundsson die stappen zet en wellicht komend seizoen volledig gaat doorbreken. Met Pavlidis hebben we nu een meevoetballende spits. Reijnders draait een aardige voorbereiding en zal zijn kansen krijgen. Achterin is er nu veel meer concurrentie, daar zijn we op vooruit gegaan. Ik denk dat er ook dit jaar weer een goede selectie zal staan.

Ik ga er vanuit dat als Wijndal, Koopmeiners en/of Boadu vertrekken er vast nog wat bijkomt. Een op een deze international vervangen zal er niet bij zijn, dat is onmogelijk voor een club als AZ. Maar ik deel het pessimisme her en der niet.
Het is ook simpel. Ze moeten beter zijn dan dat we nu hebben en ze mogen max 3 mio kosten. Lijkt me geen sinecure.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 651
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

kuifje schreef: 19 jul 2021, 15:51 Het is ook simpel. Ze moeten beter zijn dan dat we nu hebben en ze mogen max 3 mio kosten. Lijkt me geen sinecure.
Ze mogen ook best meer dan drie miljoen kosten. Karlsson heeft bijna vijf miljoen gekost inclusief bonussen. Dat is hij tot dusver dubbel en dwars waard gebleken.

Als straks Boadu, Koopmeiners en/of Wijndal voor de hoofdprijs is verkocht zal er vast ook ruimte zijn voor versterking. Zoals je terecht aangeeft, zo’n speler moet wel wat toevoegen en moeten hun geld waard zijn. Overigens bewijst een speler als Beukema tot nu toe dat ook voor een bescheiden transfersom interessante spelers te halen zijn.

Wat dat betreft hoop ik niet dat ze geld gaan steken in een speler als Nunnely die van de week genoemd werd. Daar wordt je niet sterker van. Het kan niet de bedoeling zijn dat je zo’n speler als Nunnely haalt voor veel geld en een dikke transfersom en een opkomend talent als bijvoorbeeld Poku blokkeert. De club investeert veel in de jeugd en deze levert ook talentvolle spelers af. Ik hoop dat met een trainer als Jansen er volop aandacht is voor de doorstroming naar de jeugd.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

fcvictorie schreef: 19 jul 2021, 17:19 Ze mogen ook best meer dan drie miljoen kosten. Karlsson heeft bijna vijf miljoen gekost inclusief bonussen.
Bron s.v.p.

Ik ga een Kuifje doen en deze gewoon bij voorbaat niet geloven.
Transfermarkt zegt dat het 2.6 is en die bepalen dat aan de hand van bronnen, ik heb 2.5 ook voorbij zien komen maar 5 miljoen?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeZuivelDuivel schreef: 19 jul 2021, 17:24 Bron s.v.p.

Ik ga een Kuifje doen en deze gewoon bij voorbaat niet geloven.
Transfermarkt zegt dat het 2.6 is en die bepalen dat aan de hand van bronnen, ik heb 2.5 ook voorbij zien komen maar 5 miljoen?
2.6 miljoen als transfersom en 2/2.5 miljoen in mogelijke prestatiebonussen. Ze kunnen natuurlijk geen 5 neerzetten als die eventuele prestaties nog behaald moeten worden.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Het gaat er in ieder geval om dat AZ met de directe transfersom niet boven de 3 miljoen uitgeeft maar wel bonussen kan uitkeren bij bepaalde prestaties die het totaalbedrag waard maken. Uiteraard om het financiële risico niet te groot te laten worden.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

SimonPoulsen schreef: 19 jul 2021, 17:31 2.6 miljoen als transfersom en 2/2.5 miljoen in mogelijke prestatiebonussen. Ze kunnen natuurlijk geen 5 neerzetten als die eventuele prestaties nog behaald moeten worden.
Bron? Voor het eerst dat ik dit lees.
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 651
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

DeZuivelDuivel schreef: 19 jul 2021, 17:24 Bron s.v.p.

Ik ga een Kuifje doen en deze gewoon bij voorbaat niet geloven.
Transfermarkt zegt dat het 2.6 is en die bepalen dat aan de hand van bronnen, ik heb 2.5 ook voorbij zien komen maar 5 miljoen?
Deze bron bijvoorbeeld; https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=389628

Maakt toch ook verder niet uit toch? Die jongen is het dubbel en dwars waard. Prima speler waar AZ tot dusver veel plezier aan beleeft en die op zeker voor nog veel meer zal vertrekken. En met zo’n bonus constructie beperk je ook de risico’s.

Ik heb liever dat AZ een wat duurdere speler aantrekt die echt iets toevoegt dan in de goedkopere categorie zoekt. Liever één Karlsson dan Johnsen, Friday én Michalik.

Edit; op transfermarkt staat dat die transfersom ook;

Elfsborg heeft een wederverkoopbelang van 15%.

De aflossing kan oplopen tot 4,8 miljoen euro als gevolg van bonussen.

https://www.transfermarkt.nl/jesper-kar ... ler/367992
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

fcvictorie schreef: 19 jul 2021, 18:38 Deze bron bijvoorbeeld; https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=389628

Maakt toch ook verder niet uit toch? Die jongen is het dubbel en dwars waard. Prima speler waar AZ tot dusver veel plezier aan beleeft en die op zeker voor nog veel meer zal vertrekken. En met zo’n bonus constructie beperk je ook de risico’s.

Ik heb liever dat AZ een wat duurdere speler aantrekt die echt iets toevoegt dan in de goedkopere categorie zoekt. Liever één Karlsson dan Johnsen, Friday én Michalik.

Edit; op transfermarkt staat dat die transfersom ook;

Elfsborg heeft een wederverkoopbelang van 15%.

De aflossing kan oplopen tot 4,8 miljoen euro als gevolg van bonussen.

https://www.transfermarkt.nl/jesper-kar ... ler/367992
Dat is wel een hele indirecte bron, dat is een bron die het als voor waar verklaard binnen een gerucht dat Karlsson verkocht zou kunnen worden voor een wederom uit de lucht gegrepen bedrag. Maar fair enough het is soort van een bron in de zin dat iemand anders het geschreven heeft en je het niet zelf verzint.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 651
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

DeZuivelDuivel schreef: 19 jul 2021, 19:06 Dat is wel een hele indirecte bron, dat is een bron die het als voor waar verklaard binnen een gerucht dat Karlsson verkocht zou kunnen worden voor een wederom uit de lucht gegrepen bedrag. Maar fair enough het is soort van een bron in de zin dat iemand anders het geschreven heeft en je het niet zelf verzint.
Wat verwacht je dan, een kopie van het contract? Ik geef twee bronnen. Ik snap het probleem niet helemaal.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

fcvictorie schreef: 19 jul 2021, 20:26 Wat verwacht je dan, een kopie van het contract? Ik geef twee bronnen. Ik snap het probleem niet helemaal.
Als je dat hebt 8)

Nee, maar het kan nooit kwaad om de kwaliteit van bronnen te controleren.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

Geen idee in hoeverre het volgende hier al besproken is, dus stel ik gewoon de discussievraag:

Moet AZ niet een belangrijke rol spelen bij de keuze van de nieuwe club van hun grootgebrachte peulen? Je wil namelijk als club dat de speler zich doorontwikkelt en uiteindelijk topniveau behaalt. Dat straalt namelijk positief af op de jeugdopleiding en club. Een ander voordeel is dat je de zelfopgeleide speler in de toekomst, wanneer hij gaat afbouwen weer naar AZ kan terughalen. Daarmee haal je niet alleen een clubmens binnen maar ook een berg aan ervaring.

En minder belangrijk voor de bestuurders maar des te meer voor de supporters: je kunt trots zijn op "oneofourown" spelers in het buitenland wanneer ze de juiste stappen maken (lees o.a. genoeg speeltijd).

Is dit een naïeve gedachte?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

eenjaarazalkmaar schreef: 22 jul 2021, 14:04 Geen idee in hoeverre het volgende hier al besproken is, dus stel ik gewoon de discussievraag:

Moet AZ niet een belangrijke rol spelen bij de keuze van de nieuwe club van hun grootgebrachte peulen? Je wil namelijk als club dat de speler zich doorontwikkelt en uiteindelijk topniveau behaalt. Dat straalt namelijk positief af op de jeugdopleiding en club. Een ander voordeel is dat je de zelfopgeleide speler in de toekomst, wanneer hij gaat afbouwen weer naar AZ kan terughalen. Daarmee haal je niet alleen een clubmens binnen maar ook een berg aan ervaring.

En minder belangrijk voor de bestuurders maar des te meer voor de supporters: je kunt trots zijn op "oneofourown" spelers in het buitenland wanneer ze de juiste stappen maken (lees o.a. genoeg speeltijd).

Is dit een naïeve gedachte?
Uiteraard is het mooi als een jeugdspeler een mooie carrière maakt, maar de keus is aan de speler en niet aan de club. De club kan daar dus ook bijna geen rol in spelen. Wat je als club wel kan doen is dat je spelers aangeeft dat ze altijd weer bij de club terecht kunnen voor advies, hulp (clubloze tijd, op vakantie weer in Nederland zijn, etc). Maar het is aan de speler en zijn zaakwaarnemer waar hij heen gaat.

Wat je wel kan doen is al in de jeugd beginnen met workshops geven hoe je het beste een carrière kan opbouwen. En waar spelers op moeten letten bij het kiezen van een zaakwaarnemer.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Qua verhuurconstructies lijkt het dat hier enigszins mee rekening wordt gehouden (zie Sparta / Cambuur), maar je bent natuurlijk ook afhankelijk of de hurende club een dergelijke speler ook daadwerkelijk nodig heeft.

Qua clubs om te verkopen lijkt het me dat je als verkopende club hoogstens mee kunt denken met de te verkopen speler en wellicht een suggestie kunt doen. Ook hier ben je uiteindelijk echter afhankelijk van de clubs die überhaupt interesse hebben, hoewel een speler natuurlijk kan worden aamgeboden bij andere clubs. Een speler en zijn makelaar/familie zal uiteindelijk zelf bepalen waar hij wel/niet wilt gaan spelen. Daar kunnen tal van argumenten voor te verzinnen zijn, maar speeltijd, locatie en de financiën zullen de belangrijkere redenen zijn.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

multatuli schreef: 22 jul 2021, 14:39 Uiteraard is het mooi als een jeugdspeler een mooie carrière maakt, maar de keus is aan de speler en niet aan de club. De club kan daar dus ook bijna geen rol in spelen. Wat je als club wel kan doen is dat je spelers aangeeft dat ze altijd weer bij de club terecht kunnen voor advies, hulp (clubloze tijd, op vakantie weer in Nederland zijn, etc). Maar het is aan de speler en zijn zaakwaarnemer waar hij heen gaat.

Wat je wel kan doen is al in de jeugd beginnen met workshops geven hoe je het beste een carrière kan opbouwen. En waar spelers op moeten letten bij het kiezen van een zaakwaarnemer.
Eens. De speler/zaakwaarnemer heeft uiteraard de meeste invloed.

De verkopende club kijkt in eerste instantie naar het bedrag dat het gaat opleveren (Dit is een aanname van mij).

Het laatste dat je zegt gebeurt al lange tijd bij AZ, dus dat is mooi.
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

DiepeMast schreef: 22 jul 2021, 15:02 Qua verhuurconstructies lijkt het dat hier enigszins mee rekening wordt gehouden (zie Sparta / Cambuur), maar je bent natuurlijk ook afhankelijk of de hurende club een dergelijke speler ook daadwerkelijk nodig heeft.

Qua clubs om te verkopen lijkt het me dat je als verkopende club hoogstens mee kunt denken met de te verkopen speler en wellicht een suggestie kunt doen. Ook hier ben je uiteindelijk echter afhankelijk van de clubs die überhaupt interesse hebben, hoewel een speler natuurlijk kan worden aamgeboden bij andere clubs. Een speler en zijn makelaar/familie zal uiteindelijk zelf bepalen waar hij wel/niet wilt gaan spelen. Daar kunnen tal van argumenten voor te verzinnen zijn, maar speeltijd, locatie en de financiën zullen de belangrijkere redenen zijn.
Ook eens. Maar ik zou het mooi vinden als de club toch een beetje sturing geeft ipv hoofdzakelijk (dat is mijn vermoeden) naar de opbrengst te kijken.
Een voorbeeld. Koopmeiners kan waarschijnlijk uit meerdere clubs kiezen. Arsenal klinkt dan geil, Leicester ook maar ik vrees dat spelers daar niet goed kunnen ontwikkelen ivm gebrek aan speeltijd. Spanje lijkt me ook een lastig verhaal. Kijk naar Idrissi. Duitsland is al iets beter. Maar ik denk dat Italië en Frankrijk ideale landen zijn voor AZ spelers van waaruit je vervolgens weer naar Engeland of Spanje kan gaan.

Ik vind het als supporter, en dan geef ik meteen toe hoe kinderachtig dit is, dat het jammer is dat onze spelers uiteindelijk door een verkeerde stap toch bij ajax (Idrissi) of Feyenoord (Til, Jahanbakhsh) belanden.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

eenjaarazalkmaar schreef: 22 jul 2021, 16:02 Ook eens. Maar ik zou het mooi vinden als de club toch een beetje sturing geeft ipv hoofdzakelijk (dat is mijn vermoeden) naar de opbrengst te kijken.
Een voorbeeld. Koopmeiners kan waarschijnlijk uit meerdere clubs kiezen. Arsenal klinkt dan geil, Leicester ook maar ik vrees dat spelers daar niet goed kunnen ontwikkelen ivm gebrek aan speeltijd. Spanje lijkt me ook een lastig verhaal. Kijk naar Idrissi. Duitsland is al iets beter. Maar ik denk dat Italië en Frankrijk ideale landen zijn voor AZ spelers van waaruit je vervolgens weer naar Engeland of Spanje kan gaan.

Ik vind het als supporter, en dan geef ik meteen toe hoe kinderachtig dit is, dat het jammer is dat onze spelers uiteindelijk door een verkeerde stap toch bij ajax (Idrissi) of Feyenoord (Til, Jahanbakhsh) belanden.
Los van het feit dat ze bij onze concurrenten belanden (waar ik ook niet blij mee ben), is het ook gewoon zonde van hun carrière. Vandaar ook dat ik vind dat ze het beste kunnen kiezen voor een club waar ze serieus uitzicht op veel speeltijd hebben. En inderdaad lijken Italie en Frankrijk daarvoor het meest in aanmerking te komen, maar het hangt vooral van de club af. Sommige spelers zullen wel een geschikte club in de premier league of Spanje kunnen vinden en voor andere is een club in Frankrijk al te hoog gegrepen. Duitsland is voor een aantal spelers trouwens ook een prima optie, zolang het dus maar bij de juiste club is.

Maar het blijft lastig als een grote club zoals Manchester United of AC Milan bereid is om een zak geld voor je neer te leggen en je ook een mega salaris te geven. Zeg daar dan maar is nee tegen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

eenjaarazalkmaar schreef: 22 jul 2021, 16:02 Ook eens. Maar ik zou het mooi vinden als de club toch een beetje sturing geeft ipv hoofdzakelijk (dat is mijn vermoeden) naar de opbrengst te kijken.
Een voorbeeld. Koopmeiners kan waarschijnlijk uit meerdere clubs kiezen. Arsenal klinkt dan geil, Leicester ook maar ik vrees dat spelers daar niet goed kunnen ontwikkelen ivm gebrek aan speeltijd. Spanje lijkt me ook een lastig verhaal. Kijk naar Idrissi. Duitsland is al iets beter. Maar ik denk dat Italië en Frankrijk ideale landen zijn voor AZ spelers van waaruit je vervolgens weer naar Engeland of Spanje kan gaan.

Ik vind het als supporter, en dan geef ik meteen toe hoe kinderachtig dit is, dat het jammer is dat onze spelers uiteindelijk door een verkeerde stap toch bij ajax (Idrissi) of Feyenoord (Til, Jahanbakhsh) belanden.
Ik begrijp wel wat je bedoelt en het zou inderdaad goed zijn als wat meer transfers bij dat stapje hoger zouden slagen. Maar iedere speler is een verhaal op zich natuurlijk. Heel vaak heb je helemaal niet de keuze uit meerdere teams zoals bij Teun.
Met alle respect voor Til, hij was in mijn ogen echt niet zon bijzondere speler. Als er dan zon miljoenenbod komt met een miljoenen salaris is dat voor beiden partijen een no-brainer.
Jahanbaksh heeft in mijn ogen wel pech gehad met de tactiek die net na zijn komst werd uitgerold bij Brighton (zou ook kunnen dat er een trainerswissel was). Ze speelden eigenlijk gewoon zonder buitenspelers.
Voor Janssen kregen we ook een niet te weigeren bod. Spurs was sportief natuurlijk gewoon een stap tehoog, maarja wel tig miljoen.
Idrissi wilde zelf wel graag naar sevilla heb ik het idee, ondanks de zware concurrentie daar.

Wat dat betreft zijn de transfers van Weghorst, Stengs en Boadu(?) wel meer in lijn met een realistisch carriereverloop. En hoop ik dat Teun inderdaad (nog) niet naar de PL gaat maar in Italie neerdaalt.
biefstukje
Supporter
Berichten: 125
Lid geworden op: 23 dec 2020, 18:09

multatuli schreef: 22 jul 2021, 14:39 Wat je wel kan doen is al in de jeugd beginnen met workshops geven hoe je het beste een carrière kan opbouwen. En waar spelers op moeten letten bij het kiezen van een zaakwaarnemer.
Ik geloof dat dit ook zeker gedaan wordt. Volgens mij heb ik ergens in een podcast ofzo gehoord dat jeugdspelers in een workshop hun eigen carrière moeten uitstippelen. Zo zie je ook wat de ambities van de jonge spelers zijn. Lijkt me een goed iets om die jeugdspelers daar meer bewust van te maken
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

biefstukje schreef: 22 jul 2021, 18:05 Ik geloof dat dit ook zeker gedaan wordt. Volgens mij heb ik ergens in een podcast ofzo gehoord dat jeugdspelers in een workshop hun eigen carrière moeten uitstippelen. Zo zie je ook wat de ambities van de jonge spelers zijn. Lijkt me een goed iets om die jeugdspelers daar meer bewust van te maken
Dan doet AZ dus al het maximale om spelers voor te bereiden op de keuzes na AZ. Meer kan AZ niet doen.
Plaats reactie