Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Benieuwd of Arsenal nog iets wil met Rúnar Alex Rúnarsson, die hebben ze goedkoop opgepikt en heeft welgeteld 1 wedstrijd in de Premier League gespeeld (15 minuten) en een paar keer minuten gemaakt in de Europa League maar dat was het.

Die zijn misschien blij als ze die jongen voor hetzelfde bedrag waar ze hem voor gekocht hebben (2 miljoen) van de hand kunnen doen. Is wel weer een keeper van onder de 1.90m
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

DeZuivelDuivel schreef: 07 jul 2021, 09:43 Benieuwd of Arsenal nog iets wil met Rúnar Alex Rúnarsson, die hebben ze goedkoop opgepikt en heeft welgeteld 1 wedstrijd in de Premier League gespeeld (15 minuten) en een paar keer minuten gemaakt in de Europa League maar dat was het.

Die zijn misschien blij als ze die jongen voor hetzelfde bedrag waar ze hem voor gekocht hebben (2 miljoen) van de hand kunnen doen. Is wel weer een keeper van onder de 1.90m
Die is onderweg naar Altay Spor in Turkije...

Hoop dat de verhuur van Goudmijn aan Sparta een gunstige onderhandelingspositie oplevert als het gaat om Okoye. Zoals het middenveld er nu voor staat hebben we Harroui in ieder geval niet nodig...
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

DiepeMast schreef: 07 jul 2021, 08:13 Klopt, maar het lijkt me vooral van belang dat we een keeper hebben die ballen tegen houdt :). Als we een absolute topkeeper hebben qua ballen tegenhouden, die wellicht iets minder is in het meevoetballen dan lijkt me dat niet het allergrootste probleem. Laat ik het zo zeggen: stel je hebt een goede meevoetballende keeper, maar qua afstandsschoten van de tegenstander zit je op het niveautje Rochet. Doe mij dan maar eentje die ballen tegen houdt :).
Als je constateert hoe vaak AZ vanaf de keeper opbouwt en die ook betrekt bij het combinatiespel achterin, kan je gewoon niet aankomen met een lijnkeeper die niet kan meevoetballen. Dat een meevoetballende keeper ook hoge keeperskwaliteiten moet hebben, lijkt me evident.

Van Okoye heb ik trouwens geen idee of hij goed mee kan voetballen.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2014
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Ben_Side schreef: 07 jul 2021, 13:07 Kenners zeggen dat dit een complete keeper is. Atletisch, snelheid en lengte.
Waarom zo'n keeper met deze kenmerken dan bij Fortuna Düsseldorf mocht vertrekken is dan ook de vraag, kennelijk zagen zij de potentie er niet in.
Heeft nog 1 seizoen bij Sparta te gaan met een optie op twee seizoenen, dus weet niet wat Sparta voor hem zal vragen.

Link: http://www.youtube.com/watch?v=MOois-dQINU
Op basis van dit filmpje concludeer ik dat hij er niets van kan.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Perry schreef: 07 jul 2021, 13:43 Op basis van dit filmpje concludeer ik dat hij er niets van kan.
Ja, wat een prutser. En niet één balletje klemvast hè?!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

salmonyappi schreef: 07 jul 2021, 18:35 Ja, wat een prutser. En niet één balletje klemvast hè?!
Jawel, 3.

Maar ik ben ook niet overtuigd hoor. Zitten een paar aardige reddingen tussen, maar het merendeel is een beetje showstompen op ballen die zowat recht op hem af komen. Als dit Okoye op zijn best is, dan is hij na een jaar onder Van Aart van niveautje Rochet.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

En weer krijg ik het gevoel dat de eisen die op dit forum aan keepers gesteld worden schier onhaalbaar hoog liggen. Dit is geen Fifa 2000 zoveel jongens. Of Neuer of Donnarumma.

Ik zie een jonge, lange, sterke keeper met behoorlijke reflexen die ondanks zijn lengte redelijk snel bij de grond is. Neemt geen risico door elke bal proberen vast te pakken en stompt de ballen vaak goed naar de zijkant weg. En let wel, dit zijn schoten op doel. In het filmpje is niet te zien of hij bij hoge voorzetten in het strafschopgebied heerst en wel veel ballen klemt en of hij kan meevoetballen blijkt ook niet uit het filmpje. Groeiruimte is er echter nog veel. Ik kan de eventuele interesse best begrijpen.
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Kilkenny schreef: 07 jul 2021, 20:12 En weer krijg ik het gevoel dat de eisen die op dit forum aan keepers gesteld worden schier onhaalbaar hoog liggen. Dit is geen Fifa 2000 zoveel jongens. Of Neuer of Donnarumma.

Ik zie een jonge, lange, sterke keeper met behoorlijke reflexen die ondanks zijn lengte redelijk snel bij de grond is. Neemt geen risico door elke bal proberen vast te pakken en stompt de ballen vaak goed naar de zijkant weg. En let wel, dit zijn schoten op doel. In het filmpje is niet te zien of hij bij hoge voorzetten in het strafschopgebied heerst en wel veel ballen klemt en of hij kan meevoetballen blijkt ook niet uit het filmpje. Groeiruimte is er echter nog veel. Ik kan de eventuele interesse best begrijpen.
Een bal kunnen vangen is toch geen zware eis voor een keeper?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 07 jul 2021, 20:56 Een bal kunnen vangen is toch geen zware eis voor een keeper?
Zelfs niet voor mij. Maar in een druk strafschopgebied is dat toch anders.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Kilkenny schreef: 07 jul 2021, 20:12 En weer krijg ik het gevoel dat de eisen die op dit forum aan keepers gesteld worden schier onhaalbaar hoog liggen. Dit is geen Fifa 2000 zoveel jongens. Of Neuer of Donnarumma.
Dat verwacht ik ook niet. Ik vraag me alleen af waarom we óók voor de keeperspositie weer een talent aan willen trekken. Terwijl we in de afgelopen 10 jaar veel talentvolle keepers door het ijs hebben zien zakken, en zelfs de meest veelbelovende keepers hebben zien vertrekken. AZ is gewoon niet goed in keepers opleiden, deal with it of stel eerst eens een normale keeperstrainer aan.
Kilkenny schreef: 07 jul 2021, 20:12 Ik zie een jonge, lange, sterke keeper met behoorlijke reflexen die ondanks zijn lengte redelijk snel bij de grond is. Neemt geen risico door elke bal proberen vast te pakken en stompt de ballen vaak goed naar de zijkant weg. En let wel, dit zijn schoten op doel. In het filmpje is niet te zien of hij bij hoge voorzetten in het strafschopgebied heerst en wel veel ballen klemt en of hij kan meevoetballen blijkt ook niet uit het filmpje. Groeiruimte is er echter nog veel.Ik kan de eventuele interesse best begrijpen.
Maar je wil toch meedoen in de top van de Eredivisie? Stel nou he, puur hypothetisch. Als je nou een talent in een van de andere linies hebt rondlopen die er (structureel) niets van bakt, puur hypothetisch, dan heb je nog andere spelers rondlopen die dat gebrek op kunnen vangen en kunnen compenseren. En dan zou je misschien zelfs nog 3e kunnen worden. Maar als dat je 1e keeper is, dan is er niemand die je gebreken op kan vangen. En daarom pleit ik voor een ervaren keeper en niet voor hier óók een talent.

Maar ja, mocht Okoye komen, er gelijk staan en zelfs belangrijke punten pakken, dan ben ik de eerste om mijn ongelijk toe te geven hoor.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ bereidt zich voor op vertrek Bizot, Okoye (Sparta) in beeld als opvolger
Gepubliceerd: Donderdag 8 juli 2021 om 09:40

Het beloven drukke weken te worden voor Max Huiberts, de technisch directeur van AZ. Een van zijn taken is het vinden van een nieuwe keeper. Marco Bizot vertrekt mogelijk naar het Griekse Olympiakos en Sparta-doelman Maduka Okoye zou hem wel eens op kunnen volgen.

Bizot moet de transfer naar Griekenland gaan maken, al zijn de clubs er nog niet uit. Bizot bevestigde aan De Telegraaf dat Olympiakos interesse heeft en dat hij de stap graag maakt. "Het heeft alles wat ik wens", zei hij. Het is wachten tot de clubs een akkoord bereiken. Bizot heeft nog een éénjarig contract in Alkmaar. AZ zal vermoedelijk niet de hoofdprijs ontvangen voor zijn betrouwbare eerste doelman.

Naar verluidt bedraagt de transfersom slechts vier à vijf miljoen euro, een wereld van verschil met de bedragen die AZ ontving voor Wout Weghorst, Alireza Jahanbakhsh, Guus Til en Vincent Janssen en hoopt te ontvangen voor Calvin Stengs, Myron Boadu en Teun Koopmeiners. Tot zijn teleurstelling zag Bizot vorig jaar een transfer naar Atlético Madrid niet doorgaan. Corona gooide roet in het eten, AZ gunt hem nu de overstap alsnog.

In de zoektocht naar een vervanger van Bizot heeft AZ meerdere keepers op het lijstje staan, waaronder Okoye, melden betrouwbare bronnen. De Duits-Nigeriaanse doelman heeft in zijn eerste seizoen bij Sparta hoge ogen gegooid en werd eerder al in verband werd gebracht met ajax. AZ is achter de schermen al druk bezig met het zoeken naar een nieuwe keeper. Van concrete interesse in Okoye lijkt nog geen sprake. De club gaat pas onderhandelen als alle seinen op groen staan voor een vertrek van Bizot uit Alkmaar. Net als Bizot is ook Okoye zijn laatste contractjaar ingegaan, al heeft Sparta de optie om zijn contract met twee seizoenen te verlengen. De Kasteelclub gaat vermoedelijk een hoge transfersom vragen.

Het vinden van een nieuwe keeper krijgt hoge prioriteit bij AZ. De club zag deze week ook Rody de Boer naar Roda JC vertrekken, zo kondigde VoetbalPrimeur al aan. Hobie Verhulst (28) is de tweede doelman in Alkmaar, maar het is de bedoeling dat hij voor de start van het seizoen een nieuwe eerste keeper voor zich krijgt.

(Tim van Duijn/VoetbalPrimeur)
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Bombaman schreef: 08 jul 2021, 07:39 Dat verwacht ik ook niet. Ik vraag me alleen af waarom we óók voor de keeperspositie weer een talent aan willen trekken. Terwijl we in de afgelopen 10 jaar veel talentvolle keepers door het ijs hebben zien zakken, en zelfs de meest veelbelovende keepers hebben zien vertrekken. AZ is gewoon niet goed in keepers opleiden, deal with it of stel eerst eens een normale keeperstrainer aan.


Maar je wil toch meedoen in de top van de Eredivisie? Stel nou he, puur hypothetisch. Als je nou een talent in een van de andere linies hebt rondlopen die er (structureel) niets van bakt, puur hypothetisch, dan heb je nog andere spelers rondlopen die dat gebrek op kunnen vangen en kunnen compenseren. En dan zou je misschien zelfs nog 3e kunnen worden. Maar als dat je 1e keeper is, dan is er niemand die je gebreken op kan vangen. En daarom pleit ik voor een ervaren keeper en niet voor hier óók een talent.

Maar ja, mocht Okoye komen, er gelijk staan en zelfs belangrijke punten pakken, dan ben ik de eerste om mijn ongelijk toe te geven hoor.
Ik ben het met je eens. Keepers hebben vaak tijd nodig om te rijpen voordat ze constant een hoog niveau halen. De meeste Jonge keepers maken nu eenmaal regelmatig fouten. Dus een ervaren keeper midden 20 (25 of 26) heeft ook mijn voorkeur.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Een ervaren keeper is overigens ook geen garantie op succes.
Ik weet bijvoorbeeld niet wat Heijblok destijds heeft bijgedragen, maar Tim Krul en AZ was nou niet een echte match made in heaven anders had die hier wel nog onder de lat gestaan.

Je moet op zoek naar de beste match.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 08 jul 2021, 08:34 Een ervaren keeper is overigens ook geen garantie op succes.
Ik weet bijvoorbeeld niet wat Heijblok destijds heeft bijgedragen, maar Tim Krul en AZ was nou niet een echte match made in heaven anders had die hier wel nog onder de lat gestaan.

Je moet op zoek naar de beste match.
Het moet uiteraard wel de juiste keeper op het juiste moment zijn. Heijblok was nou niet echt een topper en Krul kwam bij AZ toen hij nog aan het terugkomen was na een zware blessure. Met Krul ook wel veel pech gehad, want later heeft hij wel weer een aardig niveau gehaald.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ervaring is belangrijk, maar het belangrijkste is dat als er een bal op het doel afkomt je die als keeper tegenhoudt. Dan dondert het niet of je 23 of 33 bent. En ook ervaren keepers maken fouten.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

salmonyappi schreef: 08 jul 2021, 09:42 Ervaring is belangrijk, maar het belangrijkste is dat als er een bal op het doel afkomt je die als keeper tegenhoudt. Dan dondert het niet of je 23 of 33 bent. En ook ervaren keepers maken fouten.
Je bent wel weer op de rebelse toer de laatste tijd he, Yappie.

Dat een keeper een bal tegenhoudt is inderdaad het allerbelangrijkste ja. En daarna is het erg belangrijk op wat voor manier je dat doet. En daar komt m.i. de ervaring kijken. Onder andere door het spel te kunnen lezen en situaties in te kunnen schatten kun je als keeper in een split second bepalen wat je op welk moment gaat doen. En dan dondert het wel degelijk of je 23 of 33 bent en hoeveel wedstrijden je al gespeeld hebt.

Daarnaast heeft een keeper het beste overzicht over het hele veld van alle spelers. Coaching van je verdediging is dan ook, naast het tegenhouden van ballen, een belangrijke taak voor een keeper. Als je een verdediging met Sergio Ramos, Chiellini en Walker voor je hebt dan zal het wat minder relevant zijn. Maar met Berkhout, Beukema en Gullit voor je is dat nét ff wat belangrijker.
Cetero censeo birrum bibendum esse
DaandeBoerAZNL
Steward
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 mar 2021, 13:50

Aankoop basis: Okoye (Sparta Rotterdam)

Verkoop: Pantelis Hatzidiakos
Bijlagen
Ik zou dit wel een toffe opstelling vinden als de experimenten met Oosting en Reijnders als backs positief beoordeeld worden door de technische staf.
Ik zou dit wel een toffe opstelling vinden als de experimenten met Oosting en Reijnders als backs positief beoordeeld worden door de technische staf.
16EAD749-6E28-4549-B2F9-53659FE7FA27.png (792 KiB) 2135 keer bekeken
DaandeBoerAZNL
Steward
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 mar 2021, 13:50

Realistische aankopen:

-Tavsan (NEC)
-Pavlidis (Willem II)
-Harrouri (Sparta)
-Van Rooij (NEC)
-Van der Ven (FC Volendam)

Als Gullit en P. Koopmeiners nog te licht zijn om basis te staan bij een schorsing of blessure dan zou je nog Gabriel Gudmundsson (FC Groningen) en Azor Matusiwa (FC Groningen) kunnen halen.

Als Letschert zijn niveau van FC Utrecht niet kan evenaren dan zou ik graag Von Hecke van Brighton zien komen als hij geen zicht op speeltijd heeft in Engeland
Bijlagen
Ik zou deze bank prima vinden.
Ik zou deze bank prima vinden.
21C47648-37C0-49FF-91D4-BE3991F7727B.png (799.62 KiB) 2122 keer bekeken
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZuid-Scharwoude schreef: 08 jul 2021, 12:36 Voor die anderhalve maand is Verhulst dan toch een prima vervanger. Ik zou me als AZ zijnde niet af laten schrikken door de Afrikacup. Ik denk eerder dat de afkoopsom aan de hoge kant zou kunnen zijn.
En wat als er nu Europese wedstrijden tegelijk zijn met die Africa cup? Of we in die periode tegen ajax, PSV of Feyenoord moeten? Als Verhulst goed genoeg is, dan hoef je die Okoye helemaal niet te halen. Ik ben er in ieder geval geen voorstander van om een keeper te halen die we regelmatig moeten missen omdat hij in Africa moet voetballen. Er zijn toch wel andere keepers te vinden die dat niet hebben.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6543
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

multatuli schreef: 08 jul 2021, 13:11 En wat als er nu Europese wedstrijden tegelijk zijn met die Africa cup? Of we in die periode tegen ajax, PSV of Feyenoord moeten? Als Verhulst goed genoeg is, dan hoef je die Okoye helemaal niet te halen. Ik ben er in ieder geval geen voorstander van om een keeper te halen die we regelmatig moeten missen omdat hij in Africa moet voetballen. Er zijn toch wel andere keepers te vinden die dat niet hebben.
Heeft Onana ooit een (belangrijke) wedstrijd gemist bij ajax vanwege afrikaanse wedstrijden?
Plaats reactie