Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ik bedoelde ook meer vanuit AZ oogpunt dat ze over Berg kunnen twijfelen. Ik pleit zelf al n jaar voor die jongen. AZ is obessief (succesvol) in het laten spelen van eigen jeugd. Maar terwijl ik typ besef ik dat Reijnders helemaal geen eigen jeugd is. Laat maar komen. Desnoods in de winter.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/98 ... nlijk.html

Dit is een erg interessante speler. Jong, talentvol en linkspoot. Zou AZ hem mogenlijk willen als alternatief voor BMI?

Transfermarkt heeft 6 miljoen als waarde staan en dus normaal ver boven ons budget. Maar hij heeft nog maar een half jaar contract.

2 Nederlandse clubs zitten achter hem aan staat er. ajax en psv met amerikaanse link en financieel gezien natuurlijk veel logischer. Maar wie weet?, nieuwe Moreno kan geen kwaad. Psv en ajax hebben toch al aardig wat verdedigers (gehaald).
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 14 jun 2021, 09:17 https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/98 ... nlijk.html

Dit is een erg interessante speler. Jong, talentvol en linkspoot. Zou AZ hem mogenlijk willen als alternatief voor BMI?

Transfermarkt heeft 6 miljoen als waarde staan en dus normaal ver boven ons budget. Maar hij heeft nog maar een half jaar contract.

2 Nederlandse clubs zitten achter hem aan staat er. ajax en psv met amerikaanse link en financieel gezien natuurlijk veel logischer. Maar wie weet?, nieuwe Moreno kan geen kwaad. Psv en ajax hebben toch al aardig wat verdedigers (gehaald).
Dat niet alleen, Mexicaanse clubs betalen tegenwoordig best wat salaris.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeZuivelDuivel schreef: 14 jun 2021, 09:20 Dat niet alleen, Mexicaanse clubs betalen tegenwoordig best wat salaris.
Ja ik acht de kans ook klein hoor dat wij hem zouden willen/kunnen halen. Maar vond het wel noemenswaardig, en je weet maar nooit. Misschien is die gozer wel helemaal bezeten van AZ, wereldwijd merk natuurlijk ons cluppie.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 14 jun 2021, 09:24 Ja ik acht de kans ook klein hoor dat wij hem zouden willen/kunnen halen. Maar vond het wel noemenswaardig, en je weet maar nooit. Misschien is die gozer wel helemaal bezeten van AZ, wereldwijd merk natuurlijk ons cluppie.
Als hij behoorlijk tegen gevallen is dan bestaat er een kans, hij is in januari 2020 nog voor 3.5 miljoen aangekocht door Pumas. Als je ziet wanneer hij zijn interland debuut heeft gemaakt(2019) zou je denken dat het hier om een neerwaartse curve gaat en is dat nog mogelijk ook. Hij heeft een alternatieve positie op linksback genoteerd staan overal dus hij zal wel links centraal kunnen spelen.

Beetje mysterieus wie er nou echt in hem geïnteresseerd zou zijn vanuit de Eredivisie. Zijn groeicurve is te zwak voor ajax, zijn prijs eigenlijk te hoog voor Feyenoord en voor ons. PSV shopt momenteel nadrukkelijk in Duitsland.

Dat maakt het overigens al meer een transfergerucht dan wat anders.

Dan zou ik die geruchten over anel ahmedhodzic uit Zweden eerder aan ons linken en denken dat de pers het transferbedrag daar overschat heeft.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeZuivelDuivel schreef: 14 jun 2021, 10:31 Dan zou ik die geruchten over anel ahmedhodzic uit Zweden eerder aan ons linken en denken dat de pers het transferbedrag daar overschat heeft.

Ja goeie speler is dat. Die zie je heel vaak voorkomen als suggestie/gerucht bij allerlei clubs. Maar ik denk dat die Mexicaan haalbaarder is met zn aflopende contract dan deze talentvolle jongen die nog 3 jaar vastligt. Lijkt me ook niet dat AZ nóg een rechtspoot gaat halen. Maar inderdaad merkwaardig dat je iemand voor 3.5miljoen koopt en dan maar 2 jaar contract geeft, speelt wel alles voor zn club en mexico u23, dan val je toch niet tegen zou je zeggen. Misschien gewoon een jongen met ambities die zo snel mogelijk naar Europa wil? Zou het overigens wel een erg goed teken vinden als AZ serieus in de race zou zijn voor deze categorie spelers (mits betaalbaar natuurlijk).
Deze jongen insinueert al vaker wat gehoord te hebben voor wat het waard is.
Ik weet niet of hij ook actief is op het Forum om er wat meer over te vertellen?

*Wordt overigens gemeld dat het niet PSV is. Blijven er toch niet veel ploegen over met een aardige portemonee.
Laatst gewijzigd door SimonPoulsen op 14 jun 2021, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Tja misschien dan toch iets meer voor het transfergeruchten topic :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

SimonPoulsen schreef: 23 apr 2021, 15:28
Voor rechtsback kwam ik Marcus Holmgren Pedersen (20jr, Molde nr2. van Noorwegen) wel regelmatig tegen. Dit jaar doorgebroken en goed gepresteerd in de EL met Molde.
Zag er wel interessant uit, en de goede rechtsbacks zijn schaars in de eredivisie.

Hoe groot is de kans dat die overlopers in Rotterdam dit soort spelers van de scoutingslijst van AZ hebben geplukt? Dit is eigenlijk een van de weinige spelers voor de rechtsback die in het profiel van AZ past voor zover ik kan vinden. Zou een heerlijke stunt zijn als Max last minute met een beter bod zou komen. Svensson mag ook verlengen natuurlijk.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 14 jun 2021, 12:41 Hoe groot is de kans dat die overlopers in Rotterdam dit soort spelers van de scoutingslijst van AZ hebben geplukt? Dit is eigenlijk een van de weinige spelers voor de rechtsback die in het profiel van AZ past voor zover ik kan vinden. Zou een heerlijke stunt zijn als Max last minute met een beter bod zou komen. Svensson mag ook verlengen natuurlijk.
Die kans lijkt mij zo'n 90 procent. Slot ging ook opeens een afspraak met Beukema maken vlak nadat AZ achter hem aanging. Het lijkt er op dat Slot een deel van de scoutingslijst "in zijn hoofd" heeft zitten en misschien nog wel meer ook.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

:( Union Berlin neemt Rick Van Drongelen over van HSV voor 5 ton.

Die is net zo oud als Beukema, maar toch een wereld van verschil qua ervaring.

Kansje gemist helaas.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

DeZuivelDuivel schreef: 15 jun 2021, 18:07 :( Union Berlin neemt Rick Van Drongelen over van HSV voor 5 ton.

Die is net zo oud als Beukema, maar toch een wereld van verschil qua ervaring.

Kansje gemist helaas.
Ik denk dat dit nogal mee valt.
Ik vermoed dat het salarisgebouw van clubs in de Bundesliga ongeveer 3* zo hoog ligt dan het niveau dat AZ gewend is aan zijn spelers te betalen,
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Gelukkig leest Huiberts dit forum niet. Als hij slechts de helft van alle nutteloze tips in dit topic zou opvolgen dan zou AZ elk seizoen een selectie van minimaal 60 spelers hebben.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

vriend schreef: 15 jun 2021, 20:16 Gelukkig leest Huiberts dit forum niet. Als hij slechts de helft van alle nutteloze tips in dit topic zou opvolgen dan zou AZ elk seizoen een selectie van minimaal 60 spelers hebben.
Want alle spelers die hier genoemd worden zijn nutteloze spelers?
Wat is het de laatste tijd met mensen die alleen maar dit soort nijdige opmerkingen komen plaatsen?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

vriend schreef: 15 jun 2021, 20:16 Gelukkig leest Huiberts dit forum niet. Als hij slechts de helft van alle nutteloze tips in dit topic zou opvolgen dan zou AZ elk seizoen een selectie van minimaal 60 spelers hebben.
Iets is pas nutteloos als achteraf blijkt dat het nutteloos is, maar bij “tips” kan je dat van te voren niet weten.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Lecompte schreef: 15 jun 2021, 18:13 Ik denk dat dit nogal mee valt.
Ik vermoed dat het salarisgebouw van clubs in de Bundesliga ongeveer 3* zo hoog ligt dan het niveau dat AZ gewend is aan zijn spelers te betalen,
3x zo hoog ligt als…
en 3x hoger dan…..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 15 jun 2021, 20:44 Want alle spelers die hier genoemd worden zijn nutteloze spelers?
Wat is het de laatste tijd met mensen die alleen maar dit soort nijdige opmerkingen komen plaatsen?
Ja, veel van die suggesties zijn nutteloos. Van Drongelen, kom op zeg. Hoofdschuldige van de degradatie van HSV.

Veel van mijn opmerkingen mogen nijdig lijken maar zijn ook met een knipoog en bedoeld om de oeverloze discussies een andere kant op te duwen. Het zichzelf herhalende gewauwel over Stengs, Boadu en Druijf is nauwelijks te pruimen. Bijna niemand komt met een originele of andere invalshoek.
Ik ben een paar jaar afwezig geweest op het forum. In de tussentijd is het niveau er niet op vooruit gegaan. Iedereen neemt zichzelf zo ontzettend serieus. Dat dus.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ik ben enorm benieuwd naar de enorme geestelijke ontwikkeling die jij in de tussenliggende jaren hebt doorgemaakt, Vriend :wink: Maar een tip in dit topic is ook goed. Overigens ben ik het ergens wel met je eens dat er een paar pseudo-TD's op dit forum rondhangen.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

vriend schreef: 15 jun 2021, 23:39 Ja, veel van die suggesties zijn nutteloos. Van Drongelen, kom op zeg. Hoofdschuldige van de degradatie van HSV.

Veel van mijn opmerkingen mogen nijdig lijken maar zijn ook met een knipoog en bedoeld om de oeverloze discussies een andere kant op te duwen. Het zichzelf herhalende gewauwel over Stengs, Boadu en Druijf is nauwelijks te pruimen. Bijna niemand komt met een originele of andere invalshoek.
Ik ben een paar jaar afwezig geweest op het forum. In de tussentijd is het niveau er niet op vooruit gegaan. Iedereen neemt zichzelf zo ontzettend serieus. Dat dus.
Het eerste deel van je antwoord berust simpelweg niet op feiten. Tussen Timo Letschert en Rick van Drongelen was Rick van Drongelen inmiddels een tijd aanvoerder en een enorm gewaardeerde kracht, waar Letschert makkelijk mocht vertrekken. Als Letschert goed genoeg is voor AZ dan is de jongere Van Drongelen dat zeker. Die laatste is alleen stevig geblesseerd geweest afgelopen seizoen.

Maar dit gaat dan weer offtopic, het is simpelweg een naam die van de lijst gestreept kan worden. Volgens mij zal er toch op termijn nog vervanging voor onze Griek moeten komen of indien Martins Indi niet gehaald wordt. Genoemde opties afstrepen past volgens mij ook nog in het bereik van dit topic?(zodat ze niet meer genoemd worden). Maar dat kan ik mis hebben.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 16 jun 2021, 10:00 Het eerste deel van je antwoord berust simpelweg niet op feiten. Tussen Timo Letschert en Rick van Drongelen was Rick van Drongelen inmiddels een tijd aanvoerder en een enorm gewaardeerde kracht, waar Letschert makkelijk mocht vertrekken. Als Letschert goed genoeg is voor AZ dan is de jongere Van Drongelen dat zeker. Die laatste is alleen stevig geblesseerd geweest afgelopen seizoen.
Vorig jaar heb ik de promotie/degradatiewedstrijden van HSV bekeken (je moet toch wat in coronatijd). Zowel van Drongelen als Letschert maakten er een potje van. Ik dacht dat van Drongelen toen inderdaad geblesseerd uitviel. Als HSV z'n aanvoerder voor slechts 5 ton laat gaan dan zijn ze hem kennelijk liever kwijt dan rijk.
Ook bij Jong Oranje kon hij mij nooit overtuigen.
Laatst gewijzigd door vriend op 16 jun 2021, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef: 16 jun 2021, 07:03 Ik ben enorm benieuwd naar de enorme geestelijke ontwikkeling die jij in de tussenliggende jaren hebt doorgemaakt, Vriend :wink: Maar een tip in dit topic is ook goed. Overigens ben ik het ergens wel met je eens dat er een paar pseudo-TD's op dit forum rondhangen.
Geheel off-topic: Mijn geestelijke vermogens moeten inmiddels aan het aftakelen zijn. Dat kan niet anders. Maar mijn vermogen tot zelfrelativering stijgt met de dag. Dat maakt het leven zoveel prettiger.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Plaats reactie