Jonas Svensson (2021)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 10 jun 2021, 06:15 Ik denk dat als AZ meer financiële mogelijkheden zou hebben, dit soort spelers langer bij AZ zouden blijven.
Echt? Dat had ik niet gedacht 🙄
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Fortuna speelt tweede Bundesliga in Duitsland. Zou een speler de top van de eredivisie ruilen voor de 2e Bundesliga? Zou geld dan echt totaal de sportieve ambities overschaduwen? Ik zou het een domme move vinden. Blijf toch lekker bij AZ man !
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
vriend
Basisspeler
Berichten: 2524
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 10 jun 2021, 09:16 Fortuna speelt tweede Bundesliga in Duitsland. Zou een speler de top van de eredivisie ruilen voor de 2e Bundesliga? Zou geld dan echt totaal de sportieve ambities overschaduwen? Ik zou het een domme move vinden. Blijf toch lekker bij AZ man !
Dat geld blijft een obsessie voor je hè.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 10 jun 2021, 09:16 Fortuna speelt tweede Bundesliga in Duitsland. Zou een speler de top van de eredivisie ruilen voor de 2e Bundesliga? Zou geld dan echt totaal de sportieve ambities overschaduwen? Ik zou het een domme move vinden. Blijf toch lekker bij AZ man !
Met de val van diverse grootmachten is de 2. Bundesliga grappig genoeg een stuk aantrekkelijker geworden.

HSV
Werder Bremen
Schalke 04
FC Nurnberg
Hannover 96

Aangevuld met cult clubs zoals St. Pauli
Tja dan heb je toch al een aardige competitie als niet op zijn minst top 10.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 10 jun 2021, 11:33 Met de val van diverse grootmachten is de 2. Bundesliga grappig genoeg een stuk aantrekkelijker geworden.

HSV
Werder Bremen
Schalke 04
FC Nurnberg
Hannover 96

Aangevuld met cult clubs zoals St. Pauli
Tja dan heb je toch al een aardige competitie als niet op zijn minst top 10.

Ik denk dat het inderdaad. niet te onderschatten valt. De rechterrijtjesclubs uit de ED zouden daar niet veel te zoeken hebben. De verdiensten zullen een stuk hoger liggen en misschien dat ie nog kan promoveren of alsnog een transfer kan afdwingen naar de Bundesliga. Aangezien ie ook al Nederlands spreekt, zal de stap naar Duits ook wel een stuk eenvoudiger zijn.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Het zal best aantrekkelijk zijn, qua verdienste, qua sportiviteit, maar een topsporter streeft toch naar het hoogst haalbare?

Een belangrijk niet genoemd feit is dat je met dat soort clubs sowieso niet Europees speelt. Bekerwinst is ook niet te verwachten……..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

vriend schreef: 10 jun 2021, 09:27 Dat geld blijft een obsessie voor je hè.
In zoverre een obsessie dat ik het vreemd blijf vinden dat geld alles bepaalt en een speler dus daarvoor zijn sportieve ambities laat versloffen.

Bovendien is het veel leuker om in een kneuterig maar schitterende stadion en (in de buurt van een) mooie stad als Alkmaar te spelen en wonen dan in dat lelijke Düsseldorf.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
vriend
Basisspeler
Berichten: 2524
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 10 jun 2021, 17:01 In zoverre een obsessie dat ik het vreemd blijf vinden dat geld alles bepaalt en een speler dus daarvoor zijn sportieve ambities laat versloffen.

Bovendien is het veel leuker om in een kneuterig maar schitterende stadion en (in de buurt van een) mooie stad als Alkmaar te spelen en wonen dan in dat lelijke Düsseldorf.
Dus als jij ergens 3x zoveel kan verdienen dan sla jij dat aanbod af als dat betekent dat je naar een lelijke stad moet verhuizen? Het zou wel consequent zijn.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Salmonyappi schijnt niet door de hebben dat wij kijken naar mensen die een kunstje voor hun werk doen en niet voor hun lol. Sportief zou het mij keuze misschien ook niet zijn, maar Düsseldorf heeft genoeg te bieden om het naar je zin te hebben. Dat argument zou misschien opgaan voor oorden als Kazan of Tiraspol. En als je elk jaar inclusief bonussen een dik miljoen ophaalt kun je daarna vast een leuk hutje in Noorwegen kopen.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

MO7 schreef: 10 jun 2021, 19:01 Salmonyappi schijnt niet door de hebben dat wij kijken naar mensen die een kunstje voor hun werk doen en niet voor hun lol. Sportief zou het mij keuze misschien ook niet zijn, maar Düsseldorf heeft genoeg te bieden om het naar je zin te hebben. Dat argument zou misschien opgaan voor oorden als Kazan of Tiraspol. En als je elk jaar inclusief bonussen een dik miljoen ophaalt kun je daarna vast een leuk hutje in Noorwegen kopen.
Voetballers doen het niet omdat ze het leuk vinden 🤔.
Dat is een uitspraak die jij doet over alle voetballers.
Dus jij denkt niet dat Weghorst het leuk vindt………
Hoogstmerkwaardige kijk op voetbal heb jij. Alle romantiek is eraf gestript.

Ben benieuwd of jij werk doet dat je leuk vindt………..

Of ben je je smiley vergeten……
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

salmonyappi schreef: 10 jun 2021, 17:01 Bovendien is het veel leuker om in een kneuterig maar schitterende stadion en (in de buurt van een) mooie stad als Alkmaar te spelen en wonen dan in dat lelijke Düsseldorf.
Altstadt van Düsseldorf is beter vertoeven dan het Waagplein kan ik je verklappen.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 10 jun 2021, 16:57
Een belangrijk niet genoemd feit is dat je met dat soort clubs sowieso niet Europees speelt. Bekerwinst is ook niet te verwachten……..
Bij AZ win je ook geen prijzen en die 6 potjes in Europa maken het verschil niet. Dan zou ik ook liever 9 ton per jaar vangen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Bombaman schreef: 10 jun 2021, 19:33 Altstadt van Düsseldorf is beter vertoeven dan het Waagplein kan ik je verklappen.
Daar kan me bij aansluiten. En dan was ik er nog in de winter.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Kortom: jullie vinden het allemaal een geweldige keuze………
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 10 jun 2021, 20:36 Kortom: jullie vinden het allemaal een geweldige keuze………
Nee, een kutland als Turkije is nooit een goede keuze en hij kan de Bundesliga ook makkelijk aan. Maar misschien komen er geen betere opties, wil hij een nieuw avontuur en zich financieel onafhankelijk spelen. Prima toch. Ik vond hem bij AZ steeds minder worden dus ben er niet zo rouwig om.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 10 jun 2021, 20:36 Kortom: jullie vinden het allemaal een geweldige keuze………
Een geweldige keuze is wat anders, maar het is niet iets waar hij zich voor hoeft te schamen.
Als er een grotere club komt zal hij die vast niet afwijzen.

Voor de rest is er al veel gezegd: Hoger loon, de 2. bundesliga is een andere competitie dan voorheen, net zo goed als het geen schande is om in de Championship te spelen. Dusseldorf is ook geen verkeerde stad, het valt allemaal wel mee.

Overigens als de keuzes Besiktas, Fortuna Dusseldorf en bij AZ blijven zijn dan kan hij als het een echte voetbalromanticus is nog altijd bij AZ blijven en zich hier vestigen als echte held.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Alsof er niet nog 10 clubs gaan komen die gratis een prima presterende Noors international willen oppikken met 4 miljoen transferwaarde. Transfermolen moet nog op gang komen, hopen dat de juiste club daar bij zit voor hem. Die 2 clubs die je nu hoort lijken me niet wat hij voor ogen heeft. Bij Düsseldorf zal je op dit moment echt niet noemenswaardig veel meer verdienen dan bij AZ dat je dat niet kan afslaan, tevens geen stap omhoog. Hij kan deze stap nu één keer maken in zn carriere, dan wil je ook top5 competitie spelen.
Turkije is een pauperland waar je niet moeten willen wonen, zelfs niet voor 9ton. Ik weet niet of hij al getrouwd / vader is, dan zal dat ook wel meespelen.

Een leuke bundesligaclub of middenmoot serie A zal best vroeg of laat deze zomer verlegen zitten om een (reserve)rechtsback. Ik bedoel de Boetius, Dijks, Zegelaars, Zeefuik, Dilrosuns etc. van deze wereld draaien daar ook prima mee.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

salmonyappi schreef: 10 jun 2021, 20:36 Kortom: jullie vinden het allemaal een geweldige keuze………
Ja, want er zit verder niks tussen een "geweldige" keuze en een "onbegrijpelijke" keuze (want lelijke stad (?) en kutcompetitie (?)).
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Bombaman schreef: 10 jun 2021, 21:49 Ja, want er zit verder niks tussen een "geweldige" keuze en een "onbegrijpelijke" keuze (want lelijke stad (?) en kutcompetitie (?)).
Daartussen zit AZ…….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

salmonyappi schreef: 10 jun 2021, 23:33 Daartussen zit AZ…….
#-o
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gesloten