Teun Koopmeiners (2023)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

Mooie transfer voor Teun.

En een mooi bedrag voor AZ in deze tijden.

Als je dit bedrag afzet tegen de (financiele) omvang van AZ, is het bijna een jaarbegroting.

En dan hoeft AZ niet meer per se te verkopen waarschijnlijk.

Versterkt de onderhandelingen met de volgende spelers met een vertrekwens.

En er kan tijdig worden geinvesteerd in de selectie.
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

bk wcm schreef: 08 jun 2021, 06:54 Iedereen? Van alle 10miljoen +_ transfers de laatste jaren, heb ik bij hem het beste gevoel dat ie gaat slagen.
Maar goed als je naar Atalanta gaat, dan is dat wel een bewuste keuze van de speler ook natuurlijk.
Vrijwel iedereen, dan. Als je alle posts leest denkt vrijwel iedereen er zo over hoor.
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ben_Side schreef: 08 jun 2021, 18:50 20 miljoen is natuurlijk een gigantisch bedrag, maar Teun is wel de aanvoerder van een elftal dat vorig seizoen nog streed om de titel en dit seizoen voor plek 2.
Ik ga er niet vanuit zoals in de media wordt vermeldt dat bankzitters als Ihattaren nog 12 miljoen of een Schuurs 10 miljoen opleveren anders krijg ik toch een wrang gevoel.
Spelers van ajax zijn altijd dubbele prijs tov andere clubs, puur vanwege dat label. Tegelijkertijd moeten ze veel meer salaris en transfersom neerleggen dan ons. Als AZ komt voor Karlsson vragen ze 3 miljoen, komt ajax vragen ze 6. In mindere mate geld hetzelfde voor PSV. Al krijgen ze 8 miljoen voor Mo, ze betalen ook weer een 10miljoen aan een sangare of 3mil salaris aan gotze ofzo.
Je moet (nog) helemaal niet willen vergelijken met die 2 ploegen. Gestaag je eigen begroting, Europese status en salarishuishouding opbouwen met de huidige beleidsvoering. Met 40miljoen voor Teun en Owen, en een hele bulk spelers met miljoenenwaarde nog in je selectie. En een Karlsson die volgende seizoen de volgende klapper kan worden is het vooruitzicht voor de toekomst, financieel in ieder geval positief.
Nu nog zorgen dat je Europees blijft meedoen en Feyenoord voorblijft. Dan krijgt AZ over 2/3 jaar ook weer hogere bedragen.


*ondertussen schijnt 020 inderdaad 10miljoen te krijgen voor ene Traore die nooit speelt
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

SimonPoulsen schreef: 08 jun 2021, 19:07 Spelers van ajax zijn altijd dubbele prijs tov andere clubs, puur vanwege dat label. Tegelijkertijd moeten ze veel meer salaris en transfersom neerleggen dan ons. Als AZ komt voor Karlsson vragen ze 3 miljoen, komt ajax vragen ze 6. In mindere mate geld hetzelfde voor PSV. Al krijgen ze 8 miljoen voor Mo, ze betalen ook weer een 10miljoen aan een sangare of 3mil salaris aan gotze ofzo.
Je moet (nog) helemaal niet willen vergelijken met die 2 ploegen. Gestaag je eigen begroting, Europese status en salarishuishouding opbouwen met de huidige beleidsvoering. Met 40miljoen voor Teun en Owen, en een hele bulk spelers met miljoenenwaarde nog in je selectie. En een Karlsson die volgende seizoen de volgende klapper kan worden is het vooruitzicht voor de toekomst, financieel in ieder geval positief.
Nu nog zorgen dat je Europees blijft meedoen en Feyenoord voorblijft. Dan krijgt AZ over 2/3 jaar ook weer hogere bedragen.


*ondertussen schijnt 020 inderdaad 10miljoen te krijgen voor ene Traore die nooit speelt
Wat een onzin. Ze kunnen hoger in de boom gaan zitten omdat ze weten dat er meer geld in ajax zit, maar puntje bij paaltje kom je toch weer uit op de prijs die ze voor hem willen hebben, of die nou begint bij 3 of bij 6 miljoen.

Ik vind 18/20 miljoen een tikkeltje aan de lage kant wel, maar van het argument 'wij willen minder geld vangen want anders vragen clubs meer geld aan ons' krijg ik jeuk.
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

timdadum schreef: 09 jun 2021, 16:30 Wat een onzin. Ze kunnen hoger in de boom gaan zitten omdat ze weten dat er meer geld in ajax zit, maar puntje bij paaltje kom je toch weer uit op de prijs die ze voor hem willen hebben, of die nou begint bij 3 of bij 6 miljoen.

Ik vind 18/20 miljoen een tikkeltje aan de lage kant wel, maar van het argument 'wij willen minder geld vangen want anders vragen clubs meer geld aan ons' krijg ik jeuk.
Heeft niks met willen te maken maar is gewoon realiteit. Dezelfde speler bij ajax levert meer op dan dat wanneer hij bij AZ zou spelen. Had Koopmeiners exact hetzelfde gespeeld als dit seizoen maar dan bij fcNeus of Psv. Had hij makkelijk 28-35miljoen moeten kosten. ajax, acMilan, Sevilla enz. en ook Psv hebben gewoon meer status op dit moment dan AZ. Mede door bekendheid en mede door (Europese) prestaties uit het verleden, dat moet je opbouwen. Waardoor spelers die ze verkopen automatisch meer waard zijn, maar ze ook een "tax" betalen bij het kopen van spelers. Als een verkopende club eenmaal doorheeft dat een rijke club serieuze interesse gaat het streefbedrag echt wel omhoog. Dat werkt natuurlijk niet als je ala GAE de week ervoor je vraagprijs al hebt prijsgegeven.

Pierie en Hauge hadden bij hun transfers nog ~ 1 jaar contract. Als ajax of Milan niet was gekomen hadden ze echt wel akkoord gegaan met 3miljoen aan een club als Antwerp, Rangers of AZ ipv de 5miljoen die ze in dit voorbeeld kregen.
Was met Karlsson ook zo geweest, zeker als eventuele interesse van een ajax was gelekt. Dan gaan andere clubs ook automatisch naar hem kijken, wordt hij in de media uitgelicht en vergaart zon speler al een soort status waardoor hij vanzelf duurder wordt. Dat zie je ook met die snelle deen die ze willen kopen nu
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

SimonPoulsen schreef: 09 jun 2021, 17:43 Heeft niks met willen te maken maar is gewoon realiteit. Dezelfde speler bij ajax levert meer op dan dat wanneer hij bij AZ zou spelen. Had Koopmeiners exact hetzelfde gespeeld als dit seizoen maar dan bij fcNeus of Psv. Had hij makkelijk 28-35miljoen moeten kosten. ajax, acMilan, Sevilla enz. en ook Psv hebben gewoon meer status op dit moment dan AZ. Mede door bekendheid en mede door (Europese) prestaties uit het verleden, dat moet je opbouwen. Waardoor spelers die ze verkopen automatisch meer waard zijn, maar ze ook een "tax" betalen bij het kopen van spelers. Als een verkopende club eenmaal doorheeft dat een rijke club serieuze interesse gaat het streefbedrag echt wel omhoog. Dat werkt natuurlijk niet als je ala GAE de week ervoor je vraagprijs al hebt prijsgegeven.

Pierie en Hauge hadden bij hun transfers nog ~ 1 jaar contract. Als ajax of Milan niet was gekomen hadden ze echt wel akkoord gegaan met 3miljoen aan een club als Antwerp, Rangers of AZ ipv de 5miljoen die ze in dit voorbeeld kregen.
Was met Karlsson ook zo geweest, zeker als eventuele interesse van een ajax was gelekt. Dan gaan andere clubs ook automatisch naar hem kijken, wordt hij in de media uitgelicht en vergaart zon speler al een soort status waardoor hij vanzelf duurder wordt. Dat zie je ook met die snelle deen die ze willen kopen nu
Het heeft vooral te maken met de 'garantie' op kwaliteit.

Bij a**x gaan spelers regelmatig direct naar de absolute top. En spelen daar. Die positie heeft AZ gewoon nog niet.

AZ zal langzaamaan aan steeds betere clubs spelers moeten gaan leveren. En die zich daar verder ontwikkelen naar een hoger niveau.

Feit dat Weghorst nu slaagt in een sterke competitie is voor AZ goed voor volgende transfers. Met Janssen, Jahanbakhsh en Idrissi lukte dat niet.

Een stap omhoog op die 'transfer'-ladder is ook niet zomaar gemaakt. We hebben nu een paar heel goede jeugdspelers, maar wat is de continuiteit? Dit jaar en volgend jaar hebben we geen spelers van het niveau Koopmeiners en Wijndal die er meteen staan vanuit de jeugd. Door de jeudgopleiding steeds verder te verbeteren gaat het niveau omhoog. Maar het gaat stap voor stap.

Vergeet niet dat we nog niet heel lang geleden amper spelers in het eerste hadden vanuit de jeudgopleiding. Dat is echt iets van de laatste jaren. Een enkele uitzondering natuurlijk daargelaten.
Laatst gewijzigd door elmo op 09 jun 2021, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

elmo schreef: 09 jun 2021, 18:22 Het heeft vooral te maken met de 'garantie' op kwaliteit.

Bij a**x gaan spelers regelmatig direct naar de absolute top. En spelen daar. Die positie heeft AZ gewoon nog niet.

AZ zal langzaamaan aan steeds betere clubs spelers moeten gaan leveren. En die zich daar verder ontwikkelen naar een hoger niveau.

Feit dat Weghorst nu slaagt in een sterke competitie is voor AZ goed voor volgende transfers. Met Janssen, Jahanbakhsh en Idrissi lukte dat niet.

Een stap omhoog op die 'transfer'-ladder is ook niet zomaar gemaakt. We hebben nu een paar heel goede jeugdspelers, maar wat is de continuiteit? Dit jaar en volgend jaar hebben we geen spelers van het niveau Koopmeiners en Wijndal die er meteen staan vanuit de jeugd. Door de jeudgopleiding steeds verder te verbeteren gaat het niveau omhoog. Maar het gaat stap voor stap.

Vergeet niet dat we nog niet heel lang geleden spelers in het eerste hadden vanuit de jeudgopleiding.
Dat is precies wat ik bedoel. We moeten niet verontwaardigd zijn dat ajax meer krijgt dan AZ. We moeten trots zijn dat we Feyenoord en soms ook psv aftroeven qua inkomsten en uitgaven (prijs/kwaliteit) met een veel kleiner budget.

Een volgende stap zal ook zijn om vaker spelers op 16/17/18 jarige leeftijd te scouten voor plekken waar jong AZ of het team daaronder gewoon kwaliteit mist, zoals de backs. Met Reijnders en Velthuis gebeurt dat al wel sporadisch. Het is een utopie om elke jaar 2 spelers ala niveau Koopmeiners uit de jeugdopleiding te halen die al hun hele leven bij AZ spelen. Tevens zal het basisniveau van AZ t.o.v. 3 jaar terug ook weer omhoog moeten waardoor die stap naar az1 ook weer iets groter wordt. Soms zal je daardoor even moeten afstappen van je 40% jeugdopleiding in de basis doelen, en hopelijk niet daarin gaan volharden met Gullit ofzo.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Ik volg een beetje de Italiaanse berichten over Teun Koopmeiners.

Paar dagen terug leek een transfer naar Atalanta Bergamo op een haar na geveld. Maar dat schijnt toch niet zo te zijn. Gisteren begon de voorzitter al met een omzichtig verhaal te beweren dat er vele spelers gevolgd worden. Vandaag lees ik dat er nog wel een verschil tussen de aanbieding van de club aan de speler 1 om 2 miljoen en dat de club ook met AZ er nog niet uit is 15 om 20 miljoen.

Ondertussen lijkt Roma volledig uit beeld. Maar komen er juist meer berichten vanuit Napels. Napoli volgt de beweging van Koopmeiners met Atalanta nauw gezet en willen misschien wel aan de eisen voldoen. Wordt vervolgd.

Atalanta lijkt ook in de markt voor Calvin Stengs. Eerste optie is Sassuolospeler Jeremie Boga namelijk nogal duur met 40 miljoen en daarom kijkt men ook naar Stengs die minder duur is. Misschien een dubbele transfer voor pakweg 35 miljoen?
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

ForzAZ schreef: 11 jun 2021, 17:43 Ik volg een beetje de Italiaanse berichten over Teun Koopmeiners.

Paar dagen terug leek een transfer naar Atalanta Bergamo op een haar na geveld. Maar dat schijnt toch niet zo te zijn. Gisteren begon de voorzitter al met een omzichtig verhaal te beweren dat er vele spelers gevolgd worden. Vandaag lees ik dat er nog wel een verschil tussen de aanbieding van de club aan de speler 1 om 2 miljoen en dat de club ook met AZ er nog niet uit is 15 om 20 miljoen.

Ondertussen lijkt Roma volledig uit beeld. Maar komen er juist meer berichten vanuit Napels. Napoli volgt de beweging van Koopmeiners met Atalanta nauw gezet en willen misschien wel aan de eisen voldoen. Wordt vervolgd.

Atalanta lijkt ook in de markt voor Calvin Stengs. Eerste optie is Sassuolospeler Jeremie Boga namelijk nogal duur met 40 miljoen en daarom kijkt men ook naar Stengs die minder duur is. Misschien een dubbele transfer voor pakweg 35 miljoen?
35M€ voor Stengs èn Koopmeiners? Ik vermoed dat Max daar toch wel 40M€ voor zou willen zien. Overigens zie ik zo een dubbeltransfer niet zo snel gebeuren. Ik zit even heel hard na te denken van welke club er in de afgelopen jaren in 1x twee spelers zijn gehaald. Kan iemand een voorbeeld noemen?
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

ForzAZ schreef: 11 jun 2021, 17:43 Ik volg een beetje de Italiaanse berichten over Teun Koopmeiners.

Paar dagen terug leek een transfer naar Atalanta Bergamo op een haar na geveld. Maar dat schijnt toch niet zo te zijn. Gisteren begon de voorzitter al met een omzichtig verhaal te beweren dat er vele spelers gevolgd worden. Vandaag lees ik dat er nog wel een verschil tussen de aanbieding van de club aan de speler 1 om 2 miljoen en dat de club ook met AZ er nog niet uit is 15 om 20 miljoen.

Ondertussen lijkt Roma volledig uit beeld. Maar komen er juist meer berichten vanuit Napels. Napoli volgt de beweging van Koopmeiners met Atalanta nauw gezet en willen misschien wel aan de eisen voldoen. Wordt vervolgd.

Atalanta lijkt ook in de markt voor Calvin Stengs. Eerste optie is Sassuolospeler Jeremie Boga namelijk nogal duur met 40 miljoen en daarom kijkt men ook naar Stengs die minder duur is. Misschien een dubbele transfer voor pakweg 35 miljoen?
Lekker afronden op die 40 miljoen die ze eigenlijk voor die Boga over hebben, who the fuck is Boga.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 12 jun 2021, 12:49 Lekker afronden op die 40 miljoen die ze eigenlijk voor die Boga over hebben, who the fuck is Boga.
Voor 40 miljoen kun je ze ook nog wel een Marokkaans international erbij geven :wink:
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

En een Griekse. Maar nu weer on topic graag.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

SimonPoulsen schreef: 09 jun 2021, 17:43 Heeft niks met willen te maken maar is gewoon realiteit. Dezelfde speler bij ajax levert meer op dan dat wanneer hij bij AZ zou spelen. Had Koopmeiners exact hetzelfde gespeeld als dit seizoen maar dan bij fcNeus of Psv. Had hij makkelijk 28-35miljoen moeten kosten. ajax, acMilan, Sevilla enz. en ook Psv hebben gewoon meer status op dit moment dan AZ. Mede door bekendheid en mede door (Europese) prestaties uit het verleden, dat moet je opbouwen. Waardoor spelers die ze verkopen automatisch meer waard zijn, maar ze ook een "tax" betalen bij het kopen van spelers. Als een verkopende club eenmaal doorheeft dat een rijke club serieuze interesse gaat het streefbedrag echt wel omhoog. Dat werkt natuurlijk niet als je ala GAE de week ervoor je vraagprijs al hebt prijsgegeven.
Dat is een ander argument. Daar ben ik het ook wel mee eens. We hadden het over het prijskaartje dat een club aan zijn speler hangt op basis van de club die aanklopt, niet over het prijskaartje van een speler op basis van zijn club.
Pierie en Hauge hadden bij hun transfers nog ~ 1 jaar contract. Als ajax of Milan niet was gekomen hadden ze echt wel akkoord gegaan met 3miljoen aan een club als Antwerp, Rangers of AZ ipv de 5miljoen die ze in dit voorbeeld kregen.
Dat betwijfel ik.
Was met Karlsson ook zo geweest, zeker als eventuele interesse van een ajax was gelekt. Dan gaan andere clubs ook automatisch naar hem kijken, wordt hij in de media uitgelicht en vergaart zon speler al een soort status waardoor hij vanzelf duurder wordt. Dat zie je ook met die snelle deen die ze willen kopen nu
Zoals ik al zei, ze kunnen hoger in de boom gaan zitten en als er genoeg vraag is wordt daar dan ook aan voldaan, maar ik geloof niet dat de vraagprijs ineens tweemaal hoger wordt als ajax i.p.v. AZ aanklopt. Ja, als de hele Europese subtop achter zo'n jongen aan zit, dan stijgt de vraagprijs wel ja. Dat lijkt me wel logisch.
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Napoli wordt nadrukkelijker aan Koopmeiners gelinkt in tal van berichten in de Italiaanse media vandaag:
Napels, ontwerp in overleg met Koopmeiners' entourage

Deelakkoord tussen de entourage van Koopmeiners en de blauwe club, nu komt AZ in het spel.
De Napoli is al weken op zoek naar een mediaan Bakayoko vervangen. Naast de algemene overeenkomst met Bordeaux's Basic heeft de blauwe club voorlopig een gedeeltelijke overeenkomst gevonden met de entourage van Teun Koopmeiners . Maar nu lijkt er de hindernis van AZ te zijn .

Sterker nog, de Nederlandse club vraagt ​​minimaal 20 miljoen euro om hun juweel los te laten en Napoli neemt de tijd om de operatie in zijn geheel te evalueren. Inmiddels hebben de Napolitanen een akkoord bereikt met de speler door een salaris van 2 miljoen euro per seizoen voor te stellen.

De Nederlander zit ook Atalanta op het spoor , dat ver verwijderd is van de eisen van de speler en van die van de club. Napoli zou snel tot de deal zijn gekomen en ook een duidelijk voordeel behalen op de Nerazzurri.

Het zou de aankoop van de zomer kunnen zijn voor Napoli, als jonge speler en dus met een brede blik maar ook met technische en competitieve kwaliteit. Daarnaast ontmoette de blauwe club hem in de Europa League in de dubbeluitdaging met AZ en is sindsdien waarschijnlijk onder de indruk van het potentieel van de Nederlander.
Na Roma en Atalanta nu dus Napoli in de markt voor onze aanvoerder. Als twee honden vechten om een been, gaat er de derde mede heen!?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

ForzAZ schreef: 16 jun 2021, 10:49 Napoli wordt nadrukkelijker aan Koopmeiners gelinkt in tal van berichten in de Italiaanse media vandaag:



Na Roma en Atalanta nu dus Napoli in de markt voor onze aanvoerder. Als twee honden vechten om een been, gaat er de derde mede heen!?
In dit geval:
Hoe meer honden vechten om een been, hoe meer het been oplevert. Dat kan ook nog steeds de eerste hond zijn. :wink:
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

timdadum schreef: 14 jun 2021, 09:57 Dat is een ander argument. Daar ben ik het ook wel mee eens. We hadden het over het prijskaartje dat een club aan zijn speler hangt op basis van de club die aanklopt, niet over het prijskaartje van een speler op basis van zijn club.


Dat betwijfel ik.


Zoals ik al zei, ze kunnen hoger in de boom gaan zitten en als er genoeg vraag is wordt daar dan ook aan voldaan, maar ik geloof niet dat de vraagprijs ineens tweemaal hoger wordt als ajax i.p.v. AZ aanklopt. Ja, als de hele Europese subtop achter zo'n jongen aan zit, dan stijgt de vraagprijs wel ja. Dat lijkt me wel logisch.
Dat is simpelweg een wisselwerking tussen vraag en aanbod. Dat is ook waarom timing vaak essentieel blijkt bij voetbal.
Op het moment dat hier over Hauge gesproken werd had in de wijdere voetbalwereld nog niemand van die jongen gehoord, hij was op dat moment het gat van Evjen in doelpunten behoorlijk goed aan het opvullen. Vervolgens komt dan de zomer en clubs handelen niet. Dan speelt hij die wedstrijd tegen AC Milan in de EL en is Milan toch overtuigd en bereid om neer te leggen wat Bodo/Glimt op dat moment vraagt. met 5 miljoen is hij hun duurste uitgaande transfer geworden, dat bedrag hebben ze niet eerder gevraagd en dat is illustratief voor het momentum.

Spelers als Berg en Björkan werden hier ook vorig jaar al genoemd, Berg is inmiddels Noors international dus zal zijn prijskaartje wel wat gestegen zijn, maar hij kan niet op dit EK ontdekt worden omdat Noorwegen niet deelneemt. Het is juist heel logisch dat wanneer AZ aanklopt het prijskaartje lager is omdat AZ naar spelers met dieper verborgen potentie zoekt (en moet zoeken). Een speler die door AZ gekocht wordt heeft of nog niet of nét niet genoeg bewezen juist wanneer AZ hem koopt zoals bijvoorbeeld met Karlsson.

Om dat terug on-topic te brengen:
Koopmeiners heeft relatief veel doelpunten voor het type middenvelder dat hij is
Koopmeiners heeft consistentie getoond en de aanvoerdersband om zijn arm
Koopmeiners was een dragende jeugdinternational
Koopmeiners is international
Koopmeiners zit bij de EK selectie
Verschillende clubs hebben Koopmeiners op het oog

In lijn met de hiervoor uitgelegde theorie zie je dat de marktwaarde van Koopmeiners behoorlijk gestegen is en aan het stijgen is. Misschien had AZ voor de zomer genoegen genomen met 18 miljoen voordat de interesse op gang kwam en voor de EK-selectie maar nu zal de genoemde 20 miljoen toch echt wel de absolute bodemprijs zijn.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 16 jun 2021, 11:45 Op het moment dat hier over Hauge gesproken werd had in de wijdere voetbalwereld nog niemand van die jongen gehoord.
Dat hij niet bij het grote publiek en de media bekend was, wil toch niet automatisch zeggen dat hij bij clubs niet op de radar stond?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

kuifje schreef: 16 jun 2021, 11:59 Dat hij niet bij het grote publiek en de media bekend was, wil toch niet automatisch zeggen dat hij bij clubs niet op de radar stond?
Precies. Bij heel veel clubs zijn die spelers al lang bekend. Die scoutinglijstjes van (jeugd-) spelers zijn eindeloos, AZ heeft ze ook. We kunnen dus juist aannemen dat Hauge wél bij AZ bekend was en dat er dus redenen zijn dat die niet naar AZ is gekomen.
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

kuifje schreef: 16 jun 2021, 11:59 Dat hij niet bij het grote publiek en de media bekend was, wil toch niet automatisch zeggen dat hij bij clubs niet op de radar stond?
Dit is zo ontzettend vermoeiend, jij kent totaal geen nuance. Het statement dat je nu maakt kun je altijd als waar invullen, er zullen vast andere clubs scouts hebben en dus zullen die andere scouts deze spelers ook bekeken hebben. De grote van die club, de aard van dat scoutingslijstje en andere zaken zijn waar het om gaat. Jesper Karlsson stond bij ons misschien op plek 1 en bij een andere club op plek 5. Hauge idem, een scoutingslijst is ook niet iets dat 100% vast staat, spelers veranderen, de voetbalwereld blijft draaien, nieuwe talenten staan op en oude talenten blijken toch niet de potentie te hebben die men dacht.

Zo zal dat nu ook voor Koopmeiners gelden om wederom on topic te blijven. Koopmeiners heeft ook op zo'n golden boy shortlist gestaan als ik mij niet vergis net als Stengs en Boadu. Die zal dus vast op héél veel lijstjes staan Er zit echter veel verschil tussen 'een optie' zijn en 'de nummer 1 optie' zijn. Scouts kijken naar een veelvoud aan spelers, dat wil niet zeggen dat iedere speler (nu) voldoet of nu dé optie is voor iedere club en daar komt dat timingsaspect bij kijken. Voetbal is gewoon zo simpel voor sommige clubs dat als Koopmeiners nu invalt en scoort dat er opeens clubs dat het doorslaggevende moment zullen vinden.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 16 jun 2021, 14:28 Dit is zo ontzettend vermoeiend, jij kent totaal geen nuance. Het statement dat je nu maakt kun je altijd als waar invullen, er zullen vast andere clubs scouts hebben en dus zullen die andere scouts deze spelers ook bekeken hebben. De grote van die club, de aard van dat scoutingslijstje en andere zaken zijn waar het om gaat. Jesper Karlsson stond bij ons misschien op plek 1 en bij een andere club op plek 5. Hauge idem, een scoutingslijst is ook niet iets dat 100% vast staat, spelers veranderen, de voetbalwereld blijft draaien, nieuwe talenten staan op en oude talenten blijken toch niet de potentie te hebben die men dacht.

Zo zal dat nu ook voor Koopmeiners gelden om wederom on topic te blijven. Koopmeiners heeft ook op zo'n golden boy shortlist gestaan als ik mij niet vergis net als Stengs en Boadu. Die zal dus vast op héél veel lijstjes staan Er zit echter veel verschil tussen 'een optie' zijn en 'de nummer 1 optie' zijn. Scouts kijken naar een veelvoud aan spelers, dat wil niet zeggen dat iedere speler (nu) voldoet of nu dé optie is voor iedere club en daar komt dat timingsaspect bij kijken. Voetbal is gewoon zo simpel voor sommige clubs dat als Koopmeiners nu invalt en scoort dat er opeens clubs dat het doorslaggevende moment zullen vinden.
Ik denk dat dat eerder een beeld is dat jij hebt. Als outsider ben je afhankelijk van wat in de media verschijnt. Jij doet soms uitschijnen dat dit ongeveer 90% is van al hetgeen dat er speelt, terwijl ik eerder denk dat dit slechts 10% is. Ben er daarom geen voorstanders om hieruit dan allerhande conclusies te trekken.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gesloten