Thomas Ouwejan (2024, verhuurd)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZuid-Scharwoude schreef: 11 apr 2021, 12:47 Ik dacht dat Ouwejan had aangegeven niet meer graag terug te komen bij AZ.
HIj was niet helemaal op een fijne manier vertrokken bij AZ en hij hoopte natuurlijk bij die club in Italie te kunnen bljiven. Maar nu hij daar bijna geen speeltijd krijgt en nog steeds bij AZ onder contract staat, is het misschien wel een optie om de plek van Wijnda over te nemen als die vertrekt.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

multatuli schreef: 11 apr 2021, 13:04 HIj was niet helemaal op een fijne manier vertrokken bij AZ en hij hoopte natuurlijk bij die club in Italie te kunnen bljiven. Maar nu hij daar bijna geen speeltijd krijgt en nog steeds bij AZ onder contract staat, is het misschien wel een optie om de plek van Wijnda over te nemen als die vertrekt.
Ik verwacht dat Wijndal en Koopmeiners een stap gaan maken, Svensson transfervrij vertrekt en Indi niet meer gehuurd wordt. Spelers als Stengs en Boadu zijn er nog niet klaar voor en dat zullen ze zelf ook wel beseffen, die moeten hier nog minstens een goed en solide seizoen gaan draaien om dan de stap te maken.
Met Ouwejan hebben we gewoon een prima opkomende back die ik wel goed met karlsson zie functioneren, zoals zijn samenwerking met Idrissi ook perfect was.
Voor Koopmeiners, Svensson en Indi zullen sterke vervangers gehaald moeten worden, dan zal AZ in mijn ogen gewoon verder kunnen gaan met de lijn waar ze de laatste jaren in zitten.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Volgens Duitse media gaat Thomas wellicht verhuurd worden aan Schalke met een optie tot koop.
Holländer im Anflug!

Schalke steht nach BILD-Information kurz vor der Verpflichtung des fünften Neuzugangs für die kommende Saison. Nach Danny Latza (31, Mainz), Simon Terodde (33, HSV), Marcin Kaminski (29, Stuttgart, alle ablösefrei) und Victor Palsson (30, Darmstadt, 500 000 Euro) bekommt S04 einen Flitzer für die linke Seite.

Thomas Ouwejan (24) heißt der neue Mann, der von AZ Alkmaar in den Pott wechseln wird. Der Deal: Leihe plus Kaufoption. Der Niederländer war in der abgelaufenen Saison nach Italien an Udinese Calcio ausgeliehen und kam dort in 15 Spielen zum Einsatz (2 Vorlagen).
https://www.transfermarkt.de/thomas-ouw ... or_2657538
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ferry schreef: 01 jun 2021, 12:18 Volgens Duitse media gaat Thomas wellicht verhuurd worden aan Schalke met een optie tot koop.



https://www.transfermarkt.de/thomas-ouw ... or_2657538
Perfecte optie voor Ouwejan toch? Mooie club, top bundesliga 2 kan hij prima uit de voeten.

Kan Huiberts gelijk doorschakelen en Bjørkan [-o< gaan bellen (Die zn debuut gaat maken voor Noorwegen komende week).
Gebruikersavatar
Falcx
Fanatic
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 okt 2005, 20:25
Locatie: Heerhugowaard

multatuli schreef: 11 apr 2021, 13:04 HIj was niet helemaal op een fijne manier vertrokken bij AZ en hij hoopte natuurlijk bij die club in Italie te kunnen bljiven. Maar nu hij daar bijna geen speeltijd krijgt en nog steeds bij AZ onder contract staat, is het misschien wel een optie om de plek van Wijnda over te nemen als die vertrekt.
Hij is weggegaan onder Slot. Inmiddels nieuwe trainer en Nederlandse grootste talent op linksachter zal wel vetrekken. Lijkt me toch prima voor Ouwejan als hij weer terugkeert.
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Ferry schreef: 01 jun 2021, 12:18 Volgens Duitse media gaat Thomas wellicht verhuurd worden aan Schalke met een optie tot koop.



https://www.transfermarkt.de/thomas-ouw ... or_2657538
Men moet hem toch gewoon houden of verkopen voor 2 miljoen en dan meteen doorschakelen. Verhuren met optie tot koop met een 2023 contract is onzinnig voor een 24-25 jarige speler. Of je raakt hem kwijt of krijgt een matige speler terug.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

'Ouwejan verrast en verlaat AZ weer op huurbasis, dit keer voor Schalke 04'
Gepubliceerd: Dinsdag 1 juni 2021 om 17:02

Thomas Ouwejan moet gaan helpen bij de wederopbouw van Schalke 04. Duitse media, waaronder BILD, voorspellen dinsdag dat de linksback van AZ op huurbasis naar Gelsenkirchen vertrekt.

Danny Latza, Simon Terodde, Marcin Kaminski, Victor Pálsson: de selectie van het gedegradeerde Schalke krijt langzaam maar zeker vorm. Ouwejan moet de vijfde versterking worden in de Veltins Arena. Volgens BILD komt de 24-jarige linksback op huurbasis over van AZ.

Ouwejan speelde afgelopen seizoen bij Udinese, waar de teller bleef steken op vijftien optredens. De optie tot koop is niet gelicht door de Italiaanse club. Bij Schalke moet hij de plek overnemen van Sead Kolasinac, die in principe terugkeert naar Arsenal.

In het jaar dat AZ meedeed om de landstitel, verloor Ouwejan in Alkmaar de concurrentiestrijd van Owen Wijndal. "Ik heb natuurlijk dertien jaar daar gespeeld en een mooie tijd gehad. Ik ben net een jaartje te laat weggegaan", zei hij een half jaar geleden tegen NH Nieuws.
Het is dus rond, Ouwejan komt dus niet terug. Zal er toch een nieuwe linksback moeten komen.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Enerzijds geen kleine club, anderzijds wel even een stapje terug om in te stappen op dit moment.

Succes Thomas!
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeZuivelDuivel schreef: 01 jun 2021, 16:45 Enerzijds geen kleine club, anderzijds wel even een stapje terug om in te stappen op dit moment.

Succes Thomas!
Ik heb 1x een wedstrijd bezocht van Schalke (tegen HSV). Fantastisch stadion en aanhang. Ik weet niet hoe dat nu is - op het tweede niveau.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 01 jun 2021, 16:45 Enerzijds geen kleine club, anderzijds wel even een stapje terug om in te stappen op dit moment.

Succes Thomas!
Hij mocht bij Udinese blijven, maar kiest voor meer speeltijd, die hij bij Schalke zal krijgen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ferry schreef: 01 jun 2021, 17:18 Ik heb 1x een wedstrijd bezocht van Schalke (tegen HSV). Fantastisch stadion en aanhang. Ik weet niet hoe dat nu is - op het tweede niveau.
Ze zitten nu met een aantal 'grote' clubs in de tweede bundesliga natuurlijk.
Zo'n Rick van Drongelen zal ook niet mogen klagen over zijn salaris bij HSV gok ik ondanks dat die nog altijd in dezelfde divisie zitten.
Het is echter nog altijd een stapje terug vanuit de serie A gezien.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Tschuss... Die zien we nooit meer terug.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3391
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Ouwejan dus naar Schalke. Dan lijkt het er toch op dat Max al ergens ijzers in het vuur heeft voor een alternatief op linksback. Anders haal je Ouwejan natuurlijk terug. Benieuwd waar Max mee komt.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ouwejan voldoet niet, met DiepeMast hebben we er toch nog één gevonden waarbij dat nog niet doorgedrongen was.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ik las net dat bij deze transfer toch ook nog een contractverlenging tot 2024 was inbegrepen.
Klopt dit?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

DeZuivelDuivel schreef: 02 jun 2021, 11:41 Ik las net dat bij deze transfer toch ook nog een contractverlenging tot 2024 was inbegrepen.
Klopt dit?
Dat klopt; https://www.AZ.nl/nl/nieuws/ouwejan-op- ... schalke-04
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Klopt die optie tot koop? En is die contractverlenging net als bij Joris Kramer dus vooral bedoeld om de transferwaarde op een mooi bedrag te houden?
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 906
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Kilkenny schreef: 02 jun 2021, 13:17 Klopt die optie tot koop? En is die contractverlenging net als bij Joris Kramer dus vooral bedoeld om de transferwaarde op een mooi bedrag te houden?
Ja dat klopt.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3391
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

MO7 schreef: 01 jun 2021, 20:06 Ouwejan voldoet niet, met DiepeMast hebben we er toch nog één gevonden waarbij dat nog niet doorgedrongen was.
Volgens mij heeft Ouwejan het meer dan redelijk gedaan bij AZ. Bovendien is hij ook nog eens multifunctioneel. Maar goed, punt is natuurlijk voornamelijk dat we er toch wel vanuit kunnen gaan dat Wijndal vertrekt. In de selectie is er feitelijk geen enkele andere linksback. Wat dat betreft heeft AZ natuurlijk achterlijk veel mazzel gehad dat Wijndal afgelopen seizoen niet (langdurig) geblesseerd is geraakt of Corona heeft opgelopen. Ouwejan had het dan eventueel kunnen uitvechten met een aankoop. Nu moet je als AZ dus eigenlijk op zoek naar een linksback èn een back-up. Je kunt je afvragen hoe wenselijk dat is.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DiepeMast schreef: 03 jun 2021, 10:08 Volgens mij heeft Ouwejan het meer dan redelijk gedaan bij AZ. Bovendien is hij ook nog eens multifunctioneel. Maar goed, punt is natuurlijk voornamelijk dat we er toch wel vanuit kunnen gaan dat Wijndal vertrekt. In de selectie is er feitelijk geen enkele andere linksback. Wat dat betreft heeft AZ natuurlijk achterlijk veel mazzel gehad dat Wijndal afgelopen seizoen niet (langdurig) geblesseerd is geraakt of Corona heeft opgelopen. Ouwejan had het dan eventueel kunnen uitvechten met een aankoop. Nu moet je als AZ dus eigenlijk op zoek naar een linksback èn een back-up. Je kunt je afvragen hoe wenselijk dat is.
Het ding met spelers als Ouwejan en Clasie is dat ze hun positie inderdaad prima kunnen invullen. Maar een heel seizoen met dat soort jongens maakt je niet beter, zowel sportief als financieel. Ze vertegenwoordigen geen transferwaarde en gaan niet veel beter meer worden. Daarnaast heeft Ouwejan zelf volgens mij ook helemaal geen zin om potentieel weer back up te worden bij AZ (Oud zeer van toen Wijndal zijn plek in nam na lang basisspeler). Daarom begrijp ik wel dat Ouwejan die kans bij zon mooie club als Schalke prefereert boven AZ. Ik neem aan dat AZ de linksback aankoop al op de plank heeft liggen. Ben heel benieuwd met wie ze gaan komen.
Ik zie AZ er overigens gewoon voor aan om Gullit bij de selectie van 1 te doen.
Gesloten