Nederlands Elftal II

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

DiepeMast schreef: 06 mei 2021, 20:01 Hier maar even verder.

GoalConversion_WeghorstVsDeJong.JPG
.


Nogmaals: de oorspronkelijke post betrof rendement: hoeveel schoten heeft een speler nodig om te scoren? De specifieke positie -in de aanval- is was dat betreft minder van belang. Hoewel Weghorst en De Jong o.b.v. de tactiek van hun clubs een iets andere rol hebben, spelen beiden in de spits en zijn ze wat dat betreft wel degelijk te vergelijken als je het puur hebt over rendement (ze schieten immers allebei nog wel eens op doel). Daarnaast is er ongeveer een nationaal debat geweest in hoeverre De Jong dan wel Weghorst geselecteerd diende te worden. Zelfs De Boer vergelijkt beide spitsen met elkaar. Aangezien er nu meer spelers geselecteerd mogen worden, mag ik hopen dat Wout wordt geselecteerd.
Het ging er dan ook overduidelijk over dat de vlugge voor countervoetbal geschikte Boadu niet te vergelijken is met de stormrammen/aanspeelpunten die De Jong en Weghorst moeten voorstellen. De vergelijking gaat natuurlijk helemaal niet op als we kopvaardigheden moeten aannemen als het echte wapen van deze spitsen.

De Jong en Weghorst zijn inderdaad met elkaar te vergelijken en die vergelijking wint Weghorst al een aantal seizoenen iedere keer. Weet je wie bij Oranje in het verleden echter ook hetzelfde type was en om soms onbegrijpelijke redenen verloor? Bas Dost.

Bas Dost Was bij Sporting bij bijna iedere goal betrokken en bij Wolfsburg bij pak 'm beet de helft. Net als Weghorst had hij als stormram of eerste spits kunnen dienen en toch kreeg hij dusdanig weinig kansen dat hij gewoon permanent bedankte. Sterker nog ook de huidige Bas Dost van Club Brugge is effectiever dan de huidige Luuk de Jong van Sevilla en zoveel schelen ze niet in leeftijd.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

DeZuivelDuivel schreef: 06 mei 2021, 21:12 Het ging er dan ook overduidelijk over dat de vlugge voor countervoetbal geschikte Boadu niet te vergelijken is met de stormrammen/aanspeelpunten die De Jong en Weghorst moeten voorstellen. De vergelijking gaat natuurlijk helemaal niet op als we kopvaardigheden moeten aannemen als het echte wapen van deze spitsen.
Oke, dat miste ik even. Boadu zal eerder moeten strijden met Malen voor en plekje.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Koopmeiners, Bizot en Wijndal in de voorselectie EK.

Stengs en Boadu uiteraard niet.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Koopmeiners, Wijndal en Bizot gaan het wel halen. Op basis van de voorselectie hoop ik op een basisplaats voor Wijndal en Koopmeiners. Zou mooi zijn in een 3-5-2;

DM: Krul
CV: De Ligt, de Vrij, Aké
Middenveld: Hateboer, F. de Jong, Wijnaldum, Koopmeiners, Wijndal
Aanval: Weghorts, Memphis
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Dario Hubner schreef: 14 mei 2021, 10:58 Koopmeiners, Bizot en Wijndal in de voorselectie EK.

Stengs en Boadu uiteraard niet.
Precies! Die mogen naar Jong.

Wat ik ook erg fijn vind is dat Babel niet is geselecteerd! Eindelijk.......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Az564 schreef: 14 mei 2021, 11:14 Koopmeiners, Wijndal en Bizot gaan het wel halen. Op basis van de voorselectie hoop ik op een basisplaats voor Wijndal en Koopmeiners. Zou mooi zijn in een 3-5-2;

DM: Krul
CV: De Ligt, de Vrij, Aké
Middenveld: Hateboer, F. de Jong, Wijnaldum, Koopmeiners, Wijndal
Aanval: Weghorts, Memphis
Klinkt als de meest redelijke opstelling inderdaad. Soms zou je De Roon er nog in kunnen zetten i.p.v. een van de 3 andere echte middenvelders.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Bizot is eerste reserve geworden en gaat niet mee.
Owen en Teun wel, zoals verwacht. Niet dat Teun veel zal spelen, maar je weet het nooit.
_________________
"I don't know that!"
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

Kilkenny schreef: 26 mei 2021, 13:19 Bizot is eerste reserve geworden en gaat niet mee.
Owen en Teun wel, zoals verwacht. Niet dat Teun veel zal spelen, maar je weet het nooit.
Deze selectie schreeuwt 3-5-2. Ik denk dat er zeker wat kansen liggen voor Koopmeiners, aangezien hij ook terug kan zakken naar de verdediging.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Leeuwenhart schreef: 26 mei 2021, 14:51 Deze selectie schreeuwt 3-5-2. Ik denk dat er zeker wat kansen liggen voor Koopmeiners, aangezien hij ook terug kan zakken naar de verdediging.
Maar Frank de Boer gonna Frank de Boer. Daarom heb je Promes ook toch gewoon mee.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
MarkusHenriksen19
Supporter
Berichten: 181
Lid geworden op: 31 jan 2019, 07:00

De manier waarop FdB omgaat met El Ghazi en St.Juste doet me verdacht veel denken aan de manier hoe hij Mounir El Hamdoui kapot heeft gemaakt. Dat spelers uit zo'n lullig filmpje of een appje moeten opmaken dat ze het niet gehaald hebben. De grootste viezerik van Amsterdam, echt walgelijk
Maarten Martens is de enige speler van deze eeuw die de beker én landstitel als speler won. Als trainer is het je ook gegund

Eerste wedstrijd: AZ-Aalesunds FK 6-0 (25-8-2011, vEL)

>Huiberts, wijs ook BMI de deur én volg gerust zelf!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Weghorst! :hart:
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

MarkusHenriksen19 schreef: 26 mei 2021, 19:58 De manier waarop FdB omgaat met El Ghazi en St.Juste doet me verdacht veel denken aan de manier hoe hij Mounir El Hamdoui kapot heeft gemaakt. Dat spelers uit zo'n lullig filmpje of een appje moeten opmaken dat ze het niet gehaald hebben. De grootste viezerik van Amsterdam, echt walgelijk
Mee eens. Hij had 8 afvallers, die had hij makkelijk vooraf telefonisch kunnen informeren.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Bizot wist al lang waar hij aan toe was. Zijn rol was bekend, zei hij zo'n 2 weken terug al. Typisch dat dit met El Ghazi dan zo gaat.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

DeZuivelDuivel schreef: 02 jun 2021, 20:39 Niet zo zeer een waardeloos systeem, de spelopvatting van de Boer en het ego van Depay zorgen dat Wijndal hierin niet direct iets kan bijdragen.

In plaats van opstomen, naar binnen snijden, overnemen en combineren... staat hij nu wat 15 meter beide kanten van de middenlijn op en neer te rennen voor combinaties die nooit gaan komen. Geeft hij of een van de centrum verdedigers de bal aan Depay dan gaat hij of op de solo tour of die bal land weer netjes bij de verdediging.
Hij scoort weliswaar 2 keer, maar het beste wat er kan gebeuren is dat Depay nu supergeblesseerd raakt.

Hier zakt je broek en je onderbroek van af. Hebben die mensen geen verstand van voetbal?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

pAZcal schreef: 02 jun 2021, 22:15 Hij scoort weliswaar 2 keer, maar het beste wat er kan gebeuren is dat Depay nu supergeblesseerd raakt.

Hier zakt je broek en je onderbroek van af. Hebben die mensen geen verstand van voetbal?
Het beste wat nu kan gebeuren is dat De Boer verdwaald raakt en vervangen moet worden door Van Gaal en dat Krul ook afhaakt.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Je speelt in de poulefase tegen drie (op papier) mindere tegenstanders. Je hebt een korte voorbereiding op dit EK.

Dan denk je als bondscoach: laat ik eens 5-3-2 van stal halen...?!

1x op getraind; tegen een B team van Schotland drie keer op doel schieten.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Blij als dit weer lekker voorbij is, kunnen we weer over tot de orde van de dag.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AlkmaarForever schreef: 03 jun 2021, 06:07 Blij als dit weer lekker voorbij is, kunnen we weer over tot de orde van de dag.
Over zo'n 3 weken begint de voorbereiding van AZ weer \:D/

En ik neem aan dat Oranje dan inmiddels al op vakantie is.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Daar ga ik ook vanuit ja. :lol:
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ik moet zeggen; vanavond Jong Oranje, daar kijk ik dan wel weer naar uit. Maar dat gaat dan ook echt ergens om.
_________________
"I don't know that!"
Plaats reactie