Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

FugAZi schreef: 13 mei 2021, 23:28

Wat vooral blijft overheersen is dat er zoveel meer in had kunnen zitten dit seizoen. Maar hoe gek het ook klinkt daar haal ik dan juist weer hoop uit, want dit superslechte niveau is toch makkelijk te verbeteren volgend jaar en hiermee werd je derde 8)
Jij haalt er hoop uit, ik denk dat je volgend jaar lekker naar Aboukhlal in de spits kunt gaan kijken en mag hopen dat Max nog een paar strategische aankopen doet die zo goed renderen dat het niet echt boeit waar je ze neerzet in het veld. Anders kan dit alsnog het begin van de weg naar beneden worden. Jansen heeft tot nog toe her en der echt wel wat geluk gehad. Maar het toestaan van dit futloos elftal en het neerzetten van zijn favorietje gaan we op den duur echt wel merken.

Zal ik het eens omdraaien naar iets anders : indien de prestaties van Abouhlal bij Jong AZ een basisplek garanderen, dan hadden we de afgelopen wedstrijden gewoon direct met op zijn minst Barasi moeten spelen en als we wat verder terug in de tijd gaan had Oosting ook al lang in de basis moeten staan in plaats van verhuurd te worden. Als je al dat soort argumenten aandraagt moet je wel ook kijk hebben wat dat zou moeten zeggen als je de logica doortrekt naar andere spelers.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 13 mei 2021, 23:55 Jij haalt er hoop uit, ik denk dat je volgend jaar lekker naar Aboukhlal in de spits kunt gaan kijken en mag hopen dat Max nog een paar strategische aankopen doet die zo goed renderen dat het niet echt boeit waar je ze neerzet in het veld. Anders kan dit alsnog het begin van de weg naar beneden worden. Jansen heeft tot nog toe her en der echt wel wat geluk gehad. Maar het toestaan van dit futloos elftal en het neerzetten van zijn favorietje gaan we op den duur echt wel merken.

Zal ik het eens omdraaien naar iets anders : indien de prestaties van Abouhlal bij Jong AZ een basisplek garanderen, dan hadden we de afgelopen wedstrijden gewoon direct met op zijn minst Barasi moeten spelen en als we wat verder terug in de tijd gaan had Oosting ook al lang in de basis moeten staan in plaats van verhuurd te worden. Als je al dat soort argumenten aandraagt moet je wel ook kijk hebben wat dat zou moeten zeggen als je de logica doortrekt naar andere spelers.
Slot had vorig seizoen minstens een keer of 8 inclusief Europa league het geluk aan zijn broek hangen en dat wordt fantastisch genoemd. Brom heeft heel wat toppers heel erg onterecht verloren en dat wordt door de haters hier als slecht zeer slecht bevonden. Zoals altijd de waarheid ligt vaak in het midden.

Ik weet niet maar jij wil dus zeggen dat er dit seizoen fantastisch voetbal is gespeeld en dat het niet valt te verbeteren?

Ik heb dat favorieten verhaal al heel vaak horen herkauwen, ik geloof er geen barst van.

Volgens mij is er een duidelijk onderscheid tussen 1e elftal spelers, meetrainers bij het 1e elftal en jong spelers. De sterren van de hemel spelen in jong zegt heel weinig.

Alles lijkt te worden bepaald door uitgezette trajecten voor een groep talenten waarvan blijkbaar de opleiding nog gewoon doorloopt in het eerste(anders kan je de vele kansen die ze gekregen hebben niet verantwoorden) en vaste een groep basisklanten. Maar ik durf 100% zeker te zeggen dat als een speler het door de week niet laat zien de groep het niet zal pikken dat hij opgesteld wordt.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

FugAZi schreef: 14 mei 2021, 05:28 Slot had vorig seizoen minstens een keer of 8 inclusief Europa league het geluk aan zijn broek hangen en dat wordt fantastisch genoemd. Brom heeft heel wat toppers heel erg onterecht verloren en dat wordt door de haters hier als slecht zeer slecht bevonden. Zoals altijd de waarheid ligt vaak in het midden.

Ik weet niet maar jij wil dus zeggen dat er dit seizoen fantastisch voetbal is gespeeld en dat het niet valt te verbeteren?

Ik heb dat favorieten verhaal al heel vaak horen herkauwen, ik geloof er geen barst van.

Volgens mij is er een duidelijk onderscheid tussen 1e elftal spelers, meetrainers bij het 1e elftal en jong spelers. De sterren van de hemel spelen in jong zegt heel weinig.

Alles lijkt te worden bepaald door uitgezette trajecten voor een groep talenten waarvan blijkbaar de opleiding nog gewoon doorloopt in het eerste(anders kan je de vele kansen die ze gekregen hebben niet verantwoorden) en vaste een groep basisklanten. Maar ik durf 100% zeker te zeggen dat als een speler het door de week niet laat zien de groep het niet zal pikken dat hij opgesteld wordt.
Dat 1e deel ben ik met je eens dat Vd Brom onterecht een aantal toppers heeft verloren (o.a. door fouten van scheidsrechters) en dat Slot vorig seizoen heel veel mazzel heeft gehad een paar wedstrijden.

Maar dat de groep het niet pikt als Boadu, Stengs en Aboukhlal het door de week niet laten zien, zie ik echt anders. Deze groep is te lief, te slap en er lopen geen echte leiders in rond. Als bijvoorbeeld Ibrahimovic bij AZ had gespeeld, had hij hoogstpersoonlijk Boadu, Stengs en Aboukhlal van het veld geschopt als zij zo zouden presteren. En hij had ervoor gezorgd dat ze niet meer opgesteld zouden worden. Toevallig las ik zoiets over Neymar die had 1 a 2 weken geleden er ook voor gezorgd dat Bakker de wedstrijd erna op de bank moest zitten omdat hij het slecht had gedaan. Ander voorbeeld Tadic bij ajax, die kan ook een klootzak zijn voor spelers die niet presteren. Als je als club wil doorgroeien heb je een dergelijke speler nodig die gedreven is en de baas is en die spelers op hun plaats zetten als ze niet presteren. AZ heeft zo'n speler helaas niet, waardoor er geen topsportmentaliteit is bij AZ. En de trainer is dus ook te slap. Bij een Mourinho of Klopp hoeven spelers ook geen wanprestatie te leveren, want dan kun je het ook vergeten.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6487
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

FugAZi schreef: 13 mei 2021, 23:28 En ja wat doe je met die ruwe diamanten, keihard Stengs killen door op de bank te zetten zodat hij alleen nog maar veilige balletjes gaat geven?
Zullen ophouden met Stengs te benoemen als ruwe diamant? Dankjewel. Hij speelt bij AZ. En hij speelt al twee jaar slecht.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11130
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ze hadden de trainers van naam of met een staat van dienst voor het uitkiezen gehad deze zomer. Cocu, Van Bronckhorst, Jonk, Grim, Fraser, Van Bommel, allemaal beschikbaar. Maar ze kiezen te vroeg voor een apathische man die al talloze tactische blunders heeft gemaakt en een onnavolgbaar wisselbeleid hanteert. Als AZ de groepsfase EL niet haalt is hij nu al de Kop van Jut.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13933
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 07 mei 2021, 11:43 Of het nou zwart op wit in het contract staat (wat zeker wel kan) of dat het mondeling geregeld is tussen de vrienden Huiberts en Raiola maakt niet uit. Feit is dat Deze 2 talentvolle spelers, die regelmatig zeer zwak spelen, bij alle andere topclubs en subtopclubs op de bank plaats hadden mogen nemen als ze zo slecht presteren in 8 a 9 van de 10 wedstrijden. Alleen bij AZ worden ze altijd opgesteld. Het is niet logisch dat 2 trainers onafhankelijk van elkaar elke keer niet presterende voetballers altijd blijven opstellen. Kortom dan komt het bij de TD vandaan ipv bij de trainer.
Het argument dat dat hun transferwaarde ten goede komt, kan ook al lang in de prullenbak, want hun transerfwaarde is alleen maar gedaald.
Nogmaals, dat het in het contract staat is onzin. Zo werkt dat niet in de voetballerij. Je vergeet ook even dat Stengs gewoon een van de twee vaste internationals is die AZ heeft. Daar kan je van alles van vinden, maar blijkbaar kijken voetbaltrainers anders naar de kwaliteiten van Stengs dan menig kritisch volger. Of staat bij De Boer ook in het contract dat hij Stengs moet selecteren?
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11130
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ 4 Life schreef: 14 mei 2021, 08:08 Je vergeet ook even dat Stengs gewoon een van de twee vaste internationals is die AZ heeft.
Wat ook een schande is ten opzichte van anderen die wel presteren. Alleen omdat ie zijn dochter aanduwt.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ 4 Life schreef: 14 mei 2021, 08:08 Nogmaals, dat het in het contract staat is onzin. Zo werkt dat niet in de voetballerij. Je vergeet ook even dat Stengs gewoon een van de twee vaste internationals is die AZ heeft. Daar kan je van alles van vinden, maar blijkbaar kijken voetbaltrainers anders naar de kwaliteiten van Stengs dan menig kritisch volger. Of staat bij De Boer ook in het contract dat hij Stengs moet selecteren?
hahaha Sorry hoor maar dit kan ik niet serieus nemen. Ga je nu echt het argument gebruiken dat Stengs 1 van de 2 internationals is bij AZ ? Je hebt zeker nog niet meegekregen dat Stengs het vriendje is van de bondscoach zijn dochter ? :D :D :D :D

Maar jij kijkt zelf ook voetbal. Vertel wat vind jij dat Stengs deze maand goed heeft gedaan? Welke fantastische dingen heeft Stengs laten zien, dat hij geselecteerd zou moeten worden voor Oranje?
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6487
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZ 4 Life schreef: 14 mei 2021, 08:08 Je vergeet ook even dat Stengs gewoon een van de twee vaste internationals is die AZ heeft.
AZ heeft wel meer dan twee internationals...
Of staat bij De Boer ook in het contract dat hij Stengs moet selecteren?
Ja, dat heten huwelijkse voorwaarden.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZ 4 Life schreef: 14 mei 2021, 08:08 Nogmaals, dat het in het contract staat is onzin. Zo werkt dat niet in de voetballerij. Je vergeet ook even dat Stengs gewoon een van de twee vaste internationals is die AZ heeft. Daar kan je van alles van vinden, maar blijkbaar kijken voetbaltrainers anders naar de kwaliteiten van Stengs dan menig kritisch volger. Of staat bij De Boer ook in het contract dat hij Stengs moet selecteren?

Jij ziet toch ook dat Stengs geen international is dankzij zijn prestaties. Pure vriendjespolitiek (Jansen is er niks bij). Neem alleen al Noa Lang en Gakpo, die zijn zichtbaar zoveel beter.

Ik had het over wanbeleid in het wedstrijdtopic. Daar doelde ik natuurlijk op dat ik het heel slecht beleid vind dat je een trainer aanstelt die het speeltuin klimaat in de selectie zelf faciliteert. Waar winnen niet perse hoeft, en verliezen jammer is. En een wisselbeleid voert wat niet op prestaties en inzet is gebasseerd. Met frustraties in de groep als gevolg.
Maar hij wordt derde met de derde selectie van Nederland dus je mag er niks van zeggen. Hij won wel met 1-0 van fortuna en Emmen met slecht voetbal, waar Slot de mist inging.
Laatst gewijzigd door SimonPoulsen op 14 mei 2021, 08:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13933
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 14 mei 2021, 08:32 Wat ook een schande is ten opzichte van anderen die wel presteren. Alleen omdat ie zijn dochter aanduwt.
Die anderen (Bergwijn en Babel) presteren anders ook niet. Wat dat betreft is het een trend die niet alleen over Stengs gaat.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13933
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 14 mei 2021, 08:36 Jij ziet toch ook dat Stengs geen international is dankzij zijn prestaties. Pure vriendjespolitiek (Jansen is er niks bij). Neem alleen al Noa Lang en Gakpo, die zijn zichtbaar zoveel beter.

Ik had het over wanbeleid in het wedstrijdtopic. Daar doelde ik natuurlijk op dat ik het heel slecht beleid vind dat je een trainer aanstelt die het speeltuin klimaat in de selectie zelf faciliteert. En een wisselbeleid voert wat niet op prestaties en inzet is gebasseerd. Met frustraties in de groep als gevolg. Maar hij wordt derde met de derde selectie van Nederland dus je mag er niks van zeggen. Hij won wel met 1-0 van fortuna en Emmen met slecht voetbal, waar Slot de mist inging.
Welke frustraties in de groep?

En ik zeg ook niet dat ik het eens ben met de selectie van Stengs. Al vind ik net zoveel aan te merken op het selecteren van Babel en Bergwijn. Gakpo speelt vanaf links trouwens en dat je Lang niet selecteert dat snap ik ook nog wel. Dat is een dusdanige mafklapper dat ik snap dat je die niet in de groep wilt hebben.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13933
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 14 mei 2021, 08:36 AZ heeft wel meer dan twee internationals...



Ja, dat heten huwelijkse voorwaarden.
Ik doelde uiteraard op de twee internationals van Oranje, maar dat wist je zelf ook wel. En gelden die huwelijkse voorwaarden ook voor Bergwijn en Babel?
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

AZ 4 Life schreef: 14 mei 2021, 08:40 Ik doelde uiteraard op de twee internationals van Oranje, maar dat wist je zelf ook wel. En gelden die huwelijkse voorwaarden ook voor Bergwijn en Babel?
Babel weet dingen van de Boer die niemand mag weten :wink:.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13933
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 14 mei 2021, 08:32 hahaha Sorry hoor maar dit kan ik niet serieus nemen. Ga je nu echt het argument gebruiken dat Stengs 1 van de 2 internationals is bij AZ ? Je hebt zeker nog niet meegekregen dat Stengs het vriendje is van de bondscoach zijn dochter ? :D :D :D :D

Maar jij kijkt zelf ook voetbal. Vertel wat vind jij dat Stengs deze maand goed heeft gedaan? Welke fantastische dingen heeft Stengs laten zien, dat hij geselecteerd zou moeten worden voor Oranje?
Onzin dat dat te maken heeft met zijn dochter. Dat is lekker makkelijk, maar er valt wel meer aan te merken op de keuzes van De Boer, die niks met zijn dochter te maken hebben. Zie de eerder genoemde Bergwijn en Babel. Daarnaast zeg ik ook niet dat ik het eens ben met de selectie van Stengs volgens mij. Al moet ik zeggen dat hij het bij Oranje beter doet dan bij AZ. Bij AZ vind ik hem een matig tot slecht seizoen draaien, dat lijkt me duidelijk. Alleen veel kenners en trainers zien wat in hem. Dat ligt niet aan dochters of vriendjespolitiek.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Az564 schreef: 14 mei 2021, 08:41 Babel weet dingen van de Boer die niemand mag weten :wink:.
Competitie-Beker-Europees voetbal:
Babel 7 goals 5 assist in 1836 minuten. 153 minuten per G/A
Stengs 7 Goals 6assist in 3260 minuten. 251 minuten per G/A


Stengs mag Babel zn schoenen niet eens poetsen.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

SimonPoulsen schreef: 14 mei 2021, 08:46 Competitie-Beker-Europees voetbal:
Babel 7 goals 5 assist in 1836 minuten. 153 minuten per G/A
Stengs 7 Goals 6assist in 3260 minuten. 251 minuten per G/A


Stengs mag Babel zn schoenen niet eens poetsen.
Dit ging niet persé om Stengs en Babel. Beiden hebben niks te zoeken in Oranje op dit moment. Je kan beter voor Arnaut Danjuma ,Gakpo of Lang kiezen op dit moment.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ 4 Life schreef: 14 mei 2021, 08:39 Welke frustraties in de groep?

En ik zeg ook niet dat ik het eens ben met de selectie van Stengs. Al vind ik net zoveel aan te merken op het selecteren van Babel en Bergwijn. Gakpo speelt vanaf links trouwens en dat je Lang niet selecteert dat snap ik ook nog wel. Dat is een dusdanige mafklapper dat ik snap dat je die niet in de groep wilt hebben.
Als Noa Lang het vriendje was geweest van die dochter van De Boer, was hij echt wel geselecteerd geweest ipv Stengs.

Noa een mafklapper noemen die je niet in de groep wilt hebben vind ik ook nogal een zware beschuldiging die volgens mij nergens op gebaseerd is. Vertel maar wat voor vreselijke dingen Noa heeft gedaan waardoor hij niet goed in Oranje zou kunnen functioneren?

Voor zover ik heb gehoord zijn zij bij Brugge en Jong Oranje juist heel blij met Noa in de groep. Ik heb tot nu toe de hele documentaire over Jong Oranje gevolgd en je ziet dat veel spelers juist heel vriendschappelijk zijn met Noa.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6487
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZ 4 Life schreef: 14 mei 2021, 08:44 Al moet ik zeggen dat hij het bij Oranje beter doet dan bij AZ.
Sorry hoor. Maar dit kan ik echt niet serieus nemen. Stengs is in zijn laatste vier interlands drie keer ingevallen waarbij hij minder dan tien minuten speeltijd had per wedstrijd...
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ 4 Life schreef: 14 mei 2021, 08:44 Onzin dat dat te maken heeft met zijn dochter. Dat is lekker makkelijk, maar er valt wel meer aan te merken op de keuzes van De Boer, die niks met zijn dochter te maken hebben. Zie de eerder genoemde Bergwijn en Babel. Daarnaast zeg ik ook niet dat ik het eens ben met de selectie van Stengs volgens mij. Al moet ik zeggen dat hij het bij Oranje beter doet dan bij AZ. Bij AZ vind ik hem een matig tot slecht seizoen draaien, dat lijkt me duidelijk. Alleen veel kenners en trainers zien wat in hem. Dat ligt niet aan dochters of vriendjespolitiek.
Er valt inderdaad wel meer aan te merken op het selectiebeleid van Frank de Boer. Maar van alle spelers die afgelopen jaar door De Boer geselecteerd zijn, presteert Stengs het aller slechtste van allemaal. Zelfs nog veel slechter dan Babel die tenminste niet continue balverlies lijdt. Een bondscoach die nu nog Stengs selecteert, die moet of blind zijn, of omgekocht/gechanteerd of zijn dochter tevreden houden.
Gesloten