Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 09 mei 2021, 10:32 Laten we heel eerlijk zijn: als hij andere keuzes voor zowel basis als bank gemaakt had dan waren er op zijn minst twee wissels vrij gekomen.
UIteraard, maar met de huidige opstelling en het moment dat Leeuwin er wordt uitgestuurd, zou Reijnders voor een onzichtbare Stengs de meest logische wissel zijn geweest. Clasie zakte naar achteren en Reijnders had zijn plek kunnen overnemen. Dan had je alleen rechtsbuiten onbezet gehad en dat had bijna geen verschil gemaakt aangezien Stengs toch al onzichtbaar was in het spel. Dan had je nog een goede kans gehad om onder de druk van RKC uit te voetballen en had je over de linkerkant of het midden aanvallen kunnen opzetten.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 09 mei 2021, 10:32 Laten we heel eerlijk zijn: als hij andere keuzes voor zowel basis als bank gemaakt had dan waren er op zijn minst twee wissels vrij gekomen.
UIteraard, maar met de huidige opstelling en het moment dat Leeuwin er wordt uitgestuurd, zou Reijnders voor een onzichtbare Stengs de meest logische wissel zijn geweest. Clasie zakte naar achteren en Reijnders had zijn plek kunnen overnemen. Dan had je alleen rechtsbuiten onbezet gehad en dat had bijna geen verschil gemaakt aangezien Stengs toch al onzichtbaar was in het spel. Dan had je nog een goede kans gehad om onder de druk van RKC uit te voetballen en had je over de linkerkant of het midden aanvallen kunnen opzetten.

Door Stengs te laten staan, stond je praktisch 9 tegen 11 te voetballen, met daarbij ook nog een Aboukhlal waar niet echt veel vanuit ging.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Vraag me af wie Jansen nu eigenlijk binnen onze selectie als de opvolger van Koopmeiners ziet mocht hij vertrekken.
Dacht Reijnders maar gezien Clasie nu al twee keer als Koopmeiners verstek heeft laten gaan, Clasie er neer heeft gezet begin ik toch te twijfelen.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

capefear schreef: 09 mei 2021, 12:01 Vraag me af wie Jansen nu eigenlijk binnen onze selectie als de opvolger van Koopmeiners ziet mocht hij vertrekken.
Dacht Reijnders maar gezien Clasie nu al twee keer als Koopmeiners verstek heeft laten gaan, Clasie er neer heeft gezet begin ik toch te twijfelen.
Ik vond Reijnders afgelopen week goed voetballen. Het opstellen van Clasie lijkt me meer een zielige poging om een contractverlenging te bewerkstelligen.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Deze trainer is een beginnend hoofdtrainer en gaat keer op keer de fout in. Tactisch zeer slecht met een waardeloos wisselbeleid en vriendjes. Kennelijk wordt hij ook niet ondersteund door een goede staf, dus conclusie, als wij uberhaupt CL halen, wordt hij straks ook nog op het schild gehesen. Witte zakdoekjes, maar wanneer?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Rjansen17 schreef: 09 mei 2021, 12:18 Deze trainer is een beginnend hoofdtrainer en gaat keer op keer de fout in. Tactisch zeer slecht met een waardeloos wisselbeleid en vriendjes. Kennelijk wordt hij ook niet ondersteund door een goede staf, dus conclusie, als wij uberhaupt CL halen, wordt hij straks ook nog op het schild gehesen. Witte zakdoekjes, maar wanneer?
Ik vind dat je schromelijk overdrijft.
We staan 2e hè?
We hebben veel ziek en zeer en hij roeit met de riemen die hij heeft en dat is niet veel......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

DIT SEIZOEN VIJF WISSELS TOEGESTAAN IN BETAALD VOETBAL

Deze tijdelijke wijziging is bedoeld om spelers tijdens dit drukke voetbalseizoen te ontlasten.

Clubs in het Nederlandse betaald voetbal mogen in het seizoen 2020/’21 per wedstrijd vijf wissels doorvoeren. Dat geldt voor de Eredivisie, de Keuken Kampioen Divisie, de play-offs om Europees voetbal en om promotie/degradatie en de TOTO KNVB Beker. Met dit besluit gaat het bestuur betaald voetbal van de KNVB mee met de tijdelijke wijziging van de spelregels door de internationale spelregelcommissie (IFAB) om spelers tijdens het drukke voetbalseizoen te ontlasten.

De IFAB voerde deze tijdelijke wijziging in eerste instantie door om de gezondheid van spelers te waarborgen in de competities die het seizoen 2019/’20 vanwege de coronapandemie deze zomer uit moesten spelen. Vanwege de warme weersomstandigheden en de vele wedstrijden kort op elkaar besloot de IFAB om teams de mogelijkheid te bieden om vijf wissels toe te passen.

Na een evaluatie en analyse van de impact van de coronapandemie op het voetbal in aanloop naar het seizoen 2020/’21 besloot de IFAB om de mogelijkheid tot vijf wissels te verlengen voor de competities die lopen tot en met juli 2021. Reden daarvoor is de korte voorbereidingstijd op het nieuwe seizoen en de korte tijdspanne waarin de competities dienen te worden afgewerkt.

De IFAB liet de keuze om komend seizoen vijf wissels toe te staan aan de nationale bonden.

Hoe werkt het tijdens reguliere wedstrijden?
Tijdens de wedstrijd mag elk team maximaal vijf spelers wisselen;
Voor die vijf wissels mogen tijdens de wedstrijd drie wisselmomenten worden gebruikt. Dit is om te voorkomen dat het spel te vaak stilligt;
Naast die drie wisselmomenten mag ook tijdens de rust worden gewisseld.

Hoe werkt het in wedstrijden waar wordt verlengd?
Bij een verlenging mag elk team één extra speler wisselen (ook als het maximum van vijf al is bereikt);
Bij een verlenging krijgt elk team één extra wisselmoment (ook als het maximum van drie wisselmomenten al is bereikt);
Naast het extra wisselmoment mag ook voor aanvang van de verlenging en in de rust van de verlenging worden gewisseld.
Als een team tijdens de wedstrijd het maximum van vijf wissels en/of drie wisselmomenten niet heeft gebruikt, mogen die gebruikt worden tijdens de verlenging.
Door de uitval van Letschert moest ie in de 13e minuut Leeuwin inbrengen. Yuki bracht ie in de 61e minuut in voor de tegenvallende Aboukhlal om de ploeg verse energie te geven. Rond een uur wisselt ie steevast lijkt het wel. Hierna had ie nog slechts één wisselmoment over. Daarom durfde ie pas in de 87e minuut nog twee wissels te brengen.

Hij had dus in de rust een wissel moeten doorvoeren, dat kost namelijk geen wisslemoment tijdens de wedstrijd. Dan had ie na rust toch nog tweemaal mogen wisselen. Weten en beseffen ze dat bij AZ tijdens een wedstrijd?

Aboukhlal bracht voor rust niks. Na rust ook niet overigens. Maar als ie hem dan in de rust wisselt kost dat dus geen kostbaar wisselmoment. Door de gedwongen wissel van Leeuwin voor Letschert was je al één wisselmoment kwijt. Pak dan die 'kosteloze' wissel in de rust!
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Natuurlijk had hij nooit voor Aboukhlal mogen kiezen in het begin. Naast andere interne oplossingen (Gudmundsson) had hij ook kunnen kiezen voor een spits uit jong AZ. Natuurlijk was starten met Reijnders het meest normale, zeker na zijn prestatie van vorige week. Met Clasie spelen snap ik zeker, al had hij met de blessure van Letschert meteen rcv moeten gaan spelen. Het had zo simpel opgelost kunnen worden door Reijnders de plek van Clasie laten opvullen als Clasie de plaats van Letschert zou opvullen. Clasie heeft eerder de op de CV positie gespeeld, waaronder een topwedstrijd tegen ajax. De keuze voor Stengs wordt moeilijker en moeilijker.. had hij een geniale pass moeten geven op Aboukhlal? Die gast speelt echt niets klaar en speelt een geheel eigen wedstrijd die ook nog es niet zichtbaar is. Als dat zo duidelijk is had hij ook kunnen kiezen om Stengs te wisselen voor Evjen. Dan spaar je Stengs totdat Boadu weer meedoet... hopelijk meer rendement? Met 5 wissels kun je als coach veel meer invloed hebben op het verloop. Nu hebben we een coach die er alles aan doet om zo laat mogelijk te wisselen. Zonde.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Hoe verzint hij het om zakaria weer in de basis te gooien na zijn wanprestatie tegen Fortuna?
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Az564 schreef: 13 mei 2021, 12:29 Hoe verzint hij het om zakaria weer in de basis te gooien na zijn wanprestatie tegen Fortuna?
Uitzondering i.v.m. het suikerfeest? 😉
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Jansen heeft de afgelopen weken gefaald.

Ik ben bang dat we volgend seizoen weer naar futloos Jansenvoetbal moeten kijken. Betaal Jansen een leuk bedrag en laat hem alsjeblieft gaan. Hij is geen trainer voor AZ.!!!!!!!!!!!!!!
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Pascal Jansen: 'we misten de echte wil, overtuiging om een goal te maken'.
Hij neemt zijn spelers dat vervolgens niet echt kwalijk...

Naar zondag toe is het volgens Jansen niet moeilijk om ze te motiveren want ze spelen ook 'voor de eer van AZ'...

https://www.youtube.com/watch?v=dNGq8XD ... =AZAlkmaar
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Ferry schreef: 13 mei 2021, 15:45 Pascal Jansen: 'we misten de echte wil, overtuiging om een goal te maken'.
Hij neemt zijn spelers dat vervolgens niet echt kwalijk...

Naar zondag toe is het volgens Jansen niet moeilijk om ze te motiveren want ze spelen ook 'voor de eer van AZ'...

https://www.youtube.com/watch?v=dNGq8XD ... =AZAlkmaar
Hahaha. Deze man kan je toch niet meer serieus nemen. Mijn god.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ferry schreef: 13 mei 2021, 15:45 Pascal Jansen: 'we misten de echte wil, overtuiging om een goal te maken'.
Hij neemt zijn spelers dat vervolgens niet echt kwalijk...

Naar zondag toe is het volgens Jansen niet moeilijk om ze te motiveren want ze spelen ook 'voor de eer van AZ'...

https://www.youtube.com/watch?v=dNGq8XD ... =AZAlkmaar
Hij zegt nog net niet: wat vandaag ontbreekt is een doelpunt. Iets kwalijk nemen? Neehoor het is vooral jammer. Maar volgende keer beter. Hij keek het weer gelaten toe vandaag. Ingrijpen komt nooit in hem op, het gebeurt namelijk elke week.

Die wil om te winnen ontbreekt al een heel seizoen bij een paar spelers. Het zijn echter net die spelers die deze professor altijd laat spelen. Wisselspelers moeten gek worden van zijn onnavolgbare wisselbeleid waar inzet en prestaties geen rol in spelen. Met als gevolg frustratie en wegwerpgebaren naar elkaar in de groep. Hopelijk gaan zijn oogappels Aboukie en Calvin asap richting de achterdeur. Maar hij mag van mij direct met ze mee richting helmond sport.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

salmonyappi schreef: 09 mei 2021, 13:46 Ik vind dat je schromelijk overdrijft.
We staan 2e hè?
We hebben veel ziek en zeer en hij roeit met de riemen die hij heeft en dat is niet veel......
Overdrijven vond je? Hij kiest voortdurend voor gudmundson, die alleen maar voor de keeper faalt, hij passeert een echte spits voor aboukhlal, die twee wedstrijden op rij alleen maar in de weg loopt, hij wisselt keer op keer Karlsson, ook als er velen veel slechter zijn. Hij brengt vandaag in minuut 90 een middenvelder, terwijl er een centrum spits op de bank zit, hij laat voortdurend Stengs staan, hij heeft al eens een partij voor ons verloren, overdrijven vind jij?
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Deze man heeft een grote naam, naast zich nodig dat hebben de afgelopen twee weken wel duidelijk gemaakt.
lowietje
Fanatic
Berichten: 502
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

Jezus wat een ongelooflijk beschamend kutverhaal van deze trainer. We misten de wil om te winnen maar ik neem ze niks kwalijk hoor. Wat is dit voor futloze figuur ???? Je speelt gvd voor voorronde CL en PSV moet volgende week nog naar Utrecht! Het is gvd werkelijk waar niet te geloven. Deze man is echt een parodie op topvoetbal, een clown, een schertsfiguur. Wegwezen !!!
Seizoenkaarthouder
biefstukje
Supporter
Berichten: 125
Lid geworden op: 23 dec 2020, 18:09

Echt belachelijk om weer Aboukhlal te laten starten en dan helemaal tegen Groningen. Je weet zeker dat Groningen heel de tijd in gaat zakken en dat er achter de verdedigers amper ruimte is en dan toch Aboukhlal opstellen....
Dit terwijl ook een extra creatieve speler als goudmijn of Evjen had kunnen spelen of een echte spits als Duin, beide opties waren vele malen beter dan dit. Ook leek het er weer niet op dat hij er veel motivatie in kan krijgen. De afgelopen weken zijn behoorlijk wat punten gehaald, maar er is geen vooruitgang te ontdekken bij de spelers. En het wisselbeleid is ook heel vaak impactloos. In een wedstrijd die je moet winnen in de 88e minuut een extra middenvelder brengen terwijl je een best lange spits op de bank hebt zitten is echt wel bizar. Ook als je Evjen in deze 20 minuten wel met veel meer pit ziet spelen dan andere spelers vraag je je echt af hoe die jongen niet vaker invalt
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Deze idioot heeft instructies van hogerhand gekregen om 3e te worden in plaats van 2e. Dat kan niet anders. Aboukhlal en Stengs zouden anders niet spelen, er zou op doel geschoten worden, er zou een extra aanvaller worden ingebracht, er zou vanaf minuut 70 opportunistisch gespeeld gaan worden voor alles of niets en Bizot zou bij die corners in blessuretijd naar voren gedirigeerd worden.

Dan kunnen Robert en Max interessant blijven doen maar ze faciliteren een amateuristisch klimaat. Structurele wanprestaties blijven zonder gevolgen, jeugd krijgt geen kans, wisselspelers die beter zijn raken gefrustreerd en willen weg. Wat een zooitje. Het vooruitzicht van een nieuw seizoen met Jansen en Aboukhlal maakt me nu al depressief.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 13 mei 2021, 19:50 Deze idioot heeft instructies van hogerhand gekregen om 3e te worden in plaats van 2e. Dat kan niet anders. Aboukhlal en Stengs zouden anders niet spelen, er zou op doel geschoten worden, er zou een extra aanvaller worden ingebracht, er zou vanaf minuut 70 opportunistisch gespeeld gaan worden voor alles of niets en Bizot zou bij die corners in blessuretijd naar voren gedirigeerd worden.

Dan kunnen Robert en Max interessant blijven doen maar ze faciliteren een amateuristisch klimaat. Structurele wanprestaties blijven zonder gevolgen, jeugd krijgt geen kans, wisselspelers die beter zijn raken gefrustreerd en willen weg. Wat een zooitje. Het vooruitzicht van een nieuw seizoen met Jansen en Aboukhlal maakt me nu al depressief.
Geloof er geen barst van dat de groep (spelers en staf) ook maar enigzins zou toelaten dat Aboukhlal in basis zou starten als die het niet tijdens de trainingen etc laat zien. (vond zijn jagen veel overtuigender dan Boadu)
Ik ben het met je eens dat het er niet echt uitkomt, ik heb ook net dat extra beetje opportunisme gemist (al moet ik zeggen dat na de wissel Robben er zeker wel een tandje bijgezet werd).

Maar wat is nu de filosofie? Enerzijds geeft de staf een signaal naar de aankomende talenten dat als ze eenmaal door de zogeheten barrière heen zijn ze ook echt de kans krijgen er met vallen en opstaan er het beste eruit te halen (het laten staan van bv Stengs en Boadu en steeds maar brengen van de zelfde wissels zou in dat stramien passen).
Eigenlijk zou je dan kunnen zeggen dat de filosofie is dat het eerste elftal een verlengde is van jeugdopleiding en het de bedoeling is spelers beter te maken. (als je er over nadenk is het eigenlijk belachelijk dat AZ nog derde is geworden met een elftal in opleiding :shock: of juist misschien heel erg triest, want wat zegt dat over de andere ploegen :lol:)

Anderzijds blijf ik zeggen dat rouleren bij slecht presteren voor ons fans en andere spelers veel beter te pruimen is - wat heb ik mij dit jaar aan het niet wisselen van met name Boadu en Stengs gestoord (ik dacht zelfs een keer ik ga een andere hobby zoeken :evil: ) -

De harde hand, zoals het schorsen van Appie heeft voor de ene speler veel meer zin dan voor de andere. Appie had het nodig om dat extra stapje te zetten (hij laat het dan best vaak zien nu). Aboukhlal is juist het tegenovergestelde die rekende in het begin zichzelf een mislukte actie zo hard aan dat de spanning hem haast liet choken. Als die ooit vrij gaat worden van die zelf opgelegde spanning dan zit er echt veel meer in dan vele hier voor mogelijk houden.

En ja wat doe je met die ruwe diamanten, keihard Stengs killen door op de bank te zetten zodat hij alleen nog maar veilige balletjes gaat geven?

Ik weet echt zelf het antwoord niet en geloof dat de weg die door de mensen die elke dag met hem op het veld staan zoals oa Pascal het echt wel weten (zoals Ik dit antwoord begon ik geloof er geen barst van dat een groep het toelaat, als ze het niet dagelijks zien). Het lijkt mij alleen mogelijk door hem te blijven pushen die creativiteit te blijven inzetten en door de hoeveelheid fouten leren slimmer te worden.

Maar wat doet dat pijn aan de ogen en wat haalt dat een hoop weg bij fans zoals jij (of ben jij niet altijd een zeiksnor? :mrgreen: ).

Wat vooral blijft overheersen is dat er zoveel meer in had kunnen zitten dit seizoen. Maar hoe gek het ook klinkt daar haal ik dan juist weer hoop uit, want dit superslechte niveau is toch makkelijk te verbeteren volgend jaar en hiermee werd je derde 8)
Gesloten