Jong AZ 2020-2021

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Wat doet Stijn Schaars tegenwoordig ? :)
Glory Hunter
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/97 ... ainen.html

'AZ haalt verloren zoon terug: 'kampioensmiddenvelder' gaat beloften trainen'
Gepubliceerd: Vrijdag 7 mei 2021 om 15:19
Laatste update: Vrijdag 7 mei 2021 om 15:21
Kopieer link
Deel op WhatsApp
Deel op Facebook

Maarten Martens keert terug op het oude nest. Gazet van Antwerpen en Voetbal International melden dat de Belgische voormalig middenvelder Club Brugge verlaat om trainer te worden bij Jong AZ.

Martens was actief als trainer van de Onder 18 van Club en assistent bij het beloftenelftal, maar keert na ruim zeven jaar terug naar AZ. De gewezen middenvelder speelde zeven jaar in Alkmaar en werd kampioen onder Louis van Gaal. In januari 2014 vertrok hij uit Noord-Holland.

De nu 36-jarige Belg wordt de opvolger van Michel Vonk, die na dit seizoen zal vertrekken bij het beloftenelftal. Op dit moment staat Jong AZ zeventiende in de Keuken Kampioen Divisie en de taak van Martens is om het beter te doen dan zijn voorganger.

Tijdens zijn eerste periode bij AZ was de technicus een publiekslieveling die vaak geteisterd werd door blessures. Toch behaalde hij zijn grootste successen bij AZ door onder meer kampioen te worden onder Louis van Gaal. Hij speelde onder meer ook voor PAOK, Cercle Brugge, RKC en RSC Anderlecht.
YES !!! Mijn held is weer terug bij AZ. En nog wel als trainer van Jong AZ. Er is ondertussen al wat gespeculeerd over mogelijke trainers voor Jong AZ, maar Maarten had ik daar nog niet langs zien komen en ook zelf niet bedacht. Ondanks dat hij nog weinig ervaring heeft, vind ik het wel een hele mooie zet van AZ om deze held weer bij AZ te halen. Toen AZ 1,5 jaar geleden tegen Brugge speelde durfde ik er niet op te hopen om hem weer gauw bij AZ te zien omdat ik dacht dat hij bij Brugge op zijn plek zat en Brugge een grote club is in Belgie. Maar dus toch weer Maarten bij AZ :D

Wat mij betreft mag de vlag uit, nou wordt Jong AZ nog leuker om te kijken :D :D :D :D
Laatst gewijzigd door multatuli op 07 mei 2021, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Jack schreef: 07 mei 2021, 13:43 Wat doet Stijn Schaars tegenwoordig ? :)
Jeugdtrainer bij PSV bij de O17. Schaars mag wat mij betreft ook wel weer bij AZ terugkomen als jeugdtrainer of assistent. Heb een paar jaar geleden al voorspeld dat Schaars een goede trainer gaat worden en daar sta ik nog steeds achter. Duo Martens/Schaars zou ook een perfecte combi zijn met de techniek van Martens en de mentaliteit en motivatie van Schaars.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

multatuli schreef: 07 mei 2021, 13:57 Jeugdtrainer bij PSV bij de O17. Schaars mag wat mij betreft ook wel weer bij AZ terugkomen als jeugdtrainer of assistent. Heb een paar jaar geleden al voorspeld dat Schaars een goede trainer gaat worden en daar sta ik nog steeds achter. Duo Martens/Schaars zou ook een perfecte combi zijn met de techniek van Martens en de mentaliteit en motivatie van Schaars.
Dat heb je leuk bedacht. Ik kan me er helemaal in vinden. :bow:
Glory Hunter
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Jong AZ heeft zojuist 2-1 gewonnen van Excelsior.

Bij winst tegen Volendam a.s. woensdag (en verlies van Jong PSV) kunnen ze nog als beste Jong-team eindigen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZuid-Scharwoude schreef: 07 mei 2021, 19:55 Jong AZ heeft zojuist 2-1 gewonnen van Excelsior.

Bij winst tegen Volendam a.s. woensdag (en verlies van Jong PSV) kunnen ze nog als beste Jong-team eindigen.
Ik wou het net zeggen.
Ons speeltuin team staat gewoon boven de jeugd van ons aller ajax. Poku en Barasi gaan we nog veel plezier aan beleven. Ook Duin verrast me erg positief.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AZuid-Scharwoude schreef: 07 mei 2021, 19:55 Jong AZ heeft zojuist 2-1 gewonnen van Excelsior.

Bij winst tegen Volendam a.s. woensdag (en verlies van Jong PSV) kunnen ze nog als beste Jong-team eindigen.
En Volendam is al geplaatst voor de Play offs terwijl jong Psv nog tegen het voor promotie strijdende Almere moet. Niet makkelijk, wel mogelijk en zou nog een mooie prestatie zijn na met name een zeer zwakke eerste seizoenshelft.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Toffee
Supporter
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 okt 2005, 14:34

Toch mooi dat AZ tegenwoordig een nieuwe Joey Jacob(s) onder contract heeft.

Ik herinner me nog zijn enige AZ-goal ooit, thuis in de 4-1 zege tegen Roda.
Everton: Pride of Merseyside
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 07 mei 2021, 20:08 Ik wou het net zeggen.
Ons speeltuin team staat gewoon boven de jeugd van ons aller ajax. Poku en Barasi gaan we nog veel plezier aan beleven. Ook Duin verrast me erg positief.
Mij verrast Duin niet, want sinds hij terug is zie je hoe gedreven hij is om te slagen als voetballer. Maar er komen weer goede talenten aan, nu moet AZ ze ook meer kansen gaan geven om door te stromen naar het 1e. Slot schoot daarin tekort en ook Jansen mag er wel iets meer aan gaan doen.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Een hoger niveau van Jong AZ maakt dat eenvoudiger. Eigenlijk hoop je dat een invallende jeugdspeler opvalt door een extra kwaliteit.

Als ik denk aan Reijnders, dan weet ik nog hoe dat ongeveer verliep. In zijn eerste wedstrijd gaf hij na afloop aan dat hij redelijk tevreden was over zijn wedstrijd. Terwijl hij overduidelijk slordigheids foutjes maakte. Ja, het kon nog wel beter gaf Reijnders aan, de slordigheids foutjes moesten er nog wel uit.

Terwijl je als toeschouwer eigenlijk vooral de slordigheden ziet en de speler daarop beoordeelt. Met slordigheid wordt dan bedoeld de bal verspelen aan de tegenstander. Als je dat in de wedstrijd een aantal keren ziet, dan vorm je snel een mening.

Het leuke aan Reijnders is dat hij daadwerkelijk minder balverlies leed in vervolgwedstrijden. Dus, hij werd beter. En nu voetbalt hij zodanig dat hij gelijkwaardig aan de rest van de basisspelers lijkt.

Jong AZ verliest veel wedstrijden. Dat geeft een onrustig gevoel. Gaat het wel goed vraag je je af. Of: ze kunnen er niks van. Terwijl je hoopt dat Jong AZ het niveau van de club opkrikt door goede spelers mee te laten draaien in het eerste.

Ze krijgen weinig kansen, maar verdienen ze er wel meer ?

Het is een heel bekend type probleem wat heel veel voorkomt. Vraag en aanbod. Entry en exit criteria.

Spelers die zich langdurig en goed ontwikkelen zullen dat waarschijnlijk in andere omgevingen ook doen. Dan vormt verdere verhoging van het niveau geen probleem.
Glory Hunter
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Jack schreef: 08 mei 2021, 04:48 Een hoger niveau van Jong AZ maakt dat eenvoudiger. Eigenlijk hoop je dat een invallende jeugdspeler opvalt door een extra kwaliteit.

Als ik denk aan Reijnders, dan weet ik nog hoe dat ongeveer verliep. In zijn eerste wedstrijd gaf hij na afloop aan dat hij redelijk tevreden was over zijn wedstrijd. Terwijl hij overduidelijk slordigheids foutjes maakte. Ja, het kon nog wel beter gaf Reijnders aan, de slordigheids foutjes moesten er nog wel uit.

Terwijl je als toeschouwer eigenlijk vooral de slordigheden ziet en de speler daarop beoordeelt. Met slordigheid wordt dan bedoeld de bal verspelen aan de tegenstander. Als je dat in de wedstrijd een aantal keren ziet, dan vorm je snel een mening.

Het leuke aan Reijnders is dat hij daadwerkelijk minder balverlies leed in vervolgwedstrijden. Dus, hij werd beter. En nu voetbalt hij zodanig dat hij gelijkwaardig aan de rest van de basisspelers lijkt.

Jong AZ verliest veel wedstrijden. Dat geeft een onrustig gevoel. Gaat het wel goed vraag je je af. Of: ze kunnen er niks van. Terwijl je hoopt dat Jong AZ het niveau van de club opkrikt door goede spelers mee te laten draaien in het eerste.

Ze krijgen weinig kansen, maar verdienen ze er wel meer ?

Het is een heel bekend type probleem wat heel veel voorkomt. Vraag en aanbod. Entry en exit criteria.

Spelers die zich langdurig en goed ontwikkelen zullen dat waarschijnlijk in andere omgevingen ook doen. Dan vormt verdere verhoging van het niveau geen probleem.
Poku is wel heel snel opgevallen bij zijn debuut :D En ook Barasi maakt best indruk met zijn doelpunten.

Zodra een speler zijn debuut maakt, moet je juist niet teveel op de slordigheidsfoutjes letten. Die horen erbij de 1e paar wedstrijden. Je moet juist letten op wat die speler wel brengt in het veld. Op die manier speelt het voor een speler ook veel makkelijker bij zijn debuut als een trainer zegt: "doe je ding, maakt niet uit als je wat fouten maakt, maak gewoon je acties en geniet ervan".

Dat Jong AZ veel wedstrijden verliest, wordt ik juist helemaal niet zenuwachtig van. Dat hoort bij een team als Jong AZ. Dat is een mix van talenten en zeer grote talenten. Belangrijkste doel is wedstrijdervaring tegen senioren opdoen en zich verder ontwikkelen. Ook in de wedstrijden die verloren worden, kunnen individuele spelers zich heel goed ontwikkelen en zelfs uitblinken. Het is en blijft een teamsport, waarbij de teamprestatie niets zegt over de ontwikkeling en prestatie van een paar individuen. Dus ja er zijn zeker spelers (o.a. Taabouni, Oosting, Goudmijn) die zeker meer kansen verdienen. Het mooie is dat sinds Oosting aan RKC verhuurd is je kunt zien hoe makkelijk hij in de eredivisie meekan. Ik weet zeker dat Taabouni en Goudmijn ook met gemak in de eredivisie meekunnen.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

AZuid-Scharwoude schreef: 07 mei 2021, 19:55 Jong AZ heeft zojuist 2-1 gewonnen van Excelsior.

Bij winst tegen Volendam a.s. woensdag (en verlies van Jong PSV) kunnen ze nog als beste Jong-team eindigen.
YES!
Wat een paar overwinningen kunnen betekenen, zo aan het eind van het seizoen.
Het is prima als ze regelmatig verliezen in die KKD maar ze moeten natuurlijk niet al te laag eindigen. En zeker niet als laatste van de jong teams.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3390
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

AZuid-Scharwoude schreef: 07 mei 2021, 19:55 Jong AZ heeft zojuist 2-1 gewonnen van Excelsior.

Bij winst tegen Volendam a.s. woensdag (en verlies van Jong PSV) kunnen ze nog als beste Jong-team eindigen.
Knao dat ze van Excelsior hebben weten te winnen. Als beste Jong team eindigen zou inderdaad een mooie prestatie zijn en mss ook wel de doelstelling van Jong AZ: boven de andere Jong teams eindigen. Al met al goed dat diengasten zo ervaring opdoen. Het maakt de stap vanuit de jeugd naar AZ1 veel beter. Stel je voor dat ze nog steeds loze wedstrijden op maandagavond spelen en dan bij AZ1 moeten meespelen. Dat is toch een wereld van verschil. Dan is spelen in de KKD toch vele malen beter.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
biefstukje
Supporter
Berichten: 125
Lid geworden op: 23 dec 2020, 18:09

Wel goed om te zien dat er in het laatste deel van het seizoen veel meer punten gepakt worden dan aan het begin, dat betekent toch dat er zeker een stijgende lijn in zit en dat er ontwikkeling is. Er gaan er ook niet heel veel weg volgend jaar gok ik, dus het wordt dringen wie er wel en niet spelen. Ben benieuwd of er dan vanaf het begin al een hoger niveau gehaald wordt
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

biefstukje schreef: 09 mei 2021, 11:09 Wel goed om te zien dat er in het laatste deel van het seizoen veel meer punten gepakt worden dan aan het begin, dat betekent toch dat er zeker een stijgende lijn in zit en dat er ontwikkeling is. Er gaan er ook niet heel veel weg volgend jaar gok ik, dus het wordt dringen wie er wel en niet spelen. Ben benieuwd of er dan vanaf het begin al een hoger niveau gehaald wordt
De oudste lichting zal bij Jong AZ weg moeten:
Jelle Duin
Richard Sedlacek
Rens vd Wacht
Des Kunst
Elber Evora
Misschien dat er 1tje bij de selectie van het 1e mag aansluiten als reserve (net als Kramer afgelopen jaren) , maar ik denk dat alleen Jelle Duin daarvoor in aanmerking komt. Des Kunst zie ik zeker wel een andere profclub vinden, die heeft best goede wedstrijden gespeeld.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Ík trek dit soort dingen vrij slecht. Gelijk maken tegen Volendam. Maar drie minuten later ligt de bal er weer in aan AZ zijde.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Leuk voor Sedlacek na zn lange blessure.

Poku wederom weer gevaarlijk en een assist. Die wil ik wel een heel seizoen zien volgend jaar bij jong AZ, hoge verwachtingen.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Echt schlemielig om zoveel kansen te missen. Als je ze wel creëert maar vervolgens om zeep helpt, verdien je ook niet te winnen. Je had 3 clubs onder je gelaten, waaronder jong ajax en jong PSV, en 14e i.p.v. 17e geëindigd, als hoogste jong team.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 12 mei 2021, 19:56 Ík trek dit soort dingen vrij slecht. Gelijk maken tegen Volendam. Maar drie minuten later ligt de bal er weer in aan AZ zijde.
Dat het gebeurd is 1 ding, maar dat het weer op deze manier gebeurd, met een vrije trap vanaf de zijkant en de bekende verdedigende fouten daarbij, is een ander. Bij het eerste gebeurd het nu minder, maar het is nog steeds een structurele kwaal bij jong AZ.
_________________
"I don't know that!"
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

multatuli schreef: 09 mei 2021, 12:53 De oudste lichting zal bij Jong AZ weg moeten:
Jelle Duin
Richard Sedlacek
Rens vd Wacht
Des Kunst
Elber Evora
Misschien dat er 1tje bij de selectie van het 1e mag aansluiten als reserve (net als Kramer afgelopen jaren) , maar ik denk dat alleen Jelle Duin daarvoor in aanmerking komt. Des Kunst zie ik zeker wel een andere profclub vinden, die heeft best goede wedstrijden gespeeld.
Margaret is ook iemand die doorgeselecteerd mag worden van mij. Laat Poku maar spelen volgend seizoen.
Gesloten