Corona

Het forum waarin men naar hartelust kan discussieren op een hoogstaand niveau.

Vaccineren, mondkapjes en Geert

Vaccineren.
25
29%
Niet vaccineren.
5
6%
Vaccineren, ik weet het nog niet.
2
2%
Mondkapje ja.
17
20%
Mondkapje nee.
9
11%
Geert is een drol.
19
22%
Geert for president.
8
9%
 
Totaal aantal stemmen: 85
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3132
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Forza AZ schreef: 11 mei 2021, 21:14 Met vaccineren zouden we toch terug gaan naar normaal.
:lol:

En er zou geen avondklok komen, en mondkapjes waren onzin, buiten is er amper kans op besmetting, en weet ik veel wat ie ons allemaal heeft voorgeschoteld. Je gelooft de heren in Den Haag nog?
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

salmonyappi schreef: 11 mei 2021, 22:51 En die van anderen.......
Dat is nog maar de vraag, want zoals nu bekend is, kun je nog steeds anderen besmetten als je zelf gevaccineerd bent.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

dirkjan schreef: 12 mei 2021, 04:43 :lol:

En er zou geen avondklok komen, en mondkapjes waren onzin, buiten is er amper kans op besmetting, en weet ik veel wat ie ons allemaal heeft voorgeschoteld. Je gelooft de heren in Den Haag nog?
Nee, mijn vertrouwen in de politiek is nagenoeg 0. Maar wat betreft de vaccinatie op de weg terug naar normaal was bij het zien van de situatie in bijvoorbeeld Groot Brittannië en Israël bij mij toch wel hoop dat vanaf eind van de zomer alles terug zou zijn bij normaal, in ieder geval voor iedereen met een vaccinatiebewijs.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3132
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Forza AZ schreef: 12 mei 2021, 07:15 vanaf eind van de zomer alles terug zou zijn bij normaal, in ieder geval voor iedereen met een vaccinatiebewijs.
Sorry, maar dit gaat bij mij niet samen.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

dirkjan schreef: 12 mei 2021, 07:29 Sorry, maar dit gaat bij mij niet samen.
Je hebt gelijk. Ik bedoelde eigenlijk dat ik had verwacht dat de testen-voor-toegang in ieder geval niet meer nodig zouden zijn voor gevaccineerden. Maar dat schijnt dus ook nog niet eens zeker te zijn. Dat valt me toch tegen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Forza AZ schreef: 12 mei 2021, 07:12 Dat is nog maar de vraag, want zoals nu bekend is, kun je nog steeds anderen besmetten als je zelf gevaccineerd bent.
Maar de kans dat je het krijgt is beduidend kleiner. En dus ook dat je andere kan besmetten.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3132
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Forza AZ schreef: 12 mei 2021, 07:33Ik bedoelde eigenlijk dat ik had verwacht dat de testen-voor-toegang in ieder geval niet meer nodig zouden zijn voor gevaccineerden.
Zo werd het ook gebracht door ome HdJ en Ome MR.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

salmonyappi schreef: 12 mei 2021, 07:34 Maar de kans dat je het krijgt is beduidend kleiner. En dus ook dat je andere kan besmetten.
Volgens mij is de kans dat je (ernstige) klachten krijgt een stuk kleiner. Maar je kunt het virus nog steeds binnen krijgen en dat dan weer door geven.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Dat je zelf de kans op ziekenhuisopname en erger met zeker 90% minder laat worden klopt. Met AstraZeneca verminder je verder de kans dat je wel besmettelijk raakt (en dus ook voor een ander) met zo'n tweederde, met Pfizer na twee prikken met 95%. Daarmee maak je het risico dus veel kleiner, maar testen voor toegang kan een extra laag van veiligheid toevoegen. Als over een aantal maanden de besmettingen veel lager zijn is daar misschien weinig noodzaak meer voor.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

In de categorie het kan altijd gekker: Wappies zijn elkaar nu aan het aansporen om namen en geboortedatums uit rouwadvertenties te halen en die aan te melden bij het Lareb (bijwerkingenregistratiecentrum) onder het mom dat die mensen zouden zijn overleden als gevolg van vaccinatie. Dit om zogenaamd wetenschappelijk bewijs te creëren dat vaccineren gevaarlijk is. Als je zoiets bedenkt ben je best ziek in je hoofd.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

MO7 schreef: 12 mei 2021, 10:58 Dat je zelf de kans op ziekenhuisopname en erger met zeker 90% minder laat worden klopt. Met AstraZeneca verminder je verder de kans dat je wel besmettelijk raakt (en dus ook voor een ander) met zo'n tweederde, met Pfizer na twee prikken met 95%. Daarmee maak je het risico dus veel kleiner, maar testen voor toegang kan een extra laag van veiligheid toevoegen. Als over een aantal maanden de besmettingen veel lager zijn is daar misschien weinig noodzaak meer voor.
Testen voor toegang is absurd. Mensen die nog besmet raken belanden na vaccinatie niet meer op de IC en dat was vanaf het begin de voornaamste reden voor de beperkingen. Gaan we dan ook iedereen op griep testen bij de ingang? Dat komt straks op hetzelfde neer.
Laatst gewijzigd door Langedijk op 13 mei 2021, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Alle maatregelen zijn inderdaad genomen om de zorg niet te overbelasten. Als iedereen die dat wil gevaccineerd is, dan kan de zorg niet meer overbelast raken, en dus zouden dan ook alle maatregelen moeten verdwijnen. En zeker niet alsnog "voor de zekerheid" naast vaccineren ook nog mensen testen die geen klachten hebben om ergens toegang te krijgen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ik ga vandaag mijn eerste Pfizerprik halen. Helaas geen AZ.......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

salmonyappi schreef: 13 mei 2021, 07:33 Ik ga vandaag mijn eerste Pfizerprik halen. Helaas geen AZ.......
Slechts gepland dan. Was er geen tijdstip beschikbaar eerder of later. :wink:
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 13 mei 2021, 07:33 Ik ga vandaag mijn eerste Pfizerprik halen. Helaas geen AZ.......
En? Meer of minder hoofdpijn dan kijken naar AZ?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 13 mei 2021, 19:59 En? Meer of minder hoofdpijn dan kijken naar AZ?
Beetje last van de arm waarin geprikt is, maar knallende koppijn van die vreselijke kutwedstrijd van vanmiddag............😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Er zijn dus zes oranjespelers die niet gevaccineerd willen worden. Daarvan zijn in ieder geval Memphis, De Ligt en Waphorst bekend. Aangezien Promes het vriendje is van Memphis zal die er ook bij zitten. Bovendien heeft die een vrij bijzondere relatie tot prikken. Ik vind in ieder geval dat dit getuigt van zeer weinig professionalisme. Zul je altijd zien dat er een paar in quarantaine moeten halverwege het toernooi. Niet dat dat toernooi in mijn optiek voor oranje heel lang gaat duren, maar dat is het onderwerp van dit topic niet.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

MO7 schreef: 29 mei 2021, 14:51 Er zijn dus zes oranjespelers die niet gevaccineerd willen worden. Daarvan zijn in ieder geval Memphis, De Ligt en Waphorst bekend. Aangezien Promes het vriendje is van Memphis zal die er ook bij zitten. Bovendien heeft die een vrij bijzondere relatie tot prikken. Ik vind in ieder geval dat dit getuigt van zeer weinig professionalisme. Zul je altijd zien dat er een paar in quarantaine moeten halverwege het toernooi. Niet dat dat toernooi in mijn optiek voor oranje heel lang gaat duren, maar dat is het onderwerp van dit topic niet.
De vraag is wat de reden is voor de weigering. Is dat zoals Weghorst omdat ze helemaal geen vaccin willen. Of willen een aantal misschien niet omdat ze niet willen voordringen op andere Nederlanders die ouder zijn.
En ook met vaccin kun je nog Corona oplopen en alsnog in quarantaine moeten.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Forza AZ schreef: 29 mei 2021, 14:56 De vraag is wat de reden is voor de weigering. Is dat zoals Weghorst omdat ze helemaal geen vaccin willen. Of willen een aantal misschien niet omdat ze niet willen voordringen op andere Nederlanders die ouder zijn.
En ook met vaccin kun je nog Corona oplopen en alsnog in quarantaine moeten.
Memphis en Promes hebben een IQ dat niet veel hoger is dan hun schoenmaat, dus die zullen vast niet weigeren omdat ze niet willen voordringen op oudere Nederlanders.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

De Ligt wil na alle ophef nu toch weer wel, maar komt nu pas ergens na het EK aan de beurt.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Plaats reactie