Ferdy Druijf (2025, verhuurd)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Nu rust bij KV Mechelen tegen Oostende. Ruststand 2 - 2. Ferdy speelt weer een sterke wedstrijd en is belangrijk met 2 goede assists.

Wat hadden wij hem gisteren goed kunnen gebruiken tegen Fortuna.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Weer 2 klasse assists en een afgekeurde goal na 45minuten . Dat zijn meer assists in één helft dan onze spits in een heel seizoen.
Hij zal toch niet echt voor dat flut bedrag vertrekken? 😣😤
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 09 mei 2021, 14:57 Weer 2 klasse assists en een afgekeurde goal na 45minuten . Dat zijn meer assists in één helft dan onze spits in een heel seizoen.
Hij zal toch niet echt voor dat flut bedrag vertrekken? 😣😤
Als je ziet hoeveel werk Druijf voor het team verzet, dan is dat ook een wereld van verschil met een Boadu en Stengs. Ik ben bang dat Druijf ondertussen zijn waarde voor Mechelen wel bewezen heeft, zodat ze hem gaan overnemen.

BTW die Storm van KV Mechelen scoort net de 3 - 2. Dat is ook wel een leuke speler.
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

Vandaag tegen Oostende scoort Ferdy in de 3e minuut weer een mooi doelpunt maar hij stond blijkbaar een halve millimeter buitenspel. Hierna komen we snel 0-2 achter, maar dankzij 2 prachtige assits van Ferdy komen we nog voor rust op 2-2. Eindelijk wordt hij in de 86ste minuut vervangen, en winnen we de wedstrijd met 5-3.
Voor mij was hij vandaag man van de match. Deed zowat alles goed.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Guy schreef: 09 mei 2021, 15:56 Voor mij was hij vandaag man van de match. Deed zowat alles goed.
Hopelijk aanleiding om de optie tot koop te lichten, die 1,2 miljoen moet toch niet het probleem zijn voor Mechelen.
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

capefear schreef: 09 mei 2021, 16:37 Hopelijk aanleiding om de optie tot koop te lichten, die 1,2 miljoen moet toch niet het probleem zijn voor Mechelen.
Echt wel vrees ik. ;)
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Guy schreef: 09 mei 2021, 16:47 Echt wel vrees ik. ;)
Wat een gouden deal voor jullie (en dom van ons).

Raakt ie geen knikker stuur je hem gewoon terug. En zitten wij met een speler die is mislukt.
Doet hij het aardig tot goed, heb je relatief gezien een koopje.

Hoe had dit goed kunnen uitpakken voor AZ?

Wij betalen verdomme het dubbele voor Aboukhlal.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 09 mei 2021, 16:56 Wat een gouden deal voor jullie (en dom van ons).

Raakt ie geen knikker stuur je hem gewoon terug. En zitten wij met een speler die is mislukt.
Doet hij het aardig tot goed, heb je relatief gezien een koopje.

Hoe had dit goed kunnen uitpakken voor AZ?

Wij betalen verdomme het dubbele voor Aboukhlal.
Gewoon Ferdy terughalen naar Alkmaar en Boadu, Stengs en Aboukhlal aan KV Mechelen verkopen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

multatuli schreef: 09 mei 2021, 17:27 Gewoon Ferdy terughalen naar Alkmaar en Boadu, Stengs en Aboukhlal aan KV Mechelen verkopen.
Dat wil ik onze Afas vrienden in Mechelen ook weer niet aandoen.
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 651
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

SimonPoulsen schreef: 09 mei 2021, 16:56 Wat een gouden deal voor jullie (en dom van ons).

Raakt ie geen knikker stuur je hem gewoon terug. En zitten wij met een speler die is mislukt.
Doet hij het aardig tot goed, heb je relatief gezien een koopje.

Hoe had dit goed kunnen uitpakken voor AZ?

Wij betalen verdomme het dubbele voor Aboukhlal.
Aboukhlal een rossige haardos geven en na de zomer naar België sturen. En Druijf hier houden :o

Zonder gekheid, leuk dat die jongen steeds meer minuten krijgt en nu ook belangrijk is voor zijn ploeg. Het is hem gegund. Niet de allerbeste speler maar wel eentje die nog ouderwets de beuk erin gooit. Daar kunnen een paar aanvallers uit onze huidige selectie wel wat van opsteken.

Hopelijk kan Druijf bij Mechelen blijven en een jaar of twee achtereen wekelijks spelen. Weer op de bank gaan zitten zou funest zijn voor zijn carrière. Het is jammer dat Druijf altijd maar vijf of tien minuten heeft mogen invallen bij ons. Boadu en Stengs worden eindeloos krediet gegeven terwijl die regelmatig hebben verzaakt.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Guy schreef: 09 mei 2021, 15:56 Vandaag tegen Oostende scoort Ferdy in de 3e minuut weer een mooi doelpunt maar hij stond blijkbaar een halve millimeter buitenspel. Hierna komen we snel 0-2 achter, maar dankzij 2 prachtige assits van Ferdy komen we nog voor rust op 2-2. Eindelijk wordt hij in de 86ste minuut vervangen, en winnen we de wedstrijd met 5-3.
Voor mij was hij vandaag man van de match. Deed zowat alles goed.
Ik lees net wat wedstrijdverslagen en reacties van KVM supporters. Ferdy Druijf inerdaad voor velen MOTM vandaag. Blijkbaar voelt ie zich nu goed thuis bij jullie en heeft ie het vertrouwen. Belangrijk voor een spits. Maar als 1,2 miljoen voor KVM al teveel is ...

Voor hoeveel is Storm op te halen dan? Een snelle buitenspeler met scorend vermogen zal wel een behoorlijk prijskaartje hebben. Hij presteert goed de laatste tijd. Of komt dat door de sterke Druijf in de spits waar hij van profiteert?

Wat dacht je van een ruil Druijf met Storm?
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

ForzAZ schreef: 09 mei 2021, 17:54 Ik lees net wat wedstrijdverslagen en reacties van KVM supporters. Ferdy Druijf inerdaad voor velen MOTM vandaag. Blijkbaar voelt ie zich nu goed thuis bij jullie en heeft ie het vertrouwen. Belangrijk voor een spits. Maar als 1,2 miljoen voor KVM al teveel is ...

Voor hoeveel is Storm op te halen dan? Een snelle buitenspeler met scorend vermogen zal wel een behoorlijk prijskaartje hebben. Hij presteert goed de laatste tijd. Of komt dat door de sterke Druijf in de spits waar hij van profiteert?

Wat dacht je van een ruil Druijf met Storm?
Hahaha, Storm heeft net bijgetekend dus die gaat niet goedkoop zijn. :P
Nee, Storm is de laatste wedstrijden sterk maar is nog veel te wisselvallig. Scoort de laatste weken vlot, maar tot voor kort had hij heel veel moeite om te scoren. Hij is een rechtsvoetige op links, en deed steeds hetzelfde. Naar binnenkomen en naar de korte hoek knallen. Een tijdje terug heeft hij de knop omgezet, en dat rendeert meteen. Hopelijk is hij nu echt vertrokken voor een lange periode aan een hoog niveau.
Ons probleem is dat we met de afbetaling van ons stadion zitten, financieel nog de gevolgen dragen van ons jaar in 1B, en dat onze hoofdaandeelhouder een proces boven het hoofd hangt voor fiscale fraude met zijn bedrijf FNG. Die 1,2 gaan we wel kunnen betalen, maar dan zal er niet veel meer over zijn om nog andere transfers te doen. We zullen zien. Ik hoop alvast dat ze hem kunnen aantrekken.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Guy schreef: 09 mei 2021, 18:06 Hahaha, Storm heeft net bijgetekend dus die gaat niet goedkoop zijn. :P
Nee, Storm is de laatste wedstrijden sterk maar is nog veel te wisselvallig. Scoort de laatste weken vlot, maar tot voor kort had hij heel veel moeite om te scoren. Hij is een rechtsvoetige op links, en deed steeds hetzelfde. Naar binnenkomen en naar de korte hoek knallen. Een tijdje terug heeft hij de knop omgezet, en dat rendeert meteen. Hopelijk is hij nu echt vertrokken voor een lange periode aan een hoog niveau.
Ons probleem is dat we met de afbetaling van ons stadion zitten, financieel nog de gevolgen dragen van ons jaar in 1B, en dat onze hoofdaandeelhouder een proces boven het hoofd hangt voor fiscale fraude met zijn bedrijf FNG. Die 1,2 gaan we wel kunnen betalen, maar dan zal er niet veel meer over zijn om nog andere transfers te doen. We zullen zien. Ik hoop alvast dat ze hem kunnen aantrekken.
Hoe oud is Storm en voor hoeveel jaar heeft hij getekend?

Over een jaar zie ik Jesper Kaslsson bij ons vertrekken. Is nu al veel belangstelling voor uit Italië, maar wil zelf nog een tweede jaar bij AZ blijven heb ik gelezen. Dan zou Storm een speler kunnen zijn voor ons. Op linksbuiten en naar binnen komend en met rechts schieten past in ons profiel. Hij is snel en doelgericht, maar hoe is ie in de kleine ruimte?

Hoeveel betaalt AFAS eigenlijk per jaar voor de naam op het shirt bij jullie? Ook nog een bedrag voor de naam op het stadion?

In veel opzichten lijkt KVM wel op AZ. In onze geschiedenis hebben wij ook problemen gehad met sponsors die zich financieel moesten beperken en terug trekken op den duur. Maar door ondersteuning van het regionale bedrijfsleven, een vaste kern supporters met jaarkaarten e.d., en vooral door goed beleid is AZ nu inmiddels zich vast in de top van Nederland aan het vestigen. Dus er is nog hoop voor jullie. In deze fase sowieso goed de centen besteden. Volgens mij hebben jullie wel behoefte aan een spits als Ferdy Druijf. Verder hebben jullie alleen een oudgediende als Igpr de Camargo toch? Hoe zit het met jullie jeugdopleiding dan?
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

Hij heeft bijgetekend tot 2026, en is nu 26. Hij is altijd aanschouwd als een talent, al van in zijn tijd bij Club Brugge, maar door zijn wisselvalligheid is dat er nooit helemaal uitgekomen. Hopelijk voor ons komt dat nog.
Geen idee wat AFAS ons per jaar betaald.
We hebben ook nog Engvall voor in de spits. Steengoede speler, maar heeft de laatste 2 jaar meer in de lappenmand gelegen dan wat anders. Hij had zijn medialeband gescheurd en de bout die ze er hadden ingezet zorgde steeds opnieuw voor ontstekingen. Ze hebben deze nu in januari verwijderd, en denken/hopen dat die problemen nu voorgoed voorbij zijn. Hij kan zowel als diepe als als 2e spits spelen. De wedstrijden die hij dit seizoen heeft gespeeld waren ook meteen van onze beste. Samen met zijn landgenoot Mrabti, waarmee hij vroeger nog had samengespeeld, klikte dat enorm goed. Maar de Druijf van vandaag moet er niet, of niet veel voor onder doen. Ander type wel, en speelde zelfs meer als nr 10.
In de jeugd hebben we ook nog een aantal spitsen, maar breken voorlopig niet door hoewel er daar zijn waar ze toch wel iets van verwachten. Er heeft nu ook net een jongen van ik geloof 17 jaar een profcontract gekregen waar heel veel van verwacht wordt. Alexander Stanic noemt die.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Storm oogt jonger dan ie is dus. Geen 21 of 22 wat ik dacht. Geen talent meer dat interessant is voor AZ.
De komende weken zal blijken wat KVM wil en over heeft voor Ferdy Druijf. Ik denk dat dat het meest bepalend is voor zijn voetbaltoekomst. Een goed contract met vooruitzichten op een basisplek.
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

De doelpunten van gisteren, en dus ook de 2 assits van Ferdy. Zijn afgekeurde goal zit er helaas niet bij.
https://fb.watch/5oUucOfWc4/
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Even dit: gewoon dokken, schrale Belgen!
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 10 mei 2021, 13:14 Even dit: gewoon dokken, schrale Belgen!
En dat zegt een gierige Hollander :mrgreen:
Laat ze trouwens maar niet betalen en onze Druijf weer terugsturen naar AZ :D
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Guy schreef: 10 mei 2021, 16:48 Volledig terecht! =D> =D> =D>
https://www.facebook.com/13685650604/po ... 70605/?d=n
Inderdaad volkomen terecht. Mooi dat hij de waardering krijgt die hij verdient 👍
Gesloten