AZ-Fortuna Sittard (za 8 mei, 20.00u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Wij missen komende zware wedstrijd tegen Groningen dus Vlaar, Hatzidiakos, Letschert en Leeuwin. Het is te hopen dat Koopmeiners er weer bij is en dan zal hij CV moeten spelen.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Gewonnen ondanks Pascal Jansen en zijn lievelingetjes.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

DiepeMast schreef: 08 mei 2021, 19:56 Tjeez... hoe kun je m missen met z'n tweeen.
Gudmundsson bleef niet goed achter de bal waardoor Duin niet af kon spelen. Maar hij had hem zelf ook kunnen maken natuurlijk.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3391
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

multatuli schreef: 08 mei 2021, 20:02 Wij missen komende zware wedstrijd tegen Groningen dus Vlaar, Hatzidiakos, Letschert en Leeuwin. Het is te hopen dat Koopmeiners er weer bij is en dan zal hij CV moeten spelen.
Is Vlaar niet te porren om nog op de bank te gaan zitten? :( Anders wellicht met Gullit en/of Velthuis.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Az564 schreef: 08 mei 2021, 19:40 Stengs kan je er echt bij hebben in zo’n geweldige instelling.
Maar hoelang mag dit gepruts nog doorgaan met die jongen??
Hoe kan dit ? ](*,)
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Wat heb ik me ongelofelijk zitten ergeren aan die Jansen, tot de 87e minuut. Je vraagt je echt af hoe het mogelijk is.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DiepeMast schreef: 08 mei 2021, 20:06 Is Vlaar niet te porren om nog op de bank te gaan zitten? :( Anders wellicht met Gullit en/of Velthuis.
Ik weet niet of Vlaar nog wel wedstrijdfit is. Dan is Koopmeiners op CV de beste optie en dan Clasie verdedigende middenvelder.

En absoluut GEEN Stengs meer opstellen.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

G-Vak schreef: 08 mei 2021, 20:08 Maar hoelang mag dit gepruts nog doorgaan met die jongen??
Hoe kan dit ? ](*,)
1 juli, want ik neem aan dat hij dan vertrekt.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3391
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

multatuli schreef: 08 mei 2021, 20:16 Ik weet niet of Vlaar nog wel wedstrijdfit is. Dan is Koopmeiners op CV de beste optie en dan Clasie verdedigende middenvelder.

En absoluut GEEN Stengs meer opstellen.
Ja, natuurlijk. Maar als Koopmeiners dan nog steeds ziek is... een hele wedstrijd met Clasie achterin is wachten op hoge ballen. Heeft Koopmeiners Corona of zo?
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DiepeMast schreef: 08 mei 2021, 20:19 Ja, natuurlijk. Maar als Koopmeiners dan nog steeds ziek is... een hele wedstrijd met Clasie achterin is wachten op hoge ballen. Heeft Koopmeiners Corona of zo?
Als Koopmeiners er niet bij is tegen Groningen, zie ik het somber in.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

multatuli schreef: 08 mei 2021, 20:22 Als Koopmeiners er niet bij is tegen Groningen, zie ik het somber in.
AZ vermant zich wel. Kom op.. 't zijn geen mietjes.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Ondanks al het gepruts toch geen enkele uitgespeelde kans tegen.

En plek drie is ook definitief binnen!!!!
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Jack schreef: 08 mei 2021, 20:32 AZ vermant zich wel. Kom op.. 't zijn geen mietjes.
Ik zou bijna denken dat je vandaag niet gekeken hebt 😂
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

kuifje schreef: 08 mei 2021, 20:34 Ondanks al het gepruts toch geen enkele uitgespeelde kans tegen.

En plek drie is ook definitief binnen!!!!
Geen uitgespeelde kans nee. Maar met de kleine Clasie, die overigens wel koppduels wint, zijn hoge ballen natuurlijk gevaarlijk.
Het had gemakkelijk verkeerd af kunnen lopen. AZ heeft ook de neiging om volledig rond het eigen strafschopgebied te gaan staan.

Die coach van hun, Sjors Ultee, maakt een goede indruk. Op mij in ieder geval.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

En Jelle Duin had een hele goede balverovering in de slotfase waaruit een mooie kans voortkwam.
Glory Hunter
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Jack schreef: 08 mei 2021, 20:43 En Jelle Duin had een hele goede balverovering in de slotfase waaruit een mooie kans voortkwam.
Alleen jammer dat hij hem niet weet te scoren. Mensen onthouden alleen de doelpunten en niet hoe goed hij zelf de kans creëerde.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

We mopperen al maanden op hem. En terecht.
Kan iemand me vertellen wat de meerwaarde van Stengs is?
En nou niet zeggen: “hij kan in een wedstrijd een briljant beslissend moment hebben” want dat is niet meer vol te houden.
Lachwekkend veel balverlies en mislukte acties. Het is echt niet meer te verklaren waarom hij staat opgesteld.
Bijna talent-af wat mij betreft.........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 08 mei 2021, 22:01 We mopperen al maanden op hem. En terecht.
Kan iemand me vertellen wat de meerwaarde van Stengs is?
En nou niet zeggen: “hij kan in een wedstrijd een briljant beslissend moment hebben” want dat is niet meer vol te houden.
Lachwekkend veel balverlies en mislukte acties. Het is echt niet meer te verklaren waarom hij staat opgesteld.
Bijna talent-af wat mij betreft.........
Je hebt het wel over een oranje international he😉

Wordt overigens wel steeds lastiger voor De Boer om hem mee te nemen.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Fortuna speelde gisteren met twee oud middenvelders van AZ. Opvallend was dat een van hen, Seuntjens met afstand de beste man van het veld was. Nu was dat gisteren niet echt moeilijk want AZ speelde een van zijn slechtste wedstrijden van het seizoen.
Voor de zoveelste keer dit seizoen werd duidelijk dat we tegen fysiek sterke tegenstanders met een elftal waarin Stengs, Karlsson en Gudmundsson ( Boadu had hier ook genoemd kunnen worden) spelen het onderspit delven. Dat werd nog duidelijker na de rode kaart. Janssen greep hier veel te laat in ( ik heb zelfs mijn vraagtekens bij de beginopstelling) Ook de bewierookte Ultee liet een flinke vallen. Hij bleef hopen op voorzetten van de zijkant. Dat eruit halen was echter iets dat AZ als een van de weinige dingen wel goed deed.

Opvallend vind ik dat de VAR niet ingreep bij de rode kaart. Leeuwin werd duidelijk bij de kraag naar de speler van Fortuna toegetrokken waardoor fysiek contact onvermijdelijk werd. Dit wordt volgens mij gewoon weer een vrijspraak.

Laten we maar vooral blij zijn met het resultaat want het behalen van de groepsfase EL is echt iets om te vieren. Door de komst van een derde Europese cup is de EL best wel een mooie prijs.
Het weekend wordt helemaal mooi als Willem II vanmiddag de laatste strohalm grijpt.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Verwacht van Willem II niet veel. Die hebben Petrovic als coach aangesteld. Hoe ze daar op gekomen zijn is mij een volslagen raadsel.
Glory Hunter
Plaats reactie