Overige eredivisie wedstrijden II

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Langedijk schreef: 02 mei 2021, 17:10 Dit gelijkspel is eigenlijk nog beter dan een nederlaag. Nu gaat het doelsaldo zeer waarschijnlijk geen rol spelen.
Dat snap ik niet helemaal...
Volgens mij was een nederlaag toch echt beter geweest.
Liever in punten voor dan in punten gelijk en dan het doelsaldo mogen tellen.

Het uitglijden van PSV moet nu ook nog eens tegen een degradatiekandidaat gebeuren, terwijl AZ speelt tegen ploegen die nog hopen om de Europese plekken te spelen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

DeZuivelDuivel schreef: 03 mei 2021, 15:26 Dat snap ik niet helemaal...
Volgens mij was een nederlaag toch echt beter geweest.
Liever in punten voor dan in punten gelijk en dan het doelsaldo mogen tellen.

Het uitglijden van PSV moet nu ook nog eens tegen een degradatiekandidaat gebeuren, terwijl AZ speelt tegen ploegen die nog hopen om de Europese plekken te spelen.
PSV speelt laatste ronde uit bij Utrecht, die staan 6e, best ruim boven de degradatie streep ;-)
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 03 mei 2021, 15:26 Dat snap ik niet helemaal...
Volgens mij was een nederlaag toch echt beter geweest.
Tuurlijk. Want dan hadden we ons bij nog een nederlaag van PSV een gelijkspel kunnen veroorloven. Maar goed, daar is allemaal geen sprake meer van.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ-073 schreef: 03 mei 2021, 15:46 PSV speelt laatste ronde uit bij Utrecht, die staan 6e, best ruim boven de degradatie streep ;-)
En ook PEC Zwolle is geen degradatiekandidaat.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Forza AZ schreef: 03 mei 2021, 17:13 En ook PEC Zwolle is geen degradatiekandidaat.
Ik keek even wat te vlug: PEC staat 13e (met enige afstand nu wel van plek 14) en Willem II 15e op een haar na.
Degradatiekandidaat was misschien wat overdreven wat PEC betreft op dit moment, maar beide teams staan toch wel redelijk onderaan de ranglijst.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 03 mei 2021, 18:27 Ik keek even wat te vlug: PEC staat 13e (met enige afstand nu wel van plek 14) en Willem II 15e op een haar na.
Degradatiekandidaat was misschien wat overdreven wat PEC betreft op dit moment, maar beide teams staan toch wel redelijk onderaan de ranglijst.
Normaal gesproken zou PSV daar beide wel van moeten winnen inderdaad. Maar daar ging ik tegen Heerenveen ook van uit, dus misschien laten ze zich nogmaals verrassen. En anders komt het op Utrecht-PSV aan (als AZ tenminste zelf wel eerst wint van Fortuna en Groningen).
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Forza AZ schreef: 03 mei 2021, 21:10 Normaal gesproken zou PSV daar beide wel van moeten winnen inderdaad. Maar daar ging ik tegen Heerenveen ook van uit, dus misschien laten ze zich nogmaals verrassen. En anders komt het op Utrecht-PSV aan (als AZ tenminste zelf wel eerst wint van Fortuna en Groningen).
Dat laatste zinnetje inderdaad; ook daar ben ik helemaal niet zo zeker van......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Forza AZ schreef: 03 mei 2021, 17:13 En ook PEC Zwolle is geen degradatiekandidaat.
Dat is op zich jammer, want de play offs kunnen ze ook wel vergeten, dus die spelen nergens meer voor. Tezamen met die corona uitbraak bij PEC kunnen we er wel vanuit gaan dat PSV deze gaat winnen. We zullen dus vooral moeten duimen voor Willem II of Utrecht.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Vitesse krijgt op de broek tegen Sparta. Inmiddels 3-0 voor Sparta. Daarmee lijkt de 3e plek veilig.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 07 mei 2021, 19:42 Vitesse krijgt op de broek tegen Sparta. Inmiddels 3-0 voor Sparta. Daarmee lijkt de 3e plek veilig.
Moeten we wel eerst nog even winnen morgen..........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

salmonyappi schreef: 07 mei 2021, 21:32 Moeten we wel eerst nog even winnen morgen..........
Zelfs als dat niet lukt, dan komt plek 3 normaal gesproken ook niet meer in gevaar, ook omdat Vitesse nog tegen ajax speelt.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Forza AZ schreef: 07 mei 2021, 21:39 Zelfs als dat niet lukt, dan komt plek 3 normaal gesproken ook niet meer in gevaar, ook omdat Vitesse nog tegen ajax speelt.
Kan Vitesse zomaar winnen......😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 07 mei 2021, 21:32 Moeten we wel eerst nog even winnen morgen..........
We moeten nog 1 van de 3 wedstrijden winnen om de 3e plaats veilig te stellen. Gezien de reeks die we neerzetten mogen we daar wel van uit gaan en kan je de 3e plaats wel als binnen beschouwen. Dat is een prettig gevoel maar we gaan voor de 2e plek.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Deze kwam gisteravond wel even binnen...
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Kilkenny schreef: 08 mei 2021, 06:07 We moeten nog 1 van de 3 wedstrijden winnen om de 3e plaats veilig te stellen. Gezien de reeks die we neerzetten mogen we daar wel van uit gaan en kan je de 3e plaats wel als binnen beschouwen. Dat is een prettig gevoel maar we gaan voor de 2e plek.
Precies. Hopen dat PSV ergens een remise pakt......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Feijenoord -ajax verloopt tot nu toe net als AZ-ajax in 2014 voor de beker. ajax komt op 0-1, krijgt een rode kaart voor rust, AZ mist een penalty, AZ krijgt ook een rode kaart na rust. Advocaat zal zich dat nog wel herinneren, want die was toen ook de coach.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Tweede eigen doelpunt van F'noord, nu door Haps. Wordt dus geen exacte kopie :-)
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Weer zo'n smerige counter door die hardlopers van PSV
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Blijft toch een kutclub dat Willem II. Tegen degradatie strijden en dan 0 keer op doel schieten tegen een gehavend PSV.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Langedijk schreef: 09 mei 2021, 17:35 Blijft toch een kutclub dat Willem II. Tegen degradatie strijden en dan 0 keer op doel schieten tegen een gehavend PSV.
Ook opvallend dat Higler en Blom (VAR) een handsbal van Sangare niet tot penalty promoveren. Hand naar de bal, hand niet langs het lichaam en hij heeft er voordeel van...
Plaats reactie