Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Ferry schreef: 03 mei 2021, 18:08 Je gaf aan dat er 'geen' redenen zouden zijn om aan te nemen dat....en ik geef je redenen waarom dat best wel eens zou kunnen.
Dat jij Gio of FdB als geen alternatief ziet - prima. Maar ik had ook best LvG voor deze groep willen hebben.
LvG zeg ik ook blindelings voluit JA tegen.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 03 mei 2021, 18:08 Je gaf aan dat er 'geen' redenen zouden zijn om aan te nemen dat....en ik geef je redenen waarom dat best wel eens zou kunnen.
Dat jij Gio of FdB als geen alternatief ziet - prima. Maar ik had ook best LvG voor deze groep willen hebben.
Ik had het over de genoemde beschikbare namen. Echter heb ik ook al eens aangegeven in het schaduwtrainertopic dat een trainer met een duidelijke meerwaarde, in dat geval Bosz, absoluut welkom zou zijn geweest. Ook Louis van Gaal, als die nog interesse had gehad.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 02 mei 2021, 19:40 Zou toch wat dieper in het internationale voetbal kijken... maar we hebben het hier niet over vedettes.
Toch is een wedstrijd als die van gisteren heel vreemd en misschien wordt het tijd dat ook jij dat eens toegeeft.
Iedereen ziet Boadu hinken, de commentator, wij, alleen Pascal Jansen ziet het blijkbaar niet.

Kuifje en jij zitten nogal vastgeroest in klassieke voetbaltheorie en volgens mij is het klassieke idee dat als je 'sterspeler' geblesseerd lijkt in een match tegen een degradatiekandidaat/veel mindere ploeg dat het eerste wat je doet is die jongen uit voorzorg rust gunnen om te voorkomen dat hij echt geblesseerd raakt. Dan gaat het hier niet eens om wie het is, dat lijkt mij toch evenzeer de logische uitkomst bij iedere club. Dat is alsof Frank de Boer de herstellende Virgil van Dijk gewoon oproept de komende weken om hem vervolgens in te zetten tegen Noord-Macedonië.
Hoezo zit ik vastgeroest in klassieke voetbaltheorie? Wat is dat voor onzin? Realisme is wat anders. Maar noem eens een paar voorbeelden van spelers die in hun contract hadden staan dat ze alles moeten spelen en niet gewisseld mogen worden? Want daar ging het hier om.

Van mij mogen Boadu en Stengs vaker gewisseld worden, maar dat was de discussie niet. Het gaat er niet om wat jij of ik vinden, maar wat er in het contract zou staan en of dat gangbaar is in de voetballerij.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Kilkenny schreef: 02 mei 2021, 18:41 Het zal niet vastgelegd worden en een trainer zal zich ook niet snel laten dwingen. Zeker niet als het punten en dus zijn reputatie kan kosten. Maar in goed overleg tussen trainer en TD denk ik dat het wel voorkomt.
Dat is inderdaad wel een heel ander scenario. Maar dat zal dan echt in het scenario zijn zoals jij die schetst en daar zit dan nog een bepaalde vrijblijvendheid in. Dat zou mogelijk zijn, maar dat is wel iets anders dan contractueel vastgelegde afspraken met een zaakwaarnemer dat een bepaalde speler niet gewisseld mag worden.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 05 mei 2021, 11:37 Hoezo zit ik vastgeroest in klassieke voetbaltheorie? Wat is dat voor onzin? Realisme is wat anders. Maar noem eens een paar voorbeelden van spelers die in hun contract hadden staan dat ze alles moeten spelen en niet gewisseld mogen worden? Want daar ging het hier om.

Van mij mogen Boadu en Stengs vaker gewisseld worden, maar dat was de discussie niet. Het gaat er niet om wat jij of ik vinden, maar wat er in het contract zou staan en of dat gangbaar is in de voetballerij.
Of daar nu op papier staat 'x aantal minuten iedere wedstrijd' of er mondeling toegezegd is 'als je bij ons blijft speel je iedere minuut, daar doen we dan nog wat geld bovenop'. Dat heet een speelgarantie en die bestaan gewoon.
Speelgaranties zijn volkomen normaal of trainers er zich aan houden is heel wat anders. Bij huurspelers komt dat vaak wat nadrukkelijker aan bod, maar dat wil niet zeggen dat het niet bij contractspelers voor komt.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Ferry schreef: 03 mei 2021, 16:38 Dat is ook je kop in het zand steken. 'Laten we het zo maar doen, want zo deden we het altijd al...'
AZ heeft in recent verleden voor ervaren trainers gekozen. Daar zijn zij op een gegeven moment mee gestopt. Die keuze is, denk ik, heel bewust genomen.

Pascal Jansen is natuurlijk een gokje geweest. Heeft uiteindelijk goed uitgepakt en hij krijgt nu de kans om zich over een langere periode te bewijzen. Lijkt mij gezien de huidige prestaties heel terecht.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 05 mei 2021, 12:37 Of daar nu op papier staat 'x aantal minuten iedere wedstrijd' of er mondeling toegezegd is 'als je bij ons blijft speel je iedere minuut, daar doen we dan nog wat geld bovenop'. Dat heet een speelgarantie en die bestaan gewoon.
Speelgaranties zijn volkomen normaal of trainers er zich aan houden is heel wat anders. Bij huurspelers komt dat vaak wat nadrukkelijker aan bod, maar dat wil niet zeggen dat het niet bij contractspelers voor komt.
Dat zijn van die toezeggingen die alleen standhouden bij vormbehoud. In die context moet je dat soort dingen zien. ‘Blijf/verleng nog een jaartje want bij ons ben je basisspeler’. Dat zijn geen harde toezeggingen en dat is zeker geen reden om iemand te laten staan als hij slecht speelt. Maar dat is echt heel wat anders dan anderen hier eerder suggereerden dat ‘de Raiola-boys’ niet gewisseld mogen worden omdat dat contractueel is vastgelegd.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ 4 Life schreef: 06 mei 2021, 19:38 Dat zijn van die toezeggingen die alleen standhouden bij vormbehoud. In die context moet je dat soort dingen zien. ‘Blijf/verleng nog een jaartje want bij ons ben je basisspeler’. Dat zijn geen harde toezeggingen en dat is zeker geen reden om iemand te laten staan als hij slecht speelt. Maar dat is echt heel wat anders dan anderen hier eerder suggereerden dat ‘de Raiola-boys’ niet gewisseld mogen worden omdat dat contractueel is vastgelegd.
Of het nou zwart op wit in het contract staat (wat zeker wel kan) of dat het mondeling geregeld is tussen de vrienden Huiberts en Raiola maakt niet uit. Feit is dat Deze 2 talentvolle spelers, die regelmatig zeer zwak spelen, bij alle andere topclubs en subtopclubs op de bank plaats hadden mogen nemen als ze zo slecht presteren in 8 a 9 van de 10 wedstrijden. Alleen bij AZ worden ze altijd opgesteld. Het is niet logisch dat 2 trainers onafhankelijk van elkaar elke keer niet presterende voetballers altijd blijven opstellen. Kortom dan komt het bij de TD vandaan ipv bij de trainer.
Het argument dat dat hun transferwaarde ten goede komt, kan ook al lang in de prullenbak, want hun transerfwaarde is alleen maar gedaald.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 08 mei 2021, 01:53 Mij verrast Duin niet, want sinds hij terug is zie je hoe gedreven hij is om te slagen als voetballer. Maar er komen weer goede talenten aan, nu moet AZ ze ook meer kansen gaan geven om door te stromen naar het 1e. Slot schoot daarin tekort en ook Jansen mag er wel iets meer aan gaan doen.
In deze fase van de competitie moet Jansen gewoon de sterkst mogelijke opstelling neerzetten om die overwinningen binnen te slepen. Meer niet.
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 08 mei 2021, 06:09 In deze fase van de competitie moet Jansen gewoon de sterkst mogelijke opstelling neerzetten om die overwinningen binnen te slepen. Meer niet.
Ik bedoelde ook in het nieuwe seizoen. Maar als wij nu bij een wedstrijd 2 a 3 - 0 voorkomen, dan mag een Duin, Taabouni e.d. van mij ook best invallen.

Maar zeker in het nieuwe seizoen moet er meer doorstroming komen van de jeugd naar het 1e. Slot heeft dat echt zwaar verwaarloosd (de enige echt doorgebroken speler is Wijndal en dat was alleen omdat Ouwejan in de voorbereiding geblesseerd was en Wijndal opeens verrassend goed presteerde). Ik vind dat Jansen dus volgend seizoen echt moet gaan inzetten op doorstroming van talentvolle jeugdspelers. Spelers zoals. o.a. Taabouni, Goudmijn, Oosting moeten nu toch echt een goed uitzicht op veel speeltijd krijgen bij het 1e. Terwijl andere talenten zoals bijvoorbeeld Peer en Barasi ook best af en toe aan het 1e mogen ruiken met invalbeurten. Op die manier maak je ze hongerig naar het 1e.

Circa 10 a 15 jaar geleden brak er bij Feyenoord, noodgedwongen ook heel veel talentvolle jeugd door. Feyenoord presteerde toen echt top met eigen jeugd. Maar zodra ze weer geld hadden om aankopen te doen, droogde de kansen voor de jeugd op en kwamen er daarna bijna geen jeugdtalenten meer door. AZ moet oppassen dat ze ook niet in dit scenario terechtkomen. Vandaar dat ik voor pleit om jeugd kansen te geven. Laat ze doorstromen naar het 1e. Talent is er genoeg, maar maak er ook gebruik van.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Jansen wordt weer gered vanavond. Hoe verzin je het om Aboukhlal op te stellen. Stengs, Leeuwin, Sugawara, ze kunnen allemaal het niveau niet aan. En Reijnders mag dan 8 minuutjes opdraven. Brrr.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Ik moet zeggen: Jansen haalt resultaat.

Maar ik snap er echt weinig meer van. Waarom wacht je tot de 87e en 88e minuut om twee keer te wisselen? Terwijl je team er als een zaadje bij loopt?
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Jansen is een aardige man maar heeft het onvermogen om een wedstrijd te lezen. Starten met Abouklahl, waarbij de tegenpartij is opstelt rond de 16 is vragen om moeilijkheden. Kansen zijn er nauwelijks gecreëerd. Het spel was AZ onwaardig en nog slechter dan vorige week.

Spelers als Stengs en Boadu worden met de week slechter. Het niveau van Stengs is bijna kinderlijk te noemen. Waarom worden deze jongens niet begeleid door Jansen in hun mindere fase van hun ontwikkeling? Ik denk dat Jansen dit niet kan en dat de resultaten voortvloeien uit de periode van Slot. Ik hou mijn hart vast als er aan het einde van het seizoen spelers weggaan. Dan moet Jansen zelf gaan bouwen.

Ik blijf hopen op een trainer die AZ een niveau omhoog kan krijgen (al zou hij alleen maar het hulpje zijn van Jansen)
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Ik ga er vanuit dat Aboukhlal ook nog eens in de laatste dagen van de Ramadan zit, dan snap je het toch helemaal niet dat Jansen hem opstelt.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AlkmaarForever schreef: 09 mei 2021, 08:30 Ik ga er vanuit dat Aboukhlal ook nog eens in de laatste dagen van de Ramadan zit, dan snap je het toch helemaal niet dat Jansen hem opstelt.
Dat las ik ook ergens inderdaad. 14 uur niet gegeten en gedronken..
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ferry schreef: 09 mei 2021, 08:40 Dat las ik ook ergens inderdaad. 14 uur niet gegeten en gedronken..
Waarom haal je als voetbalclub uberhaupt spelers die aan de ramadan doen, tenzij ze exceptionele kwaliteiten hebben en je ze goedkoop kunt halen. Beide was bij Aboukhlal niet het geval.
Maar inderdaad waarom je een speler die aan de ramadan doet ook nog opstelt in die periode is ook onbegrijpelijk.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 09 mei 2021, 06:54 Ik moet zeggen: Jansen haalt resultaat.

Maar ik snap er echt weinig meer van. Waarom wacht je tot de 87e en 88e minuut om twee keer te wisselen? Terwijl je team er als een zaadje bij loopt?
Tja, je speelt al met 10 man, als je dan je laatste wisselmogelijkheid ook nog vroeg in gaat zitten en er valt er dan nog 1 uit sta je misschien wel een kwartier (inclusief blessuretijd) met 9 man. Dat risico moet je ook beperken.

En als er nog wel twee wisselmogelijkheden waren dan weet ik het ook niet meer.
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Gisteren verliep droevig omdat Jansen duidelijke lievelingen heeft in de selectie. Wetende de fysieke situatie van Aboukhlal (die een uitgesproken favoriet van Jansen is al sinds hun gezamenlijke tijd bij PSV) zowel als dat hij echt niet de uitblinker in Jong AZ is geweest... is het heel duidelijk een vreemde keuze, maar eentje die je van Jansen kunt gaan verwachten.

Met hangen en veel geluk (veel wurgen is er niet geweest) haalt hij nu toch een resultaat.

Maar voor een club als AZ dat graag wil leunen op jong talent voorspel ik dat deze trainer een drama gaat worden tenzij hij echt niet anders kan. Hij rouleert namelijk geen jeugd in... en juist de aanval is waar momenteel onze grote talenten zitten. Barasi moet een groot talent zijn heb ik altijd begrepen (Poku ook, maar die is pas net gedebuteerd bij Jong AZ) er zijn ook wel andere namen te verzinnen zoals Duin of met wat geschuif in het elftal hele andere jongens. Idem achterin waar Velthuis toch als dé speler met potentie gezien wordt.

Hoe gaan we ooit zien of jongens kunnen doorstoten als ze zelf bij echte noodzaak niet gebracht worden door een trainer? Opleiden en jeugdspelers in het veld zetten is ook een deel de potentie zien en dan lef hebben. Ik geloof niet dat Jansen dat lef heeft.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 09 mei 2021, 09:07 Tja, je speelt al met 10 man, als je dan je laatste wisselmogelijkheid ook nog vroeg in gaat zitten en er valt er dan nog 1 uit sta je misschien wel een kwartier (inclusief blessuretijd) met 9 man. Dat risico moet je ook beperken.

En als er nog wel twee wisselmogelijkheden waren dan weet ik het ook niet meer.
De wissel Reijnders voor Stengs, had hij veel eerder kunnen doorvoeren. Dan had hij die andere wissel nog achter de hand gehad.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

multatuli schreef: 09 mei 2021, 09:45 De wissel Reijnders voor Stengs, had hij veel eerder kunnen doorvoeren. Dan had hij die andere wissel nog achter de hand gehad.
Laten we heel eerlijk zijn: als hij andere keuzes voor zowel basis als bank gemaakt had dan waren er op zijn minst twee wissels vrij gekomen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gesloten