Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Volgens mij gaat het hier over onze trainer en daar ben ik zeker niet van onder de indruk. Zijn wisselbeleid is waardeloos, zijn vriendjes spelen altijd, ongeacht de vorm en als je om het kampioenschap wil spelen had je niet zo'n onervaren hoofdtrainer moeten nemen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ 4 Life schreef: 02 mei 2021, 13:54 Kortom: geleuter dus. Alsof er ook maar één club is waar dat soort afspraken gemaakt worden en twee trainers die zich daarvoor zouden lenen.
Wel heel naïef om te denken dat dat soort afspraken nooit gemaakt worden.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Rjansen17 schreef: 02 mei 2021, 13:59 Volgens mij gaat het hier over onze trainer en daar ben ik zeker niet van onder de indruk. Zijn wisselbeleid is waardeloos, zijn vriendjes spelen altijd, ongeacht de vorm en als je om het kampioenschap wil spelen had je niet zo'n onervaren hoofdtrainer moeten nemen.
Alsof de zogenaamde ervaren mannen garanties bieden. 010 kiest voor een doorgewinterde ervaringsdeskundige en grijpt straks naast Europees voetbal. Dat gedweep altijd met bekende namen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

kuifje schreef: 02 mei 2021, 14:22 Alsof de zogenaamde ervaren mannen garanties bieden. 010 kiest voor een doorgewinterde ervaringsdeskundige en grijpt straks naast Europees voetbal. Dat gedweep altijd met bekende namen.
Samen mer Rons Jans zowat de meest ervaren trainers, en we hebben het gezien waartoe dat met deze beide ook kan leiden.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

kuifje schreef: 02 mei 2021, 14:22 Alsof de zogenaamde ervaren mannen garanties bieden. 010 kiest voor een doorgewinterde ervaringsdeskundige en grijpt straks naast Europees voetbal. Dat gedweep altijd met bekende namen.
Sommige mensen zijn nou eenmaal erg conservatief/ouderwets.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 02 mei 2021, 14:12 Wel heel naïef om te denken dat dat soort afspraken nooit gemaakt worden.
Waar zijn die afspraken ooit gemaakt dan? Er wordt nooit vastgelegd dat iemand niet gewisseld mag worden. Dat is echt de grootste onzin. Een trainer laat zich daar ook niet voor lenen, ook Jansen niet. Dan ben je totaal ongeloofwaardig naar de rest van de groep.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZ 4 Life schreef: 02 mei 2021, 17:48 Waar zijn die afspraken ooit gemaakt dan? Er wordt nooit vastgelegd dat iemand niet gewisseld mag worden. Dat is echt de grootste onzin. Een trainer laat zich daar ook niet voor lenen, ook Jansen niet. Dan ben je totaal ongeloofwaardig naar de rest van de groep.
Daar geloof ik niets van. Een TD wil gerust een speler 'in de etalage' zetten. Dat zal gerust voorkomen.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 02 mei 2021, 17:53 Daar geloof ik niets van. Een TD wil gerust een speler 'in de etalage' zetten. Dat zal gerust voorkomen.
Het zal niet vastgelegd worden en een trainer zal zich ook niet snel laten dwingen. Zeker niet als het punten en dus zijn reputatie kan kosten. Maar in goed overleg tussen trainer en TD denk ik dat het wel voorkomt.
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

kuifje schreef: 02 mei 2021, 14:22 Alsof de zogenaamde ervaren mannen garanties bieden. 010 kiest voor een doorgewinterde ervaringsdeskundige en grijpt straks naast Europees voetbal. Dat gedweep altijd met bekende namen.
Heel flauw dit, het gaat er ook om wie je kiest.
Dat dit je met Advocaat zou gebeuren had iedereen je net zo goed kunnen voorspellen als dat wij nu voor anderen voorspellen wat h je met John van den Brom kan gebeuren. Of zoals dat iedereen in Engeland weet dat je een trainer als Sam Allardyce binnenhaalt om je aan degradatie te helpen ontsnappen en niet om het kampioenschap te winnen.

Je moet gewoon eerst kijken waar je club/selectie behoefte aan heeft en dan zien of een trainer (ervaren of niet) daar bij past.
Wat dat betreft blijf ik Pascal Jansen een mismatch vinden voor het huidige AZ dat naar mijn mening een trainer kan gebruiken die goed is in mental coaching/motiveren (en een stuk stricter is) en die daarnaast het lef heeft om te wisselen omdat hij daadwerkelijk bezig is met het beter maken van de selectie. Een kampioenstrainer/people manager heeft op dit moment niks bij AZ te zoeken omdat we nu eenmaal geen selectie van veteranen/ dure kwaliteitsspelers hebben.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 02 mei 2021, 17:48 Waar zijn die afspraken ooit gemaakt dan? Er wordt nooit vastgelegd dat iemand niet gewisseld mag worden. Dat is echt de grootste onzin. Een trainer laat zich daar ook niet voor lenen, ook Jansen niet. Dan ben je totaal ongeloofwaardig naar de rest van de groep.
Zou toch wat dieper in het internationale voetbal kijken... maar we hebben het hier niet over vedettes.
Toch is een wedstrijd als die van gisteren heel vreemd en misschien wordt het tijd dat ook jij dat eens toegeeft.
Iedereen ziet Boadu hinken, de commentator, wij, alleen Pascal Jansen ziet het blijkbaar niet.

Kuifje en jij zitten nogal vastgeroest in klassieke voetbaltheorie en volgens mij is het klassieke idee dat als je 'sterspeler' geblesseerd lijkt in een match tegen een degradatiekandidaat/veel mindere ploeg dat het eerste wat je doet is die jongen uit voorzorg rust gunnen om te voorkomen dat hij echt geblesseerd raakt. Dan gaat het hier niet eens om wie het is, dat lijkt mij toch evenzeer de logische uitkomst bij iedere club. Dat is alsof Frank de Boer de herstellende Virgil van Dijk gewoon oproept de komende weken om hem vervolgens in te zetten tegen Noord-Macedonië.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 02 mei 2021, 19:36 Heel flauw dit, het gaat er ook om wie je kiest.
Dat dit je met Advocaat zou gebeuren had iedereen je net zo goed kunnen voorspellen als dat wij nu voor anderen voorspellen wat h je met John van den Brom kan gebeuren. Of zoals dat iedereen in Engeland weet dat je een trainer als Sam Allardyce binnenhaalt om je aan degradatie te helpen ontsnappen en niet om het kampioenschap te winnen.

Je moet gewoon eerst kijken waar je club/selectie behoefte aan heeft en dan zien of een trainer (ervaren of niet) daar bij past.
Wat dat betreft blijf ik Pascal Jansen een mismatch vinden voor het huidige AZ dat naar mijn mening een trainer kan gebruiken die goed is in mental coaching/motiveren (en een stuk stricter is) en die daarnaast het lef heeft om te wisselen omdat hij daadwerkelijk bezig is met het beter maken van de selectie. Een kampioenstrainer/people manager heeft op dit moment niks bij AZ te zoeken omdat we nu eenmaal geen selectie van veteranen/ dure kwaliteitsspelers hebben.
Aan Jansen zal heus wel wat aan mankeren maar is op dit moment the best you can get. De ervaren trainers die over al de gevraagde eigenschappen bezitten zijn voor AZ niet haalbaar. Die aanvulling van mental coaching is wel iets wat in de technische staff toegevoegd kan worden. Het is heus niet zo dat we nu met een Cocu, Gio, Bommel, Boer of Koeman er beter voor zouden hebben gestaan. Dan had je een naam gehad maar ééntje die inhoudsloos is.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

kuifje schreef: 02 mei 2021, 21:46 Aan Jansen zal heus wel wat aan mankeren maar is op dit moment the best you can get. De ervaren trainers die over al de gevraagde eigenschappen bezitten zijn voor AZ niet haalbaar. Die aanvulling van mental coaching is wel iets wat in de technische staff toegevoegd kan worden. Het is heus niet zo dat we nu met een Cocu, Gio, Bommel, Boer of Koeman er beter voor zouden hebben gestaan. Dan had je een naam gehad maar ééntje die inhoudsloos is.
Dat laatste ben ik zeker met je eens, je moet niet puur voor een naam gaan, omdat het een naam is.
Maar dat had ik meen ik ook wel onderbouwd met mijn vorige bericht :D
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

kuifje schreef: 02 mei 2021, 21:46 Het is heus niet zo dat we nu met een Cocu, Gio, Bommel, Boer of Koeman er beter voor zouden hebben gestaan. Dan had je een naam gehad maar ééntje die inhoudsloos is.
Tja, dat weet je dus niet. Het had zo maar gekund.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 03 mei 2021, 06:19 Tja, dat weet je dus niet. Het had zo maar gekund.
Precies daarom kan je net zo goed doorgaan met wat je al in huis hebt en wat je al kent.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Kilkenny schreef: 03 mei 2021, 16:11 Precies daarom kan je net zo goed doorgaan met wat je al in huis hebt en wat je al kent.
Dat is ook je kop in het zand steken. 'Laten we het zo maar doen, want zo deden we het altijd al...'
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 03 mei 2021, 16:38 Dat is ook je kop in het zand steken. 'Laten we het zo maar doen, want zo deden we het altijd al...'
Dat bedoel ik helemaal niet. Als er geen redenen zijn aan te nemen dat genoemde namen het beter gaan doen dan de trainer die je al hebt, dan ga je geen gokje nemen met de genoemde namen.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Kilkenny schreef: 03 mei 2021, 16:47 Als er geen redenen zijn aan te nemen dat genoemde namen het beter gaan doen dan de trainer die je al hebt, dan ga je geen gokje nemen met de genoemde namen.
Er is wel degelijk een reden om aan te nemen dat de heren het beter doen. Dat is enerzijds hun CV en ervaring - en daarbij hun overwicht op de groep door hun carriere als topvoetballer.
Maar je kunt dat niet op voorhand direct met cijfers staven - dat is wat ik aangaf. Om dan maar je kop in het zand te steken en tevreden zijn met een status quo....tja...
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 03 mei 2021, 16:52 Er is wel degelijk een reden om aan te nemen dat de heren het beter doen. Dat is enerzijds hun CV en ervaring - en daarbij hun overwicht op de groep door hun carriere als topvoetballer.
Maar je kunt dat niet op voorhand direct met cijfers staven - dat is wat ik aangaf. Om dan maar je kop in het zand te steken en tevreden zijn met een status quo....tja...
Er zijn meer dan genoeg trainers met een leuk CV en ervaring op papier die het helemaal niet goed doen als ze ergens aan de gang gaan. Dat zegt niet zo veel, tenzij dat CV echt bijzonder is. Dat vind ik van de genoemde heren niet dermate dat ik er van overtuigd ben dat ze het hier beter gaan doen. Ook een Gio niet, die zijn titels met Feyenoord toch vooral te danken heeft aan Kuyt en Van Persie. En Frank de Boer had een superieure selectie bij 020 die hij overigens in de loop der jaren vooral vakkundig heeft afgebroken. Die superieure spelers en/of selectie hebben wij niet, dus hoef je met die trainers ook niet bij AZ aan te komen.

Daarbij, tevreden zijn met een trainer die het goed doet, niet meer dan logisch.
_________________
"I don't know that!"
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Kilkenny schreef: 03 mei 2021, 17:06 Er zijn meer dan genoeg trainers met een leuk CV en ervaring op papier die het helemaal niet goed doen als ze ergens aan de gang gaan. Dat zegt niet zo veel, tenzij dat CV echt bijzonder is. Dat vind ik van de genoemde heren niet dermate dat ik er van overtuigd ben dat ze het hier beter gaan doen. Ook een Gio niet, die zijn titels met Feyenoord toch vooral te danken heeft aan Kuyt en Van Persie. En Frank de Boer had een superieure selectie bij 020 die hij overigens in de loop der jaren vooral vakkundig heeft afgebroken. Die superieure spelers en/of selectie hebben wij niet, dus hoef je met die trainers ook niet bij AZ aan te komen.

Daarbij, tevreden zijn met een trainer die het goed doet, niet meer dan logisch.
Mee eens. Daarbij moet een nieuwe trainer wel het werken met data bij AZ willen gebruiken.

Jansen wil een ervaren trainer naast zich. Zou een prima aanvulling zijn voor hem en naar de groep. Nog steeds geen nieuws er over. Ik ben wel heel benieuwd wie dat gaat worden, want dat kan wel eens een zeer belangrijke zet van AZ kunnen worden!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Kilkenny schreef: 03 mei 2021, 17:06 Daarbij, tevreden zijn met een trainer die het goed doet, niet meer dan logisch.
Je gaf aan dat er 'geen' redenen zouden zijn om aan te nemen dat....en ik geef je redenen waarom dat best wel eens zou kunnen.
Dat jij Gio of FdB als geen alternatief ziet - prima. Maar ik had ook best LvG voor deze groep willen hebben.
Gesloten