Calvin Stengs (2023)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Kilkenny schreef: 02 mei 2021, 08:48 Lijkt me terecht. :P
Kijk eens over meerdere wedstrijden! En dan tevreden zijn?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeZuivelDuivel schreef: 02 mei 2021, 19:46 Anders dan bij Boadu kun je bij Stengs toch wel de discussie voeren of die technische bevliegingen van hem niet dat 'extra's' zijn dat hij dan brengt. Los van dat hem nooit wisselen hem niet naar de top gaat brengen.
Welke bevliegingen dan? Wat kan hij meer dat een ander niet kan (naast balverlies)? Hij heeft een goeie steekpass, maar van de 10 ballen komt er één aan. Dat kunnen er nog 8 in deze selectie. Alleen doen we bij een bal van Stengs alsof het een tovenaar is. Terwijl als Midtsjø, Wijndal, Koopmeiners, Gudmundsson of Karlsson (allemaal meer of evenveel assists) dezelfde pas geeft het een mooie steekbal is. Op de positie waar hij speelt, met de hoeveelheid ballen die zijn kant op komen en met de eindeloze speeltijd die hij krijgt, moet hij meer brengen, punt.
En als hij zn uiterste best doet, en dit het gewoon is kan hij daar zelf verder niks aan doen. 110 wedstrijden gespeeld al voor az1. Dan moet er een moment komen dat AZ of hem verkoopt, of ook andere spelers een eerlijke kans geven op ontwikkeling/speeltijd op zijn positie.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 02 mei 2021, 21:29 Welke bevliegingen dan? Wat kan hij meer dat een ander niet kan (naast balverlies)? Hij heeft een goeie steekpass, maar van de 10 ballen komt er één aan. Dat kunnen er nog 8 in deze selectie. Alleen doen we bij een bal van Stengs alsof het een tovenaar is. Terwijl als Midtsjø, Wijndal, Koopmeiners, Gudmundsson of Karlsson (allemaal meer of evenveel assists) dezelfde pas geeft het een mooie steekbal is. Op de positie waar hij speelt, met de hoeveelheid ballen die zijn kant op komen en met de eindeloze speeltijd die hij krijgt, moet hij meer brengen, punt.
En als hij zn uiterste best doet, en dit het gewoon is kan hij daar zelf verder niks aan doen. 110 wedstrijden gespeeld al voor az1. Dan moet er een moment komen dat AZ of hem verkoopt, of ook andere spelers een eerlijke kans geven op ontwikkeling/speeltijd op zijn positie.
Het is gewoon zo dat als de dingen die hij doet lukken, ze vaker dan niet best mooi zijn.
Die combinatie met Boadu, waar Boadu vervolgens niks mee deed tegen RKC was bijvoorbeeld technisch best aardig.

Koopmeiners, Karlsson en Midtsjö zijn effectieve spelers en dat heeft zeker voor mij ook echt wel zijn schoonheid.
Maar Stengs doet soms dingen met de bal die echt wel wat anders zijn. Hij is dan geen Ronaldinho ofzo, want daar is hij echt niet consistent genoeg voor, maar het heeft voor het eredivisie niveau er wel wat van weg. Het probleem is alleen dat Stengs dat nooit gaat kunnen laten zien bij een grotere club als hij niet meer inzet toont en inhoud krijgt. Wat dat betreft had je hem vorige zomer al moeten verkopen naar mijn mening, daar heeft de club een stuk meer aan op de lange termijn.

Dat alles doet er echter niets aan af dat Stengs soms hele mooie dingen doet met de bal aan de voet.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Tegen RKC passeerde Stengs een tegenstander. Dat zie je zelden meer. Anderen kunnen dat ook, maar de kans dat passeren mislukt is groot. Daarom wordt er vaak 'veilig' gevoetbald. Balletje naar de keeper en weer opbouwen. Ik vind spelers die niet kunnen passeren incompleet en beperkt.
Glory Hunter
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 03 mei 2021, 00:04 Het is gewoon zo dat als de dingen die hij doet lukken, ze vaker dan niet best mooi zijn.
Die combinatie met Boadu, waar Boadu vervolgens niks mee deed tegen RKC was bijvoorbeeld technisch best aardig.

Koopmeiners, Karlsson en Midtsjö zijn effectieve spelers en dat heeft zeker voor mij ook echt wel zijn schoonheid.
Maar Stengs doet soms dingen met de bal die echt wel wat anders zijn. Hij is dan geen Ronaldinho ofzo, want daar is hij echt niet consistent genoeg voor, maar het heeft voor het eredivisie niveau er wel wat van weg. Het probleem is alleen dat Stengs dat nooit gaat kunnen laten zien bij een grotere club als hij niet meer inzet toont en inhoud krijgt. Wat dat betreft had je hem vorige zomer al moeten verkopen naar mijn mening, daar heeft de club een stuk meer aan op de lange termijn.

Dat alles doet er echter niets aan af dat Stengs soms hele mooie dingen doet met de bal aan de voet.
Ik heb dit seizoen meer mooie dingen van Karlsson gezien dan van Stengs. Maar het lijkt erop dat Stengs een vrije rol heeft op rechts en dat er van Karlsson verwacht wordt dat hij op links het veld breed houdt en vaak de bal moet afgeven aan de opkomende Wijndal.
Maar ik heb Karlsson meer spelers zien voorbij spelen, meer mooie voorzetten zien geven, en mooiere doelpunten zien maken dan Stengs. En dan heeft hij af en toe ook nog leuke trucjes zoals de manier waarop hij de bal achter het standbeen aanneemt. Als er 1 van de 2 iets van Ronaldinho weg heeft (beide kunnen zich niet met hem vergelijken) dan is dat meer Karlsson dan Stengs.
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1419
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Voor een Karlsson kom ik naar het stadion. Voor een Stengs niet. Karlsson heeft een betere basis en een betere techniek. Ook heeft hij meer power en spirit dan Stengs.

Ben alleen bang dat Karlsson zich mort aanpassen aan het laptopvoetbal van AZ/Jansen. Je ziet de laatste steeds minder dat hij op doel schiet en dat hij vaker de bal mee moet geven aan Wijndal.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

Witzer schreef: 02 mei 2021, 10:10 Wat een negativisme op de AZ FAN page over de eigen jeugd spelers. Misschien zijn de verwachtingen wat hoog bij de kenners op deze site, maar Stengs zit als AZ speler bij de beste 24 van Nederland. Zijn cijfers geven aan dat hij bij veel kansen is betrokken, met gecreëerde kansen uit open spel in de top 3. Tuurlijk zie ik ook dat hij (te) veel de bal verliest en geen over mijn lijk instelling heeft, maar wel groot talent dat nu de volgende stap moet maken. Van Persie noemt hem een diamant. Maar wat weet die ervan..... Ik ben trouwens wel een fan van Boadu en Stengs.....
Ja, van Persies mening is heilig. Ik kijk liever naar wat ik zelf zie, en dat is een jeugdspeler die al twee jaar is blijven haken op niveau en zelfs minder is gaan spelen. Ik zit gewoon te kijken naar een junior. Eentje met ontzettend veel potentie en prachtige acties, maar niet een constante, goede speler en winnaar waar je prijzen mee gaat winnen. Ik vind het ook niet terecht dat hij bij het Nederlands elftal zit. Dat is eerder een kwestie van naam als groot talent en gebrek aan kwaliteit op de vleugels in Oranje dan een gevolg van zijn goede spel.

Bij PSV of ajax staat een speler - jeugd of niet - gewoon wissel als hij 5, 6 wedstrijden ruk speelt. En bij ons kunnen ze aanklooien wat ze willen. Dus met deze instelling blijven we in dat opzicht gewoon ver achter PSV en ajax. Dat ligt deels ook in de kwalitatieve breedte die zij zich kunnen veroorloven, en wij niet, maar om nou te zeggen dat we geen alternatieven hadden (Evjen, Taabouni, of zelfs Sugawara) vind ik kort door de bocht.

Ik ben wel benieuwd naar die statistieken die je aanhaalt. Kan je die doorsturen?
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

multatuli schreef: 03 mei 2021, 07:14 Ik heb dit seizoen meer mooie dingen van Karlsson gezien dan van Stengs. Maar het lijkt erop dat Stengs een vrije rol heeft op rechts en dat er van Karlsson verwacht wordt dat hij op links het veld breed houdt en vaak de bal moet afgeven aan de opkomende Wijndal.
Maar ik heb Karlsson meer spelers zien voorbij spelen, meer mooie voorzetten zien geven, en mooiere doelpunten zien maken dan Stengs. En dan heeft hij af en toe ook nog leuke trucjes zoals de manier waarop hij de bal achter het standbeen aanneemt. Als er 1 van de 2 iets van Ronaldinho weg heeft (beide kunnen zich niet met hem vergelijken) dan is dat meer Karlsson dan Stengs.
Dan snap je niet wat ik bedoel of heb je de voetballer in kwestie niet vaak aan het werk gezien.
Het is terecht om te zeggen dat je aan technische hoogstandjes niet veel hebt, zeker niet als ze niet lukken.
Maar het is onterecht om beide spelers op een lijn te zetten. Een goed uitgevoerde actie is niet (altijd) hetzelfde als een mooi uitgevoerde actie en dat kan ook voor een passeerbeweging gelden. Ik ben zelf enorm kritisch op Stengs, maar ik zal altijd blijven toegeven dat wanneer hem bepaalde dingen lukken dat zaken zijn die je een speler niet zomaar aanleert. Daar zit toch iets bijzonders aan.

Neem die hakbal tegen RKC, dat is de echte basis van het tegendoelpunt waar veel mensen over heen kijken, maar toevallig in hetzelfde weekend maakt Ibrahimovic met succes een vergelijkbare actie en gaat hij gelijk viral (vooral omdat zijn medespeler niet afdrukt). Als het Stengs wel was gelukt dan had je hem ook overal op de beelden gezien. En soms, maar niet vaak genoeg, lukken hem dergelijke acties ook. Bij andere spelers komt het niet eens in ze op om zoiets te proberen.

Als ik de feedback voor beide spelers zou moeten samenvatten dan is Stengs een 'mooie' voetballer die een stuk effectiever moet worden en Karlsson een 'effectieve' voetballer die wat zelfzuchtiger mag zijn.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeZuivelDuivel schreef: 03 mei 2021, 10:39
Neem die hakbal tegen RKC, dat is de echte basis van het tegendoelpunt waar veel mensen over heen kijken, maar toevallig in hetzelfde weekend maakt Ibrahimovic met succes een vergelijkbare actie en gaat hij gelijk viral (vooral omdat zijn medespeler niet afdrukt). Als het Stengs wel was gelukt dan had je hem ook overal op de beelden gezien. En soms, maar niet vaak genoeg, lukken hem dergelijke acties ook. Bij andere spelers komt het niet eens in ze op om zoiets te proberen.
Daar zit het hem in. Als en niet vaak genoeg. Als een speler als Stengs structureel een heel laag slagingspercentage laat zien bij dergelijke acties is dat gewoon kwaliteit. Ik zie Karlsson bijne elke wedstrijd meerdere hakjes en andere trucs uithalen. Bijna altijd functioneel, en ze slagen ook nog eens 3x zovaak dan bij Stengs. +hij koppelt er een veel hoger rendement aan vast. Daarom vind ik dat mantra van stengs onderhand wel over de houdbaarheidsdatum. Waarin telkens wordt gesteld hij mag 10 ballen verspelen om 1 geweldige actie te doen. Zet Karlsson eens op zijn plek met de vrijheid en hoeveelheid ballen die Stengs krijgt. Dan zie je pas echt het verschil in kwaliteit. Die heeft geen 10 struikelpartijen nodig om 1x beslissend te zijn. Waarom men dat bij Stengs pikt is mij echt een raadsel.
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

timdadum schreef: 03 mei 2021, 09:59 Ja, van Persies mening is heilig. Ik kijk liever naar wat ik zelf zie, en dat is een jeugdspeler die al twee jaar is blijven haken op niveau en zelfs minder is gaan spelen. Ik zit gewoon te kijken naar een junior. Eentje met ontzettend veel potentie en prachtige acties, maar niet een constante, goede speler en winnaar waar je prijzen mee gaat winnen. Ik vind het ook niet terecht dat hij bij het Nederlands elftal zit. Dat is eerder een kwestie van naam als groot talent en gebrek aan kwaliteit op de vleugels in Oranje dan een gevolg van zijn goede spel.

Bij PSV of ajax staat een speler - jeugd of niet - gewoon wissel als hij 5, 6 wedstrijden ruk speelt. En bij ons kunnen ze aanklooien wat ze willen. Dus met deze instelling blijven we in dat opzicht gewoon ver achter PSV en ajax. Dat ligt deels ook in de kwalitatieve breedte die zij zich kunnen veroorloven, en wij niet, maar om nou te zeggen dat we geen alternatieven hadden (Evjen, Taabouni, of zelfs Sugawara) vind ik kort door de bocht.

Ik ben wel benieuwd naar die statistieken die je aanhaalt. Kan je die doorsturen?
Top-3 gecreëerde kansen uit open spel eredivisie 20/21
SPELER CLUB AANTAL
Dusan Tadic ajax 54
Steven Berghuis Feyenoord 42
Calvin Stengs. AZ 37

Daarnaast gaf Stengs vier keer een pass die vervolgens een assist opleverde. Alleen Feyenoorder Mark Diemers en PSV'er Donyell Malen (5) gaven vaker een zogenoemde voorassist. Bron: NOS.

Waarom ik die felle kritiek van een AZ supporter op een eigen jeugdspeler met veel talent niet begrijp is dat deze het uithangbord is van de Club/opleiding. Dat geeft zoveel meerwaarde in Nederland en daarbuiten. AZ, als provincieclub, kan hiermee zijn broek ophouden en zelfs concurreren met clubs met hogere budgetten.
Tuurlijk ziet iedereen dat Stengs en Boadu veel fout doen, maar ook veel goed. Op Ajakkes na, had iedere club in Nederland deze spelers graag willen hebben. Koesteren, zou ik zeggen, want een betere opvolger vinden gaat een hele klus worden.
Praat geen Poep, doos.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 03 mei 2021, 11:10 Daar zit het hem in. Als en niet vaak genoeg. Als een speler als Stengs structureel een heel laag slagingspercentage laat zien bij dergelijke acties is dat gewoon kwaliteit. Ik zie Karlsson bijne elke wedstrijd meerdere hakjes en andere trucs uithalen. Bijna altijd functioneel, en ze slagen ook nog eens 3x zovaak dan bij Stengs. +hij koppelt er een veel hoger rendement aan vast. Daarom vind ik dat mantra van stengs onderhand wel over de houdbaarheidsdatum. Waarin telkens wordt gesteld hij mag 10 ballen verspelen om 1 geweldige actie te doen. Zet Karlsson eens op zijn plek met de vrijheid en hoeveelheid ballen die Stengs krijgt. Dan zie je pas echt het verschil in kwaliteit. Die heeft geen 10 struikelpartijen nodig om 1x beslissend te zijn. Waarom men dat bij Stengs pikt is mij echt een raadsel.
Van mij mag hij ook weg hoor, maar dan vooral omdat ik van mening ben dat hij het niet gaat leren en AZ een club is die het geld van zo'n verkoop (zeker na het dakdrama) gewoon goed kan gebruiken om door te groeien. Een volgend talent zal misschien niet de mystieke potentie hebben die Stengs wordt toegedicht. Er is echter een enorm verschil tussen potentie en kwaliteit op het moment dat een speler bij AZ aantreed. Kijk naar een Svensson, die zit ontzettend goed op zijn plek in Alkmaar en als hij een stap maakt dan is het een kleine. Een speler halen/opleiden met hetzelfde rendement als Stengs is gewoon een haalbare kaart.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Witzer schreef: 03 mei 2021, 11:59 Top-3 gecreëerde kansen uit open spel eredivisie 20/21
SPELER CLUB AANTAL
Dusan Tadic ajax 54
Steven Berghuis Feyenoord 42
Calvin Stengs. AZ 37

Daarnaast gaf Stengs vier keer een pass die vervolgens een assist opleverde. Alleen Feyenoorder Mark Diemers en PSV'er Donyell Malen (5) gaven vaker een zogenoemde voorassist. Bron: NOS.

Waarom ik die felle kritiek van een AZ supporter op een eigen jeugdspeler met veel talent niet begrijp is dat deze het uithangbord is van de Club/opleiding. Dat geeft zoveel meerwaarde in Nederland en daarbuiten. AZ, als provincieclub, kan hiermee zijn broek ophouden en zelfs concurreren met clubs met hogere budgetten.
Tuurlijk ziet iedereen dat Stengs en Boadu veel fout doen, maar ook veel goed. Op Ajakkes na, had iedere club in Nederland deze spelers graag willen hebben. Koesteren, zou ik zeggen, want een betere opvolger vinden gaat een hele klus worden.
Maar dan vergeet je gemakshalve dat spelers bij alle clubs (buiten de top 4 clubs) lang niet zoveel aan aanvallen toekomen en dus praktisch geen kans hebben dergelijke statistieken te halen. Daarnaast gaat bij AZ bijna alles over Stengs die een vrije rol heeft op rechts, terwijl Karlsson op links tegen de lijn aan moet blijven plakken en de ballen aan wijndal meegeven. Dan mag Wijndal ze voor het doel geven. Tot slot wordt Stengs bijna nooit gewisseld, waardoor hij veel meer minuten mag maken dan de meeste andere spelers. Kortom die kansen zouden niet absoluut genoemd moeten worden, maar ook gerelateerd aan het aantal spelminuten. Maar die bron waar jij ze vandaan haalt, plaatst niet alle informatie van alle spelers op een website dus is het zwaar waardeloos om het goed te kunnen bekijken.

Kortom statistieken zijn een leuk hulpmiddel, maar vertellen nooit het hele verhaal.

Bij alle top 3 clubs had Stengs ondertussen al lang op de bank gezeten.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

multatuli schreef: 03 mei 2021, 13:58
Bij alle top 3 clubs had Stengs ondertussen al lang op de bank gezeten.
1. ajax
2. PSV
3. AZ

🤔
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 02 mei 2021, 20:07 Kijk eens over meerdere wedstrijden! En dan tevreden zijn?
Daar ging het niet om, het ging over tevreden zijn over een doelpunt en een assist in 1 wedstrijd. En jij beweert zo ongeveer dat hij daar niet tevreden mee mag zijn. Dat is gewoon onzin. Hij heeft een slechte eerste helft gespeeld, net als 3/4 van het team overigens, maar zich de 2e helft goed hersteld en daarbij een assist en een goal geproduceerd. Daar mag je al met al tevreden over zijn. Daarbij geeft hij zelf ook weer eens aan niet tevreden te zijn met zijn prestaties overall dit seizoen.
_________________
"I don't know that!"
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Ik vind de teneur wel heel erg negatief worden over een aantal van onze spelers. Zo ook onze frêle buitenspeler Calvin Stengs.

Natuurlijk heeft ie veel balverlies. Natuurlijk oogt ie flegmatiek. Natuurlijk zou ie meer goals moeten maken.

Maar toch ben ik blij dat wij hem hebben staan op het veld in onze ploeg. Sierlijke voetballer. Vaardig in de kleine ruimte. Goed overzicht. Snijdende passing. Leuke speler in de media als uithangbord van opleidingsclub AZ Alkmaar.

Ik vind dat ie ook zaterdag ondanks zijn balverlies in de eerste helft toch weer van grote waarde was. Niet alleen door zijn pass op Gudmundsson als inleiding op de 1-1, maar hij maakte veel meters aan de rechterkant om mee te verdedigen. Iets wat ie altijd wel doet. In ieder geval positioneel, want zijn duelkracht is minimaal. Maar goed ik zie Messi ook geen enkel duel om de bal terug te winnen aan gaan. Bovendien verdedigt die niet mee. :wink:

Nederland heeft in het verleden grootheden als bijvoorbeeld Johan Cruijff en slangenmens Rob Rensenbrink gehad en die konden veel met een bal, maar zonder waren zij niks waard. Toch werden zij vooral gewaardeerd om hetgeen zij met de bal deden. Dus laten we nu eens wat meer naar Calvin Stengs zijn positieve punten en potentie kijken in plaats van het accent al maanden lang alleen maar op zijn negatieve kenmerken leggen!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

ForzAZ schreef: 03 mei 2021, 17:42 Ik vind de teneur wel heel erg negatief worden over een aantal van onze spelers. Zo ook onze frêle buitenspeler Calvin Stengs.

Natuurlijk heeft ie veel balverlies. Natuurlijk oogt ie flegmatiek. Natuurlijk zou ie meer goals moeten maken.

Maar toch ben ik blij dat wij hem hebben staan op het veld in onze ploeg. Sierlijke voetballer. Vaardig in de kleine ruimte. Goed overzicht. Snijdende passing. Leuke speler in de media als uithangbord van opleidingsclub AZ Alkmaar.

Ik vind dat ie ook zaterdag ondanks zijn balverlies in de eerste helft toch weer van grote waarde was. Niet alleen door zijn pass op Gudmundsson als inleiding op de 1-1, maar hij maakte veel meters aan de rechterkant om mee te verdedigen. Iets wat ie altijd wel doet. In ieder geval positioneel, want zijn duelkracht is minimaal. Maar goed ik zie Messi ook geen enkel duel om de bal terug te winnen aan gaan. Bovendien verdedigt die niet mee. :wink:

Nederland heeft in het verleden grootheden als bijvoorbeeld Johan Cruijff en slangenmens Rob Rensenbrink gehad en die konden veel met een bal, maar zonder waren zij niks waard. Toch werden zij vooral gewaardeerd om hetgeen zij met de bal deden. Dus laten we nu eens wat meer naar Calvin Stengs zijn positieve punten en potentie kijken in plaats van het accent al maanden lang alleen maar op zijn negatieve kenmerken leggen!
Want Messi lijdt ook zo vaak balverlies als Stengs? En Cruijff niets waard zonder bal? Alleen tactisch en qua leiderschap was Cruijff al ontzettend veel waard zonder bal. Zullen we Stengs maar weer gewoon met Berghuis vergelijken?
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

multatuli schreef: 03 mei 2021, 18:53 Want Messi lijdt ook zo vaak balverlies als Stengs? En Cruijff niets waard zonder bal? Alleen tactisch en qua leiderschap was Cruijff al ontzettend veel waard zonder bal. Zullen we Stengs maar weer gewoon met Berghuis vergelijken?
Stengs en Berghuis vergelijken kan niet met zulke verschillende karakters!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

ForzAZ schreef: 03 mei 2021, 18:59 Stengs en Berghuis vergelijken kan niet met zulke verschillende karakters!
Het karakter van Stengs lijkt ook totaal niet op die van Cruijff of Messi, want dat zijn wel echte winnaars.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

multatuli schreef: 03 mei 2021, 19:06 Het karakter van Stengs lijkt ook totaal niet op die van Cruijff of Messi, want dat zijn wel echte winnaars.
In die filmpjes van Stengs en zijn maatjes laat ie wel altijd zien heel graag te willen winnen! :wink:

Remember Brussel Antwerp! =D>
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

multatuli schreef: 03 mei 2021, 18:53 Want Messi lijdt ook zo vaak balverlies als Stengs? En Cruijff niets waard zonder bal? Alleen tactisch en qua leiderschap was Cruijff al ontzettend veel waard zonder bal. Zullen we Stengs maar weer gewoon met Berghuis vergelijken?
Aha, als Messi en Cruijff de referentie zijn dan is Calvin inderdaad maar een beperkte voetballer. Dan begrijp ik ook beter waarom je zo enorm kritisch op hem bent
Toch wel grappig als we Calvin met Messi vergelijken is dat Messi NOOIT (zelfs niet met verlenging) 11,5 km in een wedstrijd loopt ;-)

En over de vergelijking met Berghuis, lijkt me prima.
Maar met welke Berghuis wil je hem dan vergelijken?
De bijna 21 jarige die in 2012 bij AZ kwam spelen of de bijna 24 jarige die we verkochten?
Of de 29 jarige die nu al 4 jaar bij Feijenoord speelt en inmiddels geweldige statistieken heeft. Maar in zijn 1e seizoen 7 goals en 6 assists had in 30 wedstrijden?
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gesloten