Transfergeruchten VIII (AZ)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

AlkmaarForever schreef: 31 mar 2021, 09:03 Nu van de Ven nog.
Één van de reaguurders op Voetbalzone gaf aan al maanden rond te zijn met ajax. Voor wat het waard is. Zou wel verklaren waarom het daar voor de rest muisstil over is.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1790
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

kuifje schreef: 31 mar 2021, 15:53Één van de reaguurders op Voetbalzone gaf aan al maanden rond te zijn met ajax. Voor wat het waard is. Zou wel verklaren waarom het daar voor de rest muisstil over is.
Inderdaad voor wat het waard is. Al zou het me niets verbazen, een CV kopen zodat een "concurrent" naast de pot pist en van die CV horen we verder nooit meer wat.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AlkmaarForever schreef: 31 mar 2021, 15:57 Inderdaad voor wat het waard is. Al zou het me niets verbazen, een CV kopen zodat een "concurrent" naast de pot pist en van die CV horen we verder nooit meer wat.
Die 5 miljoen voor Kik Pierie was inderdaad goed besteed. Zon jongen wordt ook alleen beter als je een goed plan hebt. ~8ton voor Beukema kan eigenlijk nooit mis gaan. Als speler van AZ ben je automatisch alweer meer waard. Goed dat Max nu eens tijdig aan de slag is.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

kuifje schreef: 31 mar 2021, 15:53 Één van de reaguurders op Voetbalzone gaf aan al maanden rond te zijn met ajax. Voor wat het waard is. Zou wel verklaren waarom het daar voor de rest muisstil over is.
Ik heb zin om het anti-020 topic weer eens vol te mikken als dit waar is.
ajax heeft talent genoeg op die positie, ze maken van Van de Ven gewoon de volgende Pierie.
Dat zou niet enkel voor ons rot zijn, PSV, Feyenoord, Vitesse, Utrecht, Twente ze kunnen naast ons allemaal Van de Ven wel gebruiken terwijl ajax zat spelers heeft.


On topic:

Beukema geeft zelf aan inderdaad met Feyenoord te hebben gesproken en hij weet de supporters goed aan te spreken door ook gelijk over AZ als vanzelfsprekende topclub te spreken. Los van dat ik natuurlijk een bepaalde speler liever gezien had is het goed dat AZ nu voor de verandering een keer tijdig handelt (hoewel als het gerucht van Kuifje klopt was men in bepaalde zin ook te laat en is dat waarom wij Beukema krijgen) Krijgt ie al een topic? :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Transfersom ruim 9 ton volgens regiokrant De Stentor:
DONE DEAL: Sam Beukema uit Deventer ruilt GA Eagles in voor topclub AZ: ‘Ik ben trots op deze stap‘
De kogel is door de kerk. Sam Beukema speelt vanaf komend seizoen in de top van de eredivisie bij AZ. Daarmee komt er twaalf jaar na zijn entree bij Go Ahead Eagles een einde aan zijn sportieve leven in De Adelaarshorst.

Laatste update: 18:25

De 22-jarige verdediger werd woensdagmiddag medisch gekeurd in het Alkmaarse Afas-Stadion waarna Beukema een vijfjarig contract ondertekende. Naar verluidt toucheert GA Eagles ruim 900.000 euro transfervergoeding voor Beukema, die nog een contract tot 2023 had in Deventer. Of de Deventer club een doorverkooppercentage heeft bedongen bij AZ is niet bekendgemaakt.

Beukema is niet de eerste speler die GA Eagles dit decennium inruilt voor AZ. Mannen als Jan Kromkamp, Jop van der Linden, Demy de Zeeuw en vorig seizoen nog keeper Hobie Verhulst – waarmee Beukema komend seizoen dus samenspeelt - gingen hem voor.

Trots
Met de overstap heeft Beukema zijn gedroomde transfer te pakken naar een Nederlandse topclub. De sterkhouder maakt dit seizoen indruk bij GA Eagles dat de minst gepasseerde defensie in de eerste divisie heeft. De Deventenaar vormt daarin een cruciale schakel én is uitermate doeltreffend. ,,Uiteraard verlaat je de club van je stad niet zomaar”, vertelt Beukema. ,,Maar als een mooie topclub als AZ zich meldt is dat een kans die je niet laat lopen. Het streelde mijn ego wel. Ik ben blij en trots dat ik deze mooie stap kan gaan zetten.”

Het maakte Beukema de laatste maanden tot een gewild object op de voetbalmarkt. Waar clubs van buiten de landsgrenzen (Bologna, Parma, Eintracht Frankfurt, Norwich City) zich meldden, lag het doel van Beukema eigenlijk altijd in Nederland waar de eredivisieclubs over elkaar heen buitelden om Beukema vast te leggen. Maar Feyenoord, FC Utrecht en FC Twente legden het dus af tegen AZ. De Alkmaarders waren al lange tijd op zoek naar een rechter centrale verdediger omdat Ron Vlaar zijn carrière beëindigde en Ramon Leeuwin niet in de plannen van de club voorkomt. Momenteel speelt Timo Letschert op die plek, omdat Pantelis Hatzidiakos lange tijd uit de roulatie is.

Voorbeeld
Beukema is niet bang voor de megastap die hem komende zomer wacht. De Deventenaar maakte vorige week al de vergelijking met Perr Schuurs. De centrale verdediger ruilde drie jaar geleden Fortuna Sittard in voor ajax, waar Schuurs na het vertrek van Matthijs de Ligt naar Juventus niet zelden wordt gebruikt door trainer Erik ten Hag. ,,Waarom zou ik de stap naar een topploeg dan niet kunnen maken?’’

Beukema glundert volop. ,,AZ wilde doorpakken en ik krijg de tijd om me verder te ontwikkelen. Het voelt echt goed om deze stap te maken nu. Al zal Go Ahead ook altijd mijn cluppie blijven.‘’

Vertrek
De uitspraak kenmerkt Beukema. De defenseur is overtuigd van zichzelf en toonde de afgelopen jaren karakter door vanaf de bodem bij GA Eagles op te klimmen tot de beste speler van derde periode in de eerste divisie, eerder deze maand. ,,Het gaat goed dit jaar en ik ontwikkel me. Ik ben toe aan een nieuwe stap’’, zei Beukema, die twee jaar terug nog werd bedankt voor bewezen diensten bij GA Eagles. Hoewel een klein contract bij TOP Oss lonkte, besloot Beukema voor een karige onkostenvergoeding voor zijn kansen te gaan in Deventer. Die kwamen door blessures van Jeroen Veldmate en Gino Bosz al snel en sindsdien was de lift naar boven niet meer te stuiten.

Beukema is al twee jaar vaste kracht in het Deventer centrum en toont zich dit seizoen voor het eerst ook uitermate doeltreffend. Waar Beukema tot dit seizoen pas twee keer scoorde in zijn carrière, werd dat onder trainer Kees van Wonderen verviervoudigd en laat hij als clubtopscorer de spitsen Sam Hendriks en Jacob Mulenga achter zich.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 31 mar 2021, 12:10 Het zal nog wel op kunnen lopen naar 1.000.000 met prestatiebonussen of zo.

De overstap naar de eredivisie op zich gaat hem wel lukken, maar of hij zich ook de spelstijl van AZ eigen kan maken is een tweede. Maar hij zal wel aan de statistieken voldoen voor wat AZ met hem van plan is. En zal AZ op zoek zijn naar een meer voetballende LCV.

In ieder geval, sterk en kopsterk (verdedigend en aanvallend) is erg prettig.
En hij kan zelfs doelpunten scoren. Lekkere bijkomstigheid bij een verdediger.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10068
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SimonPoulsen schreef: 31 mar 2021, 11:49 Zal wel rond de 750.000-900.000 zijn. Mits die berichten van vorige week kloppend waren.
Thanks.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ik zit zo eens de bespiegelingen van Go Ahead fans te lezen over deze transfer en dan valt er een ding écht op : niemand had dit verwacht anderhalf seizoen geleden. Dat wil zeggen dat de stijgende lijn van Beukema nieuw is en dus niet écht duurzaam te noemen is. Ik hoop dat hij inderdaad zoals eerder omschreven een laatbloeier is wat dat betreft en dat we nu niet de volgende Weigelt hebben binnengehaald (hoewel Beukema volgens mij zoveel doelpunten heeft gemaakt als Weigelt basisoptredens had toen AZ hem haalde :lol: )
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 31 mar 2021, 17:12 En hij kan zelfs doelpunten scoren. Lekkere bijkomstigheid bij een verdediger.
Ja, dat bedoel ik ook met aanvallend kopsterk. Maar misschien heb ik gemist dat zijn goals niet hoofdzakelijk kopgoals zijn.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

We kunnen overigens weer on-topic want hij heeft nu zijn eigen topic!
_________________
"I don't know that!"
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Zowaar een gerucht.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Grieks International (2 caps) en een contract tot medio 2022.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1790
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

11 goals in 84 wedstrijden. toppertje hoor.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1790
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Ook een prima signaal voor Evjen als Stengs vertrekt en ze deze speler halen. [-X
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Commentaar onder die tweet is ook niet mis...
Nee doe maar niet.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 30 apr 2021, 11:29 Commentaar onder die tweet is ook niet mis...
Nee doe maar niet.
Ik zie dat ze Boloni als coach hebben. Dat is een ultra defensieve trainer.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Van 5 tweets uitgaan is ook heel zwart op wit.
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Kilkenny schreef: 30 apr 2021, 14:13 Van 5 tweets uitgaan is ook heel zwart op wit.
5 tweets + statistieken

Niet elk bericht is even serieus 8)
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AlkmaarForever schreef: 30 apr 2021, 10:18 11 goals in 84 wedstrijden. toppertje hoor.
Vergelijkbare statistieken met Stengs, en die noemen ze een "Star player". Zeker als je bedenkt dat Stengs nooit wordt gewisseld, en deze jongen vgm ook veel wedstrijden invaller was/gewisseld werd. Dus 84 wedstrijden zegt mij niet zoveel.
Maar zo op het eerste oog is dit nou niet een toptalent die we gelijk binnen moeten halen, als het gerucht al op waarheid is gebasseerd.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 30 apr 2021, 14:21 5 tweets + statistieken

Niet elk bericht is even serieus 8)
Dat klopt :lol:
_________________
"I don't know that!"
Plaats reactie