Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

capefear schreef: 11 apr 2021, 16:39 ———————————Bizot————————————
(?)———Beukema———van der Ven------Ouwejan
——————Midtsjo————Veerman————————-----
---------------------------Gudmundsson-----------------------------
—Stengs——————————————————Karlsson
——————————Boadu—————————————

Als we kijken wie er klaar zijn om een stap te maken dan zijn het Koopmeiners en Wijndal,
Svensson heeft aangegeven zijn contract niet te willen verlengen en Indi zal niet meer gehuurd worden.
Een goede vervanger voor Svensson heb ik zo niet op het oog en voor Wijndal zou je weer prima gebruik kunnen maken van Ouwejan, alhoewel die
Gabriel Gudmundsson van Groningen ook wel een goede opkomende back is. Stengs en Boadu zijn nog niet klaar voor een stap en zullen een beter seizoen willen draaien zoals in 2019/2020. Daarbij zal AZ mochten Wijndal en Koopmeiners vertrekken al financiële flinke klappers maken, waardoor ze niet heel het elftal gaan verbouwen.
Best aardig. Denk dat Midsjo ook gaat. Clasie of Reijnders kan daar prima staan. Glen Bijl is een goede rechtsback. Ik ga voor Hapsie op links. Veerman koop je met het geld van Teun. Die kan ook net voor de controleurs. Lekker dynamisch middenveld met Veerman en Reijnders.
Praat geen Poep, doos.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Veerman zie ik een paar keer genoemd. Leuke speler, maar die had AZ moeten halen van Volendam. H´veen vraagt zo´n 10 miljoen euro en dat gaat AZ echt nooit en te nimmer neerleggen voor hem. Ook niet als Teun zelfs voor 30 miljoen gaat. Dus ik reken totaal niet op Veerman. Is ook een belachelijk bedrag voor hem natuurlijk. Speelt niet bij een topclub, is geen international, ook niet bij Jong Oranje en is ook erg wisselvallig. Is veel meer een spelverdelende en aanvallende middenvelder dan Teun die vanuit de controle speelt.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ja Veerman is totaal onhaalbaar helaas, Heerenveen gaat net als AZ zou doen flink geld vragen. Veerman en Schouten had AZ destijds moeten oppikken, al was het middenveld toen goed bezet gewoon pech. Net als dat Haaland/Hauge een serieuze optie had kunnen zijn voor AZ als we een spits nodig hadden gehad destijds. Veel suggesties komen uit Nederland merk ik, logisch ook want je kunt niet alle competities volgen. Maar ik hoop en verwacht dat AZ weer wat scandinavische bikkels binnenhengelt. De Zweedse competitie is net weer begonnen, en Noorwegen begint binnenkort, interessant om te volgen wie er daar opvalt op posities die wij nodig gaan hebben. (linksback, rechtsback en ver. middenvelder)
Ik zie bij AZ een trend om spelers op te pikken die op het punt staan te debuteren bij hun nationale team (Karlsson, Sugawara, Aboukhlal, Evjen). Zou dat bewust beleid zijn of gewoon toeval?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 12 apr 2021, 09:33 Ja Veerman is totaal onhaalbaar helaas, Heerenveen gaat net als AZ zou doen flink geld vragen. Veerman en Schouten had AZ destijds moeten oppikken, al was het middenveld toen goed bezet gewoon pech. Net als dat Haaland/Hauge een serieuze optie had kunnen zijn voor AZ als we een spits nodig hadden gehad destijds. Veel suggesties komen uit Nederland merk ik, logisch ook want je kunt niet alle competities volgen. Maar ik hoop en verwacht dat AZ weer wat scandinavische bikkels binnenhengelt. De Zweedse competitie is net weer begonnen, en Noorwegen begint binnenkort, interessant om te volgen wie er daar opvalt op posities die wij nodig gaan hebben. (linksback, rechtsback en ver. middenvelder)
Ik zie bij AZ een trend om spelers op te pikken die op het punt staan te debuteren bij hun nationale team (Karlsson, Sugawara, Aboukhlal, Evjen). Zou dat bewust beleid zijn of gewoon toeval?
Veerman is financieel uitgesloten. Ik zou niet weten waarom AZ dan niet Berg van Bodo Glimt op zou halen. Die zal max 3 miljoen moeten kosten (waarschijnlijk zelfs minder). Hij heeft al bewezen in een kampioensploeg goed de lijnen uit te kunnen zetten en is sinds kort zelfs Noors international. Hij is volgens mij 1 wedstrijd ingevallen voor Midtsjo en de andere wedstrijd hebben ze samen op het middenveld gespeeld. Dit is het perfecte moment om zo'n speler op te pikken en zich verder te laten ontwikkelen. Kan daarna ook weer met winst verkocht worden.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 12 apr 2021, 09:33 Ja Veerman is totaal onhaalbaar helaas, Heerenveen gaat net als AZ zou doen flink geld vragen. Veerman en Schouten had AZ destijds moeten oppikken, al was het middenveld toen goed bezet gewoon pech. Net als dat Haaland/Hauge een serieuze optie had kunnen zijn voor AZ als we een spits nodig hadden gehad destijds. Veel suggesties komen uit Nederland merk ik, logisch ook want je kunt niet alle competities volgen. Maar ik hoop en verwacht dat AZ weer wat scandinavische bikkels binnenhengelt. De Zweedse competitie is net weer begonnen, en Noorwegen begint binnenkort, interessant om te volgen wie er daar opvalt op posities die wij nodig gaan hebben. (linksback, rechtsback en ver. middenvelder)
Ik zie bij AZ een trend om spelers op te pikken die op het punt staan te debuteren bij hun nationale team (Karlsson, Sugawara, Aboukhlal, Evjen). Zou dat bewust beleid zijn of gewoon toeval?
Bij Haaland heeft AZ gewoon echt pech gehad, Red Bull was er gewoon héél vroeg bij.
Hauge vind ik wel vreemd, die had eerder op de radar kunnen staan (kijkend naar de aankoop van Evjen sowieso).
Anderzijds mogen we niet klagen met Karlsson op het veld :wink:

Met goed scouten kun je veel bereiken lijkt mij.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

DeZuivelDuivel schreef: 12 apr 2021, 16:13 Bij Haaland heeft AZ gewoon echt pech gehad, Red Bull was er gewoon héél vroeg bij.
Hauge vind ik wel vreemd, die had eerder op de radar kunnen staan (kijkend naar de aankoop van Evjen sowieso).
Anderzijds mogen we niet klagen met Karlsson op het veld :wink:

Met goed scouten kun je veel bereiken lijkt mij.
Haaland is aangeboden zelfs heb ik laatst ergens gelezen, maar zijn komst zou een sta in de weg zijn van Boadu.

Hauge is misschien wel op de radar verschenen, maar wie weet wilde hij zelf niet of wilde zijn club hem op dat moment niet los laten.

Met Evjen is het wel gelukt hem te halen, maar die was nog niet direct klaar voor het grote werk en dan is het makkelijker. Die moest eerst fysiek opgetraind worden vertelde Slot. Bijzonder vond ik dat aangezien hij toch uit een fysieke competitie komt.

Karlsson is vanaf het eerste moment een topaankoop! Niet alleen met zijn spel, maar ook in de groep met zijn enthousiasme naar zijn medespelers. Een braniemannetje die wel meer gescout mogen worden, omdat wij die met vooral ideale schoonzonen zo missen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Zo begon het met Karlsson ook. Tijd om weer voor de neus van de Friezen weg te kapen.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 14 apr 2021, 17:28 Zo begon het met Karlsson ook. Tijd om weer voor de neus van de Friezen weg te kapen.
Ze zullen hem bij AZ ook wel kennen. Enfin, ze gaan hem nooit halen zolang er geen duidelijkheid is over Midtsjo en ze voor de korte en wat langere termijn Clasie, Goudmijn, Koopmeiners en Franken in opleiding hebben. Of zou ie ook op de plek van Teun kunnen?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

kuifje schreef: 14 apr 2021, 18:48 Ze zullen hem bij AZ ook wel kennen. Enfin, ze gaan hem nooit halen zolang er geen duidelijkheid is over Midtsjo en ze voor de korte en wat langere termijn Clasie, Goudmijn, Koopmeiners en Franken in opleiding hebben. Of zou ie ook op de plek van Teun kunnen?
Deze jongen heeft veel minder met het vertrek van Midtsjo te maken en veel meer met een mogelijk vertrek van Koopmeiners.
Hij heeft juist het inhoudelijke profiel van Teun Koopmeiners, met het ervaringsprofiel van Midtsjö toen die zijn transfer maakte.

Patrick Berg voetbalt namelijk als Koopmeiners en zou Koopmeiners kunnen vervangen, maar de kans dat het een geslaagde transfer kan worden zit er meer in dat hij ongeveer net zo oud is als Midtsjo was toen AZ hem kocht.
hij is ook randje international nu hij net 3 wedstrijden op zijn naam heeft (zoals Midtsjo dat was met die ene interland op zijn naam van voor hij bij AZ kwam) en ook meer dan 100 wedstrijden ervaring heeft (idem weer zoals Midtsjo).

Als Heerenveen hem kan betalen, dan moet je die kans echt niet laten liggen als AZ.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Er is wat enthousiasme over de rechtsback van NEC, ene Bart van Rooij. Is dat wat?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

kuifje schreef: 15 apr 2021, 07:10 Er is wat enthousiasme over de rechtsback van NEC, ene Bart van Rooij. Is dat wat?
Ja zeker, goede diepgang precies wat je wilt van een moderne back. Kan bij ons uitgroeien tot de back van Jong Oranje en zodoende snel stappen maken. Ik zou hem eerder aantrekken dan Bijl, jonger en na een halfjaar zeker beter.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Az564 schreef: 15 apr 2021, 08:09 Ja zeker, goede diepgang precies wat je wilt van een moderne back. Kan bij ons uitgroeien tot de back van Jong Oranje en zodoende snel stappen maken. Ik zou hem eerder aantrekken dan Bijl, jonger en na een halfjaar zeker beter.
En hoe verhoudt hij zich tot van Ewijk van Ado? Vond hem prima (erg lastig voor ons dus) in beide wedstrijden tegen AZ en lees ook verder veel positieve kritieken over hem. Oa Heerenveen is voor hem in de markt geloof ik
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

DeZuivelDuivel schreef: 14 apr 2021, 19:39 Deze jongen heeft veel minder met het vertrek van Midtsjo te maken en veel meer met een mogelijk vertrek van Koopmeiners.
Hij heeft juist het inhoudelijke profiel van Teun Koopmeiners, met het ervaringsprofiel van Midtsjö toen die zijn transfer maakte.

Patrick Berg voetbalt namelijk als Koopmeiners en zou Koopmeiners kunnen vervangen, maar de kans dat het een geslaagde transfer kan worden zit er meer in dat hij ongeveer net zo oud is als Midtsjo was toen AZ hem kocht.
hij is ook randje international nu hij net 3 wedstrijden op zijn naam heeft (zoals Midtsjo dat was met die ene interland op zijn naam van voor hij bij AZ kwam) en ook meer dan 100 wedstrijden ervaring heeft (idem weer zoals Midtsjo).

Als Heerenveen hem kan betalen, dan moet je die kans echt niet laten liggen als AZ.
Aardig bijkomstigheid bij deze Berg is dat hij een klik heeft met Evjen. Evjen wegsteken was een sterk wapen van Glimt. Hij is wat minder in de verdedigende taken. Veerman is wel een klasse beter, maar ook veel duurder. Dan weet je het wel bij AZ.
Praat geen Poep, doos.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

kuifje schreef: 15 apr 2021, 07:10 Er is wat enthousiasme over de rechtsback van NEC, ene Bart van Rooij. Is dat wat?
Er is zelfs enthousiasme over beide backs, alleen is de vraag of El Karouani een vergelijkbaar plafond heeft.

De best presterende spelers onder de 23 in de Eerste Divisie (en niet aangesloten bij een Jong team of al voorbestemd met een transfer) zijn:

Doelman: Jay Gorter (ex AZ nu Go Ahaead) Michael Woud ( Telstar)
Centrumverdedigers: Mickey van de Ven (Volendam) Colin Rösler (NAC)
Backs: Soufiane El Kaaouani, Bart Van Rooij (NEC), Derry Murkin (Volendam) Sieb Horemans ( Excelsior)
Verdedigend middenveld: Kevin Felida (FC Den Bosch) Luuk Brouwers (Go Ahead Eagles) Boyd Reith (Helmond)
Rechtsbuiten: Arno Van Keilegom (Helmond, gehuurd van Mechelen, maar vertrekt daar transfervrij), Elavyis Tavsan (NEC, vermeende interesse turkse ploegen zoals bij Kadioglu destijds).
Spits: Sydney Van Hooijdonk(NAC), Joel Zwarts (Excelsior)

Opmerking: spelers als Mees Hoedemakers en Jamie Jacobs (beiden ex-AZ) blinken uit, maar zijn al 23.

Uit die lijst zijn NEC en Volendam in ieder geval clubs die in het verleden spelers hebben voortgebracht die ook echt die volgende stappen konden maken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

AZ-073 schreef: 15 apr 2021, 08:27 En hoe verhoudt hij zich tot van Ewijk van Ado? Vond hem prima (erg lastig voor ons dus) in beide wedstrijden tegen AZ en lees ook verder veel positieve kritieken over hem. Oa Heerenveen is voor hem in de markt geloof ik
Dit seizoen niet veel, maar van Rooij heeft constanter bij de nationale selecties gezeten en dus heeft hij meer internationale ervaring. Dat geeft hem wat extra ervaring voor eventueel CL/EL voetbal. Dat spreekt mijn inziens in het voordeel van van Rooij, hij zal dus ook sneller doordringen in de selectie van Jong Oranje.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 15 apr 2021, 11:02
Opmerking: spelers als Mees Hoedemakers en Jamie Jacobs (beiden ex-AZ) blinken uit, maar zijn al 23.
Dat is toch niet zo heel raar. Niet elke speler ontwikkelt zich spectaculair. Als je elk jaar stappen blijft maken dan kan je uiteindelijk ook vrij ver komen.
Tegenwoordig verlangen we allemaal maar dat we op je 21ste er staat maar dat is niet altijd realistisch.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

kuifje schreef: 15 apr 2021, 14:56 Dat is toch niet zo heel raar. Niet elke speler ontwikkelt zich spectaculair. Als je elk jaar stappen blijft maken dan kan je uiteindelijk ook vrij ver komen.
Tegenwoordig verlangen we allemaal maar dat we op je 21ste er staat maar dat is niet altijd realistisch.
Nee uiteraard, maar ik zette het erbij ter voorkoming van de vraag.
Het wil nog wel eens zo zijn dat je zaken heel helder stelt op dit forum en iemand dan toch iets dergelijks vraagt 8)
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=387026

Stukje over van Rooij. Hij heeft in ieder geval goed gekeken naar wat wij van hem verwachten. Zie het stukje over Sam Beukema, hij ziet AZ dus wel als een realistische stap met Jong AZ als back-up.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Az564 schreef: 16 apr 2021, 06:35 https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=387026

Stukje over van Rooij. Hij heeft in ieder geval goed gekeken naar wat wij van hem verwachten. Zie het stukje over Sam Beukema, hij ziet AZ dus wel als een realistische stap met Jong AZ als back-up.
Die jongen weet ook dat Svensson weggaat. En van halve naar twee ton zal hij wat graag doen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Az564 schreef: 16 apr 2021, 06:35 https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=387026

Stukje over van Rooij. Hij heeft in ieder geval goed gekeken naar wat wij van hem verwachten. Zie het stukje over Sam Beukema, hij ziet AZ dus wel als een realistische stap met Jong AZ als back-up.
Het is een slimme jongen die hier niet zou misstaan, zeker niet met Jong AZ als tussenstap.
_________________
"I don't know that!"
Plaats reactie