Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Kilkenny schreef: 05 apr 2021, 11:53 Nee, want je bent altijd nog afhankelijk van wat PSV doet. Dat hebben we niet in de hand.
Dat geld toch ook andersom. Slechts het doelsaldo is voor beiden het verschil.
Wij hebben niet in de hand van wat PSV doet, maar PSV ook niet wat AZ doet.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

capefear schreef: 05 apr 2021, 15:37 Dat geld toch ook andersom. Slechts het doelsaldo is voor beiden het verschil.
Wij hebben niet in de hand van wat PSV doet, maar PSV ook niet wat AZ doet.
Uiteraard. Maar dan nog hebben wij het niet in eigen hand en dat beweerde je wel.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Kass
Seizoenkaarthouder
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 feb 2005, 07:49
Locatie: Rotterdam

Kilkenny schreef: 05 apr 2021, 15:42 Uiteraard. Maar dan nog hebben wij het niet in eigen hand en dat beweerde je wel.
Het is jammer van die wedstrijd tegen ajax, anders hadden we echt wel een goede kans gehad op de 2e plek. Nu schat ik de kansen op 10% dat we 2e worden. Maar goed, na het dramatische Slot verhaal van de eerste seizoenshelft is een top 3 klassering gewoon erg knap.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Contractduur aangepast.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 480
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

Kass schreef: 05 apr 2021, 16:06 Het is jammer van die wedstrijd tegen ajax, anders hadden we echt wel een goede kans gehad op de 2e plek. Nu schat ik de kansen op 10% dat we 2e worden. Maar goed, na het dramatische Slot verhaal van de eerste seizoenshelft is een top 3 klassering gewoon erg knap.
Daarom. Als je de 'Pascal Jansen'-meter erbij haalt (vanaf het moment dat hij instapte), staan we zelfs tweede. Als je eind van het seizoen in de top 3 staat is het prima. Hij presteert tot nu toe heel behoorlijk met een moeilijk programma. Uitschakeling Europa was jammer, maar gezien de onrust in de spelersgroep verklaarbaar. Misstap tegen Vitesse was ook jammer, maar daar zal hij wel van geleerd hebben. Goede uitstraling ook voor de camera, helemaal prima om hem de komende jaren voor de groep te hebben.

Benieuwd ook hoe hij omgaat met een eventuele leegloop komende zomer, maar daarbij denk ik ook dat het weer een voordeel is dat hij de club, de jeugd, de manier van spelen en de technische leiding al goed kent.
Compete to complete
Maxhuijp
Seizoenkaarthouder
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 jul 2019, 09:09

Leuk allemaal dat hij goed is voor de camera en zijn nuchtere houding maar Jansen mag echt eens naar zijn wisselbeleid gaan kijken. Op dit moment is hij bezig met kapitaal vernietiging van meerdere talenten op de bank.

Hoe kan je nou tevreden zijn met een 2-0 voorsprong tegen Sparta en een zeer slecht spelende Stengs en Boadu gewoon laten staan... Wat moet Evjen wel niet denken, paar minuten voor Duin om het vertrouwen te geven en doe eens gek en wissel Goudmijn er eens in om een beetje frisheid en bewijsdrang te creëren. Werk aan je doelsaldo.

Je kan vinden wat je wil over Schmidt maar hij zorgt er wel voor dat iedereen MOET presteren want anders sta je er gewoon naast.
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

Maxhuijp schreef: 10 apr 2021, 19:49 Leuk allemaal dat hij goed is voor de camera en zijn nuchtere houding maar Jansen mag echt eens naar zijn wisselbeleid gaan kijken. Op dit moment is hij bezig met kapitaal vernietiging van meerdere talenten op de bank.

Hoe kan je nou tevreden zijn met een 2-0 voorsprong tegen Sparta en een zeer slecht spelende Stengs en Boadu gewoon laten staan... Wat moet Evjen wel niet denken, paar minuten voor Duin om het vertrouwen te geven en doe eens gek en wissel Goudmijn er eens in om een beetje frisheid en bewijsdrang te creëren. Werk aan je doelsaldo.

Je kan vinden wat je wil over Schmidt maar hij zorgt er wel voor dat iedereen MOET presteren want anders sta je er gewoon naast.
Lijkt me supergaaf, als, en je mag best een beetje dromen, Stengs er 10 minuten voor tijd in komt tegen 020, vervolgens een wonderschone treffer maakt en dan naar de camera rent, "niemand krijgt me kapot, niemand".
Deze Sylvana van het trainersgilde, gaat eerder nog Leeuwin een basisplaats geven dan Stengs wisselen.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

bk wcm schreef: 11 apr 2021, 06:38 Lijkt me supergaaf, als, en je mag best een beetje dromen, Stengs er 10 minuten voor tijd in komt tegen 020, vervolgens een wonderschone treffer maakt en dan naar de camera rent, "niemand krijgt me kapot, niemand".
:lol:
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Maxhuijp schreef: 10 apr 2021, 19:49 Je kan vinden wat je wil over Schmidt maar hij zorgt er wel voor dat iedereen MOET presteren want anders sta je er gewoon naast.
Ze MOETEN inderdaad presteren maar doen het niet ondanks zijn harde aanpak. PSV speelt een walgelijk slecht seizoen dus vooralsnog is Schmidt een groot fiasco en helemaal geen voorbeeld hoe het wel zou moeten.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Maxhuijp schreef: 10 apr 2021, 19:49 Leuk allemaal dat hij goed is voor de camera en zijn nuchtere houding maar Jansen mag echt eens naar zijn wisselbeleid gaan kijken. Op dit moment is hij bezig met kapitaal vernietiging van meerdere talenten op de bank.

Hoe kan je nou tevreden zijn met een 2-0 voorsprong tegen Sparta en een zeer slecht spelende Stengs en Boadu gewoon laten staan... Wat moet Evjen wel niet denken, paar minuten voor Duin om het vertrouwen te geven en doe eens gek en wissel Goudmijn er eens in om een beetje frisheid en bewijsdrang te creëren. Werk aan je doelsaldo.

Je kan vinden wat je wil over Schmidt maar hij zorgt er wel voor dat iedereen MOET presteren want anders sta je er gewoon naast.
Stijltrekje van John van den Brom overgenomen misschien?
Gewoon niet wisselen en als je wisselt altij dezelfde namen brengen?

Of een beetje als Frank de Boer?
Pascal Jansen en Aboukhlal als de evenknie van Frank de Boer en Ryan Babel : niemand begrijpt het, maar het blijft toch gebeuren.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

DeZuivelDuivel schreef: 11 apr 2021, 15:11 Stijltrekje van John van den Brom overgenomen misschien?
Gewoon niet wisselen en als je wisselt altij dezelfde namen brengen?

Of een beetje als Frank de Boer?
Pascal Jansen en Aboukhlal als de evenknie van Frank de Boer en Ryan Babel : niemand begrijpt het, maar het blijft toch gebeuren.
Aboukhlal viel toch helemaal niet in gisteren?
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZuid-Scharwoude schreef: 11 apr 2021, 21:27 Aboukhlal viel toch helemaal niet in gisteren?
Nee, maar wel vaker dit seizoen.
Denk dat Jansen het steeds moeilijker krijgt om die wissel te verantwoorden.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Buijs heeft veel bewondering voor Robben. "Arjen is buitencategorie. Hij doet alles goed aan de bal. Hij speelt de bal altijd precies in de loop van iemand. Veel jongens bij ons spelen een bal achter de man. Daar zit soms zijn persoonlijke frustratie. Arjen is het allerhoogste niveau gewend. Hij zit nu niet één niveau lager, maar een flink aantal niveaus lager. Maar ik moet zeggen dat hij daar fantastisch mee omgaat."
Dit Stukje gaat toevallig over Robben, maar bij AZ zie ik dit ook elke wedstrijd gebeuren. En daarnaast wordt een bal ook regelmatig te zacht gepast, waardoor het spel vertraagd en er meer kans is dat de bal onderschept wordt. En dan vraag ik mij af: trainen ze wel op deze dingen ? Zelfs ik speelde de bal vroeger al hard en strak voor de speler. En ik was gewoon een simpele amateur. Dus hoe is het mogelijk dat bij een profclub als AZ er nog zoveel spelers zijn die dit regelmatig fout doen ? Dit is zo simpel trainbaar.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

multatuli schreef: 12 apr 2021, 13:00 Dit Stukje gaat toevallig over Robben, maar bij AZ zie ik dit ook elke wedstrijd gebeuren. En daarnaast wordt een bal ook regelmatig te zacht gepast, waardoor het spel vertraagd en er meer kans is dat de bal onderschept wordt. En dan vraag ik mij af: trainen ze wel op deze dingen ? Zelfs ik speelde de bal vroeger al hard en strak voor de speler. En ik was gewoon een simpele amateur. Dus hoe is het mogelijk dat bij een profclub als AZ er nog zoveel spelers zijn die dit regelmatig fout doen ? Dit is zo simpel trainbaar.
Klopt. Te traag inspelen of op de verkeerde voet maakt het voor de ontvangende speler er niet makkelijker op om een goede voortzetting te doen en de snelheid in het spel te houden.

Belangrijkste oorzaken zijn kwaliteit van de passende speler en ook vaak vertrouwen om een bal hard in te spelen. Natuurlijk wordt hier op getraind en gehamerd. Maar als je als speler te veel balverlies leidt dan word je daar op veroordeeld en soms zelfs op afgerekend; zie het geval Stengs. Dus dan zijn er spelers die op safe gaan spelen om 'fouten' te voorkomen. Gevolg soms nog meer zand in de motor.

Om snelheid in het spel te brengen zouden spelers ook niet aldoor de bal eerst moeten aannemen, kijken en dan pass een lullig passje moeten geven naar links of rechts. Spelers moeten de bal in beweging houden en zeker niet met een poot op de bal gaan staan (Teun en Panta). Spelers zonder bal moeten in beweging blijven en variëren in loopacties om een bal te ontvangen of juist ruimte te maken voor een ander. Zo zijn er nog wel meer dingen te benoemen.

Dus alles lijkt simpel, maar er zijn zoveel verschillende dingen belangrijk om goed voetbal te spelen. Robben redt het ook niet in zijn eentje bij Groningen. Misschien is zijn niveau wel te hoog voor zijn andere medespelers, waardoor er juist met hem in de ploeg meer dingen fout dan goed gaan.

Nu ga ik voor sommigen hier misschien een gewaagde uitspraak doen. In een ploeg met betere voetballers gaat Stengs denk ik ook beter voetballen en kan ie meer uitblinken in zijn kwaliteiten!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

ForzAZ schreef: 12 apr 2021, 14:03 Klopt. Te traag inspelen of op de verkeerde voet maakt het voor de ontvangende speler er niet makkelijker op om een goede voortzetting te doen en de snelheid in het spel te houden.

Belangrijkste oorzaken zijn kwaliteit van de passende speler en ook vaak vertrouwen om een bal hard in te spelen. Natuurlijk wordt hier op getraind en gehamerd. Maar als je als speler te veel balverlies leidt dan word je daar op veroordeeld en soms zelfs op afgerekend; zie het geval Stengs. Dus dan zijn er spelers die op safe gaan spelen om 'fouten' te voorkomen. Gevolg soms nog meer zand in de motor.

Om snelheid in het spel te brengen zouden spelers ook niet aldoor de bal eerst moeten aannemen, kijken en dan pass een lullig passje moeten geven naar links of rechts. Spelers moeten de bal in beweging houden en zeker niet met een poot op de bal gaan staan (Teun en Panta). Spelers zonder bal moeten in beweging blijven en variëren in loopacties om een bal te ontvangen of juist ruimte te maken voor een ander. Zo zijn er nog wel meer dingen te benoemen.
Als je het kunt als speler is 1 keer raken 8 van de 10 keer nog beter, want dat versnelt het spel. Alleen daarvoor heb je wel een bepaalde kwaliteit nodig, waarvan ik denk dat niet alle spelers dat hebben (met name veel verdedigers missen daarvoor het balgevoel). Maar een bal aannemen en dan doorspelen is het eenvoudigste wat er is. Een profspeler moet met gemak een korte pass 9 van de 10 keer precies hetzelfde (plaats + snelheid) kunnen spelen.

Variatie in vrijlopen is uiteraard ook essentieel en ook daar gaat het niet altijd goed. Maar zelfs als er wel middenvelders vrijlopen, dan nog zijn verdedigers zoals Hatzidiakos, Indi en Letschert vaak niet in staat (of hebben niet het lef) om de vrije middenvelder aan te spelen.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

multatuli schreef: 12 apr 2021, 14:49 Als je het kunt als speler is 1 keer raken 8 van de 10 keer nog beter, want dat versnelt het spel. Alleen daarvoor heb je wel een bepaalde kwaliteit nodig, waarvan ik denk dat niet alle spelers dat hebben (met name veel verdedigers missen daarvoor het balgevoel). Maar een bal aannemen en dan doorspelen is het eenvoudigste wat er is. Een profspeler moet met gemak een korte pass 9 van de 10 keer precies hetzelfde (plaats + snelheid) kunnen spelen.

Variatie in vrijlopen is uiteraard ook essentieel en ook daar gaat het niet altijd goed. Maar zelfs als er wel middenvelders vrijlopen, dan nog zijn verdedigers zoals Hatzidiakos, Indi en Letschert vaak niet in staat (of hebben niet het lef) om de vrije middenvelder aan te spelen.
Onder kwaliteit versta ik ook de situatie tijdig inschatten en je zo goed opstellen dat je met één voetbeweging de bal de goede kan top kan spelen. Dus spelintelligentie en handelingssnelheid. Dus dat vereist inzicht en goed voetenwerk net als met bijvoorbeeld tennis. Details die het verschil maken. In de passing daarnaast een soort van balgevoel. Op intuïtie de bal op het juiste moment raken en de juiste manier van spelen met de voet afhankelijk van de richting en de lengte van de pass. Sommige spelers zijn daar erg goed in, maar de meeste hebben dat niet. Jij noemt drie verdedigers en juist dat type spelers hebben meestal niet dat balgevoel. Maar die staan er dan ook in de eerste plaats vooral om aanvallers tegen te houden en het scoren te beletten.

De huidige verdedigers moeten tegenwoordig een goede inspeelbal hebben. De ruimtes om hen heen en in de rug goed kunnen beheersen. Duels winnen en tegenstanders slopen. Een heel pakket aan eisen waaraan de meesten niet volledig aan voldoen. Zie ze maar te vinden met de middelen van AZ.
Maxhuijp
Seizoenkaarthouder
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 jul 2019, 09:09

Wisselkoning Jansen. Begint lachwekkend te worden
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

F de Boer en Jansen strijden voor de vriendjespolitiek bokaal. Ze gaan nek aan nek.
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Laten ze Jansen nog een paar vastleggen. Wanneer komt er iemand in de technische staf met een beetje pit?
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Als morele winnaar de rust ingaan en dan zo weer naar buiten komen. Wat heb je dan gezegd? Wissels weer te laat, te weinig en onnavolgbaar. Waarom niet een keer Evjen voor Stengs na een uur of Duin voor een beetje opportunisme in de slotfase. Nee hoor, gewoon gelaten die ondergang afwachten tegen een ploeg die 3 keer speelt in 8 dagen. Had nog maar een maandje gewacht met die contractverlenging. RKC gaat ook nog een hels karwei worden volgende week want die voelen inmiddels de hete adem weer in hun nek.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gesloten