Dani de Wit (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

MB80 schreef: 11 apr 2021, 08:09 Dat hoeft toch niet per se erg te zijn? Of willen wij wederom 11 ideale schoonzonen opstellen? Zijn interview naderhand bij ESPN maakte voor mij overigens veel goed na het niet echt juichen in het veld, kwam erg realistisch over.
De Wit Juichte overigens wel he? Alleen heel ingetogen. Hij is nu eenmaal geen Louis van Gaal https://youtu.be/e2LSoNYMAtY
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Ik vind ook wel dat je even mag zeggen dat je op meer had gehoopt. Niks mis mee.
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Tegen 020 moet hij in de basis. We hebben ook werkers nodig, zeker als Stengs en Boadu spelen
Volgend jaar april weten we meer
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

galblazer schreef: 11 apr 2021, 15:18 Tegen 020 moet hij in de basis. We hebben ook werkers nodig, zeker als Stengs en Boadu spelen
Vind ik ook. We moeten een sterk middenveld neer zetten met onze frivole aanvallers daarvoor. De Wit heeft veel meer duelkracht dan de voetbaltechnische betere Gudmundsson.
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

multatuli schreef: 11 apr 2021, 08:28 De Wit Juichte overigens wel he? Alleen heel ingetogen. Hij is nu eenmaal geen Louis van Gaal https://youtu.be/e2LSoNYMAtY
Voor zijn doen was hij amper aan het juichen. Hoe dan ook, ik vind zijn reactie juist niet erg, misschien juist wel verfrissend dat iemand zijn ongenoegen uit (en vervolgens presteert) in plaats van met de pet er naar te gaan gooien.

Hoe zou een Karlsson, gudmundsson of de wit trouwens naar Stengs zijn langdurige wanprestaties kijken? Stengs lijkt onbeperkt krediet te hebben....
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

ForzAZ schreef: 11 apr 2021, 19:29 Vind ik ook. We moeten een sterk middenveld neer zetten met onze frivole aanvallers daarvoor. De Wit heeft veel meer duelkracht dan de voetbaltechnische betere Gudmundsson.
Dus omdat onze "frivole" aanvallers regelmatig zwaar falen en te weinig arbeid leveren, moet onze meest creatieve middenvelder die wel altijd hard werkt, geslachtofferd worden voor een wel hardwerkende, maar veel minder creatieve De Wit? Topclubs halen dan 1 van die falende aanvallers eruit en zetten De Wit daarvoor in de plaats op het veld.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Het valt mij wel op dat de Wit zichzelf een beetje overschat. Hij werkt ontzettend hard en voegt op zijn manier ook iets toe. Maar hij steekt zeker niet boven de rest uit. En als je geblesseerd bent en een andere speler pakt op dat moment zijn kans dan kan het niet zo zijn dat je gelijk je plek weer terug krijgt na je blessure. Hij ziet toch zelf ook het aantal punten dat de laatste maanden bij elkaar is gespeeld?

Vermoeiend ook hoe sommige maar blijven zeiken over een aantal spelers terwijl wij op een keurig gedeelde 2e plek staan. En dat na zo een dramatische start....
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ fanatic 4-life schreef: 12 apr 2021, 09:51 Vermoeiend ook hoe sommige maar blijven zeiken over een aantal spelers terwijl wij op een keurig gedeelde 2e plek staan. En dat na zo een dramatische start....
Bijzonder dat er nog steeds mensen zijn die die falende spelers continue blijven verdedigen terwijl betere spelers worden afgebrand. Nog nooit zijn er bij spelers geweest die zoveel steun krijgen, terwijl ze zo hard falen.

Maar goed dat gaat uiteraard niet over De Wit, want die verdient qua werklust juist wel weer meer steun.
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

AZ fanatic 4-life schreef: 12 apr 2021, 09:51 Het valt mij wel op dat de Wit zichzelf een beetje overschat. Hij werkt ontzettend hard en voegt op zijn manier ook iets toe. Maar hij steekt zeker niet boven de rest uit. En als je geblesseerd bent en een andere speler pakt op dat moment zijn kans dan kan het niet zo zijn dat je gelijk je plek weer terug krijgt na je blessure. Hij ziet toch zelf ook het aantal punten dat de laatste maanden bij elkaar is gespeeld?

Vermoeiend ook hoe sommige maar blijven zeiken over een aantal spelers terwijl wij op een keurig gedeelde 2e plek staan. En dat na zo een dramatische start....
Die tweede plaats is dankzij harde werkers zoals Midtsjo, Svensson, Wijndal en niet door de eeuwige lanterfanters Boadu en Stengs
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

galblazer schreef: 12 apr 2021, 11:25 Die tweede plaats is dankzij harde werkers zoals Midtsjo, Svensson, Wijndal en niet door de eeuwige lanterfanters Boadu en Stengs
Met hard werken alleen word je geen tweede, je hebt spelers als Stengs echt wel veel te danken. Alle tegenstanders proberen hem uit de wedstrijd te halen waardoor er ruimte komt voor andere. Daarnaast draait bijna iedere aanval over Stengs, maar dit soort dingen heeft de helft van de "experts" dat hier niet door. Uiteraard heeft hij veel balverlies en mag het een stuk scherper hoor, maar men is te verwend geraakt en beseft niet dat je best wel mag genieten van dit soort spelers want die krijgen we niet zo vaak meer in Alkmaar.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Wildcat schreef: 12 apr 2021, 13:29 Met hard werken alleen word je geen tweede, je hebt spelers als Stengs echt wel veel te danken. Alle tegenstanders proberen hem uit de wedstrijd te halen waardoor er ruimte komt voor andere. Daarnaast draait bijna iedere aanval over Stengs, maar dit soort dingen heeft de helft van de "experts" dat hier niet door. Uiteraard heeft hij veel balverlies en mag het een stuk scherper hoor, maar men is te verwend geraakt en beseft niet dat je best wel mag genieten van dit soort spelers want die krijgen we niet zo vaak meer in Alkmaar.
Mee eens hoor. Zo´n sierlijke speler als Stengs zie ik in Nederland niet. Ook ik erger mij te vaak aan stom balverlies, maar van zijn stijl en balbehandeling als de dingen goed gaan kan ik erg genieten. Die pass in de tweede minuut op Boadu had de laatste moeten bekronen en dan had die de wereld over gegaan. Het jammerlijke is alleen met hem dat hij én door blessures én door andere perikelen nog geen vol seizoen heeft kunnen mee doen. Niet bevorderlijk voor een constante prestatiecurve.

Ook bijvoorbeeld bewierrookte sterkhouders als Midtsjö en Teun Koopmeiners zie ik regelmatig verkeerde ballen geven of niet doen wat zij in hun positie wel zouden moeten doen. Maar daar hoor je van bijna niemand iets over. Opvallend.

En waar ik immer op hamer in een team heb je alle typen voetballers nodig om er een complete en succesvolle eenheid van te maken. Van alleen maar Dani's in een team word ik niet vrolijk van. Alleen maar Stengs in een team krijg je geen winnend elftal mee en word ik zeker niet blij van. Het gaat om een goede mix. De ene speler legt meer risico/acties in zijn spel en dat moet ook om het verschil te maken dan de ander, die dat op zijn beurt moet compenseren met 110% inzet.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

ForzAZ schreef: 12 apr 2021, 13:44
Ook bijvoorbeeld bewierrookte sterkhouders als Midtsjö en Teun Koopmeiners zie ik regelmatig verkeerde ballen geven of niet doen wat zij in hun positie wel zouden moeten doen. Maar daar hoor je van bijna niemand iets over. Opvallend.
Omdat hun werklust en rendement vele malen groter is en ze veel meer directe waarde hebben voor het team.
Naast dat er bij deze spelers ook wel dingen misgaan gaat er véél meer goed. Stengs wordt al bewierrookt na 1 leuk passje in de 2e minuut, maar in de daaropvolgende 88 minuten gaat er weinig meer goed. Gek genoeg kan hij bij jouw dus blijkbaar teren op dat ene “leuke” passje.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

salmonyappi schreef: 12 apr 2021, 14:16 Omdat hun werklust en rendement vele malen groter is en ze veel meer directe waarde hebben voor het team.
Naast dat er bij deze spelers ook wel dingen misgaan gaat er véél meer goed. Stengs wordt al bewierrookt na 1 leuk passje in de 2e minuut, maar in de daaropvolgende 88 minuten gaat er weinig meer goed. Gek genoeg kan hij bij jouw dus blijkbaar teren op dat ene “leuke” passje.
Goed lezen. Lees mijn 3e zin nog maar eens.

Midtsjö heeft vooral in de eerste helft van dit seizoen niet zijn niveau gehaald van vorig seizoen. Veel te onrustig spelend met wilde ballen. Ten Koopmeiners daarentegen vond ik sterk, maar is de laatste maanden teveel als de 'patron' gaan spelen. Wat je ziet bij dergelijke spelers als ze de stap naar Oranje of met een transfer naar het buitenland gaan maken dan gaan ze bij hun club zich inhouden in duels om maar niet tegen een blessure aan te lopen. Dat gaat dan wel ten koste van hun prestaties.

Stengs is natuurlijk net als voorheen een Maarten Martens geen man voor de duels. Ook al zou je dat nog zo graag willen zien dat zit niet in hun spel en moeten ze ook niet doen omdat ze fysiek daar niet geschikt voor zijn deze 'mannen van glas'! Toen Stengs ernstig geblesseerd raakte in Eindhoven aan het begin van zijn carriére waren er zelfs analisten die hem verweten dom het duel in te zijn gegaan en dat hij dat niet moet doen.

Ik ben met jou en anderen wel eens dat hij minder balverlies moet hebben met zijn kwaliteiten. Zeker als hij hogerop wil en als ie de stap naar het buitenland maakt. Een gebrek aan inzet verwijt ik hem niet, want hij maakt best veel meters. Positioneel verdedigt hij wel mee, maar je zult hem weinig in de duels zien. Dat is Calvin Stengs.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

galblazer schreef: 12 apr 2021, 11:25 Die tweede plaats is dankzij harde werkers zoals Midtsjo, Svensson, Wijndal en niet door de eeuwige lanterfanters Boadu en Stengs
Die harde werkers hebben een enorme bijdrage geleverd, dat zeker. Maar met Druijf en Evjen in de basis hadden wij nu niet op een (gedeelde) tweede plaats gestaan. Ja, er valt veel te verbeteren maar ze zijn lang niet zo slecht als sommige hier doen geloven.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ fanatic 4-life schreef: 12 apr 2021, 18:50 Die harde werkers hebben een enorme bijdrage geleverd, dat zeker. Maar met Druijf en Evjen in de basis hadden wij nu niet op een (gedeelde) tweede plaats gestaan. Ja, er valt veel te verbeteren maar ze zijn lang niet zo slecht als sommige hier doen geloven.
Dan hadden wij nu alleen op de 2e plaats met psv er 6 punten onder.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

multatuli schreef: 12 apr 2021, 19:27 Dan hadden wij nu alleen op de 2e plaats met psv er 6 punten onder.
Zie je ons al in een Amsterdam Arena, De Kuip of Philips stadion het veld op gaan met lichtgewichten als Druijf en Evjen en verwachten dat je wat kan doen? Kijk even naar die wedstrijden en kijk eens wie er dan opstaan, die hebben samen kwaliteiten die topclubs keer op keer niet kunnen verdedigen ook al weten ze inmiddels donders goed wat AZ gaat doen.

Wat ga je precies met Druijf en Evjen doen? Die hebben letterlijk nog nooit bewezen boven het niveau van de middenmotor uit te steken. En daarbij: Als die jongens bij Jong AZ mee doen dan gaan ze er iedere week gruwelijk af tegen laagvliegers in de Jupiler league. Ik weet dat zij niet alleen verantwoordelijk zijn uiteraard maar zet Boadu en Stengs even in Jong AZ neer en vertel mij eens of ze niet een stuk meer wedstrijden hadden gewonnen...

Moet eigenlijk niet eens op dit soort waardeloze statements in gaan.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Op basis van wat denkt deze speler steeds aanspraak te maken op een basisplaats? Walgelijke reactie naar Gudmundsson, en dat na zo'n interview in de Telegraaf. Gigantische zelfoverschatting, puur omdat hij "hard werkt".

Lekker verkopen, mis je niks aan.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Wildcat schreef: 13 apr 2021, 11:02 Zie je ons al in een Amsterdam Arena, De Kuip of Philips stadion het veld op gaan met lichtgewichten als Druijf en Evjen en verwachten dat je wat kan doen? Kijk even naar die wedstrijden en kijk eens wie er dan opstaan, die hebben samen kwaliteiten die topclubs keer op keer niet kunnen verdedigen ook al weten ze inmiddels donders goed wat AZ gaat doen.

Wat ga je precies met Druijf en Evjen doen? Die hebben letterlijk nog nooit bewezen boven het niveau van de middenmotor uit te steken. En daarbij: Als die jongens bij Jong AZ mee doen dan gaan ze er iedere week gruwelijk af tegen laagvliegers in de Jupiler league. Ik weet dat zij niet alleen verantwoordelijk zijn uiteraard maar zet Boadu en Stengs even in Jong AZ neer en vertel mij eens of ze niet een stuk meer wedstrijden hadden gewonnen...

Moet eigenlijk niet eens op dit soort waardeloze statements in gaan.
Nu staan wij er met lichtgewichten als Stengs en Boadu die maar een paar wedstrijden per seizoen goed spelen en voor de rest van het seizoen de motivatie niet kunnen opbrengen. Ik zie dan liever spelers die ook goed kunnen voetballen, maar daarnaast ook de motivatie hebben om de overige wedstrijden ook goed te spelen.

Maar inderdaad ik moet ook niet op dat waardeloze gezeik van jou ingaan dus ik gooi je op de block.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Sir Robbert schreef: 01 mei 2021, 21:57 Walgelijke reactie naar Gudmundsson
Hij had groot gelijk. De Wit staat op de penaltystip seconden klaar om de bal te ontvangen - en staat er beter voor. Gudmundsson besluit zelf te schieten en schiet ver over. Egoistisch gedacht van Gudmundsson. Dan moet je 'm maken ook.

Vijf minuten later legt De Wit die kopbal wel weer terug op Gudmundsson overigens.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ferry schreef: 02 mei 2021, 06:32 Hij had groot gelijk. De Wit staat op de penaltystip seconden klaar om de bal te ontvangen - en staat er beter voor. Gudmundsson besluit zelf te schieten en schiet ver over. Egoistisch gedacht van Gudmundsson. Dan moet je 'm maken ook.

Vijf minuten later legt De Wit die kopbal wel weer terug op Gudmundsson overigens.
Wederom, hij moet hem misschien afleggen. Maar Gudmundsson schoot niet over, werd goed geblokt.
Plaats reactie