Teun Koopmeiners (2023)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

DiepeMast schreef: 02 apr 2021, 20:29 Had eigenlijk verwacht dat iemand anders het al had geplaatst, maar het gonst vandaag nogal rond m.b.t. interesse van AS Roma in Koopmeiners. Onder andere hier:

https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/97 ... -euro.html

Grappig dat zijn vader onlangs precies AS Roma als willekeurige club noemde waar Teun bijvoorbeeld heen zou kunnen gaan 8).

Overigens zou ik 20 tot 25M€ echt een geweldige transfersom voor AZ vinden. Als Max dat voor elkaar krijgt, heeft hij het qua verkoop goed gedaan.
Ik heb die berichten ook gezien. Het is nu de tijd dat de clubs met aanbiedingen de zaakwaarnemers en spelers proberen te verleiden. Dus een beetje in de publiciteit komen met dit soort berichten helpt.

Geruchten zijn er al lang over Teun. Vrijwel alle topclubs in Italië zijn al met hem in verband gebracht. Ook koploper Inter bijvoorbeeld. Maar ook in Engeland wordt ie genoemd. Ik lees over Leeds United. Dat Teun een beetje met zijn hoofd in dit soort perikelen zit lijkt zichtbaar gezien zijn fletse optredens in Jong Oranje. Maar dat zie je bij meer spelers in de fase van het seizoen. Voor jonge spelers die voor een eerste stap naar het buitenland staan is het nogal wat. Zal ook de kracht van de zaakwaarnemer een rol in spelen.

Een bedrag van € 20 á 25 miljoen euro vind ik ook een best bedrag in dit coronajaar. Alle clubs lijden financieel verlies in deze crisis. Dus zullen clubs beseffen dat zij wat scherper in hun keuzes moeten zijn. Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt voor hem en AZ. Ook voor Max Huiberts is het dan tijd om keuzes te maken en te handelen.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Langedijk schreef: 02 apr 2021, 21:14 Volgens mij heeft Jahanbakhsh 22-25 miljoen opgebracht
Daar is een hoop discussie over geweest. Als je nu gaat zoeken op de berichten die ná die transfer naar voren zijn gekomen, blijkt die 22 a 25 miljoen echt niet het geval geweest te zijn. Wellicht dat dat bij prestatiebonussen het geval had kunnen zijn, maar ja... Jahanbakhsh is na zijn transfer helaas niet bepaald succesvol geweest.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Met een beetje pech hoeft Teun pas over 4 weken weer te spelen. En dan hopelijk met zijn gedachten weer 100% bij AZ. Laat AS Roma hem in de tussentijd maar vastleggen voor 32 miljoen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Daar zit volgens mij precies het probleem; In Italië hebben ze nogal de neiging om te lowballen. Het zou mij niet verbazen als ze denken dat ze hem voor tien miljoen binnen kunnen halen of zo.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

MO7 schreef: 04 apr 2021, 04:18 Daar zit volgens mij precies het probleem; In Italië hebben ze nogal de neiging om te lowballen. Het zou mij niet verbazen als ze denken dat ze hem voor tien miljoen binnen kunnen halen of zo.
Dan maar snel zijn zaakwaarnemer naar Engeland sturen. Leeds United!
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

De vraag is of enkel de wedstrijd tegen Sparta aan zijn neus voorbij gaat of ook ajax moet gaan missen en wie zijn vervanger moet gaan worden de komende wedstrijd (en).
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

MO7 schreef: 04 apr 2021, 04:18 Daar zit volgens mij precies het probleem; In Italië hebben ze nogal de neiging om te lowballen. Het zou mij niet verbazen als ze denken dat ze hem voor tien miljoen binnen kunnen halen of zo.
Aangezien ze het verschil toch niet zien kunnen ze dan mooi Peer krijgen.
Ik vraag me af of Roma überhaupt het geld heeft om 20mil+ op tafel te leggen gezien hun plek op de ranglijst.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

SimonPoulsen schreef: 04 apr 2021, 10:37 Aangezien ze het verschil toch niet zien kunnen ze dan mooi Peer krijgen.
Ik denk dat Teun en Peer het zomaar wel gaan merken 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Hoor Sierd de Vos nu beweren op Ziggo dat Koopmeiners, volgens Spaanse media, inmiddels drie keer is bekeken door scouts van Sevilla.

Maar hij is niet de enige waarvan wordt beweerd dat Sevilla hem komt oppikken: https://www.soccernews.nl/news/794445/s ... st-voor-AZ.

Bijzonder bericht trouwens, het is niet dat ze van hun meest recente aankoop bij AZ veel plezier hebben beleefd.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Dario Hubner schreef: 04 apr 2021, 19:11 Hoor Sierd de Vos nu beweren op Ziggo dat Koopmeiners, volgens Spaanse media, inmiddels drie keer is bekeken door scouts van Sevilla.

Maar hij is niet de enige waarvan wordt beweerd dat Sevilla hem komt oppikken: https://www.soccernews.nl/news/794445/s ... st-voor-AZ.

Bijzonder bericht trouwens, het is niet dat ze van hun meest recente aankoop bij AZ veel plezier hebben beleefd.
Sevilla is één van de clubs die de talenten van AZ in de gaten houden. Eerder las ik vooral de belangstelling voor Boadu. Ook Stengs wordt genoemd en nu ook Koopmeiners.

De laatste paar dagen is Teun Koopmeiners hot in de Italiaanse voetbalmedia. Zowel Inter als Roma hebben het nadrukkelijk gemunt op hem. Gezien zijn persoonlijke voorkeur voor Italië zie ik dan ook eerder bij één van die clubs tekenen. De technisch directeur van Roma is al druk bezig met het volgende seizoen. Vandaar dat de makelaar van Teun met hem ook al gesproken heeft, Inter heeft een plan met hem, maar ik lees ook dat de club eerst een paar spelers wil verkopen. Roma aast op de 4e plek, terwijl Inter zeer waarschijnlijk de nieuwe kampioen van Italië wordt.

Goed dat er meerdere clubs in het transferspel betrokken zijn voor AZ. Het lijkt voor Teun wel een beetje zijn hoofd van het het echte voetbal af te leiden gezien zijn prestaties de laatste weken. Niet helemaal onbegrijpelijk.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Dario Hubner schreef: 04 apr 2021, 19:11 Hoor Sierd de Vos nu beweren op Ziggo dat Koopmeiners, volgens Spaanse media, inmiddels drie keer is bekeken door scouts van Sevilla.

Maar hij is niet de enige waarvan wordt beweerd dat Sevilla hem komt oppikken: https://www.soccernews.nl/news/794445/s ... st-voor-AZ.

Bijzonder bericht trouwens, het is niet dat ze van hun meest recente aankoop bij AZ veel plezier hebben beleefd.
Prima toch. Voor 60 miljoen kom ik ze alledrie brengen.
Cetero censeo birrum bibendum esse
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Het bericht over de belangstelling van Sevilla over Koopmeiners via

Koopmeiners, een gewild 'brein' gelinkt aan Sevilla FC
FM 04.04.2021 | 09:26

Na het vertrek van Banega afgelopen zomer koos Monchi ervoor om het middenveld te versterken met spelers met een ander profiel, zoals Rakitic en Óscar Rodríguez . De Kroaat heeft echter niet zijn beste niveau geboden, terwijl de ex-speler van Madrid nauwelijks kansen heeft gehad en tijdens deze cursus vaak de aanwezigheid van een specifiek 'brein' miste, een rol die Joan Jordán op zich heeft genomen en waarin Óliver Torres is aan het groeien . Evenmin is Papu Gómez een voetballer die zich strikt speelt in op die behoefte. En daarom zou de sportdirecteur van Sevilla FC komende zomer weer de markt op kunnen op zoek naar een middenvelder die het spel van de mannen van Lopetegui kan structureren.

In die zin wordt uit Italië gewezen op de naam van Teun Koopmeiners, de 23-jarige Nederlandse middenvelder die een contract heeft tot 2023 bij AZ Alkmaar , naar wie Monchi goed heeft gekeken. Het is niet verrassend dat Idrissi daar vandaan kwam en ook de jonge Calvin Stengs (22), linkshandige en gebruikelijke rechtsbuiten, en Myron Boadu (20), rechtshandig en spits, op zijn agenda heeft staan.

In het geval van Koopmeiners is hij een middenvelder wiens karakter en leiderschapskwaliteiten allemaal opvallen , waardoor hij al op zeer jonge leeftijd de aanvoerdersband van zijn team droeg . Fysiek sterk fungeert hij meestal als een spil, waarbij hij bij de start van ver achter de verantwoordelijkheid neemt, maar aan zijn verdedigende vaardigheden (hij kan ook als centrale verdediger spelen ) voegt hij een meer dan geslaagde verdeling van de bal toe en een geweldige aankomst bij het rivaliserende doel, waar hij een effectieve linkshandige treffer vertoont. Bovendien vergelijken velen zijn stijl met die van Toni Kroos, die uitblonk in het recente EK Onder-21 met Nederland, hoewel hij ook een absolute international is geweest.

Vorig seizoen had Milan het al op de agenda na het vertrek, juist, van Suso naar Nervión. Napoli onderhandelde ook over zijn ondertekening in januari en is een van de clubs die hem niet zijn vergeten. Maar zoals gemeld door 'Asromalive.it', is Roma met geweld in dit gevecht losgebarsten en heeft zijn interesse de omgeving van de speler bereikt, hoewel er geen onderhandelingen gaande zijn, wijzend op hetzelfde moment dat Sevilla FC en Inter Milan het in hun bezienswaardigheden.

Door Transfermarkt gewaardeerd op 17,5 miljoen euro, zou de startprijs niet ver van die beoordeling liggen, aangezien AZ tussen de 18 en 20 kilo zou claimen voor een middenvelder die zijn cijfers van vorig seizoen al heeft verbeterd en 17 doelpunten heeft toegevoegd (waarvan 7 strafschoppen) en 7 assists in 37 wedstrijden.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Nog een Italiaans gerucht via
dat Teun Koopmeiners linkt met Liverpool:
Liverpool: een naam voor het na Wijnaldum

op 04 april 2021 om 19:24

De Liverpool denkt aan het vervangen van Gini Wijnaldum , die vervalt in juni, met Teun Koopmeiners , AZ Alkmaar middenvelder geboren in 1998.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Al die geruchten zijn natuurlijk prima voor het verhogen van bekendheid en interesse. Maar hoe snel een voorstel voor een versterking op bijvoorbeeld een fansite veranderd in een gerucht is soms echt verbazingwekkend. Alle clickbait sites als VP, voetbalzone, soccernews en hun buitenlandse equivalenten springen er dan ook binnen de kortste keren op als aasgieren.
Ik zie Teun graag gaan naar een team waar hij ook enige tijd krijgt om zich te bewijzen als basisspeler ala Napoli, Roma of Leeds. Maar met een flink bod kan die voorkeur snel veranderen😁
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Beste is dat Teun er tegen ajax weer bij kan zijn, de winnende maakt, zodat zijn waarde toch naar een Jahanbaksh achtig bedrag gaat in een cruciale wedstrijd waar de scouts aandachtig naar zitten te kijken en nog meer tegen elkaar gaan opbieden. [-o<
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

En in Studio Voetbal heb je dan twee van die ongeschoolde arbeiders die hem afbranden. Net zoals Van der Vaart laatst, die zonder zijn voetbaltalent nu nog steeds achter de vuilniswagen liep.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Het is alsof ik Theo Janssen over zichzelf hoor praten wat handelingssnelheid betreft. Teun zijn progressie gecombineerd aan werkethos staat daar wel ver boven. Zal alle 'kenners' nog verbazen hoe ver hij komt. De absolute top haalt vrijwel niemand in Nederland.
Praat geen Poep, doos.
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 480
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

Ik word altijd een beetje moe van die analisten die het altijd maar over de 'absolute top' hebben. Er zit toch nog een gapend gat tussen AZ en de absolute top? Je kunt als voetballer toch ook een schitterende carriere hebben zónder de absolute top te bereiken? Spelers als Marten de Roon, Wout Weghorst en Joris Mathijssen hebben een prima carriere in het buitenland (gehad), zonder de absolute top te bereiken en tevens ook zonder over al teveel voetballende kwaliteiten te beschikken.

Inter is wellicht wat te hoog gegrepen, maar ik denk dat AS Roma een ontzettend mooie vervolgstap voor Teun is, waar hij zich mooi verder kan ontwikkelen bij een club die affiniteit heeft met hardwerkende Nederlandse spelers. Tevens in een schitterende stad, met een schitterend klimaat, in één van de sterkste competities ter wereld. Lekker een paar jaar jezelf ontwikkelen, zoveel mogelijk wedstrijdjes spelen en kijken waar je dan staat. Het is hem gegund en als het dat lukt heeft hij al meer bereikt dan Jansen, Affelay en Pierre bij elkaar.
Compete to complete
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZSander schreef: 05 apr 2021, 11:39
Tevens in een schitterende stad, met een schitterend klimaat, in één van de sterkste competities ter wereld.
Het leven naast het voetbal wordt ook altijd zo onderschat. Ik zou toch 10 keer liever in Rome of omgeving Napels wonen dan voor meer geld in dat grauwe Manchester of Leeds. Dat voetbal is maar een paar uurtjes per dag.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 480
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 05 apr 2021, 12:46 Het leven naast het voetbal wordt ook altijd zo onderschat. Ik zou toch 10 keer liever in Rome of omgeving Napels wonen dan voor meer geld in dat grauwe Manchester of Leeds. Dat voetbal is maar een paar uurtjes per dag.
Exact, en ik geef jou (en daarmee de spelers) 100% gelijk. Ondanks dat ik hoop dat de meeste spelers wel iets meer dan een paar uur per dag met hun vak bezig zijn, doe ik dat inderdaad wel liever lekker in het zonnetje bij een prachtige stad, dan in het grijze en grauwe Leeds. Voetballers zijn ook maar mensen.
Compete to complete
Gesloten