Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Maxhuijp schreef: 02 apr 2021, 11:18 Ik ben zeker tevreden als hij AZ naar plek 2 brengt maar moet wel zeggen dat hij nu ook een echt goed elftal heeft. Volgend seizoen wordt echt interessant naar mijn mening
Dat wordt vaak gezegd als een coach het goed doet. Je hoort ook vaak “met dit materiaal wordt iedere trainer kampioen”. De waarheid ligt in het midden. Natuurlijk ben je afhankelijk van je materiaal, maar je moet er toch wat van weten te maken ook. Je kan iemand de allerbeste verf geven maar als je echt niet kan schilderen wordt het toch niks.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

capefear schreef: 02 apr 2021, 12:12 Weet jij meer als je het hebt over de 'vele' mutaties van volgend seizoen?
Svensson, wellicht Koopmeiners en bij een goed EK Wijndal. Denk dat we het dan wel grotendeels hebben. Reijnders is een uitstekende speler en ook Goudmijn begint aardig aan de poort te rammelen voor een plekje op het middenveld. Ik denk dat Jansen gewoon met de kern kan blijven werken en daarom de leiding deze stap ook wel durft te zetten omdat de resultaten goed zijn en prima bij de spelers ligt. Als daadwerkelijk er aan een geheel nieuw elftal gebouwd zou moeten worden was er wellicht een andere stap genomen.
Ik zie deze stap meer als een indicatie dat er niet al te veel mutaties gaan plaats vinden binnen het elftal.
Uitgaand > Svensson, Koopmeiners, Wijndal, BMI, Leeuwin, Clasie(?), Midtsjo(?), Stengs(?), Bizot(?), Panta(?), Gudmundsson(?)

Inkomend > Beukema en dan hebben we nog huurspelers Oosting, Druijf en Ouwejan. Max spreekt al over we zijn nog lang niet klaar.
Plus dat Jong AZ spelers: Taabouni, Goudmijn, Koopmeiners en Velthuis ook verder doorgroeien binnen AZ, daar moet je wat mee als trainer.

Oftewel er gaan sowieso veel mutaties komen. Stel Svensson, Teun, Wijndal en BMI vertrekken, dat is je halve basisteam, met reële kans op vertrek van meer spelers. En niet alleen inkomend en uitgaand, maar ook van spelers binnen de club die doorgroeien in "status/rol". Ik ben benieuwd of hij dat allemaal kan managen. Spelers zoals Gudmundsson, Druijf, Ouwejan, Evjen en Taabouni hebben zich al eerder ontevreden geuit. Daar kunnen we wat van vinden, maar dat moet wel worden gemanaged.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Een 1e interview van VI (Pro) met Pascal over zijn verlenging, maar ook over de selectie en trainersstaf voor het komende seizoen:
De voortekenen waren al gunstig voor Pascal Jansen. ‘Bij AZ houden we van feiten en statistieken’, zei voetbaldirecteur Max Huiberts enkele weken geleden, gevraagd naar de kans dat Jansen ook volgend seizoen hoofdtrainer zou zijn. Meer wilde Huiberts er toen niet over zeggen. Er stond een gesprek gepland tijdens de interlandbreak, dan zou alles duidelijk worden. Intussen bleef Jansen presteren. Met de 2-0 thuiszege op PSV, twee weken geleden, nestelde AZ zich naast de Eindhovenaren op de tweede plek van de ranglijst. En uit de spelersgroep sijpelden positieve geluiden door over het stabiele karakter, het voetbalinzicht en het people management van Jansen.

Daar komt nog iets bij: de jonge traditie bij AZ dat het technisch kader uit de eigen gelederen doorstroomt. Zo werd voorganger Arne Slot in 2019 ook al vanuit de assistentenrol gepromoveerd tot hoofdcoach. Zo groeide Huiberts uit van speler naar scout naar technisch coördinator naar voetbaldirecteur. Zo begon hoofd opleiding Paul Brandenburg ooit als jeugdtrainer bij AZ. En sinds begin december 2020 is er opnieuw een voormalig assistent hoofdtrainer van de club. Die vandaag zijn handtekening zette onder een nieuw contract tot medio 2023.

Wanneer was er witte rook?

Jansen: ‘Donderdagmiddag. Afgelopen maandag heb ik voor het eerst gesproken met Max Huiberts en Robert Eenhoorn. Toen hebben we besproken hoe alles sinds mijn start als hoofdtrainer in december is verlopen. De ontwikkeling die ze hebben geconstateerd, dingen die opgevallen zijn. Daarna kwam de vraag of ik als hoofdcoach wilde aanblijven. Eerder had ik al aangegeven dat ik het heel erg naar mijn zin heb bij AZ, Maar ik wilde er toch nog even twee nachtjes over slapen.’

Waarom?

‘Ik wilde alles nog even rustig op een rijtje zetten en met mensen in mijn nabije omgeving bespreken. Verder niks bijzonders. We zaten in ons gesprek vrij snel op één lijn en dat was niet verrassend. Want we spreken elkaar sowieso vaak.’

Hoe beoordeel je zelf je eerste maanden als hoofdtrainer van AZ?

‘Het is een heel interessant proces. Als hoofdcoach vang je alle wind op, maar de hoofdmoot is voor mij de ontwikkeling van het elftal en van het individu. Toen ik begon moesten we beter gaan presteren dan we tot dat moment hadden gedaan. Het voordeel was dat ik deze groep al goed kende. Door mijn eerdere jaren als assistent wist ik dondersgoed met wat voor spelers en karakters er in de groep zitten. En of er een match tussen ons was.’

Vrees je geen leegloop van toonaangevende spelers komende zomer?

‘Dat kan gebeuren. Aan de andere kant: vorig jaar was dat niet anders. Ook toen draaide de geruchtenmachine op volle toeren. Ik weet dat Max Huiberts er alles aan doet om ervoor te zorgen dat we ook volgend seizoen een heel sterke selectie hebben.’

Je hebt een diverse achtergrond op het trainersvlak en als hoofd jeugdopleiding bij meerdere Eredivisie-clubs. Is dit altijd het mikpunt geweest?

‘Ik heb me inderdaad op diverse vlakken ontwikkeld, waaronder het behalen van diploma Coach Betaald Voetbal in 2007. Dat was voor mij heel belangrijk. Zodat ik een keuze zou hebben, wanneer als een kans zoals deze zich zou voordoen. Daarmee creëerde ik geestelijke onafhankelijkheid voor mezelf. Dat vind ik heel belangrijk. Daardoor was er geen belemmering meer. Ik heb genoten van alle functies die ik heb bekleed, bij prachtige clubs. Ik geloof in tijd, plaats en omstandigheid. En ik geloof in heel hard werken en alles uit jezelf en de mensen om je heen halen. Dan krijg je wat je toekomt. Nu is dit op mijn pad gekomen. AZ is een geweldige club om voor te mogen werken. We spelen op een prachtig niveau, met goede spelers en een goede organisatie. En bovenal een hele duidelijke visie op hoe we mensen en het team willen ontwikkelen. En zo tot steeds betere prestaties te komen.’

Wat zijn de doelstellingen in de periode dat jij hoofdtrainer van AZ zal zijn?

‘Dit seizoen is nog volop gaande en we hebben nog helemaal niks. We willen als tweede eindigen, daar gaat al onze aandacht nu naar uit. Aan de algemene doelstelling van AZ is verder niks veranderd. We willen en moeten jaarlijks in de topvier spelen en Europees voetbal halen.’

Is de recente aankoop van centrum verdediger Sam Beukema van Go Ahead Eagles de eerste die jouw stempel draagt?

‘We hebben een sterk scoutingteam en een sterke scoutingsopvatting. Toen ik de naam van Sam voorbij hoorde komen, was de club al bezig om hem AZ-speler te maken. Dat is de procedure.’

Heb je invloed op de verdere samenstelling van de staf voor volgend seizoen?

‘Jazeker. Ons eerstvolgende gesprek zal daarover gaan. De directie wilde eerst met mij rondkomen en daarna kijken hoe we de rest gaan invullen. Daarover heb ik mijn gedachten. En de club natuurlijk ook. Over niet al te lange tijd zal het duidelijk worden.’

Is Ron Vlaar zelf al op de hoogte?

‘Ha, Ron is goud waard voor deze club. In zijn actieve carrière was dat het geval en we hopen dat het zo blijft. Ron is op dit moment nog druk aan het nadenken over hoe hij zijn toekomst gaat invullen. Dus daarover valt voor mij op dit moment niks te zeggen. Ron zal daar eerst zelf duidelijkheid over moeten geven.’

Toen Frank de Boer ooit hoofdtrainer werd bij ajax, was Hennie Spijkerman de eerste die hij belde, als ervaren en loyale assistent. Zou jij een dergelijke routinier erbij willen hebben?

‘Dat is geen gekke gedachte. In die tijd heb ik hierover gesproken met Frank. We deden tegelijkertijd onze cursus Coach Betaald Voetbal en later ging hij richting het trainerschap van ajax-1. Ik weet hoe hij tot zulke ideeën is gekomen. Dat zijn dingen die ik meeneem in mijn eigen gedachten. Het belangrijkste is dat er ook straks een staf staat, die in staat is om onze spelers beter te maken en AZ laat strijden om de plekken die bij de ambities van deze club passen.’

Hoe is de spelersgroep ingelicht over je verlengde aanblijven als hoofdcoach?

‘Vanochtend heeft Max Huiberts de spelers en staf toegesproken. Daarna heb ik zelf even kort het woord genomen. Omdat ik de spelersgroep en de staf enorm wilde bedanken voor de teamprestatie, waardoor we op het punt zijn gekomen waar we nu staan. Vervolgens ben ik heel snel overgegaan tot de orde van de dag. Oftewel de voorbereiding op de wedstrijd tegen Willem II van zaterdagavond. Snel naar buiten en lekker trainen. Want we hebben nog genoeg om voor te strijden dit seizoen.’
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Dat interview lezende zou je dan toch verwachten dat er gewoon wederom een nieuwe 'promising star' als assistent zal worden toegevoegd?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 02 apr 2021, 14:47 Dat interview lezende zou je dan toch verwachten dat er gewoon wederom een nieuwe 'promising star' als assistent zal worden toegevoegd?
Goudmijn of Fransen zal wellicht Vonk opvolgen bij Jong AZ.

Dan is Ron erbij inderdaad geen gekke gedachte. Ze hebben bij AZ geen nood aan een routinier die dan alleen maar met zijn conservatieve opvattingen stokken in de wielen kan steken. En waarom zou iemand van 55 een betere people manager zijn dan een jong iemand? Vind Vlaar een leuk profiel hebben als aanvulling in die zin dat hij toch top Eredivisie heeft gespeeld, PL-ervaring en ook international is geweest. Dat zijn specifieke ervaringen die de rest in de staff niet heeft.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

https://www.ad.nl/dossier-eredivisie/ja ... ~a54cf466/
Jansen moet AZ waarschijnlijk zonder gouden generatie vorm gaan geven
AZ gaat ook na dit seizoen door met Pascal Jansen. Het contract met de trainer wordt verlengd tot 2023. Hij moet straks vorm gaan geven aan het nieuwe AZ.

Nik Kok 02-04-21, 15:06 Laatste update: 18:04
Door Nik Kok

Het hoofdtrainerschap in Alkmaar beviel Pascal Jansen (48) zo goed dat hij al enige tijd verkondigde dolgraag bij de nummer 3 van de eredivisie te willen blijven. Wellicht niet de meest gunstige onderhandelingspositie om een gesprek met de clubdirectie in te gaan, maar dat maakte hem weinig uit. ,,Je kunt wel zeggen dat er nu een droom uitkomt”, zei hij vanmiddag. ,,AZ speelt op een goed niveau en dit is een goede organisatie met een duidelijke visie hoe spelers ontwikkeld kunnen worden. Het is geweldig om daar leiding aan te geven.”

Bij AZ zijn ze gecharmeerd van Jansen, die in de afgelopen maanden niet alleen volop punten verzamelde met zijn elftal, maar zich ook presenteerde als een rustige, vriendelijke trainer die zijn gezicht bovendien vaak laat zien bij de jeugdopleiding van de club. De uitschakeling in de beker en de Europa League werd hem niet zwaar aangerekend. Evenmin als de recente nederlaag tegen concurrent Vitesse, toen de tactiek ineens werd omgegooid. De directie keek vooral naar de progressie die diverse spelers onder hem maakten.

Begin december werd Jansen eindelijk hoofdtrainer van een eredivisieclub, toen hij - sinds zomer 2018 assistent in Alkmaar - de ontslagen Arne Slot opvolgde. Na een door een blessure vroegtijdig afgebroken spelerscarrière werkte Jansen in de jeugdopleidingen van Sparta, Vitesse en PSV en behaalde hij al in 2007 zijn diploma Coach Betaald Voetbal. ,,Om ooit in de toekomst ja te kunnen zeggen tegen een aanbieding als deze. Zo’n kans als deze is niet te plannen, die komt op je pad. Ik geloof alleen in heel hard werken.”

Hard werken zal hij ook volgend seizoen moeten doen om de doelstellingen van de club te halen. Het zou zomaar kunnen dat zijn selectie er dan weer anders uitziet. Hoogstwaarschijnlijk neemt de gouden generatie of in elk geval een deel ervan komende zomer afscheid van AZ. Voor met name Teun Koopmeiners en Owen Wijndal is veel belangstelling, terwijl het contract van Jonas Svensson afloopt en Bruno Martins Indi na zijn verhuurperiode weer zal vertrekken. Een volgende topgeneratie is (logischerwijs) nog niet afgeleverd door de jeugdopleiding en dus zal de club zich op de transfermarkt moeten roeren. Afgelopen week werd met verdediger Sam Beukema (Go Ahead Eagles) de eerste aanwinst gepresenteerd.

,,Max (Huiberts, directeur voetbalzaken, red.) zal er alles aan doen om ook volgend seizoen een goede selectie bij elkaar te krijgen”, aldus Jansen. ,,Eentje waarmee we de doelstellingen weer willen halen. Die blijven hetzelfde: we willen de top 4 halen en ons kwalificeren voor Europees voetbal.” Dat wil de trainer doen met een nieuw te vormen technische staf. Over de samenstelling daarvan denkt hij nog na. Nu beschikt hij met Kenneth Goudmijn en Robert Franssen over twee relatief onervaren assistenten. Of de onlangs gestopte Ron Vlaar al toetreedt tot de technische staf, is nog niet bekend.

Megatruss
Vorige week werd vol trots de megatruss (boogconstructie) op het verbouwde stadion geplaatst, vandaag werd Jansen voor langere tijd aan de club gebonden. Een trainer die AZ volgend seizoen in een nieuwe fase moet zien te brengen. Of hij dat gaat doen als deelnemer aan de voorronde van de Champions League of in de Europa League, wordt de komende weken duidelijk.
_________________
"I don't know that!"
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Wij zijn wat mij betreft de eerste paar jaren klaar. Het bestuur toetert al jaren mee te willen doen om het kampioenschap en dan stel je een absoluut onervaren hoofdtrainer aan met een dergelijk contract : einde ambities
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Rjansen17 schreef: 02 apr 2021, 17:53 Wij zijn wat mij betreft de eerste paar jaren klaar. Het bestuur toetert al jaren mee te willen doen om het kampioenschap en dan stel je een absoluut onervaren hoofdtrainer aan met een dergelijk contract : einde ambities
Jansen roept top vier en jaarlijks Europees halen. Waar haal jij het kampioenschap vandaan? Het streven is de titel maar de ondergrens is de top vier.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Gemengde gevoelens. Als hij die idiote hersenspinsels zoals tegen Utrecht en Vitesse achterwege laat dan zeg ik prima. Alleen vrees ik dat we nu ook nog 2 jaar naar Aboukhlal moeten kijken.

Vanuit AZ-perspectief opvallend dat ze een grote naam laten lopen waarvan er nu diverse beschikbaar zijn. Maar de filosofie is duidelijk. Nu Vlaar en De Koning nog toevoegen aan de staf, wellicht in combinatie met iemand die Jansen te zijner tijd kan opvolgen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

kuifje schreef: 02 apr 2021, 18:06 Jansen roept top vier en jaarlijks Europees halen. Waar haal jij het kampioenschap vandaan? Het streven is de titel maar de ondergrens is de top vier.
Als Jansen dat geroepen heeft dan krijgt hij van mij al zijn eerste minnetje.
Dat Eenhoorn en Huiberts zich soms laten verleiden tot een uitspraak in de richting van 'gooi naar kampioenschap' of 'aanval op de top twee'. is misschien niet de meest haalbare kaart. Maar plek 3 zou met onze huidige status het minimale moeten zijn, waarbij plek 4 een moeilijk seizoen is en plek 5 sowieso in ontslag zou moeten resulteren.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DeZuivelDuivel schreef: 02 apr 2021, 19:14 Als Jansen dat geroepen heeft dan krijgt hij van mij al zijn eerste minnetje.
Dat Eenhoorn en Huiberts zich soms laten verleiden tot een uitspraak in de richting van 'gooi naar kampioenschap' of 'aanval op de top twee'. is misschien niet de meest haalbare kaart. Maar plek 3 zou met onze huidige status het minimale moeten zijn, waarbij plek 4 een moeilijk seizoen is en plek 5 sowieso in ontslag zou moeten resulteren.
Ik denk dat je een beetje doorslaat. AZ heeft de 5e begroting en vroeg of laat zal Feyenoord weer aanhaken. Top 4, elk jaar Europees en de top 3 uitdagen zijn prima doelstellingen. Er komt 15.000 man bij AZ, geen 50.000.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 02 apr 2021, 18:07 Gemengde gevoelens. Als hij die idiote hersenspinsels zoals tegen Utrecht en Vitesse achterwege laat dan zeg ik prima. Alleen vrees ik dat we nu ook nog 2 jaar naar Aboukhlal moeten kijken.

Vanuit AZ-perspectief opvallend dat ze een grote naam laten lopen waarvan er nu diverse beschikbaar zijn. Maar de filosofie is duidelijk. Nu Vlaar en De Koning nog toevoegen aan de staf, wellicht in combinatie met iemand die Jansen te zijner tijd kan opvolgen.
Ik heb Eenhoorn toevallig vanmiddag bij het stadion gesproken. Die filosofie is duidelijk en was dat ook al. AZ wil daar trouw aan blijven. Het past uitstekend in die filosofie om jonge talentvolle trainers de kans te geven die thuis zijn in diezelfde filosofie als het gaat om jeugdspelers de kans te geven.

Welke grote namen zijn (waren inmiddels) er 'beschikbaar' eigenlijk?
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Langedijk schreef: 02 apr 2021, 19:57 Ik denk dat je een beetje doorslaat. AZ heeft de 5e begroting en vroeg of laat zal Feyenoord weer aanhaken. Top 4, elk jaar Europees en de top 3 uitdagen zijn prima doelstellingen. Er komt 15.000 man bij AZ, geen 50.000.
Heb ik het gehad over 15.000 man? Nee.
AZ spreekt ook ambities uit, een daar van is altijd geweest om Europa League te ambiëren. De strijd om plek 3 kun je verliezen of je kunt een uitschieter hebben, dat is precies waar AZ zich op zou moeten richten naar mijn mening. Zeker gezien de prestaties van de afgelopen 10 jaar is dat mogelijk.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 02 apr 2021, 21:43 Ik heb Eenhoorn toevallig vanmiddag bij het stadion gesproken. Die filosofie is duidelijk en was dat ook al. AZ wil daar trouw aan blijven. Het past uitstekend in die filosofie om jonge talentvolle trainers de kans te geven die thuis zijn in diezelfde filosofie als het gaat om jeugdspelers de kans te geven.

Welke grote namen zijn (waren inmiddels) er 'beschikbaar' eigenlijk?
Ik vind het wel mooi dat Eenhoorn zelfs met hooligans praat :mrgreen:
Ja de filosofie is goed en duidelijk en het verlengen met Jansen past daar ook helemaal in. Het blijft de vraag hoe hij het straks met een heel nieuw team gaat doen, maar hij heeft het wel verdiend om die uitdaging aan te mogen gaan.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Kilkenny schreef: 02 apr 2021, 21:43 Ik heb Eenhoorn toevallig vanmiddag bij het stadion gesproken. Die filosofie is duidelijk en was dat ook al. AZ wil daar trouw aan blijven. Het past uitstekend in die filosofie om jonge talentvolle trainers de kans te geven die thuis zijn in diezelfde filosofie als het gaat om jeugdspelers de kans te geven.

Welke grote namen zijn (waren inmiddels) er 'beschikbaar' eigenlijk?
Cocu, Van Bronckhorst, Van Bommel, Bosz, Grim en Jonk. Ik zeg niet dat ze beter zijn dan Jansen maar ik denk dat ze bijna allemaal wel interesse in AZ zouden hebben.

Die filosofie is op zich prima maar 5 jaar aankloten met Van den Brom past daar totaal niet bij.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DeZuivelDuivel schreef: 03 apr 2021, 00:32 Heb ik het gehad over 15.000 man?
Nee. Maar als er bij je concurrenten 35.000 man meer komt blijf je financieel altijd achter. Ook qua sponsoring. Dan is het niet realistisch om standaard top 3 te verwachten.

Misschien hebben ze intern wel hogere doelen gesteld maar naar buiten toe is dit prima.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Langedijk schreef: 03 apr 2021, 07:55 Cocu, Van Bronckhorst, Van Bommel, Bosz, Grim en Jonk. Ik zeg niet dat ze beter zijn dan Jansen maar ik denk dat ze bijna allemaal wel interesse in AZ zouden hebben.

Die filosofie is op zich prima maar 5 jaar aankloten met Van den Brom past daar totaal niet bij.
Nu Pascal Jansen is benoemd tot hoofdtrainer mag Grim van mij gerust als zijn eerste secondant komen hoor. Legt met RKC nu al een paar jaar prima voetbal op de mat. Als dat helpt om Ahmed Touba naar AZ te halen! =D>

Verder een jonge trainer van AZ zelf er bij. Technische staf AZ eerste elftal rond.

Wie weet kunnen onze keepers van hem ook nog wat opsteken! :wink:
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 03 apr 2021, 07:55 Cocu, Van Bronckhorst, Van Bommel, Bosz, Grim en Jonk. Ik zeg niet dat ze beter zijn dan Jansen maar ik denk dat ze bijna allemaal wel interesse in AZ zouden hebben.

Die filosofie is op zich prima maar 5 jaar aankloten met Van den Brom past daar totaal niet bij.
Grim en Jonk zijn geen grote trainersnamen. Van Bommel past hier niet, Bosz is waarschijnlijk veel te duur/not interested, Van Bronckhorst is een Advocaat protége en past hier dus niet. Cocu heeft buiten PSV helemaal niets gepresteerd en heeft alleen zijn verre verleden mee. Dan blijven er al snel geen alternatieven over.

Onder Vd Brom was alleen het laatste jaar voordat Slot kwam echt k met p. Op het moment van aanstellen was hij een prima keuze. Er moet natuurlijk wel een jonge trainer van niveau beschikbaar zijn.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Ooit heeft ook Van Gaal de kans gekregen in het trainersvak (bij AZ in 1986), als assistent trainer.

AZ wil een plek zijn waar je wereldtop kunt worden. Maar dat zul je zelf moeten doen.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 02 apr 2021, 19:14 Maar plek 3 zou met onze huidige status het minimale moeten zijn, waarbij plek 4 een moeilijk seizoen is en plek 5 sowieso in ontslag zou moeten resulteren.
Plek 5 ontslag 😂🤣.
Hadden wij Van Gaal ontslagen bij zijn 11e plaats waren we nooit kampioen geworden. Nu is Jansen geen Van Gaal, maar ontslag bij een 5e plek is echt onzin. Het kan een keer tegenzitten.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gesloten