Ferdy Druijf (2025, verhuurd)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Guy schreef: 22 mar 2021, 09:55 Geen idee. Volgens mij heeft Vanlerberghe zelfs nog nooit een strafschop genomen voor ons. Kan er mij alvast geen herinneren. Volgens mij kan hij het wel, want heeft een goede trap. De vorige werd door De Camargo omgezet, en die daarvoor ook door Ferdy. Storm kan het ook, maar was net als Ferdy pas ingevallen. En Van Damme die er al 2 gescoord heeft is geblesseerd.
Ik denk dat De Camargo als 1ste was aangeduid, en Jordi als 2e. De Camargo was vervangen, en dus zou Jordi in principe degene zijn die moest trappen, maar ik denk dat hij niet zeker genoeg was en omdat Ferdy er ook al 1 genomen en gescoord had dat hij hem daarom aan hem liet.
In ieder geval verstandige keuze van hem :D En mooi voor Ferdy dat hij weer een doelpuntje meepakt.
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

Ferdy aan het woord na de wedstrijd tegen OHL. Hetzelfde als wat neergeschreven is door de pers, maar dan met zijn eigen woorden. 😉
https://fb.watch/4qGMYrSQXl/
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 20 mar 2021, 07:25 Ik vind dit een beetje een nare steek naar de bijdragen die Druijf wel geleverd heeft. Met belangrijke goals. Dat had Slot/Jansen ook iets meer mogen waarderen ten tijde van het zwakke spel van Boadu - bijvoorbeeld.
Het was absoluut niet bedoeld als steek richting Druijf. Ik vind het een geweldige pinchhitter, maar zie in hem gewoon geen basisspeler voor de lange termijn.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 10 mar 2021, 11:03 Dat is het punt juist, Ferdy heeft keer op keer kansen verdiend, door belangrijk te zijn voor AZ in Europa, maar Slot naaide hem gewoon. Zoals die keer dat Boadu geschorst of geblesseerd was in de wedstrijd tegen Manchester United. Ferdy had persoonlijk AZ daarvoor naar deze ronde geschoten. En nog werd hij niet opgesteld door Slot. Iedereen die ik sprak vond dat een naaistreek van Slot, maar misschien vind jij het heel normaal.
Naaistreek gaat me te ver, ik vond echter wel dat Druijf toen verdiend had in de basis te staan. Al was het alleen al door zijn goals tegen Partizan.
Ik heb verschillende verhalen gelezen. Jij zegt dat Duin is weggestuurd. Anderen (ook de commentator bij de laatste wedstrijd van Jong AZ) zeggen dat Duin weer bij AZ wilde spelen omdat het hem niet beviel bij MVV. En blijkbaar kijk jij geen Jong AZ meer, anders zou je zien dat Duin voor een spits, voetballend zeer goed is. Ook weer veel beter dan jouw idool.
Het zal een combinatie zijn, want MVV was ook niet tevreden over hem. En Duin kan ook redelijk voetballen, maar niet voor het niveau van AZ 1. Zeker niet op dit moment als serieuze concurrent voor Boadu.
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

In een oefenmatch tegen de buren uit Lier die voorlaatste staan in 1B werd met 1-5 gewonnen. Met de rust was het al 0-5, en de 1ste 4 doelpunten werden door Ferdy gemaakt.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

_________________
"I don't know that!"
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Iets met Van Nistelrooy en een ketchup fles 8)
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

Ik neem aan dat jullie dat al wel gezien hebben, maar post het toch nog even voor alle zekerheid. 😉
Ferdy bij KV Mechelen:
https://youtu.be/F8Bf7CF3WUs
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

"Ferdy één keer, Ferdy twee keer, Ferdy drie keer, ja ook een vierde dan maar. De mooiste aanval van de eerste helft werd ook afgerond door ons efficiënte stukje fruit."

Dat Vlaams is af en toe ook echt niet te begrijpen :lol:
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

DiepeMast schreef: 26 mar 2021, 16:33 "Ferdy één keer, Ferdy twee keer, Ferdy drie keer, ja ook een vierde dan maar. De mooiste aanval van de eerste helft werd ook afgerond door ons efficiënte stukje fruit."

Dat Vlaams is af en toe ook echt niet te begrijpen :lol:
Ja, die vond ik ook wel geweldig. :lol:
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

Ferdy Druijf (KV Mechelen) solliciteert voor basisplek in laatste matchen: “Als ik speel, zal ik er staan”

Een strafschopgoal tegen OH Leuven en vier treffers in een oefenpot tegen Lierse Kempenzonen. Ferdy Druijf (23) lijkt stilaan onder stoom te komen bij KV Mechelen. Maar de tijd dringt wel als hij zich nog wil bewijzen Achter de Kazerne. “Mijn aankoopoptie? Er is nog niet over gepraat.”

Axel Brisart

Het loopt voor Druijf de voorbije maanden niet helemaal zoals hij had verwacht. In januari kwam de spits op huurbasis over van AZ ‘om week na week te spelen’. Dat doet hij ook, alleen amper als titularis. “Natuurlijk had ik er meer van verwacht”, vertelt Druijf. “Ik wil altijd starten en je hoopt dat meteen te kunnen doen. Maar toen ik hier toekwam, liep alles heel goed. De ploeg zette een goede reeks neer. Dan is het moeilijk om jezelf in de basiself te knokken.”

Druijf moet het tot dusver doen met vier basisplaatsen en tien invalbeurten (beker incluis). Te weinig, zo vindt hij. “Of het een slechte keuze was door naar KV Mechelen te komen? Neen, dat absoluut niet. Ik ben blij dat ik die stap heb gezet. Je speelt in een ander land en andere cultuur. Ik heb er al veel van opgestoken. Op deze manier vul je jouw rugzak aan ervaring.”

Na zijn doelpunt tegen OHL en vierklapper tegen Lierse-Kempenzonen - geen sterke tegenstander, dat moet gezegd - hoopt Druijf op ‘meer kansen’ in de laatste wedstrijden van het seizoen. Met STVV, Zulte Waregem en KV Kortrijk volgen er in elk geval nog drie matchen in de reguliere competitie. “Als ik speel, zal ik er staan”, is Druijf zelfzeker. “Hopelijk halen we play-off 2 en kan ik nog meer minuten maken voor Malinwa.”

Ruim miljoen euro

De kans dat dat ook volgend seizoen gebeurt, lijkt eerder klein. KV Mechelen heeft wel een aankoopoptie (van ruim 1 miljoen euro), maar het is de vraag of het die wil lichten. “Er is nog niet over gepraat”, aldus Druijf. “Dat zal de komende dagen wel gebeuren, want er moet duidelijkheid komen, hé. Ik wacht rustig af. Of ik hier zou willen blijven? Ik heb het hier naar mijn zin en zou het niet erg vinden als KV Mechelen me koopt. Alles hangt af van de gesprekken en het plan dat KV of AZ voor mij hebben.”



Aankopen gaat sowieso niet lukken voor ons gezien onze financiën denk ik. Dan kunnen we voor de rest niks maar halen. En het is ook, en misschien vooral, de bedoeling om zeker Shved aan te trekken.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Guy schreef: 01 apr 2021, 20:04 De kans dat dat ook volgend seizoen gebeurt, lijkt eerder klein. KV Mechelen heeft wel een aankoopoptie (van ruim 1 miljoen euro), maar het is de vraag of het die wil lichten. “Er is nog niet over gepraat”, aldus Druijf. “Dat zal de komende dagen wel gebeuren, want er moet duidelijkheid komen, hé. Ik wacht rustig af. Of ik hier zou willen blijven? Ik heb het hier naar mijn zin en zou het niet erg vinden als KV Mechelen me koopt. Alles hangt af van de gesprekken en het plan dat KV of AZ voor mij hebben.”



Aankopen gaat sowieso niet lukken voor ons gezien onze financiën denk ik. Dan kunnen we voor de rest niks maar halen. En het is ook, en misschien vooral, de bedoeling om zeker Shved aan te trekken.
Wat een verschrikkelijk laag bedrag, en domme zet vanuit AZ standpunt. Zelfde eigenlijk met Ouwejan. Als AZ kom je er nooit positief uit met dit soort verhuurconstructies.
Speelt Druijf de pannen van het dak, dan ben je hem voor een flutbedrag kwijt. Valt hij tegen, krijg je een speler terug uit vorm zonder verkoopwaarde. Dat soort constructies zijn alleen gunstig voor de hurende partij, in feite een speler risicoloos testen met een kleine aankoopsom als hij bevalt.
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

Hij is een druk geïnterviewd man dezer dagen:

Ferdy Druijf Huurling van AZ ziet verlengd verblijf bij Malinwa wel zitten, maar Nederlandse spits heeft zijn lot niet in eigen handen

“Ik kan niet in de Mechelse portemonnee kijken”

Als er één Mechelaar met een goed gevoel uit de interlandbreak komt, dan is het Ferdy Druijf (23) wel. De huurling van AZ Alkmaar scoorde vorige week namelijk vier keer in een oefenpartij tegen Lierse. Welgekomen doelpunten, want zijn uitleenbeurt verliep tot nog toe niet naar wens. “Voorlopig zit ik in hetzelfde schuitje als bij AZ.”

De groene omgeving rond het ­Kasteel van Zellaer kent Druijf ­intussen als zijn broekzak. “Af en toe trek ik het bos in om een stukje te lopen”, vertelt de Nederlander, die op een appartement in Bonheiden woont. “Het bevalt me goed hier. Ik verveel me eigenlijk nooit.” Druijf fleurt op bij de eerste lenteprik, al zit ook zijn vierklapper van vorige week tegen Lierse daar voor iets tussen. “Ik ben altijd gretig om een doelpunt te maken. Als je dan vier keer scoort, is het helemaal lekker.”

Sommige spelers hebben een broertje dood aan oefenmatchen tijdens een interlandbreak. Jij duidelijk niet.

“Bij anderen is de wedstrijdinstelling misschien iets minder dan, maar zo zit ik in ieder geval niet in elkaar. Ik wil me altijd laten zien, of ik nu tien of negentig minuten krijg.”

Voorlopig staat jouw teller op vier basisplaatsen en tien invalbeurten.

“Dat is euhm... teleurstellend. Ik ben naar hier gekomen om te spelen.”

Bij jouw komst in januari liet je inderdaad verstaan af te willen van het etiket ‘supersub’.

“Da’s nog niet echt gelukt, hé. (grijnst) Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje als bij AZ. Daar baal ik enorm van. Ik had op meer kansen gerekend. Met vier basisplaatsen is het moeilijk om honderd procent mijn kunnen te laten zien. Ik hoop op een kentering in de drie resterende duels.”

Wist je, toen je bij KV tekende, dat het seizoen er zonder play-offs midden april al zou opzitten?

(Eerlijk) “Neen, dat wist ik niet. Ze hadden mij het format wel een ­beetje uitgelegd, maar niet dat het zó vroeg gedaan kon zijn. Ach, ik heb die keuze toen gemaakt. Het is niet anders.”

Geloven jullie na vier duels zonder overwinning nog in Play-off 2?

“In januari lieten we over een hele reeks wedstrijden zien dat we het kunnen. We móéten die nacompetitie gewoon ­halen. STVV wordt niet makkelijk, die ploeg knokt om erin te blijven. Da’s het mooie aan de Belgische competitie. Iedereen kan van iedereen winnen.”

Heb je een plan B bij een doemscenario?

“Ik geloof dat we nog een week doortrainen, en vervolgens anderhalve maand vakantie krijgen. De voorbereiding op het volgende ­seizoen begint ook vroeg… als ik hier blijf.”

Is dat jouw intentie?

“In principe zeg ik ja. KV Mechelen is een ambitieuze club, met een leuke spelersgroep. Maar ik wil week in week uit spelen. Da’s het allerbelangrijkste. En ook de clubs moeten het eens raken over de transfersom.”

Jouw afkoopsom in de huurovereenkomst is naar verluidt pittig.

“Dat klopt. Maar, ik kan niet in de portemonnee van Mechelen kijken. (lacht) Tom Caluwé (sportief directeur, red.) kwam vorige week naar me toe. Volgende week gaan we praten, dan hoor ik het wel. Voor de rest weet ik net zoveel als jullie.”

Heb je ondanks de corona- maatregelen de Mechelse binnenstad al kunnen ontdekken?

“We hebben al enkele rondjes ­gemaakt. Dan huren mijn vriendin Demi en ik zo’n elektrische step en rijden we een toertje door de stad. Wel jammer dat je de winkels nu ­alleen op afspraak binnen kan.”

In augustus word je voor het eerst vader. Een magisch moment dat jou te wachten staat.

“We kijken er ontzettend naar uit. Demi is ­uitgerekend voor 17 augustus, dan is het seizoen net begonnen. In die zin zal de nakende bevalling wel meespelen in mijn keuze. Een klein beetje stabiliteit is wel lekker. Ik zal deze zomer niet naar een gek land als India trekken. In die zin is Mechelen, op twee uurtjes rijden van Uitgeest (nabij Alkmaar, red.) goed te doen.”

Jouw vriendin droomt van een verhuis naar Duitsland, leerden we in een reportage van ‘AZ TV’.

“Ze woonde er van haar geboorte tot haar twaalfde. Een groot deel van haar jeugd heeft zich in Duitsland afgespeeld. Ze vindt het hartstikke leuk om terug te keren. En ik sta er zeker voor open. We zien wel hoe het loopt.”

Van jouw toekomst lig je niet meteen wakker?

“Neen, helemaal niet. Ik maak me niet snel druk. Da’s misschien een minpuntje, maar in deze situatie ook een pluspunt.” (lacht)

DIEDERIK GEYPEN
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Als ie vroeg klaar is, kan ie nog effe een paar weekjes met Jong AZ meetrainen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

kuifje schreef: 02 apr 2021, 13:14 Als ie vroeg klaar is, kan ie nog effe een paar weekjes met Jong AZ meetrainen.
Of in de laatste minuut de winnende goal maken en de tweede plaats veiligstellen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Guy schreef: 02 apr 2021, 12:42 Hij is een druk geïnterviewd man dezer dagen:

Ferdy Druijf Huurling van AZ ziet verlengd verblijf bij Malinwa wel zitten, maar Nederlandse spits heeft zijn lot niet in eigen handen
Mooi interview, bedankt voor het posten :)
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Guy schreef: 01 apr 2021, 20:04 Ruim miljoen euro

De kans dat dat ook volgend seizoen gebeurt, lijkt eerder klein. KV Mechelen heeft wel een aankoopoptie (van ruim 1 miljoen euro), maar het is de vraag of het die wil lichten.
1 miljoen???
Weet je dat zeker?

Dat klinkt onwaarschijnlijk laag, zeker voor een spits
Toen ik las dat er een "forse aankoopoptie" onderdeel was van de verhuur aan KV, leek een miljoen 5-6 een stuk aannemelijker (soort van ondergrens zelfs)
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

AZ-073 schreef: 02 apr 2021, 13:47 1 miljoen???
Weet je dat zeker?

Dat klinkt onwaarschijnlijk laag, zeker voor een spits
Toen ik las dat er een "forse aankoopoptie" onderdeel was van de verhuur aan KV, leek een miljoen 5-6 een stuk aannemelijker (soort van ondergrens zelfs)
Geen idee, ik ben de journalist niet. Wat ik wel weet is dat dit voor ons meer dan waarschijnlijk te veel is.
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

Ferdy krijgt een nieuwe kans om zich te bewijzen. Hij start in de basis vandaag.
Gesloten