Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3137
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Kilkenny schreef: 02 apr 2021, 10:05 Het eerste toptalent wat we hadden uit het post DSB tijdperk was Nick Olij, die was jeugdinternational in meerdere vertegenwoordigende elftallen. Dat lijkt me een goed criterium voor toptalent. Die is echter ook nog maar 25. Hobie Verhulst is nog een paar jaar ouder, maar was nog niet zo'n toptalent. En hij wordt nu pas goed genoeg gevonden als reserve keeper. Wat ik aan probeerde te geven, dat gat tussen toptalent in de jeugd en topkeeper in een eerste elftal is heel groot. Je ziet bijna nooit bij topclubs zelf opgeleide keepers in 1 keer doorstromen naar het eerste elftal, Justin Bijlow bij Feyenoord is de enige die ik kan bedenken die die stap wel maakt.

Ervaring opdoen is dus een cruciale factor voor een keeper om aan de top te kunnen komen, supertalenten daargelaten. Ons eerste voormalig toptalent is dus nog maar 25, dus onze navolgende toptalenten hebben dus niet veel kans gehad om ervaring op te doen en door te breken. In dat opzicht is dat Schendelaar zijn contract niet verlengd wordt en verhuurd aan een eredivisieclub wel een teleurstelling. Had AZ niet hoger in moeten zetten en hem gelijk bij een eredivisieclub moeten stallen? Een ander criterium voor toptalent moet misschien zijn dat ze rond hun 20e al goed genoeg moeten zijn voor de eredivisie. Een degradatiekandidaat mag, dan komen ze veel in actie. Aan dit criterium voldoet AZ in ieder geval nog niet. Als je een fout wilt benoemen dan zou dat er 1 kunnen zijn.

Ik denk in ieder geval niet dat het heel verstandig is om een toptalent op de bank te zetten bij het eerste elftal als 2e of 3e keeper. Ja voor een jaartje, maar eigenlijk moeten ze zo snel mogelijk wekelijks spelen op niveau. Mees Bakker zou nu eigenlijk voor minimaal 2 jaar moeten worden verhuurd aan een eredivisieclub. Want alleen maar trainen en af en toe bij Jong AZ spelen, dat is niet voldoende. Een verhuur aan een eerste divisieclub eigenlijk ook niet.
Dat is ongeveer wat ik bedoelde. Keepers opleiden om ze vervolgens ver voor hun top te verkopen/uit contract te laten lopen schiet niet op. Een speler van 21 die het niveau nog niet heeft mag wel weg, maar een keeper waarvan je het talent al een tijdje onderkent (contract op zijn 16e/18e) moet je op zijn 19e/20e twee jaar verhuren, liefst onderkant eredivisie, en dan eens verder kijken.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

dirkjan schreef: 02 apr 2021, 12:07 Dat is ongeveer wat ik bedoelde. Keepers opleiden om ze vervolgens ver voor hun top te verkopen/uit contract te laten lopen schiet niet op. Een speler van 21 die het niveau nog niet heeft mag wel weg, maar een keeper waarvan je het talent al een tijdje onderkent (contract op zijn 16e/18e) moet je op zijn 19e/20e twee jaar verhuren, liefst onderkant eredivisie, en dan eens verder kijken.
Maar ook dat soort clubs staan niet te springen om een jonge onervaren doelman tussen de palen te zetten. Dan moet het een combinatie zijn van echt goed talent en het financiële water aan de lippen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

ForzAZ schreef: 02 apr 2021, 11:45 Huiberts liet na zijn presentatie al blijken dat ie nog lang niet klaar is.
Dat viel me inderdaad ook op.

Als Van de Ven of Touba ook nog wordt gehaald, dan is de selectie in principe rond, al is er natuurlijk altijd ruimte voor een jonge belofte. De spelers (Clasie, Leeuwin, Aboukhlal) die door geselecteerd dienen te worden, kunnen vervangen worden door spelers uit Jong AZ, waarbij dan wellicht Peer Koopmeiners, Tijs Velthuis en de terugkerende Thijs Oosting (+ Jelle Duin?) aansluiten bij de A-selectie. Dan is het nog wel kwestie om voor de vertrekkers een adequate vervanger in huis te halen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

kuifje schreef: 02 apr 2021, 13:11 Maar ook dat soort clubs staan niet te springen om een jonge onervaren doelman tussen de palen te zetten. Dan moet het een combinatie zijn van echt goed talent en het financiële water aan de lippen.
Dan moet AZ zich af gaan vragen hoe ze het opleidingsniveau van keepers nog meer op kunnen krikken. Laten we wel wezen, als ze alleen maar bij clubs als Telstar terecht kunnen, dan is het opleiden van keepers misschien gewoon niet rendabel. Of een Rody de Boer route, probeer ze te stallen bij een titelkandidaat in de KKD en hopen dat ze de aspiraties waarmaken zodat hij mee promoveert naar de Eredivisie.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Kilkenny schreef: 02 apr 2021, 16:03 Dan moet AZ zich af gaan vragen hoe ze het opleidingsniveau van keepers nog meer op kunnen krikken. Laten we wel wezen, als ze alleen maar bij clubs als Telstar terecht kunnen, dan is het opleiden van keepers misschien gewoon niet rendabel. Of een Rody de Boer route, probeer ze te stallen bij een titelkandidaat in de KKD en hopen dat ze de aspiraties waarmaken zodat hij mee promoveert naar de Eredivisie.
Het is beiden denk ik. Echte toppers zijn zeldzaam anderzijds bewijst Genk dat het structureel goede tot topkeepers opleidt met Courtois, Casteels, Coucke en nu staat er met Vandevoordt alweer een volgende de trappelen. Die dus toch iets goeds.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

kuifje schreef: 02 apr 2021, 16:15 Het is beiden denk ik. Echte toppers zijn zeldzaam anderzijds bewijst Genk dat het structureel goede tot topkeepers opleidt met Courtois, Casteels, Coucke en nu staat er met Vandevoordt alweer een volgende de trappelen. Die dus toch iets goeds.
Kopen die keepertrainert! Of in ieder geval eens op bezoek gaan voor een kennisuitwisselingsdagje.

Betreffende Nick van Aart, ik ben wel nieuwsgierig waarom AZ hem al die jaren al in dienst heeft. Niet om te zeiken, maar wat zijn zijn kwaliteiten? Echt geweldig zijn de keepers die bij AZ zijn gekomen niet geweest. En dat is volgens veel supporters vrij eufemistisch gesteld.
_________________
"I don't know that!"
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Misschien stelt AZ inmiddels andere eisen aan de keeper. Sowieso moet ie redelijk kunnen mee voetballen. Maar het is ook wel handig voor een keeper als die een redelijke lengte heeft.

AZ heef bijvoorbeeld met Gino Coutinho (1.80 m) op goal gemerkt dat een ietwat kleine keeper kwetsbaar is. Met hoge ballen en vrije trappen kort langs de paal kwam ie gewoon tekort.

In de jeugd hadden wij met Nick Olij (1.80 m) en Jasper Schendelaar (1.82 m) ook niet al te lange keepers. Nu met Marco Bizot (1.94 m), Hobie Verhulst (1.92 m) en Mees Bakker (1.90 m) staan er keepers met meer lengte. Geeft toch een andere beeld in de goal.

In de huidige jeugd Lijkt het aspect lengte ook een grotere rol te spelen. Beau Reus, Sem Westerveld, Daniël Deen, Gijs van Schouten, Tristan Kuijsten en Rome Jayden Owusu-Oduro hebben allemaal veel lengte. De laatst genoemde spant de kroon, want die schiet al ver boven de 1.90 m met zijn 16-jarige leeftijd.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8985
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Kilkenny schreef: 02 apr 2021, 16:03 Dan moet AZ zich af gaan vragen hoe ze het opleidingsniveau van keepers nog meer op kunnen krikken. Laten we wel wezen, als ze alleen maar bij clubs als Telstar terecht kunnen, dan is het opleiden van keepers misschien gewoon niet rendabel. Of een Rody de Boer route, probeer ze te stallen bij een titelkandidaat in de KKD en hopen dat ze de aspiraties waarmaken zodat hij mee promoveert naar de Eredivisie.
We zijn het eens, maar dat bleek al uit de post die je na mij dropte 8)
Denk je echter niet dat er ook in de opleiding/ aan opleiders kant iets zal moeten veranderen om die stap te zetten?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 02 apr 2021, 19:22 We zijn het eens, maar dat bleek al uit de post die je na mij dropte 8)
Denk je echter niet dat er ook in de opleiding/ aan opleiders kant iets zal moeten veranderen om die stap te zetten?
Dat weet ik niet, daar kan ik niet over oordelen. Het zou natuurlijk best kunnen, maar daar kan ik niets zinnigs over zeggen.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Ik had begrepen dat Pascal wel een ervaren trainer als assistent (laten we zeggen de "Pusic constructie") erbij zou willen hebben voor komend seizoen. Groenendijk is beschikbaar, weet niet hij geïnteresseerd is, maar vind hem wel een interessante kandidaat.

Wie zien jullie nog meer als interessante kandidaten (ervaren trainer in betaald voetbal)? Zag ook al Martin Haar voorbij komen, maar die zie ik dit niet meer doen
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Groenendijk?!? :help:
Vind ik echt helemaal niks. Past voor mijn gevoel voor geen meter bij AZ.
_________________
"I don't know that!"
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Kilkenny schreef: 05 apr 2021, 15:38 Groenendijk?!? :help:
Vind ik echt helemaal niks. Past voor mijn gevoel voor geen meter bij AZ.
Nee die zie ik ook niet zo zitten bij AZ.

Een geroutineerde trainer met een AZ-verleden is Hans de Koning. Woont in de omgeving. Heeft zelf wel te kennen gegeven dat ie nog eens een functie wil bij AZ. Kort geleden ontslagen als hoofdtrainer bij VVV.

In 2019 heeft AZ gesproken met Gert Peter de Gunst voor die rol:
Of hij nu weer in beeld is weet ik niet. Toen zou ie assistent van Arne Slot worden. Misschien wordt hij dat nu wel bij Feyenoord.

In plaats van hem kwam Mario Pusic van Twente die daar hoofdtrainer was:
In het artikel met De Gunst bleek dat AZ voor die rol als assistent dus een trainer die zelf al een aantal jaar de leiding had over een groep. Ik sluit niet uit dat AZ nu dus weer naar zo'n kandidaat kijkt. Zou bijvoorbeeld Fred Grim in beeld zijn en zelf ook AZ als een stap omhoog zien, ondanks dat ie dan slechts de eerste assistent van Pascal Jansen zou worden? Of zou Shota Arveladze trek hebben in een rol in de schaduw van Jansen bij AZ? Wie o wie?
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8985
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Denk dat Arveladze een iets te veel van zichzelf vind om dat nu te doen (en misschien ook wel terecht).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Alex pastoor ligt hier niet zo lekker meer, maar is nog steeds een AZ supporter en clubloos.
Heb het altijd spijtig gevonden dat het destijds zo is gegaan met die 'van Basten affaire' want AZ is toch echt zijn cluppie.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

capefear schreef: 05 apr 2021, 17:13 Alex pastoor ligt hier niet zo lekker meer, maar is nog steeds een AZ supporter en clubloos.
Heb het altijd spijtig gevonden dat het destijds zo is gegaan met die 'van Basten affaire' want AZ is toch echt zijn cluppie.
Zijn eigen schuld en AZ heeft absoluut geen behoefte meer aan eigenwijze betweters die niet kunnen samenwerken met anderen.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

De contracten van Peer Koopmeiners, Taabouni en Velthuis lopen alle 3 af in 2022. Werk aan de winkel deze zomer, ik ga er in ieder geval van uit dat AZ met alle 3 de spelers verder wil.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Is er iemand die VI PRO is en het nieuwste artikel over AZ kan plaatsen ??
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Bijgaand het artikel
Interessant om te lezen hoe Pascal probeert het team en de spelers bij de les te houden
Ook de rol van ervaren spelers als Clasie, Martins Indy, Vlaar en ook Leeuwin is interessant
AZ probeert transferperikelen buiten de deur te houden

Met nog vijf wedstrijden te spelen vecht AZ samen met PSV om de tweede plaats in de Eredivisie. Gelegenheidsaanvoerder Owen Wijndal (21) over resultaatvoetbal, transferperikelen én de strijd om een Champions League-ticket. ‘Helaas spelen we niet meer tegen PSV.’

Owen Wijndal kreeg afgelopen week een nieuwe bijnaam. Trainers en collega’s noemden de 21-jarige Zaandammer een week lang liefkozend Cappie. Het ontstond na het duel met Willem II, waarin aanvoerder Teun Koopmeiners al vroeg van het veld werd gestuurd. De international kreeg het gele stuk stof om zijn bovenarm geschoven en grapte na afloop dit niet meer te zullen afstaan. Dit tot grote hilariteit van de AZ-selectie. ‘Hij heeft er heel de week mee geslapen’, begon trainer Pascal Jansen voor het duel met Sparta Rotterdam. ‘Hij heeft ook volop zijn biceps de aandacht gegeven tijdens de krachttraining.’

Jansen wist toen al dat Wijndal ook tegen De Oude Dame van het Nederlandse voetbal de band zou dragen. Cappie stapte met een 2-0 overwinning van het veld. ‘Ik ben nog ongeslagen als aanvoerder’, klonk het trots. ‘Het was wel een dingetje deze week. Het zou wat zijn hè, als ik heel de week met die band had geslapen... Maar eigenlijk was het niet heel anders dan normaal. Het hoogtepunt? Dat ik een kant mocht kiezen. We moeten het ook niet té groot maken. Ik ben hier op tienjarige leeftijd binnengekomen en dan is het best bijzonder als je op een dag aanvoerder bent van het eerste elftal. Toch vrees ik dat Teun die band binnenkort weer terug wil.’

PSV
De lach is alweer enige tijd terug in Alkmaar. AZ overlegt in 2021 na koploper ajax het beste rapport en jaagt met nog vijf wedstrijden te spelen op de tweede plaats en dus Champions League-voetbal. De Alkmaarders hebben net als PSV 61 punten. Door het puntenverlies tegen ADO Den Haag (0-0) lijkt Vitesse voorlopig afgehaakt. ‘Ik kijk liever naar boven, naar PSV en ajax’, zegt Wijndal. ‘Je moet altijd blijven dromen, maar ajax is in principe niet meer te achterhalen. Wij moeten die tweede plek veiligstellen. Ik heb eerder al gezegd dat ik vind dat wij de tweede selectie van Nederland hebben. Dat bewezen we onlangs nog tegen PSV. Toch worden het nog een paar spannende weken. PSV gaat niet zomaar wat punten laten liggen, ook zij hebben een zeer goede selectie. Helaas komen we elkaar niet meer tegen.’

AZ heeft het momentum. Onder Jansen is de ondergrens omhooggegaan. Mindere wedstrijden, zoals tegen Sparta, worden inmiddels gewoon gewonnen. Daarnaast biedt het programma mogelijkheden. Na het lastige uitduel met ajax wachten RKC Waalwijk, Fortuna Sittard, FC Groningen en Heracles Almelo ‘Daar zitten nog best wat lastige wedstrijden tussen, maar ik denk dat we goed genoeg zijn om alles te winnen’, aldus Wijndal. ‘In het begin was zo’n wedstrijd tegen Sparta waarschijnlijk verkeerd afgelopen. Dan hadden we gelijkgespeeld, misschien zelfs wel verloren. Nou, ik win liever wedstrijden met slecht voetbal dan dat we de complimenten krijgen en met lege handen staan. Natuurlijk, het zit in ons DNA dat we altijd meer willen. Elke wedstrijd laten zien dat we de beste zijn. Maar in deze fase van de competitie gaat het vooral om winnen.’

INTER
Het geloof in een goede eindsprint is voelbaar in het AFAS Stadion. AZ won in 2021 elf van zijn vijftien competitieduels, heeft een vrijwel fitte selectie én weet dat de druk ook bij PSV ligt.

Ook Napoli en Inter houden de ontwikkelingen van Koopmeiners in de gaten

Wat volgens de kenners echter wel een potentieel gevaar kan zijn, is de geruchtenmolen die steeds fanatieker op gang komt. In de voorbije weken werden veel AZ-talenten gelinkt aan internationale topclubs. Recent ging dat vooral over Koopmeiners, voor wie AS Roma in de markt zou zijn. Navraag leert dat de Romeinen nog helemaal geen concreet bod hebben neergelegd. De Italiaanse interesse is breder. Ook Napoli en Inter houden de ontwikkelingen van de international nauwlettend in de gaten, net als enkele clubs in de Premier League. Diens statistieken – vijftien doelpunten en vijf assists – maken hem een interessant object voor komende zomer.

Wijndal zelf werd eerder al gelinkt aan ajax en vorige week kwam daar vermeende belangstelling van Inter bij. ‘Dat heb ik ook gelezen’, vertelt de vleugelverdediger eerlijk. ‘Ik weet er alleen echt niks van. Er wordt zoveel gezegd en geschreven. Ik kijk bewust niet zoveel op social media. Daar ga je niet beter van voetballen.’

'Het heeft in mijn ogen helemaal geen zin kiekeboe te spelen'

Het geruchtencircuit zal de komende weken alleen maar heftiger worden. Aan Jansen om alle transferperikelen weg te houden uit de kleedkamer. ‘Je weet dat het in deze periode van het seizoen over transfers gaat, ook buiten het zicht’, aldus de trainer. ‘Het heeft in mijn ogen helemaal geen zin kiekeboe te spelen. Het belang van AZ en ons team krijgt absoluut de prioriteit. Ik praat met jongens van wie ik weet of denk dat dingen aan de orde zijn óf als ik gedragsverandering zie. Dan maak ik zaken concreet en gaat de focus heel snel weer op waar die zou moeten zijn.’

'Niemand krijgt hier de kans te zweven'

Dat is de tweede plaats. Owen Wijndal onderstreept de rol van zijn trainer én de meer ervaren jongens in de kleedkamer. ‘Iemand als Jordy Clasie, Bruno Martins Indi en Timo Letschert hebben dit allemaal weleens meegemaakt. Aandacht, interesse, geruchten in de media. Het is daarom ook heel belangrijk dat we die jongens in de kleedkamer hebben. Of wat te denken van Ron Vlaar, die hier ook nog steeds rondloopt? Ons elftal zit zo in elkaar dat niemand de kans krijgt om te zweven. En anders is daar altijd nog Ramon Leeuwin. Die is altijd relaxed en houdt iedereen wel met de voetjes op de grond.’

‘Het is heel simpel’, besluit Wijndal. ‘Wij hebben een heel talentvol elftal. Ik denk dat er voor iedereen wel interesse is. Dat hoort bij een club als AZ. De focus ligt op plek twee en in mijn geval op een uitverkiezing voor het EK. Vervolgens zien we wel wat er in de zomer gebeurt. Daar letten we samen op. Ik ook. Als captain moet je natuurlijk wel het goede voorbeeld geven en het elftal bij elkaar houden...’

ajax kampioen tegen AZ? ‘Ik wil feestjes verstoren’

Mocht ajax het inhaalduel met FC Utrecht op 22 april weten te winnen, dan kan het op 25 april in Amsterdam kampioen worden tegen AZ. De Alkmaarders zijn zodoende ongewild te gast op wat uit kan monden in een kampioensfeestje. ‘Dat zou niet lekker zijn’, vertelt Owen Wijndal eerlijk. ‘Natuurlijk wordt dat wel een dingetje. Dat willen we hoe dan ook zien te voorkomen. Toch wordt dat pas een dingetje als zij winnen van Utrecht.’
Pascal Jansen, die deze week nog een extra oefenduel heeft ingepland, weet dat de belangen groot zijn. ‘Op zich ben ik er altijd wel op uit om feestjes te verstoren’, zei de trainer voor het duel met Sparta Rotterdam. ‘Wij jagen op de ploeg die boven ons staat en op dit moment is dat PSV. ajax wordt sowieso pas interessant na de bekerfinale.’
De belangen voor ajax mogen groot zijn, maar dat zijn die van AZ ook. ‘Het is voor ons een belangrijke wedstrijd met het oog op plek twee. Maar ook het feit dat we dit seizoen al twee keer van ajax hebben verloren. Er moet ook iets ontstaan van: we willen iets rechtzetten.’
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Dank.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

AZ-directeur Max Huiberts is met oog op volgend seizoen druk bezig met de samenstelling van de selectie. Voormalig Oranje-internationals Jordy Clasie en Bruno Martins Indi kunnen in Alkmaar blijven.

AZ heeft volgens het Noordhollands Dagblad 'goede hoop' dat Clasie binnenkort bijtekent. Ook waagt de Alkmaarse club een poging om huurling Bruno Martins Indi te behouden. De 34-voudig international ligt nog een jaar vast bij Championship-club Stoke City.

"Dus het wordt nog wel een 'klusje' om hem over te nemen", verklaart Huiberts. "Financieel moet het wel passen binnen de mogelijkheden van AZ." Martins Indi wil zelf graag blijven.

De verwachting is dat Clasie zijn aflopende contract gaat verlengen. "Het gaat de goede kant op, ik heb er een positief gevoel over", aldus Huiberts, die ook bezig is met Jonas Svensson. De Noorse rechtsback loopt uit zijn contract en wil graag naar het buitenland. Huiberts: "Ik heb het gevoel dat de deur nog niet dicht zit."
Je kunt wel weer zo'n 2miljoen aan een nieuwe rechtsback uitgeven, maar je kunt Svensson het ook aantrekkelijk maken door hem financieel flink op te waarderen, het geld ben je toch kwijt aan een aankoop waar je maar weer van moet afwachten wat je er voor krijgt!
Plaats reactie