Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

galblazer schreef: 23 mar 2021, 19:55 Zou Huiberts al gebeld hebben met Bosz? Zou een toptrainer zijn voor AZ
Zal toch wel?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

galblazer schreef: 23 mar 2021, 19:55 Zou Huiberts al gebeld hebben met Bosz? Zou een toptrainer zijn voor AZ
Is dat zo? Als het zo’n toptrainer is waarom gaat het dan nu zo fout bij Leverkussen? Toegegeven: hij heeft het twee jaar goed gedaan, maar waarom die omslag?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

galblazer schreef: 23 mar 2021, 19:55 Zou Huiberts al gebeld hebben met Bosz? Zou een toptrainer zijn voor AZ
Als je niet voor de prijzen gaat en achterin open huis wilt hebben moet je hem inderdaad nemen.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

capefear schreef: 24 mar 2021, 07:47 Als je niet voor de prijzen gaat en achterin open huis wilt hebben moet je hem inderdaad nemen.
Het is met Jansen en Slot ook open huis...
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 23 mar 2021, 23:01 Is dat zo? Als het zo’n toptrainer is waarom gaat het dan nu zo fout bij Leverkussen? Toegegeven: hij heeft het twee jaar goed gedaan, maar waarom die omslag?
Omdat het niet overal bestuurlijk slappe hap is als in Nederland. Leverkusen heeft met Bosz overgepresteerd en zelfs na het vertrek van zo'n Havertz nog een goede eerste seizoenshelft gedraaid. Maar nu is er een serie tegenvallende resultaten dus mag hij vertrekken.

Ook toptrainers worden om de haverklap de nek omgedraaid in het buitenland als ze bij de verkeerde club zitten of er even wind tegen is.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 24 mar 2021, 11:26 Omdat het niet overal bestuurlijk slappe hap is als in Nederland. Leverkusen heeft met Bosz overgepresteerd en zelfs na het vertrek van zo'n Havertz nog een goede eerste seizoenshelft gedraaid. Maar nu is er een serie tegenvallende resultaten dus mag hij vertrekken.

Ook toptrainers worden om de haverklap de nek omgedraaid in het buitenland als ze bij de verkeerde club zitten of er even wind tegen is.
Dit noem ik nou bestuurlijk slappe hap.
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Kilkenny schreef: 24 mar 2021, 13:05 Dit noem ik nou bestuurlijk slappe hap.
Ik was de knipoog vergeten 😂
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ik zie zo snel geen Schendelaar topic. Maar die gaat dus gratis weg.

De optie in het contract van Jasper Schendelaar wordt niet gelicht. De doelman vertrekt daardoor deze zomer transfervrij bij AZ. Dit seizoen wordt Schendelaar gehuurd door Telstar
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SimonPoulsen schreef: 31 mar 2021, 21:05 Ik zie zo snel geen Schendelaar topic. Maar die gaat dus gratis weg.

De optie in het contract van Jasper Schendelaar wordt niet gelicht. De doelman vertrekt daardoor deze zomer transfervrij bij AZ. Dit seizoen wordt Schendelaar gehuurd door Telstar
Dit is toch wel bijzonder nieuws?

Was / is toch een groot talent?
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 01 apr 2021, 07:44 Dit is toch wel bijzonder nieuws?

Was / is toch een groot talent?
Zat er wel aan te komen na het verlengen van Hobie.

Is niet klaar om nummer 1 te worden en voor de rol van tweede of derde keeper zijn er binnen AZ met De Boer, Reus, Bakker en Westerveld opties zat.

Je kan beter ook iemand als Verhulst als tweede keeper hebben. Zo'n jongen als Schendelaar moet spelen om zich verder te kunnen ontwikkelen terwijl de wat oudere Verhulst volstaat met wat onderhoudswerk.

Was zeker een talent, zal dan bij Telstar niet hebben laten zien op korte termijn het gevraagde niveau te kunnen halen. Je moet ook al echt een uitzonderlijk talent zijn om vanuit de jeugd meteen in het eerste te komen als keeper bij een club die in de top speelt. Bij een VVV of Twente zou dat nog eventueel kunnen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3391
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Schendelaar werd een paar jaar terug echt als het absolute top keeperstalent gezien. Benieuwd of AZ hier niet te snel de handdoek in de ring gooit.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Antti Opdam schreef: 01 apr 2021, 07:44 Dit is toch wel bijzonder nieuws?

Was / is toch een groot talent?
Klopt, hij mocht al op jonge leeftijd in een aansprekende oefenwedstrijd zijn debuut maken in het 1e van AZ. De verwachtingen waren hoog gespannen. Achteraf te hoog. maar zo ging het met alle talentvolle keepers voor hem ook.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3132
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

multatuli schreef: 02 apr 2021, 05:20Achteraf te hoog. maar zo ging het met alle talentvolle keepers voor hem ook.
Tjsa, keepers en AZ, het is geen supercombi de laatste jaren. Na Moens en Timmer was alleen Romero een succes.

Alle talentvolle keepers lijken het niet te halen op een wat jongere leeftijd. Toch vreemd, omdat ze vaak toch voor de nl11 van hun leeftijd spelen.

Ergens gaat er op keepersgebied toch wat mis, in de jeugd en bij de senioren....
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Keepers zijn ook een beetje een geval apart, want die worden vaak past echt goed (voor de top eredivisie) als ze 23, 24, zelfs 25 zijn. En AZ is de fase dat je wegkomt met een talentvolle, maar onervaren keeper voorbij. Er komt ook elk jaar een keeper doorgeschoven uit de jeugd, wat doe je daar mee? Je kan ze moeilijk allemaal onder contract houden en in de verhuur doen. En de keepers die je wel onder contract houdt zou je eigenlijk allemaal moeten verhuren om speeltijd en ervaring op te doen. De concurrentie is in ieder geval enorm en blijkbaar ziet AZ meer toekomst in andere keepers dan Schendelaar. Misschien moet je de verhuur zien als praktijkexamen en is Schendelaar gezakt. In dat geval moet Rody de Boer ook vrezen voor zijn toekomst bij AZ ben ik bang.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3132
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Ja, dat snap ik allemaal prima, maar we hebben al zoveel "toptalenten" in de jeugd gehad, en er is er niet eentje bij ons onder de lat beland. Ja, Verhulst nu, en niet eens vast, maar die heeft ook een behoorlijke omweg gemaakt. Ik vraag me dan af hoe dat kan, en waar het mis gaat.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1790
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Onze huidige keeperstrainer maakt in ieder geval geen enkele keeper beter.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Hier zijn twee opties.

1. Keepers worden bij AZ te snel als groot talent gezien. Tenzij groot talent voor een keeper volgens AZ een keeper is die uberhaupt het profniveau gaat halen...

Olij, Verhulst en nu Schendelaar zijn sprekende voorbeelden uit eigen jeugd van dit principe (waarbij gezegd mag worden dat Olij en Verhulst dus wel iets bewezen hebben, maar niet het niveau van AZ ontstegen zijn, laat staan eerste keeper zijn geworden).
En wat maakt hen dan zo anders dan een Jay Gorter(nu Go Ahead) of Joey Roggeveen(nu Volendam)?

Ook Rody de Boer die zelfs overgenomen is van Telstar als toptalent lijkt het niet waar te maken.

Optie 2.
Deze spelers zijn wel echt getalenteerd, AZ heeft gewoon slechte keeperstrainers.
Laatst gewijzigd door DeZuivelDuivel op 02 apr 2021, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Het eerste toptalent wat we hadden uit het post DSB tijdperk was Nick Olij, die was jeugdinternational in meerdere vertegenwoordigende elftallen. Dat lijkt me een goed criterium voor toptalent. Die is echter ook nog maar 25. Hobie Verhulst is nog een paar jaar ouder, maar was nog niet zo'n toptalent. En hij wordt nu pas goed genoeg gevonden als reserve keeper. Wat ik aan probeerde te geven, dat gat tussen toptalent in de jeugd en topkeeper in een eerste elftal is heel groot. Je ziet bijna nooit bij topclubs zelf opgeleide keepers in 1 keer doorstromen naar het eerste elftal, Justin Bijlow bij Feyenoord is de enige die ik kan bedenken die die stap wel maakt.

Ervaring opdoen is dus een cruciale factor voor een keeper om aan de top te kunnen komen, supertalenten daargelaten. Ons eerste voormalig toptalent is dus nog maar 25, dus onze navolgende toptalenten hebben dus niet veel kans gehad om ervaring op te doen en door te breken. In dat opzicht is dat Schendelaar zijn contract niet verlengd wordt en verhuurd aan een eredivisieclub wel een teleurstelling. Had AZ niet hoger in moeten zetten en hem gelijk bij een eredivisieclub moeten stallen? Een ander criterium voor toptalent moet misschien zijn dat ze rond hun 20e al goed genoeg moeten zijn voor de eredivisie. Een degradatiekandidaat mag, dan komen ze veel in actie. Aan dit criterium voldoet AZ in ieder geval nog niet. Als je een fout wilt benoemen dan zou dat er 1 kunnen zijn.

Ik denk in ieder geval niet dat het heel verstandig is om een toptalent op de bank te zetten bij het eerste elftal als 2e of 3e keeper. Ja voor een jaartje, maar eigenlijk moeten ze zo snel mogelijk wekelijks spelen op niveau. Mees Bakker zou nu eigenlijk voor minimaal 2 jaar moeten worden verhuurd aan een eredivisieclub. Want alleen maar trainen en af en toe bij Jong AZ spelen, dat is niet voldoende. Een verhuur aan een eerste divisieclub eigenlijk ook niet.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Kilkenny schreef: 02 apr 2021, 10:05 Het eerste toptalent wat we hadden uit het post DSB tijdperk was Nick Olij, die was jeugdinternational in meerdere vertegenwoordigende elftallen. Dat lijkt me een goed criterium voor toptalent. Die is echter ook nog maar 25. Hobie Verhulst is nog een paar jaar ouder, maar was nog niet zo'n toptalent. En hij wordt nu pas goed genoeg gevonden als reserve keeper. Wat ik aan probeerde te geven, dat gat tussen toptalent in de jeugd en topkeeper in een eerste elftal is heel groot. Je ziet bijna nooit bij topclubs zelf opgeleide keepers in 1 keer doorstromen naar het eerste elftal, Justin Bijlow bij Feyenoord is de enige die ik kan bedenken die die stap wel maakt.

Ervaring opdoen is dus een cruciale factor voor een keeper om aan de top te kunnen komen, supertalenten daargelaten. Ons eerste voormalig toptalent is dus nog maar 25, dus onze navolgende toptalenten hebben dus niet veel kans gehad om ervaring op te doen en door te breken. In dat opzicht is dat Schendelaar zijn contract niet verlengd wordt en verhuurd aan een eredivisieclub wel een teleurstelling. Had AZ niet hoger in moeten zetten en hem gelijk bij een eredivisieclub moeten stallen? Een ander criterium voor toptalent moet misschien zijn dat ze rond hun 20e al goed genoeg moeten zijn voor de eredivisie. Een degradatiekandidaat mag, dan komen ze veel in actie. Aan dit criterium voldoet AZ in ieder geval nog niet. Als je een fout wilt benoemen dan zou dat er 1 kunnen zijn.

Ik denk in ieder geval niet dat het heel verstandig is om een toptalent op de bank te zetten bij het eerste elftal als 2e of 3e keeper. Ja voor een jaartje, maar eigenlijk moeten ze zo snel mogelijk wekelijks spelen op niveau. Mees Bakker zou nu eigenlijk voor minimaal 2 jaar moeten worden verhuurd aan een eredivisieclub. Want alleen maar trainen en af en toe bij Jong AZ spelen, dat is niet voldoende. Een verhuur aan een eerste divisieclub eigenlijk ook niet.
Klopt als een bus. De stap naar nummer 1 bij een club als AZ is gigantisch. Bizot heeft toch ook wat omzwervingen moeten doen om op dit niveau te komen. Maar was daar op zijn 20ste zeker nog niet aan toe.

Anderzijds welke club wil effe een keeper opleiden voor AZ? Keepers zijn er meestal wel genoeg te krijgen.

Verhulst gold trouwens wel als een toptalent. Daar was iedereen in de jeugd laaiend enthousiast over.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

kuifje schreef: 02 apr 2021, 10:39 Klopt als een bus. De stap naar nummer 1 bij een club als AZ is gigantisch. Bizot heeft toch ook wat omzwervingen moeten doen om op dit niveau te komen. Maar was daar op zijn 20ste zeker nog niet aan toe.

Anderzijds welke club wil effe een keeper opleiden voor AZ? Keepers zijn er meestal wel genoeg te krijgen.

Verhulst gold trouwens wel als een toptalent. Daar was iedereen in de jeugd laaiend enthousiast over.
Net als met veldspelers gebeurd zouden hurende clubs een opleidingsvergoeding of een prestatievergoeding kunnen afdingen bij een goede ontwikkeling en doorverkoop van de keeper. Dat is lastiger met keepers, maar in ieder geval iets proberen om het voor clubs financieel aantrekkelijker te maken. Dat kan voor clubs uit het rechterrijtje eredivisie best interessant zijn. Zeker een keeper die goedkoper wordt naarmate die meer speelt. Veel clubs zullen liever voor een ervaren keeper kiezen, het is zeker lastig. Aan AZ om creatief te zijn.

Van Verhulst had ik niet zo'n goed beeld. Maar ook voor hem geldt dan dat hij zo'n 7 jaar als volwassene nodig had om op zijn huidige niveau te komen.
_________________
"I don't know that!"
Plaats reactie