Corona

Het forum waarin men naar hartelust kan discussieren op een hoogstaand niveau.

Vaccineren, mondkapjes en Geert

Vaccineren.
25
29%
Niet vaccineren.
5
6%
Vaccineren, ik weet het nog niet.
2
2%
Mondkapje ja.
17
20%
Mondkapje nee.
9
11%
Geert is een drol.
19
22%
Geert for president.
8
9%
 
Totaal aantal stemmen: 85
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Hugo en de rest van dat Coronateam zijn niet van de tv te slaan om ons de les te lezen, en noemt ons een "Mopperlandje". Terwijl ze er in feite op ieder belangrijk punt naast zaten / veel te laat handelden.

-Beschermingsmiddelen zorg
-Opschalen ic capaciteit
-Testcapaciteit
-Mondkapjes
-Bestellen vaccins
-Distributie en zetten van vaccins

Ik begrijp allemaal heel goed dat het een gigantisch complexe situatie is, maar ik heb het idee dat ze totaal geen ruimte laten voor het feit dat ze zelf ook wel eens verkeerd kunnen zitten. Zo ondertussen kan ik die Hugo niet meer zien met zn arrogante popie jopie uitstraling.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SimonPoulsen schreef: 27 mar 2021, 10:12 Hugo en de rest van dat Coronateam zijn niet van de tv te slaan om ons de les te lezen, en noemt ons een "Mopperlandje". Terwijl ze er in feite op ieder belangrijk punt naast zaten / veel te laat handelden.

-Beschermingsmiddelen zorg
-Opschalen ic capaciteit
-Testcapaciteit
-Mondkapjes
-Bestellen vaccins
-Distributie en zetten van vaccins
- Corona app.
- Financiële dekking bedrijven.
- Voorbeeldfunctie (Grapperhaus, handen schudden, verkiezingsfeestjes in parlement, fysiek vergaderen).
- Juridische afhechting (dis)proportionele maatregelen.
- Routekaarten (met maatregelen die er al dan niet af zouden gaan).
- Communicatie (groepsimmuniteit?).

Het is wel duidelijk dat Nederland niets met nationale crisissen kan. Niet anticiperen en niet daadkrachtig reageren. Het is een soort van olietanker met teveel kapiteins op een schip. Die koerst met de luiken gesloten.

Maar goed dat was 80/50/15 jaar geleden niet anders. WOII, watersnoodramp, kredietcrisis ...
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 31 mar 2021, 10:06 - Corona app.
- Financiële dekking bedrijven.
- Voorbeeldfunctie (Grapperhaus, handen schudden, verkiezingsfeestjes in parlement, fysiek vergaderen).
- Juridische afhechting (dis)proportionele maatregelen.
- Routekaarten (met maatregelen die er al dan niet af zouden gaan).
- Communicatie (groepsimmuniteit?).

Het is wel duidelijk dat Nederland niets met nationale crisissen kan. Niet anticiperen en niet daadkrachtig reageren. Het is een soort van olietanker met teveel kapiteins op een schip. Die koerst met de luiken gesloten.

Maar goed dat was 80/50/15 jaar geleden niet anders. WOII, watersnoodramp, kredietcrisis ...
Dus we hoeven ons nergens druk over te maken want we komen er ook altijd weer goed uit. (uiteindelijk)
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Voltreffer Vick schreef: 23 mar 2021, 16:04 Inderdaad. En nu ook weer verschuilen achter een advies van de gezondheidsraad m.b.t prikken van 50-70 jarigen. Als je echt stappen wil maken dan moet die categorie als eerste geprikt worden en niet de 90+
Dat zei mijn moeder (87) gisteren ook. Die snapt niet dat zij eerder is geprikt dan de werkenden tussen de 40 en de 60.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Kilkenny schreef: 31 mar 2021, 12:14 Dus we hoeven ons nergens druk over te maken want we komen er ook altijd weer goed uit. (uiteindelijk)
Mits je goede lange - termijn - beslissingen neemt wel.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

salmonyappi schreef: 31 mar 2021, 13:15 Dat zei mijn moeder (87) gisteren ook. Die snapt niet dat zij eerder is geprikt dan de werkenden tussen de 40 en de 60.
Die eindigen - doorgaans - niet op de IC of in een grafkist.

Dat zijn de 60+'ers.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Om te janken die hele campagne. Een miljoen vaccins op de plank vanwege lage opkomst, lange wachttijden en een onbereikbaar callcenter. De zoveelste blunders van die dandy met zijn blauwe bordeelsluipers. Mensen die nu verzaken plaats je op een zwarte lijst voor het ziekenhuis en je schuift de vaccins door naar een jongere leeftijdsgroep. Hoe moeilijk kan het zijn.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Antti Opdam schreef: 31 mar 2021, 10:06 Het is wel duidelijk dat Nederland niets met nationale crisissen kan. Niet anticiperen en niet daadkrachtig reageren.
Ik zat twee weken geleden in een webinar met een topman van ASML. Die hekelde de poldercultuur in een crisis. Wat je nu nodig hebt is een duidelijke 'chain of command'.
Hij vergeleek het met Taiwan, waar hij voor ASML nog wel eens heen moest. Daar hebben ze corona redelijk onder controle, en dat is toch een buurland van China.
Hij kwam daar aan en moest tien dagen in quarantaine. Met een overheidsfunctionaris voor de deur die je in de gaten houdt.

Eenmaal terug op Schiphol kon hij overal doorlopen...
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ferry schreef: 01 apr 2021, 17:21
Eenmaal terug op Schiphol kon hij overal doorlopen...
Dat was vorig jaar zomer al zo. Ik ben op Mallorca en in Italië geweest, moest allerlei formulieren invullen maar kon op Schiphol en in Eindhoven zonder controles naar buiten wandelen. Die formulieren werden niet eens ingenomen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Antti Opdam schreef: 31 mar 2021, 18:07 Die eindigen - doorgaans - niet op de IC of in een grafkist.

Dat zijn de 60+'ers.
Dat snap ik, maar die komen doorgaans wel wat vaker buiten, op werk, hebben kinderen en geven het derhalve eerder door. Het zijn overigens ook de iets te dikke, redelijk ongezonde 50+‘ers die veel op de IC liggen en zwaar ziek zijn.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 01 apr 2021, 23:05
de iets te dikke
Zeg maar gewoon moddervet hoor, bijna zonder uitzondering.

Dezelfde mensen die ons zorgstelsel onbetaalbaar maken en het eigen risico verhogen.

Daar doen we dit voor...
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Gel*l. Mijn fysio behandelt ook ex-coronapatienten en daar zitten ook jonge mensen tussen, waaronder een ex-marathonloper. De enige coronadode die ik ken was een vijftiger met een normaal BMI. Dik en ouder komt ongetwijfeld meer voor, maar er zijn zat uitzonderingen.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

MO7 schreef: 02 apr 2021, 08:19
een ex-marathonloper
Erica Terpstra is ook een ex-topsporter :wink:

Ik baseer me op familie en kennissen in de zorg. En die uitzonderingen zullen de regel wel bevestigen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 01 apr 2021, 17:21 Ik zat twee weken geleden in een webinar met een topman van ASML. Die hekelde de poldercultuur in een crisis. Wat je nu nodig hebt is een duidelijke 'chain of command'.
Hij vergeleek het met Taiwan, waar hij voor ASML nog wel eens heen moest. Daar hebben ze corona redelijk onder controle, en dat is toch een buurland van China.
Hij kwam daar aan en moest tien dagen in quarantaine. Met een overheidsfunctionaris voor de deur die je in de gaten houdt.

Eenmaal terug op Schiphol kon hij overal doorlopen...
Dat polderen is tijdens een crisis het grootste probleem. Neem dat vaccineren. Talloze instanties mogen meepraten. Ministeries, ambtenaren, gezondheidsraad, RIVM, OMT, GGD, huisartsen, ziekenhuizen en allerlei andere zelfbenoemde deskundigen. En in de tussentijd staat Nederland voor paal.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Als je ook kijkt hoe die GGD georganiseerd is...
Iedere stad heeft zo'n beetje zijn eigen directeurtje van een GGD: https://ggdghor.nl/directeuren-publieke-gezondheid/

Ondertussen prikken ze in landen als Amerika meer dan drie miljoen vaccins per dag. Daar doen wij drie maanden over. Althans - dat is een gegokt aantal. Er zijn 2 miljoen gemelde gezette vaccinaties.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Wat leven we toch op een idiote planeet. Nu gaan ze ook Janssen pauzeren omdat er na 7 miljoen prikken 6 (!) gevallen van trombose zijn ontdekt. Niet te geloven. En Hugo maar denken dat die pauzes het vertrouwen moet vergroten terwijl het kleinste kind kan bedenken dat het vertrouwen hierdoor alleen maar afneemt. En die nazi’s onthouden ons in de tussentijd van een eigen keuze om het verwaarloosbare ‘risico’ te accepteren.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 13 apr 2021, 13:40 Wat leven we toch op een idiote planeet. Nu gaan ze ook Janssen pauzeren omdat er na 7 miljoen prikken 6 (!) gevallen van trombose zijn ontdekt. Niet te geloven. En Hugo maar denken dat die pauzes het vertrouwen moet vergroten terwijl het kleinste kind kan bedenken dat het vertrouwen hierdoor alleen maar afneemt. En die nazi’s onthouden ons in de tussentijd van een eigen keuze om het verwaarloosbare ‘risico’ te accepteren.
Je weet toch inmiddels wel in wat voor wereld we leven? Alles moet controleerbaar en verifieerbaar. We willen alles onder controle hebben en/of houden. We mogen geen fouten maken, niks mag misgaan. Maar zo werkt het niet.......Ik had exact dezelfde reactie: 7 miljoen geprikt, 6 trombosegevallen, en slecht 1 dode. Tja.........zo komen we er nooit......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

salmonyappi schreef: 13 apr 2021, 18:00 Je weet toch inmiddels wel in wat voor wereld we leven? Alles moet controleerbaar en verifieerbaar. We willen alles onder controle hebben en/of houden. We mogen geen fouten maken, niks mag misgaan. Maar zo werkt het niet.......Ik had exact dezelfde reactie: 7 miljoen geprikt, 6 trombosegevallen, en slecht 1 dode. Tja.........zo komen we er nooit......
Als ze nu de mensen zelf laten beslissen of ze het kleine risico van het Astra Zeneca en Janssen vaccin willen nemen, dan kunnen ze gewoon doorgaan met vaccineren. De mensen die het risico aanvaardbaar vinden zijn dan alvast gevaccineerd, en degenen die het risico niet aanvaardbaar vinden kunnen dan later met een ander vaccin behandeld worden.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Forza AZ schreef: 13 apr 2021, 21:08 Als ze nu de mensen zelf laten beslissen of ze het kleine risico van het Astra Zeneca en Janssen vaccin willen nemen, dan kunnen ze gewoon doorgaan met vaccineren. De mensen die het risico aanvaardbaar vinden zijn dan alvast gevaccineerd, en degenen die het risico niet aanvaardbaar vinden kunnen dan later met een ander vaccin behandeld worden.
Eens.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

En dan denk je: nou, in de zomer normaliseert de boel, na de zomer eindelijk het nieuwe stadion in! En dan komt de volgende variant........
Ik ben zomaar bang voor een 4e golf over twee maanden en een nieuwe lockdown. Niks versoepelingen, niks “een fijne zomer”. En dan komen straks de Afrikaanse mutaties er weer achteraan. Hier komen we nooit van af. Of ben ik nu te somber? Hopelijk blijven ze snel zoeken naar aanpassingen van het vaccin.
De Braziliaanse variant (P1) van het coronavirus verspreidt zich volgens een schatting van het Outbreak Management Team (OMT) bijna de helft sneller dan de 'klassieke' versie van het virus. Over de exacte hoogte van het reproductiegetal van P1 bestaat nog 'grote onzekerheid', benadrukken de deskundigen, maar vooralsnog gaan ze uit van 49 procent meer besmettelijkheid.

De Braziliaanse variant zou daarmee nog besmettelijker zijn dan de Britse variant, die nu goed is voor negen op de tien besmettingen in Nederland. Voor de Britse variant wordt het reproductiegetal, dat weergeeft hoe snel het virus zich verspreidt, 33 procent hoger ingeschat dan voor de oudere virusversie, die erdoor is verdrongen. Mogelijk is de Braziliaanse variant beter bestand tegen vaccins en antistoffen na een eerdere besmetting met het coronavirus. Ook daarover is nog geen zekerheid, maar de variant geldt als ”zorgelijk”.

In de steekproeven die het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) elke week neemt uit positieve coronatesten, is de Braziliaanse variant inmiddels goed voor 1,5 procent van alle besmettingen. Hoe de verspreiding verder zal gaan is ongewis, maar het valt volgens het instituut niet uit te sluiten dat P1 op termijn dominant wordt.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie