Transfergeruchten VIII (AZ)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 651
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Langedijk schreef: 27 mar 2021, 11:20 Ik zie dat ook wel zitten, Van de Ven en Beukema centraal achterin. En dan Vlaar toevoegen aan de staf om die mannen nog wat te leren.
Dat is ook mijn idee. Die twee halen en Vlaar aan de staf toevoegen om die twee door te ontwikkelen. Als die twee zich nog wat stappen zetten heb je zo maar de komende jaren een prima duo achterin.
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Voor wat het waard is:

AZ lijkt sneller dan Feyenoord in zijn jacht op de 22-jarige boomlange Sam Beukema van Go Ahead Eagles. De Alkmaarders zijn al met de speler zelf akkoord. Voor Feyenoord heeft tot nu toe alleen de nieuwe trainer Slot een oriënterend gesprek met hem gevoerd.
AZ moet nog wel de onderhandelingen afronden met Go Ahead Eagles over de prijs van de talentvolle centrumverdediger, die nog tot de zomer van 2023 een contract heeft in Deventer.
Laatst gewijzigd door Witzer op 27 mar 2021, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Praat geen Poep, doos.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Langedijk schreef: 27 mar 2021, 11:20 Ik zie dat ook wel zitten, Van de Ven en Beukema centraal achterin. En dan Vlaar toevoegen aan de staf om die mannen nog wat te leren.
Je hebt dan achterin behoorlijke fysiek, lengte en voldoende snelheid met spelers die ook niet eindeloos balletje breed spelen zoals nu vaak het geval is.
Met Panta en Letschert heb je dan nog eventueel de nodige ervaring als een van die twee alsnog verstek laat gaan.
Voor 2,3 miljoen heb je denk ik een nieuw verdedigingsduo rondlopen met volop potentie.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Witzer schreef: 27 mar 2021, 11:46 de 22-jarige boomlange Sam Beukema van Go Ahead Eagles.
Is 1.88 boomlang? Wout Weghorst is boomlang met 1.97.
De gemiddelde lengte van een Nederlander is 1.81
https://man-man.nl/gemiddelde-lengte-ne ... provincie/
Laatst gewijzigd door capefear op 27 mar 2021, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Witzer schreef: 27 mar 2021, 11:46 Voor wat het waard is:

AZ lijkt sneller dan Feyenoord in zijn jacht op de 22-jarige boomlange Sam Beukema van Go Ahead Eagles. De Alkmaarders zijn al met de speler zelf akkoord. Voor Feyenoord heeft tot nu toe alleen de nieuwe trainer Slot een oriënterend gesprek met hem gevoerd.
AZ moet nog wel de onderhandelingen afronden met Go Ahead Eagles over de prijs van de talentvolle centrumverdediger, die nog tot de zomer van 2023 een contract heeft in Deventer.
Bron?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6542
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

capefear schreef: 27 mar 2021, 11:54 Is 1.88 boomlang?
Nee maar dat hoeft ook niet. Die hele lang gasten zijn altijd slungels zoals die Maguire. De chielinis, Hummels en Godins van deze wereld zijn ook rond de 1.88, perfecte lengte. Timing, springen en inschatten is veel belangrijker dan een lange boom zijn.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 27 mar 2021, 12:05Bron?
Dat vroeg ik mij ook af. Ingeving: op de hele tekst in google zoeken.

https://dagblad010.nl/Sport/AZ-lijkt-ra ... -feyenoord
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

DeZuivelDuivel schreef: 27 mar 2021, 11:36 Dat geloof ik graag natuurlijk!
Wilde alleen maar aangeven dat er toch een paar jaar verschil zit tussen de 'opties', zeker als je het over het begrip 'talent' hebt. Beukema heeft overigens ook voor het seizoen bekeken een relatief vroege verjaardag, dus hij zal 23 zijn in zijn eerste seizoen bij ons.
Overigens zie ik ook dat de al eerder genoemde Touba net 23 geworden is.

Hatzidiakos is in januari 24 geworden, deze jongens zouden dus volgend seizoen qua ontwikkeling al verder moeten zijn dan de veelal bekritiseerde Hatzidiakos om écht interessant te zijn. Zo'n Van de Ven zit kwalitatief minimaal in dezelfde categorie, maar is wel 3 jaar jonger (zal in april 20 worden).

Kortom het zijn van 'talent' mag je bij Beukema wel iets nuanceren, hoewel het natuurlijk top zal zijn als hij een laatbloeier is.
Bij laatbloeiers snap ik nooit de problemen (het begint al: wat is precies een laatbloeier?). Dirk Kuyt speelde op z'n 18e nog bij Quick Boys. Virgil van Dijk kreeg 0 kansen bij Willem II en ging op z'n 19e naar Groningen, waar hij eindelijk tot spelen kwam. Weghorst maakte op z'n 20e pas z'n debuut bij een BVO (Emmen). Toornstra tekende pas op z'n 20e een profcontract bij ADO. Allemaal voetballers die het uiteindelijk toch 'aardig' gedaan hebben. Sam Beukema is 22; volgens velen de beste verdediger in de 1e divisie (alsjeblieft Langedijk :p) en heeft zich prima ontwikkeld bij Go Ahead. Gaat hij slagen bij AZ? Geen idee, maar deze jongen kan zeker een goede aanvulling zijn, mits hij zich blijft ontwikkelen.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1818
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=386377

Sam Beukema is bezig aan zijn laatste maanden als speler van Go Ahead Eagles. De 22-jarige verdediger bevestigde maandagavond tegenover ESPN dat er serieuze interesse in hem is. Na afloop van het duel met FC Den Bosch (3-3) had hij het liever niet over een transfer, maar sprak hij uiteindelijk de verwachting uit dat er binnen drie weken witte rook is.

Vorige week bracht Voetbal International naar buiten dat diverse clubs uit de Eredivisie en Engeland interesse hebben in Beukema. Het zou gaan om AZ, FC Utrecht, FC Groningen, FC Twente en Feyenoord, terwijl vanuit Engeland twee niet genoemde clubs hem in het vizier zouden hebben. Hans Kraay junior meldde vorige week dat Beukema binnen enkele weken bij een club uit de Eredivisie zou tekenen. "Ik kan je garanderen dat hij binnen drie weken in de top vier van de Eredivisie tekent", zei Kraay junior bij het ESPN-programma Voetbal op Vrijdag. "En dat zal niet bij Feyenoord zijn, want die kunnen hem niet betalen."

“Ik heb het meegekregen”, beaamde de verdediger maandagavond na afloop van het gelijkspel. Omdat hij teleurgesteld was over het resultaat tegen Den Bosch, had hij ‘eigenlijk helemaal geen zin’ om over een transfer te praten. Op aandringen van de verslaggever van ESPN bevestigde Beukema dat er ‘zeker interesse’ is. “Er speelt ook best wel wat. De interesse is mooi, daar ben ik blij en trots op. Het zal de komende weken blijken wat er gaat gebeuren.”

In een eerder interview met VI zei Beukema dat hij eenzelfde route als Perr Schuurs wel ziet zitten. De verdediger maakte de overstap van Fortuna Sittard naar ajax. Sinds het vertrek van Matthijs de Ligt naar Juventus komt de Limburger regelmatig aan spelen toe onder Erik ten Hag, al is hij niet meer zeker van een basisplaats. "Als hij dat kan, waarom zou ik het dan niet kunnen? Ik weet dat ik goed bezig ben en een goede ontwikkeling te pakken heb. Een tussenstap, als ik die over kan slaan, ga ik dat niet uit de weg."

Kraay junior liet afgelopen vrijdag al weten dat hij snel nieuws verwacht rond een transfer van Beukema. “Ik weet niet hoe Hans erbij kwam, maar de kans is wel groot dat er binnen drie weken wat rond is", aldus de verdediger van Go Ahead, die nog tot aan de zomer van 2023 onder contract staat bij de huidige nummer vijf van de Keuken Kampioen Divisie.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6542
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Beukema is binnen
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

SimonPoulsen schreef: 31 mar 2021, 08:34 Beukema is binnen
Wanneer maken ze het officieel bekend?
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1344
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Na de medische keuring en het ondertekenen van het contract, lijkt me
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1818
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Nu van de Ven nog.
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 481
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

AlkmaarForever schreef: 31 mar 2021, 09:03 Nu van de Ven nog.
Phoh dat zou inderdaad wat zijn zeg. Huiberts is er nu in ieder geval wel al eerder bij dan vorig jaar, toen de eerste transfer pas na uitschakeling in de voorronde CL kwam. Collega van mij is GAE-fan en die zegt dat als Beukema zich zo blijft ontwikkelen, we in ons handjes mogen knijpen met wat we binnenhalen. Stap van bovenkant Eerste Divisie naar bovenkant Eredivisie is echter wel een hele grote. Weet AZ 4 Life misschien wat de kansen zijn dat we vd Ven ook nog aantrekken?
Compete to complete
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SimonPoulsen schreef: 31 mar 2021, 08:34 Beukema is binnen
Weet iemand de echte transferprijs?
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AZSander schreef: 31 mar 2021, 09:11 Phoh dat zou inderdaad wat zijn zeg. Huiberts is er nu in ieder geval wel al eerder bij dan vorig jaar, toen de eerste transfer pas na uitschakeling in de voorronde CL kwam. Collega van mij is GAE-fan en die zegt dat als Beukema zich zo blijft ontwikkelen, we in ons handjes mogen knijpen met wat we binnenhalen. Stap van bovenkant Eerste Divisie naar bovenkant Eredivisie is echter wel een hele grote. Weet AZ 4 Life misschien wat de kansen zijn dat we vd Ven ook nog aantrekken?
Nope, niks concreets. Het lijkt me echter niet dat het aantrekken van Beukema gevolgen heeft voor het al dan niet aantrekken van een linker centrale verdediger. Weet wel dat Van de Ven al maanden op een lijstje staat bij AZ, maar dat is natuurlijk ook geen geheim.
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 481
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

AZ 4 Life schreef: 31 mar 2021, 09:57 Nope, niks concreets. Het lijkt me echter niet dat het aantrekken van Beukema gevolgen heeft voor het al dan niet aantrekken van een linker centrale verdediger. Weet wel dat Van de Ven al maanden op een lijstje staat bij AZ, maar dat is natuurlijk ook geen geheim.
Top, duidelijk.
Compete to complete
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6542
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Antti Opdam schreef: 31 mar 2021, 09:31 Weet iemand de echte transferprijs?
Zal wel rond de 750.000-900.000 zijn. Mits die berichten van vorige week kloppend waren.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 31 mar 2021, 11:49 Zal wel rond de 750.000-900.000 zijn. Mits die berichten van vorige week kloppend waren.
Het zal nog wel op kunnen lopen naar 1.000.000 met prestatiebonussen of zo.

De overstap naar de eredivisie op zich gaat hem wel lukken, maar of hij zich ook de spelstijl van AZ eigen kan maken is een tweede. Maar hij zal wel aan de statistieken voldoen voor wat AZ met hem van plan is. En zal AZ op zoek zijn naar een meer voetballende LCV.

In ieder geval, sterk en kopsterk (verdedigend en aanvallend) is erg prettig.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2014
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Nu ook bevestigd door AZ zelf. Geen gerucht meer dus!
Plaats reactie