Owen Wijndal (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Had verdedigend Ouwejan betere cijfers dan Wijndal? Valt me op dat er toch heel wat steekjes op die positie vallen.
Net als op onze andere talenten begint nu ook enige kritiek in de media op Wijndal te komen.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

capefear schreef: 03 feb 2021, 11:15 Had verdedigend Ouwejan betere cijfers dan Wijndal? Valt me op dat er toch heel wat steekjes op die positie vallen.
Net als op onze andere talenten begint nu ook enige kritiek in de media op Wijndal te komen.
Dat is ook niet zo vreemd en eigenlijk ook niet nieuw. Maar het lukt hem regelmatig niet om voorzetten en doelpogingen te blokken, met als dieptepunt de eerste goal van ajax. Hij draait met zijn gezicht weg van de bal en maakt zich ook nog smal onder het motto van geen hands maken. Ja, het werd geen hands....
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Wijndal presteert al meer dan een seizoen op heel hoog niveau, met heel af en toe (circa 2 a 3 per jaar) mindere wedstrijden. Toevallig had hij tegen ajax zo'n mindere wedstrijd. Hij was trouwens niet de enige. De kritiek op Wijndal is dus weer de waan van de dag en overdreven. Naast dat Wijndal bijna alle wedstrijden goed speelt is ook zijn inzet bijna altijd een 10. Zijn maar weinig spelers in Nederland waar dat van gezegd kan worden.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

multatuli schreef: 04 feb 2021, 07:05 Wijndal presteert al meer dan een seizoen op heel hoog niveau, met heel af en toe (circa 2 a 3 per jaar) mindere wedstrijden. Toevallig had hij tegen ajax zo'n mindere wedstrijd. Hij was trouwens niet de enige. De kritiek op Wijndal is dus weer de waan van de dag en overdreven. Naast dat Wijndal bijna alle wedstrijden goed speelt is ook zijn inzet bijna altijd een 10. Zijn maar weinig spelers in Nederland waar dat van gezegd kan worden.
Helemaal mee eens. Maar misschien komt de kritiek ook voort uit het feit dat de verwachtingen bij hem heel hoog zijn.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AZ fanatic 4-life schreef: 04 feb 2021, 07:45 Helemaal mee eens. Maar misschien komt de kritiek ook voort uit het feit dat de verwachtingen bij hem heel hoog zijn.
Je moet hem inmiddels beoordelen als international en dus als top 4 materiaal. En voor zo'n speler is hij verdedigend nog iets te vaak ondermaats.
_________________
"I don't know that!"
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Ik wist niet dat hij in het Oranje onder 17 elftal als centrale verdediger naast de Ligt heeft gestaan, waar ze het tot de halve finale hebben bereikt.
Volgens Kees van Wonderen deed hij dit niet onaardig en had hij hiervoor ook het overzicht. Dus mocht de nood aan de man komen kun je hem hier dus mogelijk ook neer zetten.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Met het aankomende programma tegen fey-vitesse-Twente-PSV is zijn schorsing natuurlijk vroeg of laat onontkoombaar. Dat hij er maar even een geschikt moment voor uitkiest als ie slim is. Tegen Twente met die snelle voorhoede kan je hem eigenlijk ook niet missen.
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

Het is niet helemaal de juiste plek, maar kon even geen beter topic vinden.

Iemand moet Owen redden, hij speelt een uitstekend seizoen.

Dat wordt ook onderkend met zijn meer dan prima plek in het VI klassement speler van het jaar.

https://www.vi.nl/nieuws/speler-van-de- ... et-haaland

Hoe anders is dat op ons eigen Speler van het jaar klassement.

https://www.azfanpage.nl/speler-van-het-jaar/

Hopelijk heeft hij het nog niet gezien. Een beschamende, gedeelde 9e plek. Nog achter Aboukhlal...

Ik vul het trouw in elke week en vind het een superleuke aanvulling op de site en het forum.

Misschien kan de formule van de verkiezing AZ Fanpage speler van het jaar eens worden nagekeken.

Of alle stemmende AZ'ers :lol:
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Owen moet zichzelf redden. Eerst goed en stabiel verdedigen, daarna de andere zaken. Geregeld nonchalant ogend.
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

Denniz schreef: 08 mar 2021, 17:42 Owen moet zichzelf redden. Eerst goed en stabiel verdedigen, daarna de andere zaken. Geregeld nonchalant ogend.

Ik ben het niet met je eens (ik vind hem namelijk -samen met Teun- de meest constante factor van het team als je dit seizoen bekijkt), maar daar ging het mij niet om.

Het ging mij om de verschillen in klassering.

En dat die van VI beter past bij mijn beeld van Owen.

En dat 'redden' ging er natuurlijk om dat hij in het klassement (veel en veel) hoger zou moeten staan. Nu staat hij notabene onder Aboukhlal.

Dat zal vast een heel aardige en beloftevolle speler zijn, maar op dit moment vind ik dat persoonlijk een van de minderen (hij heeft mij iig nog nooit kunnen overtuigen waarom hij in het eerste zou moeten spelen). Maar daar is een ander topic voor...
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Net als bij Koopmeiners nu ook kritiek van de mannen van VI op Wijndal bij zijn interland optreden.
Volgens hen gaat hij te veel voor de actie om vervolgens weer de bal aan een ander af te geven, in plaats van voor de voorzet te gaan.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

capefear schreef: 30 mar 2021, 13:27 Net als bij Koopmeiners nu ook kritiek van de mannen van VI op Wijndal bij zijn interland optreden.
Volgens hen gaat hij te veel voor de actie om vervolgens weer de bal aan een ander af te geven, in plaats van voor de voorzet te gaan.
Ze moeten niet zo zeiken, de voorzetten die hij gaf waren bijna allemaal gevaarlijk. Soms speelt hij inderdaad nog een beetje risicoloos en geeft dan een pasje terug. Aan memphis voor hem heeft Wijndal werkelijk helemaal niets. Die is alleen met zichzelf bezig en is totaal niet bezig met een wisselwerking met Owen. Zodra de speler voor hem wel oog heeft voor Owen gaat hij automatisch beter spelen.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5418
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

EK basisplaats is in de pocket. Gefeliciteerd man! Echt lekker gespeeld.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Had wel 5 assists moeten hebben, Wijnaldum en Malen verprutsen de meeste simpele kansen.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1344
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Speelde prima, maar ik heb toch het idee dat m.n. Depay hem vaak negeert. Was zaterdag tegen Letland ook al zo.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5418
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

DonnyDelano schreef: 30 mar 2021, 20:59 Speelde prima, maar ik heb toch het idee dat m.n. Depay hem vaak negeert. Was zaterdag tegen Letland ook al zo.
Depay negeert de helft van de tijd (of meer) iedereen.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

pAZcal schreef: 30 mar 2021, 20:45 EK basisplaats is in de pocket. Gefeliciteerd man! Echt lekker gespeeld.
Zeker nu Blind is uitgeschakeld want De Boer is in staat om Blind op links te zetten
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5418
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Als Aké op tijd terug is, kan hij mooi met Wijndal de linkerkant van de verdediging vormen.
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 481
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

Op de laatste 8 minuten tegen Turkije na, heeft Wijndal alles gespeeld de afgelopen 3 interlands. Daarmee heeft hij één van de meeste minuten gemaakt van alle internationals. Dat geeft mijns inziens toch wel aan dat die basisplaats zeker is voor komende zomer tijdens het EK. Als De Boer het team ook nog eens normaal laat spelen we 'gewoon' door de groepsfase heen komen betekent dat een aardige jackpot voor deze beste man na het EK.
Compete to complete
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Jammer dat Wijndal soms nog wordt overgeslagen door zijn collega's bij Oranje, dat in combinatie met de fouten van zo'n Daley Blind hebben de publieke opinie ietwat tegen hem in het harnas gejaagd.

Hopelijk blijft hij staan en speelt hij een goed EK, maar ik denk wel dat hij daarna weg is.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gesloten