Teun Koopmeiners (2023)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

kuifje schreef: 23 mar 2021, 14:00 Talent van morgen van onze eigen Bart Heuvingh mag zeker niet ontbreken!!!
Zeker! Die heb ik al :-)

En ook al kennis gemaakt met Bart. Top gozer.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Van der Vaart moest gisteren even laten weten dat hij toch wel zijn twijfels heeft over Koopmeiners of hij daadwerkelijk een hoger niveau aan kan.
Schijnbaar mag je geen mindere wedstrijd spelen zolang je niet in het 'godenshirt' hebt rond gelopen. Over van de Beek heb ik hem dit soort dingen nog nooit horen roepen.
biefstukje
Supporter
Berichten: 125
Lid geworden op: 23 dec 2020, 18:09

capefear schreef: 29 mar 2021, 07:32 Van der Vaart moest gisteren even laten weten dat hij toch wel zijn twijfels heeft over Koopmeiners of hij daadwerkelijk een hoger niveau aan kan.
Schijnbaar mag je geen mindere wedstrijd spelen zolang je niet in het 'godenshirt' hebt rond gelopen. Over van de Beek heb ik hem dit soort dingen nog nooit horen roepen.
Dat werd daarna meteen gezegd toch, dat het wel eens een mindere wedstrijd kan zijn. Wat wel duidelijk is is dat Teun deze 2 wedstrijden allebij niet best speelde, ik had ook meer van hem verwacht. Maar uiteindelijk komt Teun er wel, heb ik geen zorgen over
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

biefstukje schreef: 29 mar 2021, 07:49 Dat werd daarna meteen gezegd toch, dat het wel eens een mindere wedstrijd kan zijn. Wat wel duidelijk is is dat Teun deze 2 wedstrijden allebij niet best speelde, ik had ook meer van hem verwacht. Maar uiteindelijk komt Teun er wel, heb ik geen zorgen over
Iedereen heeft wel eens 1 of 2 mindere wedstrijden (en ja dat kunnen er ook 2 achter elkaar zijn). Het mooie bij Teun is dat zelfs als hij een mindere wedstrijd heeft, hij nog niet zwaar door de ondergrens schiet (zoals veel andere spelers wel doen).
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Toch speelde Teun tegen PSV ook geen sterke eerste helft, waarbij die flinke uitglijder die nipt goed afliep. Maar goed, de focus kan eigenlijk weer vol op AZ, niks aan de hand als hij er tegen Willem II weer staat.
_________________
"I don't know that!"
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Kilkenny schreef: 29 mar 2021, 08:28 ... niks aan de hand als hij er tegen Willem II weer staat.
Het is natuurlijk wel zo dat juist bij zo'n wedstrijden de scoutjes er klaar voor zitten. Hier stijgt de transferwaarde niet van.
Als hij in deze twee wedstrijden Jong Oranje bij de hand had genomen kun je er gerust op zijn toch al niet geringe transferwaarde weer enkele miljoenen bijschrijven. Het is toch handelswaar, hoe je het ook bekijkt, voor AZ om op termijn weer meer mogelijkheden te krijgen om door te groeien naar waar het uiteindelijk naar toe wil.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Ik vond 'm helemaal niet zo slecht spelen. Probleem bij Jong Oranje is dat ze een totaal ander systeem spelen (soort 4-2-2-2), terwijl daar nauwelijks echt op getraind kon worden. Dan is het ook lastig om lijnen uit te zetten. Niet gek dat diverse lange ballen op De Wit gingen, aangezien die van elkaar wel weten hoe/wat de ander doet.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

capefear schreef: 29 mar 2021, 09:56 Het is natuurlijk wel zo dat juist bij zo'n wedstrijden de scoutjes er klaar voor zitten. Hier stijgt de transferwaarde niet van.
Als hij in deze twee wedstrijden Jong Oranje bij de hand had genomen kun je er gerust op zijn toch al niet geringe transferwaarde weer enkele miljoenen bijschrijven. Het is toch handelswaar, hoe je het ook bekijkt, voor AZ om op termijn weer meer mogelijkheden te krijgen om door te groeien naar waar het uiteindelijk naar toe wil.
Dat klopt, maar een goede scout zal over een langere periode oordelen dus dan hoeft zo'n dipje niet veel uit te maken. Als t dus maar niet te lang duurt of te vaak voorkomt.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

Ach man, je kunt toch al maanden zien dat Teun een stap hoger aan kan. Ik verbaas me er over dat er mensen zijn die daar aan twijfelen na twee kutpotjes in een tactisch kwakkelend Jong Oranje. Dan laat je je wel erg leiden door de waan van de dag.
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ik denk dat het bij zo'n jong ploeg eerder andersom werkt, daar ga je kijken of er een speler buitengewoon opvalt en dan kijken of dat te bevestigen is in de lijn van zijn spel bij een kleinere ploeg. Zo'n Jong selectie is immers al door iemand voor je gescout dus daar moet een minimum aan kwaliteit in zitten.

Het maakt dan niet uit of Koopmeiners zijn dag eens niet heeft in Jong Oranje, Seedorf had nooit zijn dag echt in het grote Oranje en heeft toch een goede loopbaan gehad.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

DeZuivelDuivel schreef: 30 mar 2021, 10:33 Het maakt dan niet uit of Koopmeiners zijn dag eens niet heeft in Jong Oranje.
Voor Clubs die nog wat twijfel hebben is een matig optreden natuurlijk geen pluspunt, dat lijkt me duidelijk.
Zowel AZ, als de speler zelf zijn er bij gebaat dat interland optredens succesvol verlopen; dat doet de interesses alleen maar toenemen, maar vanzelfsprekend ook de transferhoogte. Spijtig dat Teun door die schorsing vandaag dit niet even kan herstellen en is het voor hem en Boadu te hopen dat alsnog jong doorkomt om zich buiten AZ te kunnen laten zien.
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

capefear schreef: 30 mar 2021, 13:38 Voor Clubs die nog wat twijfel hebben is een matig optreden natuurlijk geen pluspunt, dat lijkt me duidelijk.
Zowel AZ, als de speler zelf zijn er bij gebaat dat interland optredens succesvol verlopen; dat doet de interesses alleen maar toenemen, maar vanzelfsprekend ook de transferhoogte. Spijtig dat Teun door die schorsing vandaag dit niet even kan herstellen en is het voor hem en Boadu te hopen dat alsnog jong doorkomt om zich buiten AZ te kunnen laten zien.
Natuurlijk, dat is wat anders. Scouts worden hier ook niet warmer van, eerder kouder. Maar ik vind het geen indicatie dat hij het niveau niet aan kan en of hij dat kan staat natuurlijk in wezen los van of de scout daar zo over denkt of niet.
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

capefear schreef: 30 mar 2021, 13:38 Voor Clubs die nog wat twijfel hebben is een matig optreden natuurlijk geen pluspunt, dat lijkt me duidelijk.
Zowel AZ, als de speler zelf zijn er bij gebaat dat interland optredens succesvol verlopen; dat doet de interesses alleen maar toenemen, maar vanzelfsprekend ook de transferhoogte. Spijtig dat Teun door die schorsing vandaag dit niet even kan herstellen en is het voor hem en Boadu te hopen dat alsnog jong doorkomt om zich buiten AZ te kunnen laten zien.
Tuurlijk, maar je kunt je afvragen of clubs uberhaupt wel twijfel hebben.
Teun zou Napoli in he tweeluik tegen die club overtuigd hebben volgens de Italiaanse pers, daarna zijn zijn prestaties constant gebleven of zelfs verbeterd in clubverband om dan nu iets mindere interlands te spelen? Stel nou dat Napoli hem volgt dan zijn dit hooguit 2-3 mindere wedstrijden van het grote totaal.

Je verondersteld al dat er twijfel zou zijn namelijk.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Teun Koopmeiners is heel belangrijk voor AZ. Al seizoenen achter elkaar sinds zijn intrede in de basis. Maar ik vind zijn tempo aan de bal de laatste tijd te traag. Ook te slap in de duels. Dat is niet sinds weken, nee al maanden zo. Goed hij is dan een rustpunt en bepaalt het tempo. Maar het mag allemaal wel effe energieker en feller!

Eigenlijk vind ik dat van het hele Nederlandse voetbal. Te veel is het tempo in de beweging niet voluit en vrijwel elk balletje wordt eerst aangenomen, nog een keer kijken en dan pas passen.

Zojuist zag ik de goal van De Wit in Jong Oranje. Een schoolvoorbeeld hoe het moet en dat kenmerkend is geweest voor Nederlands voetbal. Van achteruit inspelen op spits Boadu, die in één keer naar Gakpo en die past meteen diep in de diepgaande De Wit, die de bal langs de keeper prikt. Waarom zien wij dit zo weinig?
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

ForzAZ schreef: 30 mar 2021, 16:55 Teun Koopmeiners is heel belangrijk voor AZ. Al seizoenen achter elkaar sinds zijn intrede in de basis. Maar ik vind zijn tempo aan de bal de laatste tijd te traag. Ook te slap in de duels. Dat is niet sinds weken, nee al maanden zo. Goed hij is dan een rustpunt en bepaalt het tempo. Maar het mag allemaal wel effe energieker en feller!

Eigenlijk vind ik dat van het hele Nederlandse voetbal. Te veel is het tempo in de beweging niet voluit en vrijwel elk balletje wordt eerst aangenomen, nog een keer kijken en dan pas passen.

Zojuist zag ik de goal van De Wit in Jong Oranje. Een schoolvoorbeeld hoe het moet en dat kenmerkend is geweest voor Nederlands voetbal. Van achteruit inspelen op spits Boadu, die in één keer naar Gakpo en die past meteen diep in de diepgaande De Wit, die de bal langs de keeper prikt. Waarom zien wij dit zo weinig?
Hebben we het over dezelfde Koopmeiners?
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Dat hij de duels wat meer mijdt is volgens mij sinds hij z'n pols had gebroken. Koopmeiners is echt wel één van de spelers van AZ die al een stap hogerop aankunnen, maar het was deze interlandperiode mooi geweest als hij zich had kunnen laten gelden zoals een Gakpo heeft gedaan, die nu het Nederlands elftal ingeschreven wordt.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Had eigenlijk verwacht dat iemand anders het al had geplaatst, maar het gonst vandaag nogal rond m.b.t. interesse van AS Roma in Koopmeiners. Onder andere hier:

https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/97 ... -euro.html

Grappig dat zijn vader onlangs precies AS Roma als willekeurige club noemde waar Teun bijvoorbeeld heen zou kunnen gaan 8).

Overigens zou ik 20 tot 25M€ echt een geweldige transfersom voor AZ vinden. Als Max dat voor elkaar krijgt, heeft hij het qua verkoop goed gedaan.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Met zoveel interesse moet het onderste uit de kan. Hij is jong, international, aanvoerder van AZ en Jong Oranje, 15 goals gemaakt. Bij ajax zouden ze 50 miljoen voor hem vragen. Nu kun je dat natuurlijk niet vergelijken maar ik zou het niet gek vinden als de grens van 30 miljoen gepasseerd wordt.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Langedijk schreef: 02 apr 2021, 20:36 Met zoveel interesse moet het onderste uit de kan. Hij is jong, international, aanvoerder van AZ en Jong Oranje, 15 goals gemaakt. Bij ajax zouden ze 50 miljoen voor hem vragen. Nu kun je dat natuurlijk niet vergelijken maar ik zou het niet gek vinden als de grens van 30 miljoen gepasseerd wordt.
30+M€ zou echt onwerkelijk zijn. Jahanbakhsh was topscorer van de Eredivisie en ging voor 18M€ weg. Bovendien zitten we nu in het Corona tijdperk. Maar goed, dat Max er een mooi bedrag uit moet slepen is evident.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DiepeMast schreef: 02 apr 2021, 20:42 Jahanbakhsh was topscorer van de Eredivisie en ging voor 18M€ weg.
Volgens mij heeft Jahanbakhsh 22-25 miljoen opgebracht
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gesloten