Stadion(omgeving) ontwikkelingen

De AZ-onderwerpen die hierboven niet thuishoren
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3150
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

benside97 schreef: 25 mar 2021, 07:18 Ja dat kan met deze lichten. Waarschijnlijk gaan ze er dan ook wel gebruik van maken. Maar 020 gebruikt de lichtshow bijvoorbeeld alleen met Europese wedstrijden dus lang niet altijd. Ik verwacht niet dat AZ iedere wedstrijd de lichtshow gaat gebruiken.
Zal het er niet meer mee te maken hebben dat het met Europese wedstrijden donker is? Verder spelen ze vaak op zondagmiddag, dan is het een stuk minder indrukwekkend lijkt me.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Dit is hoe dan ook al veel stoerder en mooier dan dat stuk beton zo’n 30 km zuidelijker 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 25 mar 2021, 08:47 Dit is hoe dan ook al veel stoerder en mooier dan dat stuk beton zo’n 30 km zuidelijker 😉
De afstand is 51 kilometer. Je zit er maar 41% naast met je gok, voor jouw doen vrij netjes :wink:
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6509
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

dirkjan schreef: 25 mar 2021, 08:20 Zal het er niet meer mee te maken hebben dat het met Europese wedstrijden donker is? Verder spelen ze vaak op zondagmiddag, dan is het een stuk minder indrukwekkend lijkt me.
Er wordt vaak op zondag pas om 16.45u of zelfs 20.00u gespeeld vanwege Europees voetbal. Dan is het (vaak) ook al zo donker dat de stadionlampen toch aan moeten.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

En dan nu de belangrijkste vraag: worden die malle betonnen grachten nog dicht getimmerd en zo ja, wanneer?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 25 mar 2021, 14:25 En dan nu de belangrijkste vraag: worden die malle betonnen grachten nog dicht getimmerd en zo ja, wanneer?
In fase 2 en 3. Voor fase 2 zou de financiering in ieder geval rond zijn. Fase 2 zou volgende zomer gebeuren maar of die planning nog staat weet ik niet. Fase 2 is de hoofdtribune en de Ben Side, Fase 3 de andere 2 tribunes. We hebben qua stadionvooruitgang dus nog het e.e.a. om naar uit te kijken.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Kilkenny schreef: 25 mar 2021, 15:54 In fase 2 en 3. Voor fase 2 zou de financiering in ieder geval rond zijn. Fase 2 zou volgende zomer gebeuren maar of die planning nog staat weet ik niet. Fase 2 is de hoofdtribune en de Ben Side, Fase 3 de andere 2 tribunes. We hebben qua stadionvooruitgang dus nog het e.e.a. om naar uit te kijken.
Dank!

Maar gaan beide fasen sowieso door?
Gebruikersavatar
Toffee
Supporter
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 okt 2005, 14:34

De Hoer van vak G schreef: 24 mar 2021, 20:27 Ik heb liever een stevig dak dat er ook mooi uitziet. Deze constructie heeft in mijn ogen een nogal hoog “noodgebouw” gehalte. Alsof het een tussentijdse oplossing is. Laten we hopen dat AZ het nog iets mooier gaat maken.
Het probleem is dat sommige mensen altijd zeiken. AZ heeft kosten (20+ miljoen euro) nog moeite gespaard om iets werkelijk fenomenaals neer te zetten voor ons. Bovenal oersterk en extreem veilig. En dan wordt het afgekeurd, want ‘Geen gezicht al dat staal. Het is niet mooi zo’. Hou toch op zeg.
Everton: Pride of Merseyside
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 25 mar 2021, 17:52 Dank!

Maar gaan beide fasen sowieso door?
Ik ga er vanuit van wel. Alleen de planning valt te betwijfelen, Corona hakt er langer in dan voorzien.
_________________
"I don't know that!"
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Kilkenny schreef: 26 mar 2021, 07:03 Ik ga er vanuit van wel. Alleen de planning valt te betwijfelen, Corona hakt er langer in dan voorzien.
Komende zomer 2 of 3 grote uitgaande transfers en de gevolgen van de Corona crisis zijn weer helemaal weggepoetst. Lijkt mij dus geen probleem.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AZ fanatic 4-life schreef: 26 mar 2021, 08:54 Komende zomer 2 of 3 grote uitgaande transfers en de gevolgen van de Corona crisis zijn weer helemaal weggepoetst. Lijkt mij dus geen probleem.
Tja, PSV heeft ook weer een loonoffer gevraagd. En het is niet dat hun selectie nou waardeloos is. Dat AZ (nog?) geen nieuw loonoffer vraagt, wil nog niet zeggen dat met een paar grote transfers alle kosten 'zo maar' zijn weggewerkt. We weten ook nog niet hoe lang Corona nog doorwerkt, het kan nog ver in volgend seizoen zijn voordat het stadion weer vol mag zitten. Daarbij moet je nog afwachten hoeveel supporters komend seizoen hun seizoenkaart gaan verlengen. Ook niet alle schulden voor de verbouwing zijn afgelost. Dat zijn bij elkaar zo veel onzekerheden, dat je niet kan verwachten dat AZ financiën voor nieuwe verbouwingen in de nabije toekomst rond gaat krijgen. Ook al was fase 2 vorig jaar rond. Maar daar wil ik ook eerst nog wel een nieuwe bevestiging van krijgen voordat ik me 'rijk' ga rekenen.
_________________
"I don't know that!"
benside97
Glory-hunter
Berichten: 96
Lid geworden op: 23 okt 2020, 17:59

Kilkenny schreef: 25 mar 2021, 15:54 In fase 2 en 3. Voor fase 2 zou de financiering in ieder geval rond zijn. Fase 2 zou volgende zomer gebeuren maar of die planning nog staat weet ik niet. Fase 2 is de hoofdtribune en de Ben Side, Fase 3 de andere 2 tribunes. We hebben qua stadionvooruitgang dus nog het e.e.a. om naar uit te kijken.
Die financiering was gereed voor de corona pandemie. Ik denk niet dat dit nog steeds zo is.
benside97
Glory-hunter
Berichten: 96
Lid geworden op: 23 okt 2020, 17:59

Kilkenny schreef: 26 mar 2021, 09:11 Tja, PSV heeft ook weer een loonoffer gevraagd. En het is niet dat hun selectie nou waardeloos is. Dat AZ (nog?) geen nieuw loonoffer vraagt, wil nog niet zeggen dat met een paar grote transfers alle kosten 'zo maar' zijn weggewerkt. We weten ook nog niet hoe lang Corona nog doorwerkt, het kan nog ver in volgend seizoen zijn voordat het stadion weer vol mag zitten. Daarbij moet je nog afwachten hoeveel supporters komend seizoen hun seizoenkaart gaan verlengen. Ook niet alle schulden voor de verbouwing zijn afgelost. Dat zijn bij elkaar zo veel onzekerheden, dat je niet kan verwachten dat AZ financiën voor nieuwe verbouwingen in de nabije toekomst rond gaat krijgen. Ook al was fase 2 vorig jaar rond. Maar daar wil ik ook eerst nog wel een nieuwe bevestiging van krijgen voordat ik me 'rijk' ga rekenen.

En daarbij: je wilt absoluut geen Vitesse worden.

Gemiddeld aantal toeschouwers bij AZ
16/17: 14.855
17/18: 14.791
18/19: 15.133

We gaan nu naar de 20.000 capaciteit en met tribunes doortrekken wordt dit 24.000. Ik zie AZ dit niet vullen momenteel. Pas op met te snel groeien. Kijk over 5 jaar of je wilt uitbreiden.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Met dat doortrekken van de tribunes moet AZ gewoon doorgaan. Dat was ook het oorspronkelijke plan. Het is ook de bedoeling dat een nog sfeervoller stadion met tribunes tot dicht op het veld ook weer meer aantrekkingskracht heeft. Dan maar de seizoenkaartprijs laten dalen. In ieder geval fase 2 uitvoeren.
_________________
"I don't know that!"
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Kilkenny schreef: 26 mar 2021, 09:11 Tja, PSV heeft ook weer een loonoffer gevraagd. En het is niet dat hun selectie nou waardeloos is. Dat AZ (nog?) geen nieuw loonoffer vraagt, wil nog niet zeggen dat met een paar grote transfers alle kosten 'zo maar' zijn weggewerkt. We weten ook nog niet hoe lang Corona nog doorwerkt, het kan nog ver in volgend seizoen zijn voordat het stadion weer vol mag zitten. Daarbij moet je nog afwachten hoeveel supporters komend seizoen hun seizoenkaart gaan verlengen. Ook niet alle schulden voor de verbouwing zijn afgelost. Dat zijn bij elkaar zo veel onzekerheden, dat je niet kan verwachten dat AZ financiën voor nieuwe verbouwingen in de nabije toekomst rond gaat krijgen. Ook al was fase 2 vorig jaar rond. Maar daar wil ik ook eerst nog wel een nieuwe bevestiging van krijgen voordat ik me 'rijk' ga rekenen.
Als er +/- 40 miljoen binnenkomt dan ben je daar wel weer vanaf hoor. Maar dat moet natuurlijk nog wel even gebeuren dan....
Gebruikersavatar
palaver
Ben-Sider
Berichten: 789
Lid geworden op: 30 mei 2019, 11:00

26-3 Ed van de Pol
D337774C-4CD9-457D-80C6-8260D75C52E7.jpeg
D337774C-4CD9-457D-80C6-8260D75C52E7.jpeg (99.2 KiB) 2553 keer bekeken
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Kan iemand mij - in normaal Nederlands - trouwens uitleggen wat die mega-truss precies doet.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 25 mar 2021, 10:02 De afstand is 51 kilometer. Je zit er maar 41% naast met je gok, voor jouw doen vrij netjes :wink:
Bij mij vandaan 45 ☺️.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2014
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Antti Opdam schreef: 29 mar 2021, 07:36 Kan iemand mij - in normaal Nederlands - trouwens uitleggen wat die mega-truss precies doet.
Zorgen dat het nieuwe dak wat boven de hoofdtribune wordt gebouwd niet naar beneden dondert.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 29 mar 2021, 07:36 Kan iemand mij - in normaal Nederlands - trouwens uitleggen wat die mega-truss precies doet.
Die boogvorm dient om de krachten die ontstaan bij grote overspanningen beter te kunnen overdragen op de steunkolommen. De constructie is ook minder buigzaam, een vlak profiel zal sneller doorbuigen als een drie dimensionale vorm. Door die boog hoeven de horizontale buizen minder zwaar worden uitgevoerd, dus met kleinere doorsneden.

Kortom, de boogvorm is steviger dan alleen een horizontale overspanning en bijkomend ook visueel nog mooier/indrukwekkender.
_________________
"I don't know that!"
Plaats reactie