Myron Boadu (2023)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Vorige week de gevierde man en vandaag weer een hopeloze balbehandeling. Moet gewoon de 2-2 maken in blessuretijd. Alleen nuttig in topwedstrijden op de counter deze man.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Langedijk schreef: 07 mar 2021, 18:09 Vorige week de gevierde man en vandaag weer een hopeloze balbehandeling. Moet gewoon de 2-2 maken in blessuretijd. Alleen nuttig in topwedstrijden op de counter deze man.
Die goals blonken ook al niet uit in een weergaloze balbehandeling. En die "assist" van hem tegen Emmen was gewoon een mispeer. Wat dat betreft zijn statistieken zn beste vriend. Hij krijgt vaak een streepje achter zn naam als een ander een mooie actie maakt, Andersom gebeurd dat eigenlijk nooit.
Blijft schrijnend en laf dat hij niet gewisseld mag worden in wedstrijden als vandaag. Maar er waren er wel meer slecht deze keer..
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

SimonPoulsen schreef: 07 mar 2021, 18:40 Blijft schrijnend en laf dat hij niet gewisseld mag worden in wedstrijden als vandaag. Maar er waren er wel meer slecht deze keer..
Gisteren was er geen middenveld en was ook Koopmeiners ondermaats. De Wit is leuk dat hij er weer bij kan zijn, maar die heeft het voetballen ook niet uitgevonden. Als spits zijnde en zeker een goaltjesdief als Boadu, weet je dat het dan niet veel wordt gezien de gebrekkige aanvoer. Om nu juist in deze wedstrijd de pijlen op Boadu te richten is natuurlijk onzin.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

capefear schreef: 08 mar 2021, 09:08 Gisteren was er geen middenveld en was ook Koopmeiners ondermaats. De Wit is leuk dat hij er weer bij kan zijn, maar die heeft het voetballen ook niet uitgevonden. Als spits zijnde en zeker een goaltjesdief als Boadu, weet je dat het dan niet veel wordt gezien de gebrekkige aanvoer. Om nu juist in deze wedstrijd de pijlen op Boadu te richten is natuurlijk onzin.
Dat doe ik ook niet. Maar je mag er toch 5 wisselen? Als je meneer Boadu niet op een dienblad kan bedienen is hij veldvulling. Verder stond inderdaad bijna het hele elftal op een verkeerde positie wat eigenlijk het grootste mankement was.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

SimonPoulsen schreef: 08 mar 2021, 09:25 Dat doe ik ook niet. Maar je mag er toch 5 wisselen? Als je meneer Boadu niet op een dienblad kan bedienen is hij veldvulling.
Ik denk dat gisteren sowieso, welke centrumspits je ook had opgesteld, veldvulling was geweest met die gebrekkige, zich maar gerust nihil aanvoer.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

capefear schreef: 08 mar 2021, 09:32 Ik denk dat gisteren sowieso, welke centrumspits je ook had opgesteld, veldvulling was geweest met die gebrekkige, zich maar gerust nihil aanvoer.
Daar komen we ook nooit achter als Boadu altijd speelt. Hij kreeg toch een aantal kansrijke passes, die hem voetbaltechnisch echter weer eens te hoog gegegrepen waren. Zoals die kans 3 minuten voor tijd het beste illustreert. Als je dat dan afzet tegen die geweldige aanname van Karlsson..
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

SimonPoulsen schreef: 08 mar 2021, 09:42 Daar komen we ook nooit achter als Boadu altijd speelt. Hij kreeg toch een aantal kansrijke passes, die hem voetbaltechnisch echter weer eens te hoog gegegrepen waren. Zoals die kans 3 minuten voor tijd het beste illustreert. Als je dat dan afzet tegen die geweldige aanname van Karlsson..
Je kunt ook stellen dat wederom door zijn snelheid er een tegenstander met rood werd uitgestuurd (dat komt wel eens meer voor).
AZ had daardoor alsnog een gelijkspel er moeten uitslepen.
Neemt niet weg, dat ik nog steeds wel mogelijkheden zie als Jansen dit systeem achterwege laat, om nog steeds vol voor plek 2 te spelen.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

capefear schreef: 08 mar 2021, 09:56 ...
Neemt niet weg, dat ik nog steeds wel mogelijkheden zie als Jansen dit systeem achterwege laat, om nog steeds vol voor plek 2 te spelen.
Gisteren had je sowieso niet moeten verliezen. Dan had je Vitesse op achterstand gehouden en Feyenoord had weliswaar iets ingelopen, maar ook daar had je nog voldoende voorsprong op gehouden.

Door het negatieve resultaat heb PSV zien uitlopen en twee andere concurrenten dichter bij zien komen. Ook het gevoel gegeven dat AZ niet onaantastbaar is en dus nog wel te pakken is. Mindset!

De eigen ploeg heeft nu de druk van twee kanten. Naar boven kijkend moet er eerst gewoonen worden van Twente en daarna vrijwel zeker van PSV. Naar onderen loeren Vitesse en Feyenoord op fouten van ons om ons te pakken. Hoe gaat onze onervaren technische staf en labiele spelersgroep daar mee om?

Ik ben met Antti eens met een derde plek zou ik nu zeer blij zijn als eindrangschikking.

Wat Boadu betreft die is gisteren weinig bereikt. Vitesse had een vol centrum van de verdediging neer gezet en bood weinig ruimte. In ieder geval niet aan Boadu. Ook daarom had Jesper Karlsson altijd moeten spelen, omdat ie vaak dubbele (gestaffelde) dekking krijgt als ie aan de bal is. Dat moet bijvoorbeeld Boadu dan meer ruimte geven. Die rode kaart versierde hij en op het eind nam ie de bal niet goed mee. In een eerdere actie in de tweede helft kreeg ie de bal net niet goed mee na een net niet goede bal van achteruit van Koopmeiners. Boadu werd dus scherp in de gaten gehouden en daar hadden andere spelers van moeten profiteren. Maar door die schijterige opstelling speelden de meesten met een broek vol leek het wel!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

ForzAZ schreef: 08 mar 2021, 11:17 Ik ben met Antti eens met een derde plek zou ik nu zeer blij zijn als eindrangschikking.
Dan heb je het gewoon goed gedaan, als dat lukt want daar ben ik inmiddels ook niet meer zo zeker van.
Maar kijkend naar de start van het seizoen, de perikelen rondom de staf, en de vele zeperds is het nóg uiterst knap dat je wellicht 3e wordt.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

salmonyappi schreef: 08 mar 2021, 23:39 Dan heb je het gewoon goed gedaan, als dat lukt want daar ben ik inmiddels ook niet meer zo zeker van.
Maar kijkend naar de start van het seizoen, de perikelen rondom de staf, en de vele zeperds is het nóg uiterst knap dat je wellicht 3e wordt.
Zeker. Het is niet zo makkelijk om een successeizoen een herhaling te geven. En bij AZ is dit seizoen met corona en andere zaken zoveel gebeurd. Dit is hopelijk geen normaal seizoen!

Vergeet ook niet dat de concurrentie ook niet stil zit.

Volgend seizoen is Myron Boadu ook weer verder. Straks een goed toernooi met Jong Oranje. Het seizoen goed bij AZ af maken. Maar dan is de grote vraag blijft ie nog een jaar of wordt ie al weggekocht? Ik vrees toch een beetje voor het laatste, want internationaal redelijk grote clubs willen jonge spelers al vroeg halen om de prijs te drukken en houden rekening met een lastig eerste jaar voor zo'n jonge speler.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

capefear schreef: 08 mar 2021, 09:08 Als spits zijnde en zeker een goaltjesdief als Boadu, weet je dat het dan niet veel wordt gezien de gebrekkige aanvoer.
Als trainer zijnde zie je toch ook dat het niet werkt; grijp dan (op tijd) in. Dus inderdaad niet Boadu de schuld geven, het was collectief falen dankzij Jansen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ondertussen is de geschatte waarde op transfermarkt van onze vriend in iets meer dan een jaar tijd bijna gehalveerd van 20 naar 12 miljoen📉. Ook Stengs is in dezelfde tijd een kwart van zn waarde kwijt geraakt (20 naar 15) Koopmeiners en Wijndal stijgen wel naar 17.5 en 15m📈. Ook Karlsson gaat als een raket omhoog en staat al op 7.5m, en dan moet hij nog international worden voor Zweden🤑.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 09 mar 2021, 19:56 Ondertussen is de geschatte waarde op transfermarkt van onze vriend in iets meer dan een jaar tijd bijna gehalveerd van 20 naar 12 miljoen📉. Ook Stengs is in dezelfde tijd een kwart van zn waarde kwijt geraakt (20 naar 15) Koopmeiners en Wijndal stijgen wel naar 17.5 en 15m📈. Ook Karlsson gaat als een raket omhoog en staat al op 7.5m, en dan moet hij nog international worden voor Zweden🤑.
De discussie op transfermarkt momenteel is een puur lullige en is een hele tijd verziekt door een bepaalde gebruiker daar die inmiddels verwijders is.
Zou de waardebepalingen van transfermarkt voor AZ en eredivisieclubs in het algemeen op dit moment niet al te serieus nemen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6496
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeZuivelDuivel schreef: 09 mar 2021, 20:14 De discussie op transfermarkt momenteel is een puur lullige en is een hele tijd verziekt door een bepaalde gebruiker daar die inmiddels verwijders is.
Zou de waardebepalingen van transfermarkt voor AZ en eredivisieclubs in het algemeen op dit moment niet al te serieus nemen.
De waarde wordt ook bepaald door externe factoren, zoals Corona. Clubs hebben over de hele linie minder financiele armslag waardoor de prijs voor spelers ook lager zal zijn. Clubs hebben over het algemeen gewoon minder te besteden.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 09 mar 2021, 20:14 De discussie op transfermarkt momenteel is een puur lullige en is een hele tijd verziekt door een bepaalde gebruiker daar die inmiddels verwijders is.
Zou de waardebepalingen van transfermarkt voor AZ en eredivisieclubs in het algemeen op dit moment niet al te serieus nemen.
Toch denk ik dat bovengenoemde bedragen nog best in de buurt zitten.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 10 mar 2021, 06:53 De waarde wordt ook bepaald door externe factoren, zoals Corona. Clubs hebben over de hele linie minder financiele armslag waardoor de prijs voor spelers ook lager zal zijn. Clubs hebben over het algemeen gewoon minder te besteden.
Dus: lekker belangrijk........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Eigenlijk vond ik afgelopen zondag tegen Vitesse de beste wedstrijd van Boadu dit seizoen. Boadu was aanspeelbaar en goed in kaats, wist ook de bal telkens vast te houden terwijl Doekhi in zijn nek zat. Eigenlijk, alles waar "we" altijd kritiek op hebben bij Boadu, was in deze wedstrijd goed.

Ik lees wat kritiek op zijn aanname bij die bal van Koopmeiners, maar die bal blijft gewoon hangen in de lucht, en eigenlijk is Boadu sneller dan de pass, waardoor hij tussen Boadu en de verdediger invalt. Dat is echt een moeilijke bal om mee te nemen.

Voor de rest, doordat we zonder buitenspelers speelden, kon Boadu regelmatig de ruimte aan de zijkant vinden, en de bal in de ploeg houden. Je merkt dat wanneer zijn ruimte alleen in het midden is, als nummer 9, hij veel meer moeite heeft om het overzicht te bewaren wanneer hij als aanspeelpunt wordt bereikt.

Ik zou dus pleiten, voor meer afwisseling tussen flank en centraal, laat Boadu naar links gaan, Karlsson naar 9, of Stengs centraal en Boadu naar rechts. Ik denk dat dit het voetbal van AZ tegen goede zou komen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Wat gebeurt er met spelers als ze al jong op handen worden gedragen?

„De werkethiek neemt af. Heb ik ook hier bij AZ gezien. Puntje bij paaltje, als er oorlog gevoerd moet worden, denken die jongens: het wordt voor me gedaan. En dat hoeft niet eens in de aard van het beestje te zitten. Wanneer je een jaar lang omhoog wordt geschreven en een hype wordt, ga je vanzelf geloven dat je er al bent. Je bent niet zomaar wereldtop. Ja, Frenkie de Jong en De Ligt, maar zij zijn de uitzonderingen.”
Bovenstaand stukje, komt uit het interview met Koopmeiners en gaat naar mijn mening overduidelijk over o.a. Boadu en Stengs. Duidelijk dus dat dit ook bij de spelers opgevallen is. De trainersstaf van AZ had ze dus ruim een jaar geleden weer terug op aarde moeten zetten. De vraag blijft, waarom dat al die tijd niet gedaan is.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

multatuli schreef: 20 mar 2021, 07:58 Bovenstaand stukje, komt uit het interview met Koopmeiners en gaat naar mijn mening overduidelijk over o.a. Boadu en Stengs. Duidelijk dus dat dit ook bij de spelers opgevallen is. De trainersstaf van AZ had ze dus ruim een jaar geleden weer terug op aarde moeten zetten. De vraag blijft, waarom dat al die tijd niet gedaan is.
Dat zal misschien ook verklaren waarom het groepje van 3 (Boadu, Stengs, Wijndal) geen groepje van 4 is.
Soms zijn dingen echt niet zo ingewikkeld als men wil doen geloven.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

DeZuivelDuivel schreef: 20 mar 2021, 16:40 Dat zal misschien ook verklaren waarom het groepje van 3 (Boadu, Stengs, Wijndal) geen groepje van 4 is.
Soms zijn dingen echt niet zo ingewikkeld als men wil doen geloven.
Guus Til hoorde lang bij het groepje van 3. Vaak genoeg in interviews gehoord hoe ze goed bevriend zijn buiten het voetballen om
"One swallow does not make a summer"
Gesloten