Myron Boadu (2023)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Antti Opdam schreef: 10 feb 2021, 11:39 Nee. Dat - het neersabelen - is totaal niet terecht.

Het zijn jonge spelers die bijna altijd wisselvallig presteren. De Casillassen en Haalanden van deze wereld misschien uitgezonderd. Maar daar vergelijk ik onze talenten ook niet mee.

En binnen deze 'verschrikkelijke reeks' van 30 wedstrijden zat in één seizoen overwinningen op PSV, Feijenoord en Vitesse. En goede wedstrijden tegen Sociedad en Napoli.

Een dergelijke prestaties heb ik zelfs de hier zo bewierookte Dembele, El Hamdaoui, Martens en Maher niet zien neerzetten. (Laat staan Jahanbakhsh .... Pfff .... ) En nee, die presteerden Europees matig of helemaal niet en wonnen niet even uit bij PSV en Feijenoord.

Ja, een paar van die spelers zetten ooit wel eens één goede competitie reeks (2008/2009) neer, maar dat was wel na een valse start, zonder Europees voetbal, met de beste Nederlandse trainer ooit, terwijl ze ongeveer 3/4 jaar ouder waren en achterin gedekt door vier volwaardige internationals.

On topic: Boadu en Stengs verdienen eerder - nog - meer dan minder krediet.
UP!

Onze Myron!

:hart:
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Daar komen de geruchten weer met dezelfde eerder al eens genoemde clubs over belangstelling voor onze superspits Myron Boadu:
AC Milan en Sevilla lijken te strijden om een ​​ander doel in AZ Alkmaar-spits Myron Boadu, althans volgens een bericht uit Spanje.

Volgens Estadio Deportivo (via Twitter ) zijn Milan en Sevilla nu allebei geïnteresseerd in Myron Boadu, een 20-jarige centrumspits die uitkomt voor Eredivisie-club AZ Alkmaar. De directie heeft een verkennend onderzoek gedaan naar zijn situatie, met mogelijke contacten in de komende weken.

Boadu heeft tot dusver dit seizoen 12 doelpunten (11G, 1A) in 22 competitiewedstrijden, goed na vorig seizoen, waarin hij als tiener 20 doelpunten (14G, 6A) wist te scoren in 24 wedstrijden. Met twijfels over de toekomst van Zlatan Ibrahimovic en Mario Mandzukic na het einde van het seizoen, zou hij een optie kunnen vertegenwoordigen.
Boadu maakt zich klaar om AZ Alkmaar te verlaten ?! Mogelijke verhuizing naar LaLiga

Bron: Estadio Deportivo
Myron Boadu wordt nauwlettend in de gaten gehouden door de verkenners van Sevilla, zoals gerapporteerd door "Estadio Deportivo".

Na een goed afgelopen seizoen in AZ Alkmaar was Boadu enorm gewild op de transfermarkt. De grootste Europese merken, geleid door FC Barcelona, ​​vroegen naar hem.

Uiteindelijk werd er echter geen zet gedaan en verloor de speler zelf enigszins zijn toon. Terwijl hij zich in de eerste rondes van de goede kant liet zien, kon hij later niet zijn volledige kwaliteiten presenteren.

Pas onlangs herinnerde hij zich zichzelf voor een groter publiek. Hij scoorde vijf doelpunten in twee wedstrijden en de media begonnen weer te schrijven over zijn uiteindelijke zomertransfer.

Volgens de laatste berichten wordt "Estadio Deportivo" momenteel het sterkst gezocht door Sevilla. Het team uit de Andalusische hoofdstad was er deze zomer al in geïnteresseerd. Op dat moment werd dit idee echter verlaten vanwege de financiële eisen van de Nederlanders.

Nu is de kwestie echter weer in de gunst gekomen en misschien zullen in juli concrete stappen worden gezet in de richting van de implementatie van dit onderwerp. De speler wordt al maanden nauwlettend in de gaten gehouden door de scouting van Sevilla.

De in Amsterdam geboren speler heeft dit seizoen 29 wedstrijden gespeeld. Gedurende deze tijd scoorde hij 11 doelpunten en nam hij twee assists op.

Het contract bindt hem tot en met 30 juni 2023 met het huidige team.
Uit Italië:
Calciomercato Milan - Uitdaging voor Sevilla voor de jonge spits

Milan zou zijn zinnen hebben gezet op een piepjonge spits van AZ Alkmaar. Maar er is concurrentie van het gebruikelijke Sevilla om als obstakel te fungeren

Maldini en Massara zijn, in samenwerking met het scoutinggebied Rossoneri, constant bezig om nieuwe talenten te vinden die tot bloei kunnen komen in Milaan . We kijken al naar de zomer, wanneer de hete periode van de transfermarkt zal beginnen en Milan nieuwe spelers zal kunnen kopen om hun selectie te versterken.

We zijn nu goed bekend met het investeringsbeleid van Rossoneri. We zijn op zoek naar jonge prospects, tegen gematigde prijzen; ook al zou met het oog op de mogelijke kwalificatie voor de Champions League besloten kunnen worden om te mikken op meer ervaring.

Thauvin en Otavio staan ​​al in het managementnotitieboekje als de eerste mogelijke versterkingen van de Rossoneri-ploeg. Maar denkend aan de aanval, voorlopig gecompleteerd door de aanwezigheid van Ibrahimovic en Mandzukic , zou Milan kunnen proberen de afdeling te moderniseren door zich te concentreren op jonge talenten die in opkomst zijn.

Vorig jaar hadden Maldini en Massara hun zinnen al gezet op Myron Boadu , de 20-jarige aanvaller van AZ Alkmaar. Voor hem had het Nederlandse bedrijf een prijs vastgesteld van 20-25 miljoen euro . In zomerperspectief werd de naam van de jonge aanvaller weer gecombineerd met de Rossoneri-kleuren, maar er is het gebruikelijke Sevilla om de concurrent te zijn.

Toch staat Boadu onder de vleugels van Mino Raiola , een agent met wie Milan voortdurend contact heeft. Dit zou een keerpunt kunnen betekenen.

Lees ook:

Myron Boadu, geboren in 2001 , viel vorig seizoen op in de Eredivise met het shirt van AZ Alkmaar . Voor hem 20 goals gescoord in het seizoen 2019/2020 , en hij doet het zelfs nog beter in het huidige seizoen .

In 30 competitie- en bekerwedstrijden scoorde de jonge Nederlander 11 goals en 2 assists . Hij wordt beschouwd als een van de meest opkomende jonge talenten in zijn land en het is geen toeval dat hij in 2019 zijn debuut maakte met de trui van het nationale seniorenteam.

Hij is een pure eerste aanvaller, maar de linker aanvalsvleugel vindt hij niet erg. Kortom zeker een prima vooruitzicht waarop Maldini en Massara een verkennend onderzoek hebben gedaan. De komende maanden zullen ons iets concreets kunnen vertellen, maar we moeten Sevilla in de gaten houden, dat lijkt te worden losgelaten met het oog op de zomerse transfermarkt.

Het contract van Myron Boadu loopt af in 2023 ; wie weet of de waardering van AZ Alkmaar op zijn kaart hetzelfde is gebleven als een jaar geleden of gestegen is.
Al eerder heb ik berichten gelezen dat Sevilla in hem de opvolger ziet van hun huidige spits Youssef En-Nesyri die waarschijnlijk voor veel geld wordt verkocht. Maar ook al vaker dat Milan hem wil halen. Dit soort clubs leggen geen 60-80 miljoen euro neer voor een spits, maar zoeken het in de categorie 15-30 miljoen. Aan Huiberts om er zoveel mogelijk uit te slepen mocht Boadu met zaakwaarnemer Raiola om een transfer vragen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ik vind dit zulke opportunistische flauwekul. Het hele seizoen is ie uit vorm, geen geruchten, hij scoort weer een paar keer, een hattrick en hoepla , daar staan alle clubs weer in de rij.........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Antti Opdam schreef: 02 mar 2021, 09:57 UP!

Onze Myron!

:hart:
Antti Updam.....
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

salmonyappi schreef: 02 mar 2021, 19:11 Ik vind dit zulke opportunistische flauwekul. Het hele seizoen is ie uit vorm, geen geruchten, hij scoort weer een paar keer, een hattrick en hoepla , daar staan alle clubs weer in de rij.........
Dit is de voetballerij. Altijd al zo geweest.

Maar wat anderen ook wel zeggen clubs hebben hem vorig jaar al op hun lijstjes gezet en die hebben zijn potentie al lang ingezien. Die zien natuurlijk ook dat het dit seizoen niet zo gemakkelijk als vorig seizoen gaat, maar weten dat het talent wel weer een keer komt boven drijven.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Als er zon club een gek bod doet gelijk doen. Zeker als hij toevallig een leuk ek021 speelt. In de hype kan je denk ik het meeste voor hem krijgen. Het blijft toch een beetje een one trick pony, die echt heel hard zal moeten gaan trainen om een internationale topspits te worden. Hoe graag sommige ook anders willen doen geloven na een positieve uitschieter.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SimonPoulsen schreef: 02 mar 2021, 21:23 Als er zon club een gek bod doet gelijk doen. Zeker als hij toevallig een leuk ek021 speelt. In de hype kan je denk ik het meeste voor hem krijgen. Het blijft toch een beetje een one trick pony, die echt heel hard zal moeten gaan trainen om een internationale topspits te worden. Hoe graag sommige ook anders willen doen geloven na een positieve uitschieter.
Toch kan je ook met één trucje best ver komen. Ik denk dat Boadu nooit een begaafde technicus zal worden en daardoor zal hij waarschijnlijk ook nooit de echte top bereiken (omdat je dan op de helft van de tegenstander speelt). Of hoogstens als invaller.

https://www.uefa.com/memberassociations ... /#/yr/2021

Als je naar deze lijst kijkt denk ik wel dat je - met wat geluk - bij een Inter of Roma kan slagen. Dan vraagt dat - inderdaad - alleen nog wel wat ontwikkeling de komende 5 jaar.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Er staat een heel artikel op VI Pro over Boadu. Ik ben echter geen lid meer. Is er iemand nog wel lid en is die bereid het hier te “plakken” ?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

salmonyappi schreef: 04 mar 2021, 10:57 Er staat een heel artikel op VI Pro over Boadu. Ik ben echter geen lid meer. Is er iemand nog wel lid en is die bereid het hier te “plakken” ?
Tuurlijk.


Boadu: 'Als je net zo goed wilt worden als Zlatan, zul je pijn moeten lijden'

Door Simon Zwartkruis

Myron Boadu (20) is terug op het niveau waarmee de spits vorig seizoen opzien baarde. Waardoor AZ zich nadrukkelijk mengt in de strijd om plaats twee op de ranglijst. Met dank aan tal van raadgevers en – bovenal – een rotsvast zelfvertrouwen.

Het conclaaf over wie de mooiste assist had gegeven op Myron Boadu, ging zondagavond nog lang door in Alkmaar. In de rust van het thuisduel met Feyenoord hadden Calvin Stengs en Owen Wijndal al uitsluitsel gevraagd van hun boezemvriend in de spits.

‘Myron wilde niet kiezen’, lachte Stengs in het spelershome van AZ, na afloop van de 4-2 zege. ‘Hij wil ons allebei te vriend houden.’ Geconfronteerd met het finale oordeel van Boadu dat de afgemeten dieptepass van Wijndal specialer was, omdat de linksback minder vaak assists levert, schudde Stengs meewarig zijn hoofd. Met een knipoog: ‘Wat een hater, die Myron.’

De mix van luchtigheid en ambitie typeert de verstandhouding tussen de drie jongelingen. Ze dromen groot, spreken dat ook uit en jagen hun doelen vastberaden na. Maar zodra er ruimte is voor humor en frivoliteit, zullen ze ook die benutten. Dat kwam van pas, tijdens de mindere periodes in dit seizoen. Wijndal kent een constante prestatiecurve, maar Stengs en Boadu oogsten afwisselend kritiek en lof. ‘Kritiek hoort bij topvoetbal’, weet Stengs inmiddels. ‘De nuttige dingen moet je eruit pikken en verder laten we ons er niet door afleiden. Wat scheelt: we hebben veel vertrouwen in ons eigen kunnen. Van jongs af aan al zit dat erin. Ook tegen Feyenoord, ajax en PSV doen we gewoon ons ding. We weten dat we goed kunnen voetballen en dat willen we laten zien.’

Als dat een periode niet lukt, slepen ze elkaar daardoorheen. Niet via lange en serieuze gesprekken, ze zijn eerder jongens van de relativerende kwinkslag. ‘Als je altijd bezig bent met presteren, kunnen humor en zelfspot goed werken’, zegt Stengs. ‘Dus soms dollen we elkaar. Dat moet kunnen, want we weten zelf goed wat er beter moet en daar werken we hard aan. We zijn geen types die in een kring gaan zitten om een praatgroep te vormen. Volgens mij bestaat de kans dan ook dat je in het negatieve blijft hangen. We blijven juist op onszelf vertrouwen. Weet je, de waarheid ligt vaak in het midden. Het is niet zo dat we vorig seizoen elke wedstrijd uitblonken en het is niet zo dat we dit seizoen elke wedstrijd slecht presteren. We hebben mindere periodes gehad, dat wel. Dan krijg je kritiek. Terecht. En dan is het aan ons dat om te buigen naar iets positiefs.’

Boadu lukte dat na de winterstop. De jonge spits was het seizoen begonnen zoals hij het voorgaande had gedomineerd: met goals. In de eerste twee competitiewedstrijden, tegen PEC Zwolle en Fortuna Sittard, was het meteen weer raak. Maar daarna viel Boadu stil. Zijn besmetting met het coronavirus, en de naweeën daarvan, luidde een periode in van gemiste kansen en ruzie met de bal. Totdat AZ eind januari op bezoek ging bij Feyenoord. In De Kuip stond Boadu met twee goals aan de basis van een 2-3 overwinning. Drie weken later sloeg hij een dubbelslag bij VVV-Venlo (1-4) en afgelopen zondag was daar zijn eerste hattrick. ‘Myron had gewoon goals nodig’, concludeert Stengs. ‘Dat die ballen erin vliegen in plaats van net naast. Zo simpel kan het soms zijn. En tegen Feyenoord was het niet alleen zijn hattrick, je zag Myron ook strijden, goed combineren en agressief jagen. Met alles wat hij in zich heeft.’

Het contrast met vorig seizoen bracht tal van mensen in zijn omgeving in beweging. Zijn vader adviseerde hem vaker van afstand te schieten, zijn zus hamert erop dat hij gieriger moet zijn in kansrijke positie. Zaakwaarnemer en oud-speler José Fortes Rodriguez zegt dat hij rustig moet blijven. Met zijn broer Reginald analyseert Boadu zijn wedstrijden, AZ-icoon Kees Kist vertelde hem dat hij rustiger moet zijn voor het doel en agressiever in het druk zetten. Er is uiteraard dagelijks contact met trainer Pascal Jansen, in de kleedkamer is de afgezwaaide routinier Ron Vlaar nog altijd aanwezig, voormalig topvoetballer en tv-analyticus Ronald de Boer vindt dat het koppen beter moet. Van Zlatan Ibrahimovic leerde Boadu jaren geleden al een fundamentele les. In de Verenigde Staten revalideerden ze samen van een knieblessure en Boadu was diep onder de indruk van het herstelwerk van de Zweedse topspits. ‘Zlatan zei: “Je kunt wel zeggen dat je net zo wilt worden als ik, maar dan zul je het moeten laten zien”. Die woorden heb ik altijd onthouden. Als je net zo goed wilt worden als Zlatan, zul je pijn moeten lijden.’

Maar hoeveel raadgevers Boadu ook om zich heen mag hebben, aan het eind van de dag zal hij zelf voor doelpunten en assists moeten zorgen. Dat beseft hij goed. ‘Zelfvertrouwen is het belangrijkste’, weet de spits. ‘Natuurlijk ben ik dankbaar voor alle tips die ik krijg. Anderen zouden een moord doen om advies te krijgen van deze mensen. Maar uiteindelijk moet je het zélf doen. Op het veld.’


... tabel met zijn indrukwekkende statistieken in toppers ... (valt niet te linken helaas)

Bij de tekst staat o.a.:
Van zijn 28 Eredivisiegoals maakt Boadu er tien tegen ajax, PSV en Feyenoord.


In de voorbije maanden oogde Boadu stoïcijns onder de kritiek die er op hem neerdaalde. Na afloop van wedstrijden zonder goals wist hij welke vragen er zouden komen, dan antwoordde hij zelfkritisch en optimistisch tegelijk. De feiten raakten hem harder dan de kritiek. ‘Het stak me vooral dat ik zo lang op zes goals stond’, vertelt hij. ‘Maar ik vertrouwde erop dat de ommekeer zou komen. Ik heb vertrouwen in mezelf en mijn medespelers hebben vertrouwen in me. Dat scheelt ook. En soms moet je een beetje geluk hebben.’

Ook Pascal Jansen bewaarde zijn geduld. In de meeste wedstrijden waarin Boadu het moeilijk had, liet de trainer hem de volle negentig minuten staan. ‘We zijn blijven kijken naar de fase van zijn carrière waarin Myron nu zit’, legt Jansen uit. ‘Door verschillende factoren is zijn ritme eerder dit seizoen verstoord geraakt. Jonge spelers moet je soms de tijd geven, als ze minder presteren. Dan ervaren ze hoe dat is en hoe je daaruit kunt komen. We hebben hem vertrouwen en geduld gegeven. Tegelijkertijd is Myron dagelijks in zichzelf blijven investeren.’

Het vertrouwen van trainer en speler betaalt zich de laatste weken ondubbelzinnig uit. Dankzij vier opeenvolgende competitie-zeges heeft AZ een gat van zes punten geslagen met Feyenoord. Een blik omhoog op de ranglijst leert dat PSV, met een geslonken voorsprong van twee punten, binnen bereik is gekomen. Mede dankzij de vijf goals en een assist van Boadu in de laatste serie wedstrijden. Toch plaatst de spits een kanttekening, nu hij de talentstatus voorbij zegt te zijn. ‘Ik ben nog steeds niet tevreden. Er zijn genoeg verbeterpunten en mijn spel moet constanter. Hopelijk waren de laatste wedstrijden het begin van een nieuwe serie. Oké, ik ben nog steeds jong. Maar inmiddels mogen mensen mij net zo beoordelen als de oudere spelers.’

De link naar het artikel is https://www.vi.nl/pro/boadu-als-je-net- ... ten-lijden
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Dank je wel Elmo, top!

Goed te lezen in de laatste zin dat wij hem nu als volwassen speler mogen beoordelen i.p.v. als jong talent. Dát vind ik al een enorme verbetering in zijn zelfreflectie !
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 04 mar 2021, 14:40 Dank je wel Elmo, top!

Goed te lezen in de laatste zin dat wij hem nu als volwassen speler mogen beoordelen i.p.v. als jong talent. Dát vind ik al een enorme verbetering in zijn zelfreflectie !
Ik begrijp wat je bedoeld, maar met zijn zelfreflectie is nooit wat mis geweest.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Kilkenny schreef: 04 mar 2021, 15:53 Ik begrijp wat je bedoeld, maar met zijn zelfreflectie is nooit wat mis geweest.
Je hebt gelijk.
Dan moet ik misschien zeggen “de zelfreflectie van de azfanpage-forummerts” 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Nou ja, Boadu en Stengs staan er hetzelfde in als wij, ze zien zichzelf dus ook niet als talent. Zeker voor Stengs ook logisch, maar ze zoeken niet naar excuses. Dat is inderdaad goed.
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 04 mar 2021, 19:24 Nou ja, Boadu en Stengs staan er hetzelfde in als wij, ze zien zichzelf dus ook niet als talent. Zeker voor Stengs ook logisch, maar ze zoeken niet naar excuses. Dat is inderdaad goed.
Waarom spelen ze dan niet voluit in de andere (niet top) wedstrijden?
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

multatuli schreef: 05 mar 2021, 10:05 Waarom spelen ze dan niet voluit in de andere (niet top) wedstrijden?
Mindset. Eerder hebben ze niet de goede knop daarvoor weten te vinden. Met de druk van buiten af en de goed bedoelde adviezen voor hen zijn ze zich daar blijkt wel bewust van en gelukkig geven ze dat nu toe. Vergeet niet dat de internationale wedstrijden met het grote en Jong Oranje er aan komen. Twee toernooien waar de heren zich verder in de internationale kijker kunnen spelen. Voor AZ hopelijk een goede zaak.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

multatuli schreef: 05 mar 2021, 10:05 Waarom spelen ze dan niet voluit in de andere (niet top) wedstrijden?
Altijd maar wordt er gesproken over mindset, scherpte, motivatie.
Het is toch gewoon kwaliteit. Beiden heren hebben hoofdzakelijk kwaliteiten die effectief zijn tegen topploegen. Steekpasses, achter de linies kruipen, snelheid, we kennen het rijtje.
Tegen gesloten tegenstanders worden andere kwaliteiten gevraagd, die ze gewoon minder beheersen. Zoals het fysieke aspect, balbehandeling, afstandschoten en koppen. Betekend natuurlijk niet dat ze niet goed kunnen spelen tegen mindere ploegen, maar overall gezien komen ze gewoon minder uit de verf in dat soort wedstrijden.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 05 mar 2021, 11:13 Altijd maar wordt er gesproken over mindset, scherpte, motivatie.
Het is toch gewoon kwaliteit. Beiden heren hebben hoofdzakelijk kwaliteiten die effectief zijn tegen topploegen. Steekpasses, achter de linies kruipen, snelheid, we kennen het rijtje.
Tegen gesloten tegenstanders worden andere kwaliteiten gevraagd, die ze gewoon minder beheersen. Zoals het fysieke aspect, balbehandeling, afstandschoten en koppen. Betekend natuurlijk niet dat ze niet goed kunnen spelen tegen mindere ploegen, maar overall gezien komen ze gewoon minder uit de verf in dat soort wedstrijden.
Die kwaliteit is een ander verhaal, maar je ziet toch dat ze tegen mindere tegenstanders minder gemotiveerd zijn? Ik heb een tijd geleden hier ook een VI link gepost, naar een hele uitzending op VI waarin werd uitgelegd dat duidelijk was dat ze tegen de mindere tegenstanders, minder arbeid verzetten.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

multatuli schreef: 05 mar 2021, 12:58 Die kwaliteit is een ander verhaal, maar je ziet toch dat ze tegen mindere tegenstanders minder gemotiveerd zijn? Ik heb een tijd geleden hier ook een VI link gepost, naar een hele uitzending op VI waarin werd uitgelegd dat duidelijk was dat ze tegen de mindere tegenstanders, minder arbeid verzetten.
Zal best een kern van waarheid in zitten. Maar ik geloof er niet in dat als ze wel dat stapje harder zouden zetten ze dan ineens niet veel balverlies zouden hebben en hun rendement substantieel hoger zou zijn tegen die mindere ploegen. Naast dat het natuurlijk topsport onwaardig is als je je keer op keer niet zou kunnen opladen voor het meerendeel van de competitie wedstrijden, komt het op mij een beetje over als een makkelijk excuus.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 05 mar 2021, 14:25 Zal best een kern van waarheid in zitten. Maar ik geloof er niet in dat als ze wel dat stapje harder zouden zetten ze dan ineens niet veel balverlies zouden hebben en hun rendement substantieel hoger zou zijn tegen die mindere ploegen. Naast dat het natuurlijk topsport onwaardig is als je je keer op keer niet zou kunnen opladen voor het meerendeel van de competitie wedstrijden, komt het op mij een beetje over als een makkelijk excuus.
Het is niet alleen een stapje harder, het is ook een kwestie van concentratie. Juist dat vele balverlies heeft te maken met gebrek aan concentratie. Gebrek aan concentratie komt door onderschatting, er te makkelijk over denken, missen van scherpte. Het is opvallend hoe groot het verschil is in prestaties tegen topclubs en normale clubs. Dat komt niet alleen doordat ze dan meer ruimte hebben.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

kuifje schreef: 28 feb 2021, 17:45 Totaal geen talent deze jongen ...
Kuifje, vorige zondag was je er als de kippen bij om je gelijk te halen.....
Gesloten