Ferdy Druijf (2025, verhuurd)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 01 mar 2021, 13:53 Dat hoeft niet als Boadu in de zomer verkocht wordt en er een trainer is die wel spelers een eerlijke kans geeft. Ik heb er nog steeds vertrouwen in dat Ferdy goed genoeg is als spits voor AZ, zolang hij maar vertrouwen krijgt en op de juiste manier gebruikt wordt. Een tweestrijd Druijf / Duin zou ik wel mooi vinden. Op die manier geef je eigen jeugd echt de kans.
Duin en Druijf zijn niet goed genoeg als vaste eerste spits, zo heel moeilijk is het toch allemaal niet? Duin is weggestuurd bij MVV, Druijf zit op de bank in Mechelen en jij denkt dat Arne Slot gek was.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ 4 Life schreef: 01 mar 2021, 15:07 Duin en Druijf zijn niet goed genoeg als vaste eerste spits, zo heel moeilijk is het toch allemaal niet? Duin is weggestuurd bij MVV, Druijf zit op de bank in Mechelen en jij denkt dat Arne Slot gek was.
Laten we wel proberen het op een normaal niveau te houden. Ik heb nooit beweerd dat Arne Slot gek was.
Ik ben er een voorstander van om alle eigen jeugd die zich goed inzet en het niveau heeft om mee te trainen met het 1e een eerlijke kans te geven. Dus niet alleen 2 spelers belachelijk veel kansen terwijl ze er te weinig voor doen, maar allemaal een eerlijke kans.

Of Duin wel of niet is weggestuurd bij MVV vind ik niet relevant. In zijn wedstrijden bij Jong AZ heeft Duin laten zien te goed te zijn voor MVV. En Druijf heb ik bij AZ zien spelen dat zegt mij meer dan dat hij bij een andere club op de bank zit. En wees eerlijk zoals Boadu 8 vd 10 wedstrijden speelt, kunnen Duin en Druijf nooit slechter zijn geweest.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 01 mar 2021, 16:10 Laten we wel proberen het op een normaal niveau te houden. Ik heb nooit beweerd dat Arne Slot gek was.
Ik ben er een voorstander van om alle eigen jeugd die zich goed inzet en het niveau heeft om mee te trainen met het 1e een eerlijke kans te geven. Dus niet alleen 2 spelers belachelijk veel kansen terwijl ze er te weinig voor doen, maar allemaal een eerlijke kans.

Of Duin wel of niet is weggestuurd bij MVV vind ik niet relevant. In zijn wedstrijden bij Jong AZ heeft Duin laten zien te goed te zijn voor MVV. En Druijf heb ik bij AZ zien spelen dat zegt mij meer dan dat hij bij een andere club op de bank zit. En wees eerlijk zoals Boadu 8 vd 10 wedstrijden speelt, kunnen Duin en Druijf nooit slechter zijn geweest.
Dat ‘gek’ bedoelde ik natuurlijk in die zin dat Slot en Jansen die jongens ook nog eens dagelijks op de training zien. Die laten die jongens echt niet banken om een andere reden dan de kwaliteit. Wat dat betreft zijn die argumenten van MVV en Mechelen wel degelijk relevant. Spitsen die bij AZ goed genoeg zouden (kunnen) zijn voor de basis moeten bij beide clubs met twee vingers in de neus in de basis staan.


Druijf is echt een spits voor in het strafschopgebied. In de omschakeling heb je weinig aan hem. Hij is ook niet echt heel dynamisch. Voetballend voegen ze beide weinig toe aan het spel, al is Druijf wat balvaster. Dus of Druijf of Duin nu werkelijk beter waren geweest in die 8 wedstrijden valt te bezien.

Wij zijn daar altijd lekker opportunistisch in hier. Dat Boadu minder in vorm was is duidelijk. Alleen dan moet je dus kijken of het alternatief echt beter is en naar de potentie van alle opties. Je weet dat Boadu in potentie een topspits is (als je hem goed gebruikt) en dat Duin en Druijf dat nooit zullen worden. Dan moet je als trainer dus een afweging maken. Ik snap die keuzes van Slot en Jansen daarin wel, al deel ik wel de mening dat Boadu wel vaker gewisseld had mogen worden.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ 4 Life schreef: 03 mar 2021, 11:39 Dat ‘gek’ bedoelde ik natuurlijk in die zin dat Slot en Jansen die jongens ook nog eens dagelijks op de training zien. Die laten die jongens echt niet banken om een andere reden dan de kwaliteit. Wat dat betreft zijn die argumenten van MVV en Mechelen wel degelijk relevant. Spitsen die bij AZ goed genoeg zouden (kunnen) zijn voor de basis moeten bij beide clubs met twee vingers in de neus in de basis staan.


Druijf is echt een spits voor in het strafschopgebied. In de omschakeling heb je weinig aan hem. Hij is ook niet echt heel dynamisch. Voetballend voegen ze beide weinig toe aan het spel, al is Druijf wat balvaster. Dus of Druijf of Duin nu werkelijk beter waren geweest in die 8 wedstrijden valt te bezien.

Wij zijn daar altijd lekker opportunistisch in hier. Dat Boadu minder in vorm was is duidelijk. Alleen dan moet je dus kijken of het alternatief echt beter is en naar de potentie van alle opties. Je weet dat Boadu in potentie een topspits is (als je hem goed gebruikt) en dat Duin en Druijf dat nooit zullen worden. Dan moet je als trainer dus een afweging maken. Ik snap die keuzes van Slot en Jansen daarin wel, al deel ik wel de mening dat Boadu wel vaker gewisseld had mogen worden.
Hoe kom je erbij dat "Boadu minder in vorm is" en "8 wedstrijden" ? Boadu is bijna het hele seizoen dramatisch geweest.
Over dit seizoen tot nog toe heeft Boadu slechts in max 3 a 4 wedstrijden een goede bijdrage gehad. Als je ziet hoe Druijf speelt en hoe belangrijk zijn bijdrage in meerdere wedstrijden in Europa was, weet ik 100 procent zeker dat Druijf meer had bijgedragen dan Boadu in die wedstrijden. Simpel omdat de bijdrage van Boadu bijna 0 was. Druijf heeft voetballend, arbeid + vechtlust al een betere bijdrage. Daarnaast zou hij er ook wel een paar ballen ingeschoten hebben met alle kansen die een spits bij AZ krijgt. MVV heeft een compleet ander elftal dan AZ en Jong AZ en voetbalt compleet anders. Een spits krijgt daar veel minder kansen. Bij terugkeer bij Jong AZ heeft Duin bewezen heel goed mee te voetballen (veel beter dan Boadu) en nog steeds een neusje voor de goal te hebben. Duin is dan ook 100 procent zeker veel te goed voor MVV. Ook voor Duin geldt dat hij in 9 van de 10 wedstrijden dit jaar een betere bijdrage in het team zou hebben gehad dan Boadu.

Maar het ging mij hier in 1e instantie helemaal niet om Boadu. Het gaat er om dat alle jeugdspelers die goed genoeg voor het 1e zijn kansen horen te krijgen in het 1e. Dus ook Druijf en Duin.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ 4 Life schreef: 03 mar 2021, 11:39 Je weet dat Boadu in potentie een topspits is (als je hem goed gebruikt) en dat Duin en Druijf dat nooit zullen worden. Dan moet je als trainer dus een afweging maken. Ik snap die keuzes van Slot en Jansen daarin wel, al deel ik wel de mening dat Boadu wel vaker gewisseld had mogen worden.
Dit is precies de kern. Eerste spits van AZ worden is voor Druijf veel te hoog gegrepen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ik lees hier vooral mensen die Wout Weghorst als ie als talent bij deze club was aangesloten hadden weggestuurd.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ 4 Life schreef: 03 mar 2021, 11:39 Je weet dat Boadu in potentie een topspits is (als je hem goed gebruikt) en dat Duin en Druijf dat nooit zullen worden.
Maar hoe weet je dat Duin nooit een topspits zal worden? Ik vind dat nogal een boude uitspraak.
Vergelijk je hem dan met Boadu en constateer je dat hij t.o.v. van hem te kort schiet? Of beoordeel je hem puur op de kwaliteiten die hij nu ten toon spreidt? Jelle is ook “pas” 22 en kan óók, net als Boadu, nog veel leren en kan misschien ook meer (als je hem goed gebruikt).
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

AZ 4 Life schreef: 03 mar 2021, 11:39 Dat ‘gek’ bedoelde ik natuurlijk in die zin dat Slot en Jansen die jongens ook nog eens dagelijks op de training zien. Die laten die jongens echt niet banken om een andere reden dan de kwaliteit. Wat dat betreft zijn die argumenten van MVV en Mechelen wel degelijk relevant. Spitsen die bij AZ goed genoeg zouden (kunnen) zijn voor de basis moeten bij beide clubs met twee vingers in de neus in de basis staan.


Druijf is echt een spits voor in het strafschopgebied. In de omschakeling heb je weinig aan hem. Hij is ook niet echt heel dynamisch. Voetballend voegen ze beide weinig toe aan het spel, al is Druijf wat balvaster. Dus of Druijf of Duin nu werkelijk beter waren geweest in die 8 wedstrijden valt te bezien.

Wij zijn daar altijd lekker opportunistisch in hier. Dat Boadu minder in vorm was is duidelijk. Alleen dan moet je dus kijken of het alternatief echt beter is en naar de potentie van alle opties. Je weet dat Boadu in potentie een topspits is (als je hem goed gebruikt) en dat Duin en Druijf dat nooit zullen worden. Dan moet je als trainer dus een afweging maken. Ik snap die keuzes van Slot en Jansen daarin wel, al deel ik wel de mening dat Boadu wel vaker gewisseld had mogen worden.
Boadu is in potentie geen topspits, een topspits heeft zoveel meer kwaliteit in de afronden. Boadu krijgt simpele intik ballen voor een leeg/semi leeg doel op zijn scheenbeen, schiet ze over vanaf 4 meter, heeft geen goed schot in de benen, kan niet koppen. Er is werkelijk amper een basis om te zeggen dat hij in potentie een topspits is, de technische basis en motorriek gaat iemand niet meer aanleren.

Daarnaast zijn er nog meer dingen die nog wel aangeleerd kunnen worden zoals slimmigheden en gevoel voor positie. Ik heb tijdens de wedstrijden Gudmundsson bijvoorbeeld wel kunnen betrappen op momenten waarbij een terugspeelbal op de keeper kort wordt gegeven en mogelijke rebounds bij schoten op doel. Als je dan vaak in de zelfde shot Boadu op de achtergrond er als een zoutzak ziet bij staan dan vraag je je wel eens af ofhij het vak van spits uberhaupt begrijpt. Die zelfde gretigheid mist hij ook in het afjagen. Maar zoals eerder gezegd zijn dit zaken die hij nog kan aanleren, maar tevens ook verontrustend dat een Druijf, Duin en Gudmundsson dit wel begrijpen en hij hier vaak staat te dromen.
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

Wildcat schreef: 04 mar 2021, 10:32 Boadu is in potentie geen topspits, een topspits heeft zoveel meer kwaliteit in de afronden. Boadu krijgt simpele intik ballen voor een leeg/semi leeg doel op zijn scheenbeen, schiet ze over vanaf 4 meter, heeft geen goed schot in de benen, kan niet koppen. Er is werkelijk amper een basis om te zeggen dat hij in potentie een topspits is, de technische basis en motorriek gaat iemand niet meer aanleren.

Daarnaast zijn er nog meer dingen die nog wel aangeleerd kunnen worden zoals slimmigheden en gevoel voor positie. Ik heb tijdens de wedstrijden Gudmundsson bijvoorbeeld wel kunnen betrappen op momenten waarbij een terugspeelbal op de keeper kort wordt gegeven en mogelijke rebounds bij schoten op doel. Als je dan vaak in de zelfde shot Boadu op de achtergrond er als een zoutzak ziet bij staan dan vraag je je wel eens af ofhij het vak van spits uberhaupt begrijpt. Die zelfde gretigheid mist hij ook in het afjagen. Maar zoals eerder gezegd zijn dit zaken die hij nog kan aanleren, maar tevens ook verontrustend dat een Druijf, Duin en Gudmundsson dit wel begrijpen en hij hier vaak staat te dromen.
Wat is in jouw ogen een topspits?

Persoonlijk vind ik Boadu een topspits voor AZ begrippen.

Alle nationale teams doorlopen en al gedebuteerd (met een goal) in het Nederlands Elftal.

Beslissend in topwedstrijden.

En straks voor de (AZ) hoofdprijs naar een mooie (sub)topclub voor de volgende stap.

En hij is net 20.


Ik heb geen idee hoe goed hij kan worden. Ik ga ervan uit dat ze bij AZ voldoende inzicht en data hebben om hem goed te kunnen inschatten.

En dat geldt ook voor Druijf en Duin. En Gudmundsson die er ook bij komt zie ik.

Wat hebben zij dan nu al gepresteerd?
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

elmo schreef: 04 mar 2021, 12:08 Wat is in jouw ogen een topspits?

Persoonlijk vind ik Boadu een topspits voor AZ begrippen.

Alle nationale teams doorlopen en al gedebuteerd (met een goal) in het Nederlands Elftal.

Beslissend in topwedstrijden.

En straks voor de (AZ) hoofdprijs naar een mooie (sub)topclub voor de volgende stap.

En hij is net 20.


Ik heb geen idee hoe goed hij kan worden. Ik ga ervan uit dat ze bij AZ voldoende inzicht en data hebben om hem goed te kunnen inschatten.

En dat geldt ook voor Druijf en Duin. En Gudmundsson die er ook bij komt zie ik.

Wat hebben zij dan nu al gepresteerd?
In deze context het ik het opgevat als of hier een een spits mee wordt bedoeld die in het buitenland ook toch wel een zeer succesvolle carriere tegemoet gaat, hoeft niet bij de Europese top succesvol te zijn maar de subtop zo ongeveer. Een topspits voor de eredivisie is een ander verhaal, dat ligt binnen handbereik maar daar is ook weinig voor nodig. Al zou hij momenteel bij veel andere teams ook totaal niet opvallen en bij een aantal geen 1e spits had geweest.

Ik denk dat als je zegt dat je hem al een topspits voor AZ begrippen vindt dat je dit enkel op prestaties moet beoordelen en leeftijd hier in geen factor mag spelen.

Dan zou ik zeggen dat hij het redelijk doet maar dat als we alle spitsen die vaste basisplaatsen bij AZ hadden de laatste 10/15 jaar dat hij eerder in het onderste rijtje zou staan dan in het bovenste rijtje.
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

Ferdy aan de aftrap in het bekerduel om 18u tegen het Genk van Van den Brom.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Guy schreef: 04 mar 2021, 16:25 Ferdy aan de aftrap in het bekerduel om 18u tegen het Genk van Van den Brom.
3-0 achter inmiddels. Denk dat ze Boadu nodig hebben ;-)
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

Dramatische wedstrijd van ons. Ferdy in de 74ste minuut vervangen. Was ook behoorlijk slecht. Die zijn aankoopoptie gaan wij echt niet lichten met wat hij tot nu toe al laten zien heeft, of hij moest nog ontploffen. Maar dat zal dan wel weer vanop de bank zijn vanaf dit weekend denk ik.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Guy schreef: 04 mar 2021, 18:49 Dramatische wedstrijd van ons. Ferdy in de 74ste minuut vervangen. Was ook behoorlijk slecht. Die zijn aankoopoptie gaan wij echt niet lichten met wat hij tot nu toe al laten zien heeft, of hij moest nog ontploffen. Maar dat zal dan wel weer vanop de bank zijn vanaf dit weekend denk ik.
Daar beginnen en dan invallen, daar is ie ook goed in.
_________________
"I don't know that!"
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

Kilkenny schreef: 04 mar 2021, 19:27 Daar beginnen en dan invallen, daar is ie ook goed in.
Zo is hij bij ons inderdaad ook al op zijn best geweest.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Guy schreef: 04 mar 2021, 18:49 Dramatische wedstrijd van ons. Ferdy in de 74ste minuut vervangen. Was ook behoorlijk slecht. Die zijn aankoopoptie gaan wij echt niet lichten met wat hij tot nu toe al laten zien heeft, of hij moest nog ontploffen. Maar dat zal dan wel weer vanop de bank zijn vanaf dit weekend denk ik.
Het seizoen is nog niet over he. Als spits is het sowieso lastig als het hele elftal slecht speelt. Laten we kijken hoe hij het doet als het elftal wel goed draait en hij bruikbare balen in het strafschopgebied krijgt.
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

multatuli schreef: 05 mar 2021, 10:03 Het seizoen is nog niet over he. Als spits is het sowieso lastig als het hele elftal slecht speelt. Laten we kijken hoe hij het doet als het elftal wel goed draait en hij bruikbare balen in het strafschopgebied krijgt.
Dat is absoluut zo. Hij is nu 4 keer aan de aftrap gekomen, en dat waren alle 4 net slechte wedstrijden van ons. Ik hoop dat hij nog iets zal laten zien. Afwachten of hij straks tegen Anderlecht aan de aftrap staat, maar ik denk toch dat het weer De Camargo zal zijn als die voldoende fit is.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Guy schreef: 07 mar 2021, 13:10 Dat is absoluut zo. Hij is nu 4 keer aan de aftrap gekomen, en dat waren alle 4 net slechte wedstrijden van ons. Ik hoop dat hij nog iets zal laten zien. Afwachten of hij straks tegen Anderlecht aan de aftrap staat, maar ik denk toch dat het weer De Camargo zal zijn als die voldoende fit is.
Zo komt een speler natuurlijk nooit erdoor.
Hij moet dan of een heldenrol pakken of afgeserveerd worden, dat is niet echt ruimte voor een doorbraak.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

Hij start opnieuw op de bank.
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

In de 83ste minuut ingevallen in een wedstrijd op Anderlecht die op 1-1 is geëindigd, maar geen bruikbare ballen meer gekregen.
Gesloten