Geloof, Politiek & Racisme II

Het forum waarin men naar hartelust kan discussieren op een hoogstaand niveau.

Provinciale Statenverkiezingen in maart 2019:

Peiling eindigde op 02 jul 2019, 18:21

CDA
1
4%
PvdA
0
Geen stemmen
VVD
6
21%
SP
2
7%
PVV
4
14%
FvD
8
29%
Groen Links
4
14%
ChristenUnie
0
Geen stemmen
D66
3
11%
DENK
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 28
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Kilkenny schreef: 22 feb 2021, 08:11 Misschien kunnen we een poll maken die wat meer specifiek over een onderwerp gaat, zoals financiele ondersteuning van Schiphol ofzo. De politieke kleuren komen daarbij vanzelf wel naar voren.
Ik denk dat je KLM bedoeld - het Nederlandse deel van Air France KLM. Dat is een ander bedrijf dan Schiphol Group. :wink:
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 27 feb 2021, 22:53 De helft van de Forum-stemmers denkt dat Corona een complot is en laten zich niet inenten. Immigratie en asiel is veel belangrijker vinden ze......
Partijen die het probleem met allochtonen ontkennen zijn minstens net zo erg.

FVD heult openlijk met idioten als Willem Engel en Lange Frans. Ontzettend dom en al reden genoeg om niet op ze te stemmen.

Ze zullen hier bij een nieuwe poll ook niet meer de grootste zijn denk ik.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 28 feb 2021, 00:34 Net zo dubieus, klopt. Maar wat impliceer je met “ach”?
Dat jij, geheel voorspelbaar, je pijlen richt op FvD maar het ideologische nest waar je zelf in zit ook niet zonder zonde is. Ik vind allebei nogal onsmakelijk.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

MO7 schreef: 28 feb 2021, 11:28 Dat jij, geheel voorspelbaar, je pijlen richt op FvD maar het ideologische nest waar je zelf in zit ook niet zonder zonde is. Ik vind allebei nogal onsmakelijk.
Het ging nu wat mij betreft even over Forum. Ik reageer op een stelling van ze waar ik het niet mee eens ben. Er zijn legio onderwerpen, er zijn zat issues bij andere partijen waar ik het ook niet mee eens ben, maar het ging me nu even hierom. Dus ik “richt mijn pijlen” niet per se op 1 partij. Ik vind standpunten van bijv. de religieuze partijen ook bedenkelijk. Ik ben heel benieuwd in welk ideologisch nest je mij precies wilt stoppen. Vervolgens vraag ik me af welke zondes je me wilt aanrekenen. En je laatste zin is werkelijk onbegrijpelijk: wat is er precies onsmakelijk? Een mening?

Ik zou jou nu ook in het Forumhoekje kunnen stoppen op basis van je reactie, maar dat doe ik niet. Je zal toch wel een iets genuanceerdere mening hebben?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Begrijpend lezen valt zo te zien niet mee. Links (van PvdA via Nida tot Bij1) en populistisch rechts (FvD, code Oranje, PVV) vind ik dus allebei onsmakelijk. Ver rechts omdat ze lomp, ondoordacht of gewoon kwaadaardig zijn en links omdat ze hypocriete haters zijn van alles was Nederlands is en de blanke man in het bijzonder.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Als de VVD nou wat rechtser was inzake immigratie/integratie dan hadden ze alleen 65 zetels kunnen halen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Het grootste doel vind ik om zoveel mogelijk welvaart te brengen bij zoveel mogelijk mensen. Op welke manier valt dit het best te realiseren.

Het valt me altijd op dat mensen maatschappelijke issues laten primeren boven de portemonnee. Als straks een partij het kindgebonden budget wil verdubbelen, dan stem ik daarop, want dan profiteer ik daar het meest van. En of zij dan voor of tegen abortus zijn of wat dan ook maakt me niet zoveel uit.

Vandaar ik ook voorstander ben om het eigen risico in de zorg op nul te zetten. Scheelt mij weer een pak geld (tenzij ze dat op een andere manier willen terugpakken).
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

kuifje schreef: 28 feb 2021, 14:29 Het grootste doel vind ik om zoveel mogelijk welvaart te brengen bij zoveel mogelijk mensen iedereen die pro-actief een positieve bijdrage levert aan de maatschappij

Dan ben ik het met je eens.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

MO7 schreef: 28 feb 2021, 11:28 Dat jij, geheel voorspelbaar, je pijlen richt op FvD maar het ideologische nest waar je zelf in zit ook niet zonder zonde is. Ik vind allebei nogal onsmakelijk.
‘De helft van de FvD-kiezers denkt dat corona is ontwikkeld om burgers te onderdrukken’

Hierom dus (o.a.)
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

salmonyappi schreef: 01 mar 2021, 12:16 ‘De helft van de FvD-kiezers denkt dat corona is ontwikkeld om burgers te onderdrukken’
Daar haakte ik definitief af. Ik was al aan het wegkijken toen Wybren van Haga erbij kwam.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

MO7 schreef: 22 feb 2021, 14:07 Want het alternatief is?
Dit vind ik al tijden een veel belangrijke vraag.
Los van politieke kleur mag je toch wel verwachten dat er wat capabele mensen aan de macht komen.
Zoiets zie ik bij bepaalde partijen niet gebeuren. Ik zie zowel SP als PVV bijvoorbeeld geen kwalitatief goede bewindslieden leveren.
VVD'ers/PVDA'ers in het bestuur huichelaars vinden en dat benoemen, maakt de schreeuwe nog niet gekwalificeerd om zelf aan het roer te staan.

Wat dat betreft mis ik dat vertrouwen bij teveel partijen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DeZuivelDuivel schreef: 02 mar 2021, 20:54
VVD'ers/PVDA'ers in het bestuur huichelaars vinden en dat benoemen, maakt de schreeuwe nog niet gekwalificeerd om zelf aan het roer te staan.
Wat maakt iemand dan wel gekwalificeerd?

Vergeleken met sommige andere landen gaat dat schreeuwen vanuit de oppositie hier nog vrij beschaafd hoor. Dat mag juist wel iets fanatieker en er mogen veel sneller koppen rollen. Als je toch ziet hoeveel kapitale blunders er het afgelopen jaar zijn gemaakt door bewindslieden van links tot rechts...

Hypocriete figuren als Ollongren zijn de doodsteek voor onze maatschappij.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Langedijk schreef: 03 mar 2021, 12:18 Wat maakt iemand dan wel gekwalificeerd?

Vergeleken met sommige andere landen gaat dat schreeuwen vanuit de oppositie hier nog vrij beschaafd hoor. Dat mag juist wel iets fanatieker en er mogen veel sneller koppen rollen. Als je toch ziet hoeveel kapitale blunders er het afgelopen jaar zijn gemaakt door bewindslieden van links tot rechts...

Hypocriete figuren als Ollongren zijn de doodsteek voor onze maatschappij.
Iemand als Hiddema had als Baudet zich niet onsterfelijk belachelijk had gemaakt best minister van justitie kunnen worden naar mijn mening en dan heb ik echt niets met FvD. Dan was ik het misschien met Hiddema oneens geweest, maar die zou in ieder geval een degelijke onderbouwing leveren voor zijn handelen. Van dat kaliber zitten er maar weinig in de huidige oppositie (+D66)

Wat iemand naar mijn mening capabel maakt? opleiding, werkervaring, bewezen diensten.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DeZuivelDuivel schreef: 03 mar 2021, 15:13
Wat iemand naar mijn mening capabel maakt? opleiding, werkervaring, bewezen diensten.
Vind jij Kees van der Staaij capabel? Heeft rechten gestudeerd, zit al sinds 1998 in de Tweede Kamer en heeft een prijs gewonnen voor politieke welsprekendheid. Maar het is ook een religieuze dwaas.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 03 mar 2021, 12:18

Hypocriete figuren als Ollongren zijn de doodsteek voor onze maatschappij.
Begrijp me goed: ik heb helemaal niks met Ollongren, maar waarom is ze hypocriet?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 03 mar 2021, 21:41 Begrijp me goed: ik heb helemaal niks met Ollongren, maar waarom is ze hypocriet?
Haar geneuzel over objectiviteit en het demoniseren van 'rechts'. En dan aanschuiven bij subjectieve talkshows op de NPO waar haar partner producente is en de voorzitter lid van D66. Het oprichten van de Republiek Amsterdam als Wilders premier zou worden. Hoepel dan lekker op naar je adellijke familie in Zweden.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Om nou de Corona-crisis als belangrijkste issue van je partij te maken......
Ik doel uiteraard op FvD: “Stem op ons als je je vrijheid terug wilt”.
Over zo’n vier, vijf maanden is alles (waarschijnlijk) weer redelijk normaal en zijn we weer “vrij” en zijn er weer andere zaken om je druk om te maken. Dus je stemt op een partij die pleit voor “vrijheid”. Ik heb me in dit land altijd vrij gevoeld, het is één van de veiligste landen ter wereld. Ik zeg niet dat er geen problemen zijn, dat is weer iets anders, maar vrij zijn we hier. Dat we nu wat minder mogen heeft een oorzaak en dat wordt straks beter.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

salmonyappi schreef: 09 mar 2021, 19:01 Dat we nu wat minder mogen heeft een oorzaak en dat wordt straks beter.
Dus jij vind dat alle huidige maatregelen een goede onderbouwing hebben?

Het is natuurlijk logisch dat er wel enige beperkingen nodig zijn, omdat de zorg anders overbelast raakt. Zo begrijp ik volkomen dat volle stadions niet kunnen en dat kroegen ook niet open mogen. Maar andere maatregelen, zoals de enorm strenge regels voor winkels, terrassen e.d., en vooral de avondklok gaan wat mij betreft veel te ver.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Forza AZ schreef: 09 mar 2021, 21:56 Dus jij vind dat alle huidige maatregelen een goede onderbouwing hebben?

Het is natuurlijk logisch dat er wel enige beperkingen nodig zijn, omdat de zorg anders overbelast raakt. Zo begrijp ik volkomen dat volle stadions niet kunnen en dat kroegen ook niet open mogen. Maar andere maatregelen, zoals de enorm strenge regels voor winkels, terrassen e.d., en vooral de avondklok gaan wat mij betreft veel te ver.
Ik zeg niet precies wat wel en geen goede maatregelen zijn. Dat weet ik niet. Eigenlijk weet niemand dat precies en het RIVM baseert zich op cijfers waarop de beleidsmakers zich baseren. Je moet ergens van uit gaan. En je moet zeker niet uitgaan van meningen van figuren die er de ballen verstand van hebben maar zeggen dat het wel meevalt omdat sommigen dat graag horen. Voorzichtigheid is het verstandigst. Ik heb zelf ook erg veel last van de maatregels, qua werk en tóch ben ik voor voorzichtigheid!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Aliethegame
Supporter
Berichten: 168
Lid geworden op: 12 sep 2006, 06:51
Locatie: Dublin

salmonyappi schreef: 09 mar 2021, 22:05 Ik zeg niet precies wat wel en geen goede maatregelen zijn. Dat weet ik niet. Eigenlijk weet niemand dat precies en het RIVM baseert zich op cijfers waarop de beleidsmakers zich baseren. Je moet ergens van uit gaan. En je moet zeker niet uitgaan van meningen van figuren die er de ballen verstand van hebben maar zeggen dat het wel meevalt omdat sommigen dat graag horen. Voorzichtigheid is het verstandigst. Ik heb zelf ook erg veel last van de maatregels, qua werk en tóch ben ik voor voorzichtigheid!
Toch apart dat er in de afgelopen 10 maanden geen opschaling is geweest mbt zorg..
Vak W
Plaats reactie