Corona

Het forum waarin men naar hartelust kan discussieren op een hoogstaand niveau.

Vaccineren, mondkapjes en Geert

Vaccineren.
25
29%
Niet vaccineren.
5
6%
Vaccineren, ik weet het nog niet.
2
2%
Mondkapje ja.
17
20%
Mondkapje nee.
9
11%
Geert is een drol.
19
22%
Geert for president.
8
9%
 
Totaal aantal stemmen: 85
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3152
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Ja toch. Zeker als je een gedeelte van mijn post niet mee-quote
Ik weet het, N=1, maar toch.
Maar dit hoefde ik je niet te laten zien toch?
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Aliethegame
Supporter
Berichten: 168
Lid geworden op: 12 sep 2006, 06:51
Locatie: Dublin

Nu weer het nieuws omtrent de avondklok. Schijnbaar verlenging. Ik snap er echt geen hol meer van. Zeker met de zomer in het verschiet kan ik mij niet voorstellen dat mensen om 21:00 lekker thuis willen zitten. De zon zakt steeds later in de zee. Ik zie alleen maar depressieve jongeren en ouderen om mij heen die het spuugzat zijn. Waar is de grens? Uiteraard een kloten ziekte maar qua nummers is deze lockdown echt heftig, specifiek als je ook verneemd dat de meeste 80+ers gewoon het risico willen nemen. Niemand wilt tot zijn dood in een kamertje alleen zitten. Wat een hel.
Vak W
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Voor de zomertijd ingaat is die avondklok wel afgeschaft hoor.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6509
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

MO7 schreef: 22 feb 2021, 14:04 Voor de zomertijd ingaat is die avondklok wel afgeschaft hoor.
Hij wordt nu al (waarschijnlijk) verlengd tot 23 maart. Dat is maar 5 dagen voor de start van de zomertijd. Ik zou er niet te veel op rekenen dat de avondklok niet nog eens verlengd gaat worden.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16214
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Aliethegame schreef: 22 feb 2021, 11:51 Ik zie alleen maar depressieve jongeren en ouderen om mij heen die het spuugzat zijn.
Dan ben ik benieuwd waar jij zoal verkeerd gedurende de dag. Ik zie verveelde mensen, van alle leeftijden, maar depressief? De meeste lachen nog en beseffen zich dat we het nog steeds niet zo slecht hebben hier in Nederland.
Als je het nieuws hoort en allerlei Twitter-meningen leest wordt het een selffulfilling prophecy natuurlijk.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Antti Opdam schreef: 22 feb 2021, 11:35 :D

Mooi. Zo'n 'Secundum quid' in het wild.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Drogreden ... _getallen)
Vond de "preventie paradox" ook een mooie vondst van Lubach (2 weken geleden).
(met stevige maatregelen tegen iets ergs, valt dat erge uiteindelijk mee, waardoor mensen kunnen denken dat die maatregelen dan overbodig waren)
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Aliethegame
Supporter
Berichten: 168
Lid geworden op: 12 sep 2006, 06:51
Locatie: Dublin

salmonyappi schreef: 22 feb 2021, 15:42 Dan ben ik benieuwd waar jij zoal verkeerd gedurende de dag. Ik zie verveelde mensen, van alle leeftijden, maar depressief? De meeste lachen nog en beseffen zich dat we het nog steeds niet zo slecht hebben hier in Nederland.
Als je het nieuws hoort en allerlei Twitter-meningen leest wordt het een selffulfilling prophecy natuurlijk.
Ik heb een team van meer dan 30 personen. Daar maak ik mijn mening uit op. Leeftijdsverschil gaat van 23 tot midden 40. Jongen kinderen en thuiswerken heeft veel impact op jonge ouders die nu de zwaarste periode van hun leven doorgaan. Gisteren sprak ik met iemand die zei dat hij 2 kinderen thuis heeft, inmiddels als leraar functioneert en hijzelf + vrouw beiden een fulltime baan hebben.
Vak W
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11149
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Aliethegame schreef: 22 feb 2021, 16:47
Gisteren sprak ik met iemand die zei dat hij 2 kinderen thuis heeft, inmiddels als leraar functioneert en hijzelf + vrouw beiden een fulltime baan hebben.
Dan had je ook met mij kunnen spreken. Maar depressief worden we er niet van, wel doodmoe. Maar mijn dochter haalt nu opeens een 10 voor rekenen terwijl ze er op school niets van snapte met die eendimensionale methodes daar.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Aliethegame
Supporter
Berichten: 168
Lid geworden op: 12 sep 2006, 06:51
Locatie: Dublin

Langedijk schreef: 22 feb 2021, 17:29 Dan had je ook met mij kunnen spreken. Maar depressief worden we er niet van, wel doodmoe. Maar mijn dochter haalt nu opeens een 10 voor rekenen terwijl ze er op school niets van snapte met die eendimensionale methodes daar.
Al ben je niet depressief dan nog is dit toch niet vol te houden? Vooral als je de afweging maakt mbt de mogelijkheid tot besmetting..
Vak W
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11149
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Aliethegame schreef: 22 feb 2021, 17:45 Al ben je niet depressief dan nog is dit toch niet vol te houden? Vooral als je de afweging maakt mbt de mogelijkheid tot besmetting..
Natuurlijk is dat niet maanden vol te houden. Maar dat hoeft ook niet want de scholen hebben prioriteit.

Je gaat nu ook steeds meer rechtszaken krijgen, aangespannen door volledige beroepsgroepen. Dat sombere geleuter gaat iedereen tegenstaan en die ‘routekaart naar normaal’ is veel te lang.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6509
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Langedijk schreef: 22 feb 2021, 19:33 Dat sombere geleuter gaat iedereen tegenstaan en die ‘routekaart naar normaal’ is veel te lang.
"Normaal" staat zelfs niet eens op die routekaart, zelfs met de lichtste situatie staan daar nog veel maatregelen bij.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Aliethegame schreef: 22 feb 2021, 16:47 Ik heb een team van meer dan 30 personen. Daar maak ik mijn mening uit op. Leeftijdsverschil gaat van 23 tot midden 40. Jongen kinderen en thuiswerken heeft veel impact op jonge ouders die nu de zwaarste periode van hun leven doorgaan. Gisteren sprak ik met iemand die zei dat hij 2 kinderen thuis heeft, inmiddels als leraar functioneert en hijzelf + vrouw beiden een fulltime baan hebben.
Die thuisonderwijzers pakken het allemaal te zwaar op. Ik heb er hier drie lopen van 7, 11 en 13. Ik zorg dat ze online de lessen volgen en hun opdrachten maken. Dat kost me nauwelijks tijd. Geen enkele van de drie loopt achter. Die van 11 heeft gewoon Havo/VWO-advies. Gaat allemaal vanzelf.

Wat die depressieve jongeren betreft. Dat is gewoon het gebrek aan sex. In de groep tot 25 is het percentage singles tov de overige leeftijden nog groot. Die zijn gewend om regelmatig in het weekend een scharrel te hebben of een volgende kortlopende relatie te beginnen. Dat valt nu allemaal weg, niet alleen het neuken maar ook het spel en de spanning er om heen. Met gierende hormonen is dat niet echt fijn.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1359
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

kuifje schreef: 23 feb 2021, 16:45 Die thuisonderwijzers pakken het allemaal te zwaar op. Ik heb er hier drie lopen van 7, 11 en 13. Ik zorg dat ze online de lessen volgen en hun opdrachten maken. Dat kost me nauwelijks tijd. Geen enkele van de drie loopt achter. Die van 11 heeft gewoon Havo/VWO-advies. Gaat allemaal vanzelf.
Met die leeftijd gaat het ook een stuk makkelijker. Die van mij zijn 10 en 12 en kunnen zelfstandig hun opdrachten maken. Ik heb ook collega’s met heel jonge kinderen van een jaar of 3 die constant aandacht vereisen. Die hebben het echt wel zwaar als beide ouders nog een pittige werkdruk hebben en je nu de vaste oppas van grootouders mist.
Aliethegame
Supporter
Berichten: 168
Lid geworden op: 12 sep 2006, 06:51
Locatie: Dublin

kuifje schreef: 23 feb 2021, 16:45 Die thuisonderwijzers pakken het allemaal te zwaar op. Ik heb er hier drie lopen van 7, 11 en 13. Ik zorg dat ze online de lessen volgen en hun opdrachten maken. Dat kost me nauwelijks tijd. Geen enkele van de drie loopt achter. Die van 11 heeft gewoon Havo/VWO-advies. Gaat allemaal vanzelf.

Wat die depressieve jongeren betreft. Dat is gewoon het gebrek aan sex. In de groep tot 25 is het percentage singles tov de overige leeftijden nog groot. Die zijn gewend om regelmatig in het weekend een scharrel te hebben of een volgende kortlopende relatie te beginnen. Dat valt nu allemaal weg, niet alleen het neuken maar ook het spel en de spanning er om heen. Met gierende hormonen is dat niet echt fijn.
Jij gooit ook alles lekker op 1 hoop. Ik heb jongeren in mijn team van verschillende nationaliteiten die hun ouders en vrienden niet hier hebben.
Vak W
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Aliethegame schreef: 10 mar 2021, 07:36 Jij gooit ook alles lekker op 1 hoop. Ik heb jongeren in mijn team van verschillende nationaliteiten die hun ouders en vrienden niet hier hebben.
Ja maar om dan depressief te zijn of zelfmoordideeën te krijgen. Als je in een tentje op zo’n Grieks eiland zit, piep je wel anders.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Aliethegame
Supporter
Berichten: 168
Lid geworden op: 12 sep 2006, 06:51
Locatie: Dublin

kuifje schreef: 10 mar 2021, 09:15 Ja maar om dan depressief te zijn of zelfmoordideeën te krijgen. Als je in een tentje op zo’n Grieks eiland zit, piep je wel anders.
Appels met peren vergelijken. In Afrika hebben ze ook geen schoon water.
Vak W
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Aliethegame schreef: 10 mar 2021, 14:34 Appels met peren vergelijken. In Afrika hebben ze ook geen schoon water.
Precies, dus ze moeten niet zo janken. Aanstellers!
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3152
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Langedijk schreef: 11 mar 2021, 12:00 Ik ken inmiddels de nodige mensen die Corona hebben gehad en niemand is daar heel ziek van geworden. Hooguit een weekje ellendig. Als je in een zwaar getroffen branche werkt (geldt niet voor mijzelf) heb je dat er waarschijnlijk wel voor over.
Zo ervaar ik het ook. Even uit politieke topic getrokken, alhoewel het in deze dagen wel verdacht veel met elkaar te maken heeft.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

dirkjan schreef: 11 mar 2021, 12:19 Zo ervaar ik het ook. Even uit politieke topic getrokken, alhoewel het in deze dagen wel verdacht veel met elkaar te maken heeft.
Ik heb geen zin in een week of langer keelpijn, hoofdpijn en koorts. Om ook nog eens het risico te lopen op geurverlies of smaakverlies of continue vermoeidheid.

Nieuwe leuze: red de horeca, word ziek!

Ik vind het nogal cru om te ‘eisen’ de ziekte er maar even bij te pakken.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3152
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

kuifje schreef: 11 mar 2021, 12:36 Ik heb geen zin in een week of langer keelpijn, hoofdpijn en koorts. Om ook nog eens het risico te lopen op geurverlies of smaakverlies of continue vermoeidheid.

Nieuwe leuze: red de horeca, word ziek!

Ik vind het nogal cru om te ‘eisen’ de ziekte er maar even bij te pakken.
Blijf je in het griepseizoen (hé, die was er dit jaar niet #-o ) ook altijd thuis?
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Plaats reactie