Calvin Stengs (2023)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Antti Opdam schreef: 10 feb 2021, 17:45
Ik voel veel voor het betoog van Kuifje dat we een excentrieke motivator nodig hebben.

Excentrieke? 🤔
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Antti Opdam schreef: 10 feb 2021, 17:45 Ik zat nog even aan de woorden van Van Persie te denken.

Een vergelijkbare speler.

Die was op zijn 21ste nog wisselspeler / invaller bij Feijenoord. Op hem was ook veel kritiek. Te groot ego, te nonchalant.

En werd toen maar als project gekocht door Arsenal. Waarbij het op zijn 27ste er pas echt uitkwam.

Ik weet niet precies sinds wanneer je op je 22ste geen talent meer bent, maar Stengs kan nog alle kanten op. Maar heel misschien gaat het er pas uitkomen als hij een mentor, grotere club of betere trainer krijgt.

Ik voel veel voor het betoog van Kuifje dat we een excentrieke motivator nodig hebben.
Berghuis had bij AZ ook heel lang nodig om zijn draai te vinden. Zelfs Kees Kist leek aanvankelijk een miskoop en begon pas na heel lange tijd goed te presteren.

Enne, het soort trainer waar het hierboven over gaat, daar lopen er niet zo maar een paar van rond.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 10 feb 2021, 16:20 Daar is iedereen het toch ook wel over eens?
Is dat zo? Voor mijn gevoel zijn er toch heel wat die hem het liefst al lang verkocht hadden. Hij is te lui, lees ik vaak. En dan zeg ik dat je hem eigenlijk een vrijbrief moet geven. OVerigens geldt dit ook voor Boadu, Karlsson en Gudmundsson, daarom is die 4 samen voorin te veel van het goede.

Maar ik vind het prima. Niemand wil Stengs kopduels in de eigen 16 zien aangaan en duels in de buurt van de linksachter positie.
_________________
"I don't know that!"
stuurlui aan wal
Herry en/of Berry
Berichten: 64
Lid geworden op: 01 feb 2021, 09:20

Calvin was goed gisteren in vergelijking met de voorbije weken. Actief, veel loopacties en zelf sprints. Afjagen en proberen snel te spelen. Allemaal positief.
Nog steeds veel balverlies, veel mislukte acties en de inleiding tot de tegenaanvallen. Maar goed, het was beter en dat is een teken van hoop.
Belangrijk vond ik dat hij zelf ook meer plezier uitstraalde en dus genoot van zijn eigen wedstrijd. Dat is een sleutel naar een betere vorm.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

stuurlui aan wal schreef: 15 feb 2021, 10:17 Calvin was goed gisteren in vergelijking met de voorbije weken. Actief, veel loopacties en zelf sprints. Afjagen en proberen snel te spelen. Allemaal positief.
Nog steeds veel balverlies, veel mislukte acties en de inleiding tot de tegenaanvallen. Maar goed, het was beter en dat is een teken van hoop.
Belangrijk vond ik dat hij zelf ook meer plezier uitstraalde en dus genoot van zijn eigen wedstrijd. Dat is een sleutel naar een betere vorm.
En hij gaf zelf na afloop aan het eens te zijn met de kritiek die hij krijgt. Dat is ook positief.
schoorl
Fanatic
Berichten: 523
Lid geworden op: 26 jul 2004, 17:39

Stengs besmet met het corona virus
ALKMAAR CITY OF DREAMS
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZuid-Scharwoude schreef: 15 feb 2021, 18:53 En hij gaf zelf na afloop aan het eens te zijn met de kritiek die hij krijgt. Dat is ook positief.
Dat is zeker positief :roll:
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

schoorl schreef: 18 feb 2021, 20:05 Stengs besmet met het corona virus
En waar komt dit zo vandaan? Bij dit soort berichten ook graag iets van een bron vermelden, ik wil wel kunnen inschatten hoe serieus ik dit moet nemen.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Kilkenny schreef: 18 feb 2021, 21:06 En waar komt dit zo vandaan? Bij dit soort berichten ook graag iets van een bron vermelden, ik wil wel kunnen inschatten hoe serieus ik dit moet nemen.
Nhd
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1790
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Hoop wel dat hij er bij is maar anders zou ik Mohamed Taabouni wel eens op 10 willen zien.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

capefear schreef: 19 feb 2021, 09:57 Hoop wel dat hij er bij is maar anders zou ik Mohamed Taabouni wel eens op 10 willen zien.
Daar staat Gudmundsson toch? Evjen rechtsbuiten maar eens een basisplek geven. Op zulke momenten moet je hem ook een kans gunnen. Of gaat Jansen weer voor Aboukhlal?
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Metalingus schreef: 19 feb 2021, 10:29 Daar staat Gudmundsson toch? Evjen rechtsbuiten maar eens een basisplek geven. Op zulke momenten moet je hem ook een kans gunnen. Of gaat Jansen weer voor Aboukhlal?
Moeilijk te zeggen, die twee wisselen regelmatig van positie met elkaar wat ook alleen maar lastiger te verdedigen is. Verder leert Jansen snel, die geeft Aboukhlal niet zo snel meer een basisplaats.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

SimonPoulsen schreef: 18 feb 2021, 20:08 Dat is zeker positief :roll:
Tja, het kon ook bijna niet anders. Ineens al die positiviteit... :lol:

Serieus: ik hoop niet dat hij er veel last van krijgt en ook dat het zich niet verder binnen de selectie verspreidt.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ons Scandinavische trio laat duidelijk zien dat je niet 100x dom balverlies hoeft te leiden om af en toe een goede bal tussen de linies te kunnen spelen. Stuk minder frustrerend om te kijken ook.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

SimonPoulsen schreef: 21 feb 2021, 01:11 Ons Scandinavische trio laat duidelijk zien dat je niet 100x dom balverlies hoeft te leiden om af en toe een goede bal tussen de linies te kunnen spelen. Stuk minder frustrerend om te kijken ook.
Ik vond Albert anders heel matig.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Lecompte schreef: 21 feb 2021, 09:26 Ik vond Albert anders heel matig.
Matig hoeft nog niet frustrerend te zijn, het kan ook gewoon matig zijn.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

DeZuivelDuivel schreef: 21 feb 2021, 11:20 Matig hoeft nog niet frustrerend te zijn, het kan ook gewoon matig zijn.
Ik laat mij hooguit door het commentaar van Leo Driessen frustreren maar zeker niet door spelers.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Lecompte schreef: 21 feb 2021, 09:26 Ik vond Albert anders heel matig.
Heel matig? Zie jij dan niet dat hij bijna bij iedere aanval betrokken is en echt wel redelijk wat arbeid verricht voor een voorhoede speler? Met Dani de Wit gaan alle balletjes weer veilig terug of breed en kom je tegen verdedigende ploegen amper tot niet door hun defensie heen.

Stengs is sinds de laatste 2/3 wedstrijden wel echt veel beter dan daarvoor en werkt zich nu een slag in de rondte, het lijkt er op dat hij in gaat zien dat je alleen met talent het niet gaat redden
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Goed nieuws
Calvin Stengs heeft dinsdag de training bij AZ hervat. De aanvaller deed nog niet met de groep mee, maar trainde individueel, laat een woordvoerster van de club weten.
Stengs ontbrak zaterdag in de door AZ met 4-1 gewonnen uitwedstrijd tegen VVV-Venlo omdat hij ziek was. De international hoopt nu op tijd fit te zijn voor het thuisduel met Feyenoord van zondag. AZ staat op de derde plaats en Feyenoord is vierde.
Gesloten