Transfergeruchten VIII (AZ)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

elmo schreef: 18 feb 2021, 08:16 Fijn dat er naast van der Ven dus nog een jonge linker centrale verdediger als optie bij komt. Als alleen van der Ven een optie was en we niet de enige zijn met interesse, zal dat de prijs alleen maar opdrijven. Zeker met Raiola als zaakwaarnemer.

Voor de kenners: welke van de twee zou het beste bij AZ passen?
Touba is nu al AZ-waardig en kan misschien nog wat stappen zetten, van der Ven is (waarschijnlijk) nog van een iets minder niveau maar kan nog verder komen. Het zijn in ieder geval ander type verdedigers: van der Ven is snel, dribbelt veel in, heeft een zuivere tackle en kan prima voetballen. Touba is iets sterker maar speelt met ontzettend veel rust en heeft ook een sterke tackle/sliding.

Dit zijn allebei hartstikke goede AZ-aankopen. Ik zou al ontzettend blij zijn als één van de twee komt. Mocht Touba ook linksachter kunnen spelen dan zou ik zeggen: haal als het kan allebei (ik ga er vanuit dat dat niet lukt, notabene). Goede (linksbenige) centrale verdedigers zijn zo ongelooflijk schaars in Nederland.
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Kilkenny schreef: 18 feb 2021, 14:41 Kan Touba ook nog linksachter?
Zou kunnen. VdVen speelt ook wel eens linksachter
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

timdadum schreef: 18 feb 2021, 14:55 Mocht Touba ook linksachter kunnen spelen dan zou ik zeggen: haal als het kan allebei (ik ga er vanuit dat dat niet lukt, notabene). Goede (linksbenige) centrale verdedigers zijn zo ongelooflijk schaars in Nederland.
Touba 7 a 8 ton, vd Ven 2 miljoen. Ik weet niet of men bij Brugge zo snel vd Ven, zoals men bij Touba heeft gedaan, van de hand zou doen. Heeft toch in alles (ook fysiek) denk ik meer potentie om uit te groeien op termijn tot een echte steunpilaar achterin.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Zou het gerucht betreffende Touba niet gewoon betekenen dat AZ al weet dat Van der Ven niet meer haalbaar is?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 642
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Ik zou niet weten waarom vd Ven niet haalbaar zou zijn. Ik geloof er niks van dat Volendam vele miljoenen kan vragen. Ik denk dat voor een speler uit de KKD max anderhalf miljoen met eventuele een bonusregeling realistisch is. In Nederland kunnen enkel AZ, ajax en PSV zulke bedragen nog redelijk gemakkelijk ophoesten. De rest zie dat niet doen. En mij lijkt die gozer verstandig genoeg om in Nederland te willen blijven.

Ik hoop en ga er vanuit dat AZ op de achtergrond die jongen al warm heeft gemaakt voor een transfer komende zomer.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

kuifje schreef: 18 feb 2021, 16:48 Zou het gerucht betreffende Touba niet gewoon betekenen dat AZ al weet dat Van der Ven niet meer haalbaar is?
Dat hoeft helemaal niet. Maar je moet als club je opties open houden en niet al je pijlen op 1 doel richten.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

fcvictorie schreef: 18 feb 2021, 20:47 Ik zou niet weten waarom vd Ven niet haalbaar zou zijn. Ik geloof er niks van dat Volendam vele miljoenen kan vragen. Ik denk dat voor een speler uit de KKD max anderhalf miljoen met eventuele een bonusregeling realistisch is. In Nederland kunnen enkel AZ, ajax en PSV zulke bedragen nog redelijk gemakkelijk ophoesten. De rest zie dat niet doen. En mij lijkt die gozer verstandig genoeg om in Nederland te willen blijven.

Ik hoop en ga er vanuit dat AZ op de achtergrond die jongen al warm heeft gemaakt voor een transfer komende zomer.
Het zal niet aan de transfersom liggen maar eerder aan wat hij elders kan verdienen. Als er een buitenlandse club komt waar hij 1 mio of meer kan verdienen en die hem vervolgens wil uitlenen aan een club waar hij wellicht gegarandeerd is van voldoende speeltijd, is de kans best groot dat hij voor dat traject kiest.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Vergeet ook niet dat AZ met BMI, Vlaar en Leeuwin 3 centrale verdedigers kwijt raakt.

*Vdven leek wel door te schemeren nog niet naar het buitenland te willen
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 18 feb 2021, 21:09 Vergeet ook niet dat AZ met BMI, Vlaar en Leeuwin 3 centrale verdedigers kwijt raakt.

*Vdven leek wel door te schemeren nog niet naar het buitenland te willen
Van mij zijn ze alle twee welkom. En liefst ook alle twee.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

kuifje schreef: 18 feb 2021, 21:12 Van mij zijn ze alle twee welkom. En liefst ook alle twee.
Alle twee bedoel je ? 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Niet verder speculeren in dit topic aub.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

kuifje schreef: 20 feb 2021, 15:07 AZ volgt Keita:

https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/9 ... uipje.html
Dat zou ik op basis van voetbalprimeur niet zo stellig beweren.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Kilkenny schreef: 20 feb 2021, 16:41 Dat zou ik op basis van voetbalprimeur niet zo stellig beweren.
Echte bron is Gazet van Antwerpen.

Dat klinkt als regionaal krantje maar is landelijk dagblad.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

kuifje schreef: 20 feb 2021, 17:42 Echte bron is Gazet van Antwerpen.

Dat klinkt als regionaal krantje maar is landelijk dagblad.
Jij als eerste volger van het Belgische voetbal kun je wat over hem vertellen Kuifje?

Lijkt wel een kaartenpakker. Dus een overenthousiaste schoffelaar?
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

In Peruaanse media wordt Araujo (Emmen) gelinkt aan AZ. Ik probeer het artikel door translate te halen, maar dat helpt niet echt...
Iemand met Spaanse taalkennis in huis?

https://libero.pe/futbol-internacional/ ... eredivisie
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Ferry schreef: 24 feb 2021, 06:44 In Peruaanse media wordt Araujo (Emmen) gelinkt aan AZ. Ik probeer het artikel door translate te halen, maar dat helpt niet echt...
Iemand met Spaanse taalkennis in huis?

https://libero.pe/futbol-internacional/ ... eredivisie
Miguel Araujo kon tekenen bij AZ Alkmaar
Volgens GOLPERU is de verdediger van FC Emmen al in gesprek met AZ Alkmaar , een van de grote clubs en momenteel derde in de Eredivisie.
23 februari 2021 | 19:26 uur

Het slechte seizoen van FC Emmen in de Eredivisie heeft niet verhinderd dat verschillende clubs in de Nederlandse competitie hun zinnen hebben gezet op hoofdfiguren zoals Miguel Araujo .

De Peruaanse centrale, een van de aanvoerders van de ploeg, heeft een prettige indruk achtergelaten op AZ Alkmaar , dat al in gesprek was met Araujo over een mogelijke oprichting voor het seizoen 2021-22.

Volgens Julio Vassallo, een GOLPERU- journalist , zijn er al "gesprekken" tussen de 26-jarige centrumverdediger en de Nederlandse club, waardoor er "grote kansen" zijn dat hij de huidige derde plaats in de Eredivisie kan bereiken .

Nu concentreert Miguel Araujo zich vandaag alleen op een missie die onmogelijk lijkt: zijn permanentie bij FC Emmen redden .

Voorlopig hebben de club van Araujo , Sergio Peña, Jean Pierre Rhyner en Didier La Torre al hun eerste wedstrijd in de Eredivisie gewonnen ten koste van PEC Zwolle (3-2).

Met 13 punten van redding en met nog 11 speeldata, streeft FC Emmen naar een van de grootste wapenfeiten in zijn geschiedenis om een ​​club uit de Eerste Klasse te blijven.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Kan het me niet voorstellen, die gozer is helemaal niet zo goed. Ook al 26, en een buiten de eu-speler is sws duur. En als je vdVen, Touba en of Beukema voor het oprapen hebt ga je hem zeker niet halen. In Peru mogen ze natuurlijk altijd dromen.
Roddelpers gonna roddel.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

SimonPoulsen schreef: 24 feb 2021, 08:50 Kan het me niet voorstellen, die gozer is helemaal niet zo goed. Ook al 26, en een buiten de eu-speler is sws duur. En als je vdVen, Touba en of Beukema voor het oprapen hebt ga je hem zeker niet halen. In Peru mogen ze natuurlijk altijd dromen.
Roddelpers gonna roddel.
Mee eens. Ik geloof er ook niks van.

De twee eerste spelers die je noemt zijn trouwens linkspoten, dus LCV´s, en de laatste Beukema is een rechtspoot, een RCV. AZ zal wel voor beide posities kijken voor versterking. Rechtspoten Vlaar, Leeuwin en Panta zijn er volgend jaar waarschijnlijk niet meer. Dus zal er wel wat moeten komen. Linkspoot BMI zal er ook wel niet meer zijn. Dus ook voor die positie is versterking nodig.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

SimonPoulsen schreef: 24 feb 2021, 08:50 Roddelpers gonna roddel.
Daarom heet het een 'gerucht'... :D
Plaats reactie