Myron Boadu (2023)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

stuurlui aan wal schreef: 10 feb 2021, 08:49 Hoe hij uit die dip moet komen, is aan de trainersstaf en hemzelf. Ik betwijfel alleen of het helpt om hem iedere week 90 minuten te laten falen in het eerste van AZ. Daarbij heeft de coach ook te denken aan de verhoudingen binnen het team en aan de teamprestatie in totaal.

Daarom mijn pleidooi neem die jongen tegen zichzelf in bescherming, breng hem even in de luwte en laat hem in alle rust via trainingen en KKD wedstrijden weer aan zijn vorm werken. En als het talent er echt is, hij blessurevrij blijft en het koppie er goed op zit, dan komt hij ook vanzelf weer boven drijven.
Zo had de trainersstaf het een jaar geleden al moeten aanpakken, maar er zit iets structureel fout bij AZ op dit moment, want bij geen enkele andere club (zelfs niet bij ADO, waar ze echt een wanbeleid hebben) laten ze een speler die niets presteert week in week uit staan. Als ze in de zomer niet verkocht worden, vrees ik dat AZ volgend jaar op precies dezelfde wijze doorgaat met Boadu.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

multatuli schreef: 10 feb 2021, 10:25 Dat jij durft te beweren dat grootheden zoals El Hamdaoui, Martens en Dembele, minder bij AZ hebben gepresteerd dan Boadu en Stengs is natuurlijk een klap in het gezicht van deze grootheden en totaal onjuist.

Jij verwijt Martens en Maher dat ze slechts om de 4/5e plek speelden en er tegen Valencia uitvlogen, maar jij "vergeet" daarbij te vermelden dat zij een uitzonderlijk zwak elftal om zich heen hadden, waarin zij de beste spelers waren.
Ik kijk vooral naar feiten.

In plaats van met persoonlijk meningen te strooien lijkt het mij wel eens aardig om de drie seizoen El Hamdaoui / Martens af te zetten tegen de afgelopen twee/drie seizoenen Stengs / Boadu.

Ik ben benieuwd of een Forza AZ tijd heeft voor een dergelijke vergelijking, maar ik denk dat je dan nog opkijkt en mijn gok zou zijn dat de huidige - veel jongere - lichting dan misschien wel beter heeft gepresteerd.

Of de spelers er omheen beter of zwakker waren vind ik altijd een lastig verhaal. De afgelopen jaren speelden we ook gewoon doodleuk met Hatzdiakos, Leeuwin, Ouwejan, Johnsen en Van Rhijn in de basis.

Martens en Maher speelden trouwens ook nog samen met volwassen internationals als Elm, Romero, Wernbloom, Altidore etc.

Het is maar net hoe je er naar wilt kijken.

Ik vind het constant neersabelen van jeugdtalenten die 7 (!!!) keer op rij van de top 3 wonnen pas een nodeloze klap in het gezicht. En niet alleen van deze talenten, maar ook van de hele organisatie.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Antti Opdam schreef: 10 feb 2021, 10:56

Ik vind het constant neersabelen van jeugdtalenten die 7 (!!!) keer op rij van de top 3 wonnen pas een nodeloze klap in het gezicht. En niet alleen van deze talenten, maar ook van de hele organisatie.
Is het niet terecht dan? Het is niet dat ze 3 wedstrijd wat minder spelen. Het is al 30+ wedstrijden aan de gang. Dat die 2 tegen de top teams goed kunnen spelen is iedereen het hier wel over eens denk ik.

Overigens roept AZ dit over zichzelf af door ze een gigantische uitzonderingspositie te geven. Daar moet toch iets tegenover staan? Eigenlijk kun je alleen die twee verwijten een wat slappe instelling te hebben. Ik neem aan dat ze wel hun best doen. Dus het is verder de verantwoordelijkheid van de gene die ze keer op keer 90 minuten opstelt die de kritiek verdient.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SimonPoulsen schreef: 10 feb 2021, 11:27 Is het niet terecht dan? Het is niet dat ze 3 wedstrijd wat minder spelen. Het is al 30+ wedstrijden aan de gang.
Nee. Dat - het neersabelen - is totaal niet terecht.

Het zijn jonge spelers die bijna altijd wisselvallig presteren. De Casillassen en Haalanden van deze wereld misschien uitgezonderd. Maar daar vergelijk ik onze talenten ook niet mee.

En binnen deze 'verschrikkelijke reeks' van 30 wedstrijden zat in één seizoen overwinningen op PSV, Feijenoord en Vitesse. En goede wedstrijden tegen Sociedad en Napoli.

Een dergelijke prestaties heb ik zelfs de hier zo bewierookte Dembele, El Hamdaoui, Martens en Maher niet zien neerzetten. (Laat staan Jahanbakhsh .... Pfff .... ) En nee, die presteerden Europees matig of helemaal niet en wonnen niet even uit bij PSV en Feijenoord.

Ja, een paar van die spelers zetten ooit wel eens één goede competitie reeks (2008/2009) neer, maar dat was wel na een valse start, zonder Europees voetbal, met de beste Nederlandse trainer ooit, terwijl ze ongeveer 3/4 jaar ouder waren en achterin gedekt door vier volwaardige internationals.

On topic: Boadu en Stengs verdienen eerder - nog - meer dan minder krediet.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Antti Opdam schreef: 10 feb 2021, 10:56 Ik kijk vooral naar feiten.

In plaats van met persoonlijk meningen te strooien lijkt het mij wel eens aardig om de drie seizoen El Hamdaoui / Martens af te zetten tegen de afgelopen twee/drie seizoenen Stengs / Boadu.

Ik ben benieuwd of een Forza AZ tijd heeft voor een dergelijke vergelijking, maar ik denk dat je dan nog opkijkt en mijn gok zou zijn dat de huidige - veel jongere - lichting dan misschien wel beter heeft gepresteerd.

Of de spelers er omheen beter of zwakker waren vind ik altijd een lastig verhaal. De afgelopen jaren speelden we ook gewoon doodleuk met Hatzdiakos, Leeuwin, Ouwejan, Johnsen en Van Rhijn in de basis.

Martens en Maher speelden trouwens ook nog samen met volwassen internationals als Elm, Romero, Wernbloom, Altidore etc.

Het is maar net hoe je er naar wilt kijken.

Ik vind het constant neersabelen van jeugdtalenten die 7 (!!!) keer op rij van de top 3 wonnen pas een nodeloze klap in het gezicht. En niet alleen van deze talenten, maar ook van de hele organisatie.
Wees nou toch voor 1 keer serieus. De spelers die rondom Boadu en Stengs rondlopen zijn veel beter dan destijds. Naast Maher en Martens hadden alleen Moisander en Altidore in het huidige AZ een basisplaats gehad. De andere 7 waren beduidend minder dan de spelers die we nu hebben.
https://www.transfermarkt.com/AZ-alkmaa ... on_id=2012

Ouwejan was een degelijke verdediger en Van Rhijn is al een paar jaar weg. Volgens mij heeft Boadu daar hooguit 2 of 3 wedstrijden mee samen gespeeld. Leeuwin en Johnsen hebben amper in de basis gespeeld. Enige basisspeler die jij noemt die inderdaad niet de beste speler is, is Hatzidiakos.

Jij had het over het laatste jaar van Maher, toen waren (de goede) Elm , Romero en Wernbloom al weg.

Ja ze hebben 7 keer van de top 3 gewonnen, alleen jammer dat ze (Boadu en Stengs) dit jaar alle overige wedstrijden als een natte krant voetballen. Kampioen wordt je duidelijk niet alleen tegen de top 3. Geef nou gewoon toe dat Boadu dit seizoen waardeloos is, want het is echt lachwekkend dat je Alireza steeds afkraakt en Boadu op een voetstuk zet.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

multatuli schreef: 10 feb 2021, 12:15 Wees nou toch voor 1 keer serieus. De spelers die rondom Boadu en Stengs rondlopen zijn veel beter dan destijds. Naast Maher en Martens hadden alleen Moisander en Altidore in het huidige AZ een basisplaats gehad. De andere 7 waren beduidend minder dan de spelers die we nu hebben.
https://www.transfermarkt.com/AZ-alkmaa ... on_id=2012
Je lijkt zelf ook niet heel serieus als ik dat lijstje eens bekijk.

Middenveld met Maher, Hendrikssen en Ortiz is niet minder dan ons huidige middenveld.

Viergever zou nu basis staan
Johansson was beter dan onze Japanner.
Esteban beter dan Bizot.
Haps is niet veel minder dan Wijndal en misschien wel gelijkwaardig.
Gudmundsson, Beerens en zeker Berghuis zouden basis staan of veel spelen.
Ook Johannsson was een aardige spits voor AZ.

Antti Opdam heeft (grotendeels, maar over Jahanbakhsh schrijft hij een hoop onzin ) gelijk. Ze krijgen van de buitenwereld en staf misschien iets teveel krediet maar van menig forum gebruiker wel veel tekort.
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

We zien echt allemaal wel dat het (veel) beter moet. Niet alleen met Boadu overigens.

Maar een aantal hier zien -gelukkig- ook nog steeds zijn potentieel.

De vraag is dan: hoe komt hij uit deze situatie?

En het is niet iets voor alleen AZ.

Bij PSV haalt het grootste talent van Nederland (volgens kenners vorig jaar...) ook al een jaar een bedroevend/bedenkelijk niveau.

Het soms laten banken daar heeft hem ook (nog) niet geholpen.

Dus wat is wijsheid?

Wat te doen aan een -extreme- vormdip van een jeugdige voetballer?

Komt het door:
  • de coronaperiode en een andere belasting/opbouw van het seizoen (arbeid/rust)?
  • het zelf hebben gehad van Corona?
  • het mislopen van een mooie transfer van de zomer?
  • de enorme druk die er nu op hem ligt?
  • de andere samenstelling van het teams de laatste maanden?
  • de trainerswissel?
  • heeft het nog met zijn -vrij ernstige en langdurige- blessure te maken?
  • zit er een speelminutenclausule in het contract

We weten het allemaal niet. En het is geen wiskunde.

Ik denk nog steeds dat er bij AZ voldoende slimme en kundige mensen rondlopen die het beter kunnen inschatten dan fans op het forum.

Dus er zal gerust wel een idee achter zitten.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

elmo schreef: 10 feb 2021, 14:35 We zien echt allemaal wel dat het (veel) beter moet. Niet alleen met Boadu overigens.

Maar een aantal hier zien -gelukkig- ook nog steeds zijn potentieel.

De vraag is dan: hoe komt hij uit deze situatie?

En het is niet iets voor alleen AZ.

Bij PSV haalt het grootste talent van Nederland (volgens kenners vorig jaar...) ook al een jaar een bedroevend/bedenkelijk niveau.

Het soms laten banken daar heeft hem ook (nog) niet geholpen.

Dus wat is wijsheid?

Wat te doen aan een -extreme- vormdip van een jeugdige voetballer?

Komt het door:
  • de coronaperiode en een andere belasting/opbouw van het seizoen (arbeid/rust)?
  • het zelf hebben gehad van Corona?
  • het mislopen van een mooie transfer van de zomer?
  • de enorme druk die er nu op hem ligt?
  • de andere samenstelling van het teams de laatste maanden?
  • de trainerswissel?
  • heeft het nog met zijn -vrij ernstige en langdurige- blessure te maken?
  • zit er een speelminutenclausule in het contract

We weten het allemaal niet. En het is geen wiskunde.

Ik denk nog steeds dat er bij AZ voldoende slimme en kundige mensen rondlopen die het beter kunnen inschatten dan fans op het forum.

Dus er zal gerust wel een idee achter zitten.
Hier zitten een paar tegenstrijdige dooddoeners tussen :lol: .
Ik denk dat een betere vurige trainer die goed is in het beste uit spelers slepen (dus niet simpelweg de peoplemanager en iedereens beste vriend uithangen om de sfeer goed te houden) daar enorm in kan bijdragen. Dat of gewoon spijkerharde persoonlijke begeleiding.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ fanatic 4-life schreef: 10 feb 2021, 12:45 Antti Opdam heeft (grotendeels, maar over Jahanbakhsh schrijft hij een hoop onzin ) gelijk. Ze krijgen van de buitenwereld en staf misschien iets teveel krediet maar van menig forum gebruiker wel veel tekort.
Met dit stuk ben ik het volledig eens.

Behalve dat stuk over Jahanbakhsh.

:wink:
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

multatuli schreef: 10 feb 2021, 12:15 Geef nou gewoon toe dat Boadu dit seizoen waardeloos is, want het is echt lachwekkend dat je Alireza steeds afkraakt en Boadu op een voetstuk zet.
Als ik spelers beoordeel op hun potentieel kijk ik naar hun meetbare prestaties in de absolute topwedstrijden.

Als je die redeneerlijn volgt begrijp je wat ik zeg en waar mijn voorkeuren liggen.

Daarom zei ik ook dat Jahanbakhsh niet zou gaan slagen en geef ik Boadu wél een kans van slagen in de Engelse middenmoot.

Ik vind Boadu dit seizoen in een aantal wedstrijden waardeloos. Met name aan de bal en met de rug naar de goal. Aan de andere kant heeft hij in 11 volledige (!!!) wedstrijden - in een niet al te soepel lopend team - wel gewoon 6 gescoord en win je door zijn snelheid van PSV en Twente. Het gaat mij dus te ver om het echt een waardeloos seizoen te noemen.

Maar ik heb - volgens mij - ook al gezegd dat ik het prima te bilijken vind als Boadu een paar keer op de bank begint ten faveure van Gudmundsson.

Ik vind alleen - daarnaast - wel dat hij elke wedstrijd minuten moet maken. Hij heeft soms goede momenten en anders doe je aan kapitaalvernietiging én krijg je Brobbiaanse taferelen bij je (toekomstige?) jeugdspelers.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 10 feb 2021, 16:33 Als ik spelers beoordeel op hun potentieel kijk ik naar hun meetbare prestaties in de absolute topwedstrijden.

Als je die redeneerlijn volgt begrijp je wat ik zeg en waar mijn voorkeuren liggen.

Daarom zei ik ook dat Jahanbakhsh niet zou gaan slagen en geef ik Boadu wél een kans van slagen in de Engelse middenmoot.

Ik vind Boadu dit seizoen in een aantal wedstrijden waardeloos. Met name aan de bal en met de rug naar de goal. Aan de andere kant heeft hij in 11 volledige (!!!) wedstrijden - in een niet al te soepel lopend team - wel gewoon 6 gescoord en win je door zijn snelheid van PSV en Twente. Het gaat mij dus te ver om het echt een waardeloos seizoen te noemen.

Maar ik heb - volgens mij - ook al gezegd dat ik het prima te bilijken vind als Boadu een paar keer op de bank begint ten faveure van Gudmundsson.

Ik vind alleen - daarnaast - wel dat hij elke wedstrijd minuten moet maken. Hij heeft soms goede momenten en anders doe je aan kapitaalvernietiging én krijg je Brobbiaanse taferelen bij je (toekomstige?) jeugdspelers.
Of je kijkt gewoon naar wat de kwaliteiten van een speler zijn, dan kom je er bij Boadu, maar ook bij Jahanbaksh opeens achter dat ze een enorme fysieke en mentale achterstand hebben op spelers uit de PL en dat daar flink werk aan de winkel is wil een AZ- speler een dergelijke transfer maken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 10 feb 2021, 09:14 Ja. Eens kijken waar die na anderhalf jaar profvoetbal stonden:

Dembele: 10 doelpunten in 52 wedstrijden bij Willem II en Beerschot. Zou tot zijn 22ste duren voordat hij vrij structureel goed begon te voetballen. Op zijn 21ste nog roulerend in de spits.

El Hamdaoui: 17 doelpunten in één seizoen bij Excelsior. Zou tot zijn 24ste duren voordat hij vrij structureel goed begon te voetballen.

Martens: 6 doelpunten bij RKC. Zou tot zijn 23ste duren voordat hij vrij structureel goed begon te voetballen.

Maher: stond er min of meer 'meteen'. Maar ik heb dat nooit een geweldige speler gevonden die het team op sleeptouw nam. Mocht een beetje vrij wandelen met Wernbloom en Elm achter hem. Dan loopt elke nummer 10 van AZ wel tegen een bal of 5 tot 7 aan.

Het is echt een misvatting dat spelers als Dembele, Martens en El Hamdaoui er meteen en altijd stonden. Daarnaast hebben we de neiging tot romantiseren van het verleden. El Hamdaoui, Martens én Dembele hebben - met uitzondering van het kampioensjaar - ook gewoon voldoende slechte wedstrijden gespeeld. Sterker: ik deed dat zij het structureel (verspreid over drie jaar) minder deden dan de huidige AZ jeugdlichting.

Met - zogenaamd - structurele krachten als Martens en Maher speelde je in seizoen 2011/2012 gewoon om de vierde/vijfde plek en verloor je in de beker doodleuk van Heracles of vloog je er met 4-0 uit tegen Valencia. Om maar eens wat voorbeelden te noemen.

Vroeger was niet alles beter.
Kijk mooi perspectief, maar van een wissel zo af en toe zou hij toch niet slechter worden denk ik. (of zijn ze bang dat het dan opeens gaat lopen?)
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat AZ niet meer investeert in de technische staf. Juist om bijvoorbeeld onze kroonjuwelen Stengs en Boadu specifieke trainingen te geven in plaats van al dat oeverloze heen en weer tikken en ronddotjes.

Nogmaals een spitsentrainer is gewenst. Niet om alleen maar ballen op een doel te rossen, maar juist veel meer technieken aan te geven. Zo'n type als Arveladze zou goud zijn!

Zo ook een techniektrainer die we in het verleden ook wel eens gehad hebben. De basistechniek van een Boadu moet verbeterd.

Ook een looptrainer die niet voor de conditie met gasten bezig is maar met de techniek van het lopen verbeteringen brengt. Ook voor het wegsprinten en rechtop lopen met meer stabiliteit en om het overzicht te houden.

Uiteraard heb je ook een overallcoach nodig die voor het totaal de eindverantwoording hebt.

Ondanks de kritiek dit jaar op Boadu en Stengs waar ik het wel mee eens ben vind ik het doodzonde dat AZ schijnbaar zo weinig energie in deze toptalenten steekt. Zo'n Leroy Echtend bijvoorbeeld zou met hen veel goede dingen kunnen doen. Mentaal, in de mindset bijvoorbeeld. Maar ook als oudspits met Boadu tips geven om beter met een tegenstander in de rug de bal aan de voet te houden.

AZ vind zich in veel gevallen vooruitstrevend en dat zal best zo zijn. Zeker met de jeugdopleiding. Maar dat er zo achteloos wordt omgegaan met zoveel talent in het vlaggenschip kan ik niet begrijpen. Ik hoop dat AZ echt gaat doorpakken in de technische leiding naar het nieuwe seizoen. Nu is het allemaal te soft en van een veel te laag niveau!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Antti Opdam schreef: 10 feb 2021, 16:33 Als ik spelers beoordeel op hun potentieel kijk ik naar hun meetbare prestaties in de absolute topwedstrijden.

Als je die redeneerlijn volgt begrijp je wat ik zeg en waar mijn voorkeuren liggen.

Daarom zei ik ook dat Jahanbakhsh niet zou gaan slagen en geef ik Boadu wél een kans van slagen in de Engelse middenmoot.

Ik vind Boadu dit seizoen in een aantal wedstrijden waardeloos. Met name aan de bal en met de rug naar de goal. Aan de andere kant heeft hij in 11 volledige (!!!) wedstrijden - in een niet al te soepel lopend team - wel gewoon 6 gescoord en win je door zijn snelheid van PSV en Twente. Het gaat mij dus te ver om het echt een waardeloos seizoen te noemen.

Maar ik heb - volgens mij - ook al gezegd dat ik het prima te bilijken vind als Boadu een paar keer op de bank begint ten faveure van Gudmundsson.

Ik vind alleen - daarnaast - wel dat hij elke wedstrijd minuten moet maken. Hij heeft soms goede momenten en anders doe je aan kapitaalvernietiging én krijg je Brobbiaanse taferelen bij je (toekomstige?) jeugdspelers.
OK dit was tenminste een serieuze post 👍.
Ik kijk inderdaad minder naar potentieel, maar meer naar wat een speler daadwerkelijk presteert bij AZ en daarom ben ik niet tevreden. Dat Boadu over een aantal jaar meer bereikt in het buitenland dan Alireza dat zou best kunnen. Alireza had ook een slechte keus gemaakt met Brighton en als Boadu de juiste keus maakt (een goede counterploeg zou het beste zijn) dan is hij Alireza al voorbij. Bij AZ zal hij de prestaties van Alireza (gezien over ALLE wedstrijden) nooit overtreffen.

Dat Boadu een paar doelpunten heeft gemaakt dit seizoen vind ik niet bijzonder. Bijna iedere spits kan bij AZ die doelpunten maken. Over hetzelfde aantal wedstrijden als dat Boadu de kans krijgt, hadden Druijf en Duin wel meer doelpunten kunnen maken.

En waarom moet een speler elke wedstrijd spelen om geen kapitaalvernietiging te hebben?
Van 20 wedstrijden spelen ipv 30 wordt een speler niet opeens minder waard. Van de 30 wedstrijden 28 wedstrijden slecht spelen, wordt een speler wel minder geld waard. Ik heb er trouwens nooit voor gepleit om Boadu permanent op de bank te zetten, maar wel vaker dan nu.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

elmo schreef: 10 feb 2021, 14:35 We zien echt allemaal wel dat het (veel) beter moet. Niet alleen met Boadu overigens.

Maar een aantal hier zien -gelukkig- ook nog steeds zijn potentieel.

De vraag is dan: hoe komt hij uit deze situatie?

En het is niet iets voor alleen AZ.

Bij PSV haalt het grootste talent van Nederland (volgens kenners vorig jaar...) ook al een jaar een bedroevend/bedenkelijk niveau.

Het soms laten banken daar heeft hem ook (nog) niet geholpen.

Dus wat is wijsheid?

Wat te doen aan een -extreme- vormdip van een jeugdige voetballer?

Komt het door:
  • de coronaperiode en een andere belasting/opbouw van het seizoen (arbeid/rust)?
  • het zelf hebben gehad van Corona?
  • het mislopen van een mooie transfer van de zomer?
  • de enorme druk die er nu op hem ligt?
  • de andere samenstelling van het teams de laatste maanden?
  • de trainerswissel?
  • heeft het nog met zijn -vrij ernstige en langdurige- blessure te maken?
  • zit er een speelminutenclausule in het contract

We weten het allemaal niet. En het is geen wiskunde.

Ik denk nog steeds dat er bij AZ voldoende slimme en kundige mensen rondlopen die het beter kunnen inschatten dan fans op het forum.

Dus er zal gerust wel een idee achter zitten.
Ik kan je met 100 procent zekerheid zeggen dat het niet de trainer's wissel is, want Boadu was daarvoor al uit vorm.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Boadu in top 10 grootste talenten ter wereld
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/96 ... enten.html

Volgens L'Équipe behoren vijf spelers uit de Eredivisie tot de vijftig grootste talenten ter wereld. Ryan Gravenberch staat zelfs op het podium. De middenvelder van ajax is op de derde plek de hoogst genoteerde Nederlander in de lijst van de Franse sportkrant.

Gravenberch hoeft alleen FC Barcelona-aanvaller Ansu Fati en Eduardo Camavinga van Stade Rennes voor zich te dulden. Hij blijft toptalenten als Pedri (Barcelona FC), Giovanni Reyna, Jude Bellingham (beiden Borussia Dortmund), Yari Verschaeren (Anderlecht), Mason Greenwood (Manchester United) en Bukayo Saka (Arsenal) voor.

Daarachter is Myron Boadu op nummer tien de tweede Nederlander. De spits van AZ wordt daarmee net iets hoger aangeslagen dan Mohamed Ihattaren. De PSV-spelmaker bezet de veertiende plek, net voor Borussia Dortmund-groeibriljant Youssoufa Moukoko. Noni Madueke is de tweede PSV'er op plaats twintig. Ook ajax-spits Lassina Traoré behoort nog net tot de grootste talenten wereldwijd: hij is terug te vinden op plek 48.

Alleen spelers die in of na 2001 zijn geboren komen in aanmerking. Bekijk hieronder de hele lijst:
Gebruikersavatar
Sanctify
Supporter
Berichten: 239
Lid geworden op: 26 feb 2007, 22:14
Locatie: Koog aan de Zaan

Hoe lang mag Boadu nog blijven aanklooien?
Vakkie P
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Na de misser, bal tegen de lat vanaf 3 meter afstand, meende ik te zien dat Boadu zich realiseerde dat hij 'm had moeten maken. Daarna ging hij pas meedoen aan het spel. Maar voetballen met eigen intiatief lijkt hij te zijn verleerd. Hij denkt er te gemakkelijk over. Alsof hij denkt dat zijn talent hem overal uit redt. Maar zo werkt topvoetbal niet. Investeren in je toekomst betekent hard werken. Bovendien heeft hij een behoorlijke schuld aan zijn medespelers opgebouwd door vrijwel niet mee te voetballen. Maar het is nog niet te laat.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Je hebt dit seizoen gewoon niks aan Boadu. Puur op basis van statistieken: hij heeft 27 wedstrijden gespeeld (2100 minuten); 6 goals. Gudmundsson heeft er 23 gespeeld (1600 minuten); 8 goals.

Hoeveel krediet krijgt een speler? Want dit gaat de komende 11 wedstrijden echt niet meer verbeteren...
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Hij heeft in ieder geval weer concurrentie, nu in de vorm van Jelle Duin. Die zie ik ook eerder een concurrent voor de basis zijn dan Druijf. Goede situatie.
_________________
"I don't know that!"
Gesloten