Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Kass
Seizoenkaarthouder
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 feb 2005, 07:49
Locatie: Rotterdam

SimonPoulsen schreef: 08 feb 2021, 16:49 Ja precies, geen grote aankopen van tig miljoen. Maar enkele aankopen van 1.5 tot 3 mil met restwaarde.(Zoals vdVen, Karlsson en noem maar op). Om te zorgen voor een gebalanceerde selectie met gezonde concurrentie, zodat je een stabiele top4 club wordt met altijd europees voetbal.
Dat is waar het nu nog aan schort. Er wordt te veel gegokt op het fitblijven van enkele sterkhouders, en er is geen blan B. Voor mij is deze zomer de grote test voor Huiberts. Heeft hij zijn zaakjes op orde? Of worden het weer last minute paniekaankopen.
Dat ligt genuanceerder. Je gaat als Volendam niet Van der Ven verkopen in juni, als je weet dat er in juli en augustus ook nog aanbiedingen komen. Ten zij je een bod krijgt dat niet te weigeren is. Maar laat AZ nu juist dat niet willen/kunnen doen in veel gevallen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Kass schreef: 08 feb 2021, 17:21 Dat ligt genuanceerder. Je gaat als Volendam niet Van der Ven verkopen in juni, als je weet dat er in juli en augustus ook nog aanbiedingen komen. Ten zij je een bod krijgt dat niet te weigeren is. Maar laat AZ nu juist dat niet willen/kunnen doen in veel gevallen.
Antonucci en Doodeman verkopen ze toch ook gewoon op vroege termijn. En volgens mij weet VdVen al heel goed naar welke club(s) hij wil. Binnenlandse club die een goed plan met hem heeft kon je opmaken uit het interview bij vi, en niet perse het meeste geld. Dus het zal geen kwestie worden van een buitenlandse club die lastminute hem wegkaapt of iets dergelijks.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 08 feb 2021, 17:36Antonucci verkopen ze toch ook gewoon op vroege termijn.
Die was van AS Monaco.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Kass schreef: 08 feb 2021, 17:21 Dat ligt genuanceerder. Je gaat als Volendam niet Van der Ven verkopen in juni, als je weet dat er in juli en augustus ook nog aanbiedingen komen. Ten zij je een bod krijgt dat niet te weigeren is. Maar laat AZ nu juist dat niet willen/kunnen doen in veel gevallen.
Wat een verhaal altijd, het lukt andere clubs toch ook gewoon? Alleen bij AZ komt iedere keer dit soort slappe hap als excuus uit de bus.
Je moet gewoon nu al een fatsoenlijk bod neer leggen, het beste was zelfs geweest om dat in de winterse transferperiode te doen met zo'n verhuurconstructie die vaker toegepast wordt door clubs.

Cambuur(directe concurrent bij enig gevecht om promotie) kan topscoorder Doodeman voortijdig ophalen, maar AZ (x aantal stapjes hoger) zou niet met een goed bod Van de Ven kunnen losweken?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Zouden we nog meer Japanners gaan halen trouwens. De social media afdeling heeft er een dagtaak aan om de "Japanse Fans"(zijn die er?) te informeren, en zelfs AZ.nl is vertaalt in het Japans.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

DeZuivelDuivel schreef: 08 feb 2021, 18:12 Cambuur(directe concurrent bij enig gevecht om promotie) kan topscoorder Doodeman voortijdig ophalen, maar AZ (x aantal stapjes hoger) zou niet met een goed bod Van de Ven kunnen losweken?
Is Van de Ven dan ook transfervrij?
Doodeman was transfervrij in de zomer, door hem nu te verkopen, vangt Volendam er nog wat voor.

AZ zal echt wel een poging gaan wagen of misschien al gedaan hebben. Dan moet één de speler het zien zitten en twee de clubs moeten eruit komen. Jij denkt altijd dat je met de juiste stapel bankbiljetten alles maar gedaan krijgt. Zo werkt het niet altijd.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Metalingus schreef: 08 feb 2021, 18:43 Is Van de Ven dan ook transfervrij?
Doodeman was transfervrij in de zomer, door hem nu te verkopen, vangt Volendam er nog wat voor.

AZ zal echt wel een poging gaan wagen of misschien al gedaan hebben. Dan moet één de speler het zien zitten en twee de clubs moeten eruit komen. Jij denkt altijd dat je met de juiste stapel bankbiljetten alles maar gedaan krijgt. Zo werkt het niet altijd.
Volgens mij vangen ze er zelfs niks voor en stapt hij daarna gewoon transfervrij over.
AZ heeft een poging ondernomen voor Van de Ven, maar klaarblijkelijk niet met terugverhuurconstructie/hoog genoeg bod.
Van Hecke heeft de cheapskate tactiek van AZ wat dat betreft iets duidelijker gemaakt en als je de frustratie van Slot in de zomer betreffende transfers aan zijn huidige verhaal linkt over waarom hij bij AZ weg is (er werd hem niet op tijd/fatsoenlijk een contractverlenging aangeboden) dan staat er echt wel een geloofwaardig verhaal over dat AZ op zijn minst wat laat kan zijn met onderhandelingen (waarvan akte bij de daadwerkelijke transfers uit het verleden).

Nu vind ik Slot ook een judas, maar het ligt zeker gezien zijn frustraties toen hij nog wel onze trainer was voor de hand dat er wel iets zit in die hoek. Volgens mij was het bericht toen dat Slot en Koopmeiners samen bij Max op de koffie geweest waren om daarover te praten of iets in die richting.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

DeZuivelDuivel schreef: 08 feb 2021, 19:12 Volgens mij vangen ze er zelfs niks voor en stapt hij daarna gewoon transfervrij over.
Jasper van Leeuwen, technisch directeur van FC Volendam, licht op de clubwebsite toe hoe de overgang tot stand is gekomen: "Zoals bekend heeft Nick vorige week getekend bij Cambuur voor komende zomer. Nadien bleek dat Cambuur Nick erg graag per direct al wilde overnemen. Ook Nick heeft aangegeven dat hij dit het liefste wilde, terwijl het voor ons belangrijk is dat onze spelers zich volledig focussen op FC Volendam. Uiteindelijk heeft Cambuur vandaag een prima aanbod gedaan, zeker gezien de contractuele situatie”, aldus Van Leeuwen.

Ik ben het met je eens dat het vaak allemaal wat lang duurt, vaak schets je het wel te zwart-wit.

Slot klaagt dat hij te laat een aanbod kreeg. Hij wilde in mei praten. Volgens de berichten heeft AZ in juni een aanbod gedaan. Dan kan je of het gelijk afwijzen omdat het je niet aanstaat of je gaat onderhandelen.

De selectie was te laat op orde en dat is eerder (Kairat) ook gebeurd. Dat vond ik ook slecht van Max en consorten.
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 642
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

elmo schreef: 08 feb 2021, 16:36 Ik denk dat het de kunst is om geleidelijk door te groeien. Dat betreft dan de groei van salarissen en de transfersommen. Op basis van incidenteel succes (of het versneld naar succes willen na een minder jaar) afwijken van de koers kan nogal gevolgen hebben. Zie Feyenoord van een tijdje terug. Ze hebben daar jarenlang ellende van ondervonden.

Ik ben voorstander van het huidige beleid dat AZ zover heeft gebracht als waar ze nu staan.

Ja, ook ik vind het een treurig jaar tov vorig seizoen. Maar geen reden om van de koers af te wijken. Als er een paar dikke transfers worden gerealiseerd, zullen er nu toch wel een paar goede aankopen kunnen volgen.

Van der Ven inderdaad. Een stabiele keeper. En wat meer ervaring en wedstrijdmentaliteit in het team voor een betere balans.
Het is de vraag of de club veel verder kan groeien. AZ is toch een provincieclub. In Alkmaar en omgeving leeft de club volgens mij wel. De lokale bedrijven steunen de club al volop. Als je dan nog een stap wil zetten zal je wellicht met een externe partij in zee moeten gaan. De vraag is of dat het waard is.

Ik denk dat we ook ietwat verwend zijn. Dit seizoen zit het niet mee. Het vertrek van Slot er ook nog bovenop. Maar zelfs in dit seizoen is het toch soms ook genieten. Thuis tegen Napoli en Sociedad vond ik van een heel hoog niveau. En dat met een elftal waarbij de helft uit een straal van veertig kilometer van Alkmaar komt. Ik vind dat best uniek. Er zijn heel veel clubs die lang niet zo ver zijn.
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 642
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Kass schreef: 08 feb 2021, 17:21 Dat ligt genuanceerder. Je gaat als Volendam niet Van der Ven verkopen in juni, als je weet dat er in juli en augustus ook nog aanbiedingen komen. Ten zij je een bod krijgt dat niet te weigeren is. Maar laat AZ nu juist dat niet willen/kunnen doen in veel gevallen.
Het kan ook zijn dat vd Ven een afspraak heeft met zijn club dat hij tegen bepaalde voorwaarden weg mag. Hij kon vorige zomer ook al weg.

Je kan als AZ zijnde ook goede afspraken met Volendam kunnen maken. Voor een speler uit de KKD zullen ook geen vele miljoenen worden betaald. Ik neem aan dat als je anderhalf miljoen betaald zou je al een heel eind moeten komen. Voor Volendam kan het ook interessant zijn als er een bonusregeling komt zodat ze over een paar jaar bij doorverkoop nogmaals de kassa passeren.
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 642
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

SimonPoulsen schreef: 08 feb 2021, 16:49 Ja precies, geen grote aankopen van tig miljoen. Maar enkele aankopen van 1.5 tot 3 mil met restwaarde.(Zoals vdVen, Karlsson en noem maar op). Om te zorgen voor een gebalanceerde selectie met gezonde concurrentie, zodat je een stabiele top4 club wordt met altijd europees voetbal.
Dat is waar het nu nog aan schort. Er wordt te veel gegokt op het fitblijven van enkele sterkhouders, en er is geen blan B. Voor mij is deze zomer de grote test voor Huiberts. Heeft hij zijn zaakjes op orde? Of worden het weer last minute paniekaankopen.
Ik ben het wel grotendeels wel met je eens. In de categorie tot drie max vier miljoen euro zijn er genoeg interessant spelers voor ons.

Ik denk komende zomer een of meerdere basisspelers gaan vertrekken. Ik ben vooral benieuwd hoe ze die gaan vervangen.

Een brede selectie is wel lastig. Ik weet niet of er goede spelers bij AZ op de bank gaan zitten. Jongens als Clasie en Druijf zijn denk ik de best mogelijk bankzitters qua niveau.
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

fcvictorie schreef: 08 feb 2021, 20:25 Het is de vraag of de club veel verder kan groeien. AZ is toch een provincieclub. In Alkmaar en omgeving leeft de club volgens mij wel. De lokale bedrijven steunen de club al volop. Als je dan nog een stap wil zetten zal je wellicht met een externe partij in zee moeten gaan. De vraag is of dat het waard is.

Ik denk dat we ook ietwat verwend zijn. Dit seizoen zit het niet mee. Het vertrek van Slot er ook nog bovenop. Maar zelfs in dit seizoen is het toch soms ook genieten. Thuis tegen Napoli en Sociedad vond ik van een heel hoog niveau. En dat met een elftal waarbij de helft uit een straal van veertig kilometer van Alkmaar komt. Ik vind dat best uniek. Er zijn heel veel clubs die lang niet zo ver zijn.
Het plafond van AZ heeft wel een grens.

In Nederland is er geen top 3, maar een top 2. Van de laatste 20 jaar (grofweg) is PSV 10x kampioen geworden en ajax 7x. Naast AZ hebben ook Twente en Feyenoord de vlag eenmaal in top mogen hijsen.

Als je het in alle redelijkheid bekijkt heeft PSV het eigenlijkheel goed gedaan en Feyenoord slecht. Gezien hun begroting en -bij Feyenoord- het achterland en de landelijke ondersteuning.

AZ kan m.i. hooguit structureel top 3-4 nastreven. Met incidenteel een keer een goed jaar.

Wij kunnen misschien nog wel stappen zetten, maar als de Champions League binnenkort weer een nieuwe versie presenteert voor de jaren 2024-2030 zal blijken dat hooguit 1 club in Nederland kan aanhaken. En nog rijker worden.

De verschillen tussen 1 (en misschien 1-2) en de rest wordt nog veel groter.

En de Europa League en Conference League zijn verder (financieel) niet heel interessant.

Als we structureel met Feyenoord kunnen concurreren voor plek 3 is dat eigenlijk al heel erg goed. Met een begroting die bijna 3x zo laag is.

Huidige beleid continueren en hopen dat we capabele bestuurders houden die dat bewaken.

In mijn ogen is René Nelissen de grote kracht op de achtergrond die al langer de koers bewaakt.

Die zou eens een standbeeld moeten krijgen.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Metalingus schreef: 08 feb 2021, 19:31 Jasper van Leeuwen, technisch directeur van FC Volendam, licht op de clubwebsite toe hoe de overgang tot stand is gekomen: "Zoals bekend heeft Nick vorige week getekend bij Cambuur voor komende zomer. Nadien bleek dat Cambuur Nick erg graag per direct al wilde overnemen. Ook Nick heeft aangegeven dat hij dit het liefste wilde, terwijl het voor ons belangrijk is dat onze spelers zich volledig focussen op FC Volendam. Uiteindelijk heeft Cambuur vandaag een prima aanbod gedaan, zeker gezien de contractuele situatie”, aldus Van Leeuwen.

Ik ben het met je eens dat het vaak allemaal wat lang duurt, vaak schets je het wel te zwart-wit.

Slot klaagt dat hij te laat een aanbod kreeg. Hij wilde in mei praten. Volgens de berichten heeft AZ in juni een aanbod gedaan. Dan kan je of het gelijk afwijzen omdat het je niet aanstaat of je gaat onderhandelen.

De selectie was te laat op orde en dat is eerder (Kairat) ook gebeurd. Dat vond ik ook slecht van Max en consorten.
Goeie correctie, ik twijfelde over hoe het precies zat.

OT:

Vonk gaat ook vertrekken, de link van de nieuwspagina bij AZ doet het bij mij niet.

Wat gaat Max nu doen, nu eigenlijk de volledige staf van beide teams onder handen moet worden genomen?
Laatst gewijzigd door DeZuivelDuivel op 09 feb 2021, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Michel Vonk vertrekt aan het eind van dit seizoen als trainer van Jong AZ.

Vonk (52) is bezig aan zijn derde seizoen als trainer van Jong AZ. In de eerste twee seizoenen had hij Koen Stam aan zijn zijde, dit jaar wordt hij geassisteerd door Kenneth Goudmijn. Die werd vorige week doorgeschoven naar het eerste elftal als opvolger van de op non-actief gezette assistent-trainer Marino Pusic.
Beslissing vanuit AZ of Vonk zelf? Er komen in ieder geval in het nieuwe seizoen zowel bij Jong als bij het eerste heel wat nieuwe gezichten die onze talentjes onderhanden gaan nemen.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

capefear schreef: 09 feb 2021, 15:49 Beslissing vanuit AZ of Vonk zelf? Er komen in ieder geval in het nieuwe seizoen zowel bij Jong als bij het eerste heel wat nieuwe gezichten die onze talentjes onderhanden gaan nemen.
Dat is gewoon nodig. Dit lijkt me een eerste teken dat de bezem er door gaat om de boel eens flink op te schudden. Of althans, dat zou het moeten zijn.
_________________
"I don't know that!"
stuurlui aan wal
Herry en/of Berry
Berichten: 64
Lid geworden op: 01 feb 2021, 09:20

Dan kan Jansen mooi naar Jong AZ om het vak echt te leren en talenten te ontwikkelen. Of zou hij zich na 10 wedstrijden eredivisie al te goed vinden voor de KKD?

Dirk Luyt is ook nog vrij, maar die voelde zich ook al te goed voor jong Feyenoord geloof ik, dus dat zal 'm ook wel niet worden :lol:
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Gegokt en verloren

Nu zijn de verdedigers in ons bezit dus officieel Hatzidiakos, Letschert en Leeuwin (jeugd niet meegeteld) en huren we Martins Indi voorlopig.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeZuivelDuivel schreef: 10 feb 2021, 11:16 Gegokt en verloren

Nu zijn de verdedigers in ons bezit dus officieel Hatzidiakos, Letschert en Leeuwin (jeugd niet meegeteld) en huren we Martins Indi voorlopig.
In alle eerlijkheid: waar voetballen we nog voor? We worden geen 1e of 2e in de competitie. Liggen uit de beker en uit Europa.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ferry schreef: 10 feb 2021, 11:38 In alle eerlijkheid: waar voetballen we nog voor? We worden geen 1e of 2e in de competitie. Liggen uit de beker en uit Europa.
Blijkbaar valt er nog ergens voor te spelen volgens Huiberts, ik weet het ook niet hoor.

Nou in dit geval is het een al wat langer staande inschatting dat Max de positie van Vlaar niet adequaat zou opvullen voor hij volledig zou uitvallen/het echt problemen zou opleveren. Die hypothese stond vorig jaar al, maar toen ging de rest van het team als een trein. Dit jaar is het aanwijsbaar een van de sleutelfactoren als niet de achilleshiel van dit elftal.

Nu Max zelfs afgelopen winter (toen hij echt al wel kon weten dat Vlaar dacht aan stoppen) niet gehandeld heeft, is hij dus lang en breed te laat en dat mag wel aangewezen worden. Hoe lang roepen mensen nu al om een lange termijn vervanging van Vlaar (en eigenlijk Hatzidiakos)? Nu zit je dus met de gebakken peren want zij die het beleid verdedigde schermden constant met de mythische terugkomst van Vlaar die nu echt van de baan is.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 10 feb 2021, 11:50 Blijkbaar valt er nog ergens voor te spelen volgens Huiberts, ik weet het ook niet hoor.

Nou in dit geval is het een al wat langer staande inschatting dat Max de positie van Vlaar niet adequaat zou opvullen voor hij volledig zou uitvallen/het echt problemen zou opleveren. Die hypothese stond vorig jaar al, maar toen ging de rest van het team als een trein. Dit jaar is het aanwijsbaar een van de sleutelfactoren als niet de achilleshiel van dit elftal.

Nu Max zelfs afgelopen winter (toen hij echt al wel kon weten dat Vlaar dacht aan stoppen) niet gehandeld heeft, is hij dus lang en breed te laat en dat mag wel aangewezen worden. Hoe lang roepen mensen nu al om een lange termijn vervanging van Vlaar (en eigenlijk Hatzidiakos)? Nu zit je dus met de gebakken peren want zij die het beleid verdedigde schermden constant met de mythische terugkomst van Vlaar die nu echt van de baan is.
Aan het begin van het seizoen zijn er 2 CV's gehaald, dus je kunt stellen dat er toen al rekening is gehouden dat Vlaar uit zou vallen.
Plaats reactie