Prestaties / Tactiek

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

DeZuivelDuivel schreef: 29 dec 2020, 11:46 Dat was wel met een ander programma en andere resultaten.
Daarnaast zijn wij misschien onveranderd, maar de concurrentie is dat niet.
Wij vervingen Idrissi voor Karlsson en Wuytens door Martins Indi/Letschert en dan kun je in debat gaan over wat beter is.
PSV voegde dan weer bijvoorbeeld Götze, Max en Sangaré aan de selectie toe en verloor... Sam Lammers?
Ik vind ons eerder minder spelen en dat heeft mede te maken omdat de smaakmakers die de wedstrijden uiteindelijk voor ons moeten winnen, het veelal laten afweten.
Qua elftal, combinerend is er niet eens een erg groot verschil met het vorige seizoen alleen dat beetje extra wat die smaakmakers brachten.
Dat de concurrentie nou zoveel beter te voorschijn komen kan ik nog niet eens zeggen.
ajax heeft niet meer die kwaliteit en PSV mag dan wel wat beter dan voorheen in elkaar zitten, het heeft nog genoeg discutabele wedstrijden gespeeld waar het kwartje anders had kunnen vallen en is bij lange na nog niet die stabiele club wat het dolgraag wil zijn. Verder is het een godswonder dat een club als Feyenoord nog op een derde plaats bivakkeert, gezien daar totaal geen lijn in het spel te ontdekken is.
Gaan de spelers die het vorige seizoen voor ons in de topwedstrijden het verschil maakte het nu ook weer doen, dan komt bij hen vast weer dat vertrouwen voor de rest van dit seizoen. We kunnen er nog geen zinnig woord over zeggen hoe het allemaal gaat aflopen want er is geen een club die er echt bovenuit schiet en de verschillen nog te klein zijn.
Laatst gewijzigd door capefear op 29 dec 2020, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

capefear schreef: 29 dec 2020, 10:55 Denk nog steeds niet dat het gros van de AZ spelers er zo over denkt en dat is ook maar goed ook.
Vorig seizoen had men na 14 wedstrijden nagenoeg de zelfde discussie met 6 punten achterstand.
De succesvolle selectie en tactiek is nog steeds het zelfde, op Idrissi en Wuijtens na, dus het vertrouwen in de groep zal er nog steeds niet minder om zijn.
Dan moeten ze daarnaar gaan voetballen. Dat doen ze niet. Structureel probleem tegen ploegen die opportunistisch gaan ballen. Vorig jaar zochten Willem II en Sparta constant de diepte met lange ballen achter de verdediging, dit seizoen slagen Sparta, Utrecht en nog een paar ploegen daarin. Na de 5 gelijke spellen hebben we een goede serie neergezet, alleen net de 2 keer nadat ajax punten laat liggen en we een stap dichterbij kunnen maken, geeft de selectie niet thuis. Dan wordt het dus nooit wat.

Het kan alleen als we bijna gevrijwaard blijven van blessures en we weer al die topwedstrijden winnen. Dat eerste is al niet zo, dat laatste kan je niet elk jaar verwachten. Tenzij de selectie nog zo'n transformatie ondergaat dat ze wel elke wedstrijd gaan spelen alsof ze beseffen dat een stunt dit seizoen mogelijk is. En dan bedoel ik elke wedstrijd, want we mogen misschien maar in nog maximaal 2 wedstrijden punten laten liggen dit seizoen. Daar moet je ten minste van uitgaan.
_________________
"I don't know that!"
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Kilkenny schreef: 29 dec 2020, 13:39 En dan bedoel ik elke wedstrijd, want we mogen misschien maar in nog maximaal 2 wedstrijden punten laten liggen dit seizoen. Daar moet je ten minste van uitgaan.
Wat zeker een voordeel is dat de nr1 en 2 meteen tegen elkaar moeten spelen. Feyenoord naar het altijd lastige Sparta moet en Vitesse het veelal altijd lastig heeft met Heracles op dat kunstgras. Je zou dus meteen weer wat dichter bij kunnen komen (als er tenminste van PEC gewonnen wordt) en dat geeft de boel alleen maar weer meer vertrouwen.
Verder weer terugkerende spelers als Svensson, Vlaar, Indi, Letschert. Dus ja, we hebben echt nog wel om naar uit te kijken en vormen ook van de andere topclubs wedstrijden tegen Twente, Groningen, Sparta, etc. echt nog wel lastige obstakels dan enkel te denken dat het veelal in de topwedstrijden gaat worden beslist.
Er zijn immers nog 20 wedstrijden te spelen!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

capefear schreef: 29 dec 2020, 13:51 Wat zeker een voordeel is dat de nr1 en 2 meteen tegen elkaar moeten spelen. Feyenoord naar het altijd lastige Sparta moet en Vitesse het veelal altijd lastig heeft met Heracles op dat kunstgras. Je zou dus meteen weer wat dichter bij kunnen komen (als er tenminste van PEC gewonnen wordt) en dat geeft de boel alleen maar weer meer vertrouwen.
Verder weer terugkerende spelers als Svensson, Vlaar, Indi, Letschert. Dus ja, we hebben echt nog wel om naar uit te kijken en vormen ook van de andere topclubs wedstrijden tegen Twente, Groningen, Sparta, etc. echt nog wel lastige obstakels dan enkel te denken dat het veelal in de topwedstrijden gaat worden beslist.
Er zijn immers nog 20 wedstrijden te spelen!
We hebben ook wel wat om naar uit te kijken. Een derde plek is immers heel mooi. Dat de overige topclubs ook nog tegen elkaar moeten zullen we daarbij al hard nodig hebben om dat te halen. Het is gewoon niet reëel om te verwachten dat wij nog maar maximaal 6 punten gaan laten liggen. En dan gaan wij normaal gesproken niet eerste worden.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Kilkenny schreef: 30 dec 2020, 09:23 We hebben ook wel wat om naar uit te kijken. Een derde plek is immers heel mooi. Dat de overige topclubs ook nog tegen elkaar moeten zullen we daarbij al hard nodig hebben om dat te halen. Het is gewoon niet reëel om te verwachten dat wij nog maar maximaal 6 punten gaan laten liggen. En dan gaan wij normaal gesproken niet eerste worden.
Klopt.
Zet je daarentegen net zo’n reeks neer tegen de top 3 als vorig jaar kom je nog een heel eind........ Maar dat is helaas niet realistisch gezien de hoeveelheid goals die we weggeven, helemaal in de laatste 20 minuten......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

Kilkenny schreef: 30 dec 2020, 09:23 We hebben ook wel wat om naar uit te kijken. Een derde plek is immers heel mooi. Dat de overige topclubs ook nog tegen elkaar moeten zullen we daarbij al hard nodig hebben om dat te halen. Het is gewoon niet reëel om te verwachten dat wij nog maar maximaal 6 punten gaan laten liggen. En dan gaan wij normaal gesproken niet eerste worden.
Ik denk zelf dat het vooral afhangt van de beschikbaarheid van met Svensson, de Wit en Martins Indi.

AZ kan met deze selectie niet zomaar 3 belangrijke (ervaren) krachten missen.

In januari staan er erg veel topwedstrijden op het menu. Ik ben benieuwd waar we eind januari staan...
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

elmo schreef: 30 dec 2020, 13:10 Ik denk zelf dat het vooral afhangt van de beschikbaarheid van met Svensson, de Wit en Martins Indi.

AZ kan met deze selectie niet zomaar 3 belangrijke (ervaren) krachten missen.

In januari staan er erg veel topwedstrijden op het menu. Ik ben benieuwd waar we eind januari staan...
Wat ik daarvoor zei:
Het kan alleen als we bijna gevrijwaard blijven van blessures en we weer al die topwedstrijden winnen
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Even opsomming van op zichzelf staande constateringen of bedenkingen die eigenlijk allemaal met elkaar te maken hebben maar niet ingezoomd zijn op het individu:
  • AZ is zijn verrassing kwijt, waar een speler vorig jaar bijvoorbeeld nog 4 afspeelmogelijkheden had omdat er enorm veel ruimte gecreëerd werd door lopende mensen (3 liepen dus te sleuren voor niets) lijkt dit flink gereduceerd.
  • Tegenstanders passen zich aan, ze hebben nu door welke 5 verschillende varianten AZ gebruikt en als je het door hebt dan kan je er ook wat tegen doen.
  • AZ spelers en staf zijn meer in eigen mogelijkheden gaan geloven. Ze houden lang vast aan de getrainde patronen en raken zelden in paniek. De downside van dit is dat ze er onbewust minder energie in stoppen omdat ze verwachten dat het toch wel goed komt. (is bekend fenomeen)
  • AZ en staf spelers hebben het hele seizoen al te maken met het niet fit en in vorm zijn van spelers. De basis van deze groep heeft in de tweede divisie geleerd wat het is om tegenstanders letterlijk fysiek kapot te spelen, maar daar heb je dus wel een fitte selectie voor nodig.
  • AZ heeft met veel meer druk te maken van buitenaf.
  • AZ zit gevangen in zijn eigen systeem, want soms laat het op ongelovelijk mooie manier zien hoe goed het werkt. Wat steeds als argument gebruikt wordt om vast te houden aan het systeem en het alleen maar met kleine tweaks te veranderen.
  • Het succes van vorig jaar heeft nooit een afsluiting gehad, zelfs als je derde was geworden dan hadden spelers met opgeheven hoofd de volgende stap kunnen zetten. Maar nu voelen ze zichzelf verplicht daar een revanche op te nemen wat veel te geforceerd is.
  • Corona en slecht opgebouwde voorbereiding
.
  • Ongeluk en geluk zijn een te grote factor.
  • AZ heeft groeipijn.
  • De financiële armslag is te beperkt om de ambitie echt te kunnen ondersteunen.
  • Etc?
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Zet een mandekker op Teun en Midtsjo en AZ is volledig kansloos.
stuurlui aan wal
Herry en/of Berry
Berichten: 64
Lid geworden op: 01 feb 2021, 09:20

Precies wat ajax gisteren deed.

Zij lezen dit forum blijkbaar ook :lol:
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Denniz schreef: 10 jan 2021, 13:14 Zet een mandekker op Teun en Midtsjo en AZ is volledig kansloos.
Zet 2 snelle aanvallers die goed druk kunnen zetten een kilometer voor Hatzidiakos en Martins Indi en je hebt gewonnen.

Midtsjö en Teun beuken zich er nog wel eens uit, die andere twee maken wat dat betreft veel dodelijkere fouten.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ikkyu-San
Supporter
Berichten: 229
Lid geworden op: 06 okt 2013, 13:14
Locatie: Pn'Cras

De kop uit het NHD is alleszeggend; geen topsportklimaat, geen heilige wil om te willen. Leuk meedoen, winst tegen PSV is meegenomen, maar een verliespartij tegen Utrecht moet ook kunnen.

Calvin Stengs over terugval AZ: ’We moeten nu ook niet doen of we helemaal niets presteren’
Kwaliteit voor minder geld, wie is daar niet op gesteld?
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ikkyu-San schreef: 01 feb 2021, 16:08 De kop uit het NHD is alleszeggend; geen topsportklimaat, geen heilige wil om te willen. Leuk meedoen, winst tegen PSV is meegenomen, maar een verliespartij tegen Utrecht moet ook kunnen.

Calvin Stengs over terugval AZ: ’We moeten nu ook niet doen of we helemaal niets presteren’
](*,)
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

capefear schreef: 08 mar 2021, 09:56 Je kunt ook stellen dat wederom door zijn snelheid er een tegenstander met rood werd uitgestuurd (dat komt wel eens meer voor).
AZ had daardoor alsnog een gelijkspel er moeten uitslepen.
Neemt niet weg, dat ik nog steeds wel mogelijkheden zie als Jansen dit systeem achterwege laat, om nog steeds vol voor plek 2 te spelen.
'als'

Als je voor plek 2 had moeten gaan dan had je achter elkaar van zowel Vitesse als van PSV moeten winnen. Waarom? omdat je eerst je voorsprong op de concurrentie moet vaststellen voor je naar voren kijkt en als je naar voren kijkt moet je eerst langszij komen.

3 punten tegen Vitesse was de voorsprong geweest, 3 punten tegen Twente had je tussendoor sowieso moeten pakken en dan 3 punten tegen PSV om langszij of er overheen te gaan. Tegen Feyenoord speelden we een '6 punten wedstrijd' maar dat waren sinds de overwinning tegen Feyenoord alle 3 de wedstrijden. Je hebt er nu 1 gewonnen, 1 verloren, nu moet je weer van PSV gaan winnen (Wat lastiger blijft dan van een Vitesse zonder Bazoer winnen) om uberhaupt de 3e plek vast te houden.

En dan weten we ook nog niet of Jansen nu het type trainer is dat zo'n experiment gelijk afblaast, waar het experiment precies voor nodig was snap ik niet helemaal ondanks dat ik niet vies ben van tactische experimenten.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Er zijn eigenlijk 2 zaken die ik bij AZ nog nooit heb zie ontwikkelen: vrije techniek en tactiek.

1. Met vrije techniek bedoel ik de algemene technische creatieve vaardigheid. Alle techniek die spelers bezitten komt functioneel over. Het is daardoor net alsof voetbal niet leuk mag zijn.

Welke speler heeft er tegenwoordig nog een passeerbeweging. Welke speler is goed in schijnbewegingen of kapt gemakkelijk. Welke speler legt een hoge bal dood neer onder zijn voet. Welke speler puntert. Technische vaardigheden die je kunt ontwikkelen door spelletjes met eigen regeltjes en eindeloos oefenen. Er is geen plezier in spontane techniek, nou ja.. ik zie het niet in wedstrijden. Ze kunnen niks wat ze niet is aangeleerd, gecharcheerd uitgedrukt. Overigens wordt het wel gestimuleerd bij AZ.

Hoe zou het team eruit zien als spelers zelf de besten moesten selecteren en zelf verantwoordelijk zouden zijn voor de gevolgen in de volgende wedstrijd.

2. Doordat AZ altijd een hoofdtrainer aantrok was daarmee ook de bepalende factor qua tactiek of het tactisch vermogen bepaald. Misschien dat eigen trainers dit zelf naar een hoger niveau kunnen ontwikkelen.

Eigenlijk lees je weinig over tactische ontwikkeling, maar kan ik me nog wel heel goed herinneren dat een jeugdteam pressie spel ging oefenen en dat dat enorm veel enthousiasme en inzet veroorzaakte bij de spelers.

Toch zie je daar in wedstrijden van Jong AZ en AZ1 niets van terug. Dat wat in de jeugd voorbij komt is niet geinternaliseerd zo lijkt het. Of het wordt niet benut

Er worden wel veel wedstrijden gespeeld waardoor spelers heel veel automatismen aanleren en in wedstrijdsituaties daarop terug vallen.

Het valt ook op dat het spel van de hoogste jeugdteams redelijk veel overeenkomsten vertoont met het spel van het eerste. Het lijkt alsof er opvattingen bestaan die over teams heen gaan. Belemmeren dat soort opvattingen nieuwe ontwikkelingen vraag ik me wel eens af.

Opbouw en in het spel betrekken van de keeper daarbij bijvoorbeeld. Zijn spelers bang om fouten te maken? Hoe zeker zijn ze van zichzelf.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3391
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Update m.b.t. puntenaantal in vergelijking tot voorgaande seizoenen, gestart vanaf het laatste kampioenschap:
.
AZ_PuntenEredivisie_20-21tovEerder.JPG
AZ_PuntenEredivisie_20-21tovEerder.JPG (48.36 KiB) 1811 keer bekeken
.
Voor de duidelijkheid: in blauw het huidige seizoen. Omwille van voor de hand liggende redenen, is het vorige seizoen (AZ-rood) slechts deels weergegeven.

Hoewel er -terecht- flink geklaagd is over de aanvang van het seizoen, is het huidige aantal punten al flink hoger t.o.v. veel van voorgaande seizoenen. Op dit moment is het puntenaantal zelfs al praktisch gelijk aan het aantal dat AZ in 2018-2019 in totaal behaalde (58 toen / 55 nu). En dat terwijl er nog 7 wedstrijden te spelen zijn. Met een winstmarge van circa 2,04 punten per duel, zou AZ ongeveer op 69 punten uitkomen. Met dat puntenaantal was AZ in 2013/2014 praktisch kampioen geweest, aangezien ajax toen met 71 punten de titel pakte. Grote vraag is natuurlijk hoe PSV het gaat doen in de aankomende 7 wedstrijden.

Al met al: ondanks een beroerde start, beleeft AZ qua punten een goed seizoen in vergelijking tot de afgelopen jaren.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3391
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Hoe effectief zijn de spelers van AZ?

Tijdens wedstrijden van AZ loop ik me soms wel eens te verbijten over gemiste kansen. Qua gevoel lijkt dat vooral vaak te gebeuren bij Gudmundsson en Boadu. Om eens te kijken of dat eigenlijk wel terecht is, heb ik de effectiviteit qua schoten in de Eredivisie er eens bij gepakt --> hoe vaak schiet een speler en hoe vaak levert het een goal op? Voor AZ levert dat onderstaand overzicht op:
.
AZ_GoalConversion_2021.JPG
AZ_GoalConversion_2021.JPG (38.59 KiB) 1584 keer bekeken
.
Druijf en Evjen staan verbazingwekkend hoog, maar gezien het aantal schoten is dat wellicht niet helemaal representatief. Wat wèl interessant is, is dat zowel Koopmeiners als Boadu een verbazingwekkend hoge goal conversion hebben. Voor Teun is dat wel te begrijpen, gezien z'n hoge aantal penalties. Als je deze echter weg haalt (10 penalties; 7 goals), kom je alsnog op een respectabele effectiviteit van 21,6%. Terugkomend op Boadu: hij blijkt dus één van de meest effectieve spelers te zijn qua rendement uit schoten. Dat had ik niet aan zien komen en zegt gelijk iets over beeldvorming. Gudmundsson blijkt inderdaad een zeer laag rendement te halen, maar komt blijkbaar wel vaak in kansrijke positie om te schieten gezien hij maar liefst 53 keer heeft geschoten. Qua gemiste grote kansen staan Boadu en Gudmundsson gelijk: 12. Daarachter komen Karlsson (8) en De Wit (5).

Om het een en ander in perspectief te plaatsen, heb ik vervolgens gekeken hoe het zit met de rest van de spelers in de Eredivisie. Daarbij heb ik spelers pas meegenomen als ze minimaal 20 keer geschoten hebben. Naast het complete rendement heb ik ook het rendement berekend als je de penalties buiten beschouwing laat. Wat blijkt: slechts 12 spelers in de Eredivisie hebben een rendement van 20% of hoger. Naast deze spelers heb ik nog enkele spelers die vaak genoemd worden toegevoegd als topspelers in de Eredivisie.
.
Eredivisie_GoalConversion_2021.png
Eredivisie_GoalConversion_2021.png (111.95 KiB) 1584 keer bekeken
.
Uit deze lijst blijkt de klasse van Boadu: na Huntelaar is hij de speler met het hoogste rendement (!). Ook het rendement van Koopmeiners is hoog te noemen. Opvallend genoeg zijn er geen spelers van Feyenoord te vinden in dit lijstje. Van PSV blijkt alleen Madueke (wisselspeler) een hoog rendement te behalen. Wat dat betreft valt voor AZ te hopen dat Schmidt hem zo vaak mogelijk op de bank laat plaats nemen. Tadic en Berghuis worden tot de beste spelers van de Eredivisie gerekend (zie ook de rating), maar beiden hebben een bedroevend laag rendement als wordt gekeken naar het aantal schoten dat nodig is om een doelpunt te maken. Berghuis heeft zelfs gemiddeld meer dan 10 schoten nodig om een doelpunt te maken. Er dient natuurlijk wel worden benadrukt dat beide spelers dubbele cijfers kunnen schrijven qua assists, wat natuurlijk ook een hoop waard is.

Al met al blijken zowel Boadu als Koopmeiners in de top van de Eredivisie te zitten qua rendement. Een stap naar het buitenland zou wat dat betreft prima te rechtvaardigen zijn. Mocht AZ nog op zoek zijn naar een (betaalbare) aanvallende versterking, dan is wellicht Rai Vloet nog een optie. Hoewel hij technisch misschien niet de meest verfijnde speler is, brengt hij wel strijd en inzet. Met zijn scorend vermogen (een stuk hoger t.o.v. de vaak genoemde Harroui) zou hij een aanzienlijke bijdrage kunnen leveren.

N.B. Lassina Traoré (ajax) en Reza Ghoochannejhad (Heerenveen) vielen met 19 schoten net buiten de selectie uit bovenstaande lijst. Beide spelers zouden - zonder penalties- ook boven de 20% komen qua effectiviteit.

Bron gegevens: www.sofascore.com
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

DiepeMast schreef: 06 mei 2021, 14:36 Hoe effectief zijn de spelers van AZ?

Interessante informatie, bedankt voor het uitzoeken en delen
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Zeker, erg leuke data. Dit soort data worden ook steeds belangrijk is de scouting van clubs denk ik.

Belangrijke kanttekening lijkt mij wel dat buitenspelers en middenvelders veel vaker van afstand / de zijkant schieten. Boadu zijn kansen bestaan hoofdzakelijk uit schoten binnen de 10 meter van de goal cq intikkers, en 1op1 situaties met de keeper. Die hij dus wel vaak afmaakt, dat is ook zijn kracht natuurlijk.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DiepeMast schreef: 06 mei 2021, 14:36 Hoe effectief zijn de spelers van AZ?

.......

Bron gegevens: www.sofascore.com
Interessant stuk en er vallen inderdaad wel wat uit te leren en ook een paar positieve punten uit te halen. Wel een paar kanttekeningen: Voor een spits die alles speelt, schiet Boadu wel erg weinig op goal. Gudmundsson heeft een lager percentage conversion rate, maar komt dus wel weer veel vaker in kansrijke positie, wat ook een kwaliteit is. Beide spelers zouden hoger op de lijst moeten staan met goals + assists. Je zou kunnen stellen dat Boadu zijn training meer afgestemd zou moeten worden op meer in kansrijke positie te komen en Gudmundsson meer het pure afwerken.

Wat mij betreft is qua beoordeling de statistiek goals + assists, afgezet tegen het aantal speelminuten, belangrijker dan conversion rate.
Plaats reactie